globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Startování se spojkou, nebo bez? a proč?
 
29.9.2009 v 20:46
chcípání a řazení tu bylo 100x jinak, ale startování? tak jak to teda technici je? co je lepší, resp. co škodí víc?

(reakce na) Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 21:25 | Nahoru | #31

Tomas.>lepší se spojkou pomužeš hlavně baterce kerou nebudeš tolik šťavit a startéru kerej bude líp točit díky tomu že mu ulevíš od toho aby roztáčel zbytečně převodovku



Laicky řečeno, ale asi tak

V elektřině a podobných serepetičkách nejsem moc sběhlý, ale myslím že baterka bude méně proudově zatížená - pokud kecám kraviny, tak mě opravte

2 reakcí na tento příspěvek Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 21:34 | Nahoru | #32
doporučuju každýmu kdo pochybuje mrktnout do manuálu. bude to tuším +- stejné.
zde z manuálu honda CBF1000:

[img] odpovědi na otázku tématu:
1) bez spojky
2) protože to doporučuje výrobce v manuálu a ten asi ví proč (i když franta s vencou říkají něco jinýho páč oni to přeci musí vědít neljlíp protože oni vědí nejlíp všecko woe)

Naposledy editováno 29.09.2009 21:41:30

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 21:39 | Nahoru | #33
Spojka se vymackava z bezpecnostnich duvodu. U Skodovek a tehdejsich socialistickych oleju melo vyznam pro uspesny zvlaste zimni start i to odpojeni prevodovky, bo ulehcilo starteru ktery byl dimenzovan velice skromne a baterce ktera vydrzela obvykle pouze dost nizky startovaci proud. U dnesnich automobilu se obvykle vymackavani spojky nedoporucuje protoze se zbytecne axialne zatezuji loziska stavena na radialni zatizeni a to jeste za vysokych otacek a ne pri temer statickem zatizeni na malou plochu, navic s zadnym nebo jen nedokonalym olejovym filmem. U motorek je vymackavani mokre spojky technicky hodne diskutabilni, co je neoddiskutovatelne, ze na motorce ktera by vam nahodou pod prdeli naskocila se zarazenym kvaltem to nemusite ustat, zatimco v aute dupnete na pedaly, ktere mate rovnou pod nohama. Kdyz zrovna nejedete do zdi garaze prd se stane.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 21:52 | Nahoru | #34
BurgerKing> v manuálu na aprilku o spojce taky není ani slovo. a že to 3x přečte tým právníků aby je někdo nemohl žalovat za případné škody...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 22:01 | Nahoru | #35
toranaga> asi tak, proč by to tam nenapsali když by to bylo pro stroj lepší že. v tom manuálu (o stránku vedle) mimochodem píšou, že motorku lze nastartovat i při zařazený rychlosti se zmáčknutou spojkou, je to ale alternativa. doporučený postup je jasný a má se, dle manuálu, vždy dodržovat.

marioV2> v autě startuju zásadně se spojkou a ani nezkoumám jestli je tam kvalt nebo ne. to je ale zvyk a je to bezpečnější - v autě taky nemáš kontrolku neutrálu

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 22:07 | Nahoru | #36
Ja chci startovat bez spojky, ale u Bandita to neslo a ani u GSX-R to proste bez spojky jaksi nejde (pokud teda nechci hrabat do elektriky a to nechci)

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 22:08 | Nahoru | #37
Mám to zažitý už od auta...Takže dycinky se spojkou!

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 22:35 | Nahoru | #38
Jednoznacne bez spojky, jelikoz tim ulehcis leve ruce

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 22:37 | Nahoru | #39
Stodvacu a GS startuju se spojkou, Mustanga bez (kdyz nakopavam startovackou, jinak sup kvalt a zatlacit ).

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 22:53 | Nahoru | #40
na TLR jsem musel Se spojkou

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 22:58 | Nahoru | #41
Každej výrobce to má jinak, u Suzuki by ti co nemačkaj spojku při startu daleko nedojeli a hned by se v tom vrtali, že to nestartuje...Takže u Suzuki mačkat a ne volat do servisu

(reakce na) Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 23:25 | Nahoru | #42
BurgerKing: Za prvé - poslal jsi stránku "příprava před startem". Ta samotný proces startování neřeší. Za druhé - není to všude stejné, drtivou většinu novějších motorek Suzuki (novějších asi tak 20 let) bez spojky nenastartuješ. Nevím přesně, jak je to u jiných značek.

(reakce na) Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

29.9.2009 v 23:32 | Nahoru | #43

2stroke>zkuste si nastartovat pionýra s vymáčklou spojkou, uvidíme jak vám to půjde



Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 08:05 | Nahoru | #44
já teda startuju s, ale je to spíš tak ze zvyku, osobně si myslim, že to je fuk

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 08:25 | Nahoru | #45
už se to tu řešilo ale je pravda že zatím asi jen jednou tak proč né

já startuju se spojkou (jednak to na Raptoru je ošetřený takže nejde jinak) a startuju tak i v autě. ulehčí to startéru a baterce, páč neroztáčí s motorem i půlku převodovky.

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 11:05 | Nahoru | #46
Se spojkou nebo bez, je to uplně jedno. Spiš mi připada, ze polovina národa se nudí a vymejšlí píč...ny. Pořad nad něčím musíte špekulovat? Startujte si každy jak chcete. Noste textil i kůžy Ale hlavně jezděte tak, aby jste neohrožovali ostatní účastníky provozu. CO je to platné, že startujete přes spojku a jezdíte v kůži, když se na silnici chovate jako prasata. Ty co jezdi bezpečně mi urřitě dají za pravdu že i je bezmozci na motorce občas hezky ohrozi.

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 12:02 | Nahoru | #47
Mechanicky je to díky mokre spojce naprosto jedno. Je to jen ochrana proti nečekanému rozjezdu motorky na startér a proti nesprávnému popojíždění na startér, když ti dojde benzín.
Některé motorky mají ty čidla propojeny tak že buď musíš mít zmáčklou spojku nebo neutrál, některé zřejmě pro případ poruchy čidla požadují obojí. Víme za co všechno tě američani zažalují. Stejně tak většina motorek má chcípák, když tam nemáš neutrál a máš vyklopený stojánek. Některé nepovedené motorky (nechci starší Dukárny jmenovat) to měli jenom na vyklopenej stojánek, což bylo dost nepraktické.
Na staré Hondě nemám žádné čidlo, takže motor běží a startuje za všech okolností, což může překvapit když tam zapomenu kvalt.

1 reakcí na tento příspěvek Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 12:04 | Nahoru | #48
Tak co, jak to teda je??
Za hodinu musím někam jet, a potřebuju startovat. Nechci si rozbít svou motorku špatným postupem.

(reakce na) Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 12:11 | Nahoru | #49

Vespa>Tak co, jak to teda je??
Za hodinu musím někam jet, a potřebuju startovat. Nechci si rozbít svou motorku špatným postupem.



Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 12:21 | Nahoru | #50
Už těch blbejch otázek nechte, startujte každej jak chcete, a pokud nevíte jak startovat, radši na motorce nejezděte :)

1 reakcí na tento příspěvek Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 12:42 | Nahoru | #51
Se spojkou. Proč? Protože Suzuki

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 14:29 | Nahoru | #52
pred startovanim nejdriv se zavrenyma ocima 3x zvolna vyslovmež jmeno Agla. Pak oci otevremež a vukol pozorujmež. Vzplane-li zemni ohen, je to znameni, ze elementalove jsou priznivi pocinani nasemu... (to pak uz muzete klidne i bez spojky)

1 reakcí na tento příspěvek Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 14:38 | Nahoru | #53
u auta jem uz slysel ze startovani se zmacklou spojkou nedela dobre dvojhmotovejm setrvakum... ale nejak uz nebylo vysvetleno proc... nebadal uz nekdo nad timhle s vysledkem ze to potvrdil nebo vyvratil?

(reakce na) Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 14:44 | Nahoru | #54

assassin>u auta jem uz slysel ze startovani se zmacklou spojkou nedela dobre dvojhmotovejm setrvakum... ale nejak uz nebylo vysvetleno proc... nebadal uz nekdo nad timhle s vysledkem ze to potvrdil nebo vyvratil?



já když nastartuju auto bez spojky tak má kolikrát tendenci chcípnout, takže musím chvíli podržet. Ono to teda někdy chcípne i tak, ale se spojkou míň. Tak ty dvojhmotový setrváky asi překousnu, stejně pořádně nevím co to je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 14:47 | Nahoru | #55

Zdeny88>Se spojkou. Proč? Protože Suzuki


co máte furt s tou spojkou u Suzuki???? RaFan je starej 13let a zmáčklou spojku nepotřebuje

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 15:16 | Nahoru | #56
závodní stroje se roztlačujou.

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 15:18 | Nahoru | #57
motorka jde nastartovat?
a ja se furt odstrkuju jako debil

(reakce na) Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 16:33 | Nahoru | #58

bora666>se spojkou nic neskazíš.. naopak... ulevíš nějak převodovce která se nemusí nějak točit nebo co.. vysvětloval mi to otec.. každopádně pokud tě to neobtěžuje, startuj se spojkou



A je to Vysvětlení se vždycky najde

Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 16:43 | Nahoru | #59
Já mačkám spojku vždy a u všeho,kromě Simsona A jestli se to tak dělat má,nebo ne,je mi úplně buřt

2 reakcí na tento příspěvek Startování se spojkou, nebo bez? a proč?

30.9.2009 v 16:56 | Nahoru | #60
By mě zajímalo estli všichni co píšou jak motorce u startování uleví taky jí uleví když na ní jedou. Každej jezdí jako prase třeba než tam na semaforu kopne jedničku tak to protůruje nebo za jízdy řadí bez spojky nebo jede jak debil ještě za studena, nebo za jízdy řadí tvrdým kopanutím do řadičky vole místo aby hesky cvaknul a tak... no, ale hlááááávně ži jí chuděrku citlivoučce nastartoval, aby se chudinka startéreček nebo baterčička neunavinkala. S tim děte do piči.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist