1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa
vynachválit. Dobře si pamatuju, jak na volnoběh dělal jen takové to Blm- pak dlouho nic
a zase blm ----blm, teda když byl dobře seřízený.
Devadesátka byla jako moje první motorka docela dostačující a po vychytání pár much
i docela spolehlivá, na svoji dobu stačila i objemově větším strojům, jen to pérování
bylo takové kozoidní.
Rád vzpomínám i na třipade panelku, kterou jsem si doupravil podle svého. Po vojně jsem
na ní za sezónu nalítal 11 tis. prakticky jen po Brně.
Ale nejlepší zážitky mi připravila stejně 500 OHC/02, protože čtyřtakt je čtyřtakt
Dá se jezdit bublačka 60-70, vytáhne i 150, ale to už se zvuk motoru změní na tvrdé
bzučení. A při jízdě v zatáčkách jde krásně na stupačku. Takže za mně je to tenhle typ
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa
Naposledy editováno 29.09.2009 19:55:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa
Vím akorát o někoho, kdo na nich závodil za Svazarm. Tehdy to bylo asi o dost jednodušší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa
Dneska si všechno musíš zatáhnout sám a to třeba každej nezvládne. Ale to je jedno.
Naposledy editováno 04.10.2009 18:45:20
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa
Myslím že dva kusy měla Hradní stráž, celkem jich bylo vyrobeno 10. Šlo jen o prestiž, vyrba by byla moc drahá.
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa
Když jsem u něj stál tak jsem říkal kamarádovi "....no který hovado nacpalo motor z bavora do jawky...." a za mnou stál pán-májitel a povídá "....kdepak bavor chlapče, to je origo jawa jedna z mála prototypů......" a pak jsme u klobásky a pivka dali pokec a já mu ji tenkrát strááášně záviděl páč to byla pětikule, 4takt a ještě měla kardan......tenkrát jsem slyšel něco že to bylo děláno ve spolupráci s Uralem a že po revoluci šmytec ale co je natom pravdy nevím, z mého pohledu velká škoda, kdyby se tenkrát tohle prodávalo a rozjelo ve vývoji a samo to pak nedopadlo po privatizaci jak dopadlo tak by jawa možná dnes byla hrdá produkující továrna, těžko říct
Landar>..kdyby se tenkrát tohle prodávalo ..
No to nemohlo, myslíš, že by nám povolili vyrábět něco, co by mohlo konkurovat ruskému Uralu? Ne, boxery se dělaly v CCCP a my dělali jawy.. Byly to prototypy, tedy nic nebylo nachystáno pro sériovou výrobu a tudíž ani po převratu to nešlo vyrábět a vzhledem k nákladům nutným pro uvedení do provozu nereálné..
2 reakcí na tento příspěvek Nejlepsi jawa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa
jinak z nové produkce se mě líbil až na ten lauf Dakar 650 (www.jawa.eu/motocykly/jawa-650/galerie/jawa-650-dakar-1.htm ) a tohle myslím dokázalo, že to není úplně špatná moto www.motorkari.cz/cestovani/cestopisy/afrika/africke-dobrodruzstvi-posledni-reportaz-3983.html
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa
Landar>
jinak z nové produkce se mě líbil až na ten lauf Dakar 650
Tak to můžeš být klidný, protože nový Dakar 660 (v prodeji by měl být od 2010) má dvá krásné výfuky svedené pod sedlo
Jawě 650 zkončila homologace, takže bude nahrazena 660kou, podstatně zmodernizovanu, s motorem Minarelli se vstřikováním (motor v licenci Yamahy)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa
no uvidíme zda se pochlapí a nebo to stále bude hnízdečko pana Charouze
zatím ta nová 660 na obrázcích je směsicí využití komponentů z 4T 125 Dandy (např. stupačkový odlitek) 2T 350 Travel (např. zadní ucho spolujezdce) a samozřejmě inovace "staré" 650 - což by osobně nevadilo, musí to být funkční, zaujmout uživatele a nesmí to nosit jak na výstavišti plechovou palubku
Landar> našlo, nenašlo zrujnovat jednu "malou" fabriku nedá japoncům moc práci a co neudělá japonec udělá čech
Podoba je stejná, ale tím to končí. (prý)
Sedlo má základ ze Stylky, ale potah (a možná i výplň) bude jiný, plast nad zadním světlem a madlo je ze stylky beze změn, taky plechová nádrž, ukrytá pod plastovým krytem, je ze 640ky, přední maska je z dakaru 650, ale tím to končí (ty stupačky nevím). Rám je zcela přepracovaný, zadní kyvka taky, dva kotouče vepředu (ty už měla dakar 650), no mohlo by to být zajímavé
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa
lidí co básní "držím palce" jsou houfy, kupovat se jim nechce a cenu držet při zemi zas tak nejde...
Rád bych to pak viděl v testu naživo oproti konkurenci a to např. s "totožným" motorem v XT, mohla by mít Jawa lepší chování za jízdy než Yamaha? Ale je to spekulace, pokud ano BOD a potlesk... a poklona
kyvka nevím, nevím zda přímo Jawa, na výstavě vypadala jako kdyby jí někdo předělával z úplně jinýho modelu...
proti rámu v podobě trubek nic nemám, tak ať nešetří a staví něco i za cenu nové formy apod. , vždyť je to ostuda dělat pořád dokola se stejnou nádrží, sedlem apod.
edit. úprava a odstranění textu o dnešní kvalitě
Naposledy editováno 11.10.2009 23:19:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepsi jawa
Tak jako asi to šlo od 9-ti k 5-ti dřív ...
Mě šlo o to, když kouknu na výrobní program konkurence v roce 1990 a na český trh v témž roce, tak se osobně nedivím, že nebyl odbyt. To zda jsme si znepřátelily Rusko pro export, či pro nové trhy Evropy jsme byli neperspektivní sem nenosím, ale 2T moc ve třídě 400ccm nebylo, spínací klíček v podobě klíčů od bytu taky ne...
zbytek_světa> tady nevypadá k zahození...
Naposledy editováno 11.10.2009 01:07:27