Původní text:
19.8. sem měl nehodu, psal sem tady o tom - Školácká chyba, jednou jsem nepředvídal 2. Teď, po skoro 2 měsících čekání na opravu motorky (čekalo se dlouho na některý díly), kdy se už konečně měla poslat faktura na pojišťovnu viníka - Triglav, mi došel od této pojišťovny dopis:
img.motorkari.cz/upload/images/cache/databaze/20091013192454-146526_jpgresize_1200x800_.jpg] [img]http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/databaze/20091013192454-146526_jpgresize_1200x800_.jpg[/img
No když sem to četl poprvé, myslel sem si, že je to blbej vtip. Tohle snad není možný! Po takové době, po x účtech, co sem poslal ohledně oblečení a co se to řešilo přímo s pojišťovnou a likvidátorem mi pošlou tohle! Ihned sem volal viníkovi, ten, že tam zítra zajde, že to taky nechápe, protože on to u nich pojištěný má - aji na internetu je jeho auto vedený v registru, že je pojištěný u Triglavu, a uvidí co mu na to řeknou, případně že by to zaplatil ze svýho a pak to po nich nějak vymáhal, ale když sem mu řekl částku čistě za opravu motorky, nejspíš toho trochu litoval.
Po druhým hovoru z něj vypadlo, že když se stala to nehoda - zrovna to auto koupil, tak původní majitel mu dal svoji zelenou kartu a řekl že to ještě pojištěný má. Tady je podle mě kámen úrazu.
Podle dopisu se máme obrátit na tu kancelář pojistitelů, taky je alternativa, že to zaplatí moje pojišťovna a bude to po něm vymáhat...
Nevím co si o tom mám myslet, pojišťovna se začne vykrucovat 2 měsíce po nehodě - zapamatujte si její jméno - z toho jednání se mi dělá zle. To, že se už letos neprojedu, s tím sem se už tak nějak smířil, ale že to bude mít takovej průběh, to sem nečekal. Kór když to mám ještě potvrzený od policajtů, likvidátor se na motorku byl podívat několikrát i v průběhu oprav, a já už natěšenej, že ji aspoň po narozeninách budu mít už doma.
Přikládám ještě dokumenty ohledně nehody:
img.motorkari.cz/upload/images/cache/databaze/20091013192454-159518_jpgresize_1200x800_.jpg][img]http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/databaze/20091013192454-159518_jpgresize_1200x800_.jpg[/img
img.motorkari.cz/upload/images/cache/databaze/20091013192455-159519_jpgresize_1200x800_.jpg][img]http://img.motorkari.cz/upload/images/cache/databaze/20091013192455-159519_jpgresize_1200x800_.jpg[/img
V profilu u motorky.
____________________________________________________________________________
Aktualizace 4.1.: Událost byla předána Kanceláři pojistitelů, ta celou věc poslala České pojišťovně, která ji řeší od 30.10. Ačkoliv mi bylo již mnohokrát přislíbeno ukončení řízení a vyplacení pojistného, zatím se nic neděje. Komunikace s Českou pojišťovnou neprobíhá zrovna podle mých představ.
____________________________________________________________________________
Aktualizace 6.1.: Tož bych měl bouchnout šampus, dneska mi volal operátor z pojišťovny - nevím proč nemůže zavolat likvidátor sám, holomek jeden, a že se včera likvidátora ptal a událost je uzavřená, v pátek posílají peníze.
To to trvalo. Aspoň že tak.
Moc sem to neaktualizoval, kdo bude chtít, ten si to pročte. Díky za příspěvky.
Naposledy editováno 06.01.2010 10:56:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
Save77>špilas> To je právě ono. Většina lidí se nechá nachytat na levný povinný ručení. A když pak dojde na lámání chleba, začnou se cukat. Problémy dělal kamarádovi Direct. Také Generali a Česká pojišťovna se zasekává, jak jde o placení - zdroj od servisáka Suzuki.
Dobře to prý řeší Allianz a Kooperativa. Patří také k těm dražším pojišťovnám...
Mám kooperativu a tam to vycházelo nejlevněji, je fakt teda že mám jen 250ccm,ale musím souhlasit že Kooperativa je velmi dobrá!!co jsem slyšel ;)
Rampa89>nx9005 - Kdybych je dostal zpátky, tak je hodím na půdu mezi tisíc jinejch krámů, protože si nemůžu být jistej, že až někde pojedu a v zatáčce narazím na nějakou záludnost a neustojím to, kapoty to zase odnesou, nebo tisíc jinejch věcí (zohlý řidítka bych třeba vyhodil do sběru), se pak rozhodnu který díly se vyplatí opravit nebo ze 2 udělám jeden. Jasně, každej nemá prostor na to doma skladovat samou veteš a někdo má peníze na to, aby si kupoval kapoty jak na běžícím pásu, já jako student ale smýšlím takhle. V případě, že motorku prodám, dám k ní i díly, nebo je pak zpeněžím, jak říkáš ty, případně vyhodím. O tom to je.
Přesně, tohle jsem zrovna chtěla napsat. S výjimkou, že nejsem student. Mě třeba vyměnili kufr. Byl jenom trošičku škrábnutej. Stejně tak zrcátko. Ani jsem nečekala, že ho vyměněj. Mohlo by se hodit, kdybych nedej bože se rozplácla někde vlastní vinou. Nebo padáky. Rozmáčklá byla jen levá strana. Jenže ho montují pouze v sadě. Takže opět: mohl by se mi hodit. Padák se narovná a přestříká. Na odpis byl pouze ten blinkr a řadicí páčka.
Pádem se mi rozbila i taková pacička na helmě, sloužící k vyklápění sluneční clony. A odřela si kalhoty. Vedoucí prodejny mi řekl, ať nahlásím i to. Ale já se na to vybodla...akorát by to zdržovala. Jde mi prostě o princip. Proč bych měla nechávat někomu to, co jsem si zaplatila? Já si přece tu nehodu nevymyslela.
Člověk by měl vědět, jak se věci mají. Protože neznalost neomlouvá. A právě na tu neznalost sázejí všichni ti podvodníci. Jak už tu někdo výše psal, může to být samotný agent pojišťovny, nebo servisák.
A já přemýšlím, že si u ní ještě nechám zavést havarijní.
Když si to vezmu, motorku jsem v podstatě položila ve 40km. Známá, co dělá v Mari Motu na to ještě koukala: týjo, to jsi ještě položila dobře, vždyť tomu skoro nic není!
Je to fakt. Ale ten fakt stál pojišťovnu 31 tisíc. Slečna likvidátorka mi to sdělila, jako kdyby objednávala hot-dog.
1 reakcí na tento příspěvek Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
joone, strýček Fester - Souhlas...
Jako nejde tady tak ani o to, kdo je kde pojištěnej, jak už sem tady psal několikrát, všechno je to o lidech, na který narazíte, ale název tohodle tématu jsem dal hlavně kvůli momentálnímu rozčarování ten den. Taky nevím co si pořádně myslet, občas slyším, jak na ně někdo nadává, jindy zase chválí... lidi no.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
No, já šla hned, jak jsem zabrzdila. Bylo mokro. Neměla jsem čas na nějaký jemný brždění, to bych skončila v tý dodávce. Druhý den mě bolel celej člověk. Žebra, nohy, ani smát jsem se pořádně nemohla. Ještě že mám pevný kosti. Bundu jsem ještě nevyprala.... Kdybych to měla zničený jako ty, tak bych to taky nahlásila, to je jasný.
No hlavně že jsme přežili!
Ale je to fakt k vzteku. Člověk se plahočí, sepisuje, běhá sem a tam, jako bychom za to mohli my. Motorka už je hotová, servis akorát čeká na krycí dopis z pojišťovny. Taky jsem se dozvěděla, že ten viník ještě vůbec neposlal to prohlášení o nehodě. Přitom to dostal už před měsícem. Takže motorku dostanu asi až pod stromeček... Štve mě to, sice už bych v tomhle počasí asi nikam nejela, ale v tý dílně se na ni akorát práší.... :\
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
Já se byl právě dneska zeptat, jestli čistě náhodou se někdo neozval servisu nebo tak a strašili mě, že to bude tak na půl roku, tak doufám, že to s tou čkp půjde líp než s pojišťovnou... zítra zkusím zavolat přímo tam, dneska sem se tomu svýmu likvidátorovi nedovolal (ohledně těch dílů) - zkoušela si to už v tom servise?
No a já mám docela roupy, má se ke koncu týdne ještě trochu oteplit a já předloni jezdi na dváce ještě 20. prosince (pak ji zazimoval) a 16. ledna už byla zase venku . Teď už mám sice auto, ale stejně to chce občas projet jednu stopu, tak než mi to zima zarazí...
Ten "můj" dodávkař jel napříč z vedlejší na hlavní. Nacpal se mi tam, že nebylo ani kam uhnout. Prej si jel koupit snídani. A brečel, že tam stál dlouho a nikdo ho nechtěl pustit. No viděls tohleto někde?
No dokud je zima a mokro, roupy nemám. Ale běda, jak se oteplí a na silnice vyrazí motorky. Zatím vídám jen nějaký ten skútřík s "mesenžrem"
Do servisu jsem nevolala, nebude mi to nic platný. Ozvou se sami, až dostanou ten dopis. Ale poprosila jsem přítele, jestli by nezjistil u pojišťovny, jak je to s těmi díly. Na ženskou si totiž každý otevře hubu a nepříjemností jsem si užila až až.
2 reakcí na tento příspěvek Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
Já dneska mluvil s ČKP, ta to teda nakonec předá nějaké pojišťovně - určitě prý ne triglavu (když to už řešil) a ta to prošetří a má zaplatit ze společnýho fondu ČKP (ostatně jak už tady padlo). Co mě štve, že to nejspíš nebude nějak extra rychle, takže si už letos asi fakt nezajezdím. Zákonnou lhůtu mají 3 měsíce, zhruba do konce týdne mi má od té vybrané pojišťovny přijít dopis, kde bude "co a jak".
Ohledně těch dílů sem se nakonec zeptal, že která ta pojišťovna si je teda odveze, když to už ten triglav neřeší. No řekli mi, že když jim donesu peníze za fakturu na ruku, tak mi dají krabicu dílů a že jim je jim to jedno, ale že ta pojišťovna (teda většina - vyjmenovali mi je, už přesně nevím který) mají smlouvu s jakýmsi panem Dajbychem (možná sem to zkomolil, nemám paměť na jména ), kterej jim (pojišťovnám) zařizuje uskladnění a likvidaci. Sám majitel servisu řekl, že je to pro něho - toho Dajbycha - byznys a že už se mu stalo právě, že pojišťovna nechtěla vyplácet, dokud neuvidí vyměněný díly. V případě, že bych si je chtěl vzít, požadovala by po mě pojišťovna doplatit ty ceny "poškozených zbytků", jinak by nevyplácely plnou částku za nový díly, jak už ostatně řekli aji tobě. Ale, že teď taky záleží, jak to teda vůbec bude, když už to neřeší přímo ta pojišťovna viníka.
dave-lister - Jak pro koho no a jak v kterým případě. Někomu se to vyplatí. Já si třeba svoje věci rád dělám sám, ať už na autě nebo na motorce a cestu přes servis sem volil hlavně kvůli těm starostem a taky, že se mi tohle stalo poprvé. V servise mi řekli, že budou u toho, až se na to bude dívat likvidátor a obhájí výměnu dílů - taky že jo, likvidátor už vymýšlel amortizaci 50%, ale když sme mu s majitelem servisu řekli, že je to z roku 04 hned se omlouval, že amortizace není žádná. Zkoušel to no. Ale pro někoho, kdo nemá třeba moc vztah k technice, nebo je, jak se říká, pouze "uživatel motocyklu" je servis určitě nejschůdnější volba.
A třeba taky znám příklad v rodině s autem, cizí viník naboural, byla to totálka, pojišťovna vyplatila částku, auto se opravilo za polovinu té částky a zbytek zůstal a částka to nebyla zanedbatelná.
Štve mě, že nějaký laxní majitel firmy (u který jezdí ten chlap, co vše zavinil), není schopný vyplnit jeden papír, dát tam razítko a poslat. Dokud to nebude, mám smolík...
Rampa89>Save77 - No víš, jak se říká, nejhorší je srážka s blbcem.
Já dneska mluvil s ČKP, ta to teda nakonec předá nějaké pojišťovně - určitě prý ne triglavu (když to už řešil) a ta to prošetří a má zaplatit ze společnýho fondu ČKP (ostatně jak už tady padlo). Co mě štve, že to nejspíš nebude nějak extra rychle, takže si už letos asi fakt nezajezdím. Zákonnou lhůtu mají 3 měsíce, zhruba do konce týdne mi má od té vybrané pojišťovny přijít dopis, kde bude "co a jak".
Ohledně těch dílů sem se nakonec zeptal, že která ta pojišťovna si je teda odveze, když to už ten triglav neřeší. No řekli mi, že když jim donesu peníze za fakturu na ruku, tak mi dají krabicu dílů a že jim je jim to jedno, ale že ta pojišťovna (teda většina - vyjmenovali mi je, už přesně nevím který) mají smlouvu s jakýmsi panem Dajbychem (možná sem to zkomolil, nemám paměť na jména ), kterej jim (pojišťovnám) zařizuje uskladnění a likvidaci. Sám majitel servisu řekl, že je to pro něho - toho Dajbycha - byznys a že už se mu stalo právě, že pojišťovna nechtěla vyplácet, dokud neuvidí vyměněný díly. V případě, že bych si je chtěl vzít, požadovala by po mě pojišťovna doplatit ty ceny "poškozených zbytků", jinak by nevyplácely plnou částku za nový díly, jak už ostatně řekli aji tobě. Ale, že teď taky záleží, jak to teda vůbec bude, když už to neřeší přímo ta pojišťovna viníka.
dave-lister - Jak pro koho no a jak v kterým případě. Někomu se to vyplatí. Já si třeba svoje věci rád dělám sám, ať už na autě nebo na motorce a cestu přes servis sem volil hlavně kvůli těm starostem a taky, že se mi tohle stalo poprvé. V servise mi řekli, že budou u toho, až se na to bude dívat likvidátor a obhájí výměnu dílů - taky že jo, likvidátor už vymýšlel amortizaci 50%, ale když sme mu s majitelem servisu řekli, že je to z roku 04 hned se omlouval, že amortizace není žádná. Zkoušel to no. Ale pro někoho, kdo nemá třeba moc vztah k technice, nebo je, jak se říká, pouze "uživatel motocyklu" je servis určitě nejschůdnější volba.
A třeba taky znám příklad v rodině s autem, cizí viník naboural, byla to totálka, pojišťovna vyplatila částku, auto se opravilo za polovinu té částky a zbytek zůstal a částka to nebyla zanedbatelná.
Pokud by sis to opravoval sám a kupoval nový věci není jisté jestli by ti částka od pojišťovny stačila. Oni ti při vyplácení škody započitaj amortizaci, a taky když to dáš do servisu tak pojišťovna zaplatí práci - další peníze navíc který by ti při opravě rozpočtem určitě nedali. Proto je lepší dát to do servisu. V praxi se to ale dělá tak, že si to necháš udělat rozpočtem, oni ti pošlou třeba 80% ceny nových dílů. Ty si necháš plasty zpravit a co zbyde si necháš. Ale v tym případě je lepší dát to do servisu kde to daj do 100% stavu a nic tě to nestojí.
1 reakcí na tento příspěvek Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
Save77 - Jo, celkem mi je to už taky jedno, co se týče těch dílů. Prostě buď je dostanu, nebo ne, svět se nezboří. A vidím to taky stejně, že už bych doma radši viděl tu motorku...
Snad sme si to vybrali na nějakou dobu dopředu.
edit: kurnik písmena.
Naposledy editováno 21.10.2009 21:29:01
1 reakcí na tento příspěvek Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
Save77 - Kdyžtak pak řekni no, co ti řekli pěknýho v servise.
Ještě se chci podívat po netu, po nějakým reflexním triku. Vestu nechcu, protože mi vadila už v autoškole, natož abych se s ní zase otravoval, ale triko se mi líbí aji jako prostředek proti muškám na kombošce. Klidně ho pak hodím do pračky a mám po starostech. Ještě by bylo dobrý, kdyby to mělo zip, ale to se dá kdyžtak přešít. Vím, že už tady o tom bylo tisíc debat a někteří oponují řepkovým polem, jenže furt je to podle mě menší risk než celej černej, protože v tom řepkovým polu budu mít aspoň černou přilbu a motorku...
1 reakcí na tento příspěvek Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
1 reakcí na tento příspěvek Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
Včera mi konečně došel dopis, že už tu mou pojistnou událost zaregistrovali a že budou potřebovat dokumenty, který jim už byly dávno doručeny, což se po telefonátu vyjasnilo, takže jsem jim poslal akorát číslo účtu, kam mi mají vyplatit škodu. I když to bude trvat kapku dýl, udal jsem svůj účet a se servisem si to pak už pořeším sám, stejně mě teď den dva nevytrhnou.
Co ty Save77?
Opravdu veškerá péče o zákazníka. Přítel tam volal dvakrát, než z nich něco vydoloval.
Jinak ohledně těch dílů to ještě můj přítel zjišťoval od dalšího nezávislého pojišťováka a i ten tvrdil, že díly jsou naše. Když je nám prý nebudou chtít dát s tím, že patří pojišťovně, máme to od servisu žádat písemně, že díly si převzala pojišťovna.
1 reakcí na tento příspěvek Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
Za chvilu volal, že to je číslo opradu přímo na likvidátora a nějakej pán, co to řešil tu mou událost, že už tam nepracuje. Nevím co je důvodem, každopádně všechny maily od čp prý byly marný a teď pomocí toho čísla na toho likvidátora se dají snad už konečně věci do pohybu... že mu ty podklady pošlou.
Vidím to nejmíň na dalších 7-14 dní... říkal sem si, že tento týden by se člověk mohl aji ještě projet, i když sem nachcípanej, ale s takovou budu mít co dělat, abych motorku dostal ze servisu domů.
Jinak servis stále mlčí. A také jsem se dozvěděla, že vedoucí dílny, se kterým jsem jednala, tam skončil. Začínám mít vážné obavy, jestli ještě letos spatřím svůj stroj. A v pořádku.
1 reakcí na tento příspěvek Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
Jinak sám teď přecházím jak s autem tak motorkou ke kooperativě, podařilo se mi najít člověka, kterej mi tam udělá mnohem lepší cenu. Jasný, i když to není jenom o ceně, tak kooperativa má moji důvěru, už se s ní v rodině něco řešilo a probíhalo to hladce.
Na ten můj půllitr to vychází na 1193/rok a to na to, že je mi 20 není vůbec špatný. Platil sem předtím 2100.- u čpp.
U auta sem to měl za 8500,- u české (1332ccm, povinný+ocizení+živel+přední sklo+urazový) a teď to budu mít za 6300,- aji s havarijkou ještě navíc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
Save77>Rampa89> Tak to máš dobrý, když máš známýho. Mám to taky u Kooperativy a ročně mě to stojí 3072 Kč. U Directu mi nabízejí o tisícovku nižší ručení. Ale ten Direct prý nic moc...
Mám pojistku u Kooperativy, platím 2050 i s nadstandartními asistenčními službami doma i v cizině. Kde na ty cifry chodíte? Před tím jsem měl to samé u ČP za 2500
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
No mě to nabídli přímo v prodejně, kde jsem motorku koupila...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
Save77>kov> ?
No mě to nabídli přímo v prodejně, kde jsem motorku koupila...
To se musíš sama poptat,případně porovnat nabídky přes net,ne spoléhat na někoho jiného.
Například tady: pov. ručení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Viník bez PR - pokračování po 4 měsících
Pojištovny se může měnit jednou za rok, ale pokud bys na něco kápla a nevěděla jak ukončit smlouvu a přejít jinam, tak ještě napiš. Nechce se mi to tu rozepisovat, když nevím jestli to k něčemu bude.