Ahoj,
rozhodl jsem se oživit tuhle starou krásku, ale zjistil jsem, že mi za jízdy prokluzuje spojka. Tak jsem ji chtěl poštelovat tím šestihranem pod víkem motoru. Ani když to úplně vyšroubuju, tak to nepomůže a ta tyčka občas nevyjíždí. Myslel jsem, že tam chybí nějaké pérko, ale dle manuálu jsem tam žádné neviděl a vlastně nevím jak to funguje. Motor nebyl půlen, takže závada by měla být někde na povrchu. Motorka asi 3 roky stála. Napadá vás něco ?
Díky.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka
Prostě, kdyby tam kulička patřila, tak by tam byla od výroby.
Tak jsem na to kouknul. Kulička pod seřízovacím šroubem zřejmě je. V tom všem oleji tam něco takového je.
Ta další tyčka co vede dovnitř není roztemovaná. Na jedné straně má malý ďůlek, zřejmě z výroby pro tu kuličku pod šroubem. Z druhé strany je krásně rovná. Myslel jsem, že tam dál má být ještě jedna kratší tyčka. Tak jsem dal motorku na bok a doufal, že něco vypadne. Ale nic nevypadlo. Tak nevím. Jdu se podívat znovu do těch nákresů.
Nechce se mi ten pravý bok rozdělávat. Páč tu a tam někdě čtu, že na mě vyskáčou nějaký pružiny a už to nedám do kupy.
Kdyby mi chyběla kulička, tak bych měl opačný problém ne ? Že by mi spojka zabírala i když bych měl páčku naplno zmáčknutou, páč by to tam nedosáhlo.
Pokud spojka klouže i pokud je ten šroub poloautomatu povolenej tak, že to zabírá i při zmáčklé páčce a při sešláplé řadičce, pak bude problém asi ve vlastní spojce. Můžeš mít sjeté lamely nebo unavené pružinky, a nebo zcela nevhodný olej. Zvláště korkové lamely jsou náchylné na pružinky a vůbec na cokoliv. Pokud nebudou v dobrém stavu, neobnovuj korek, kup si ferodové lamely. Pasujou tam ze všech ČZ 125/175 od tvoji 356 až po poslední ČZ 180/487.
Zkusím sehnat tu kuličku. Prý stačí obyčejná z ložiska, ale já nemám ani to ložisko, tak musím koupit nějako v Jawa shopu
Raději koupím rovnou i ty lamely a rovnou to vyměním.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka
Naposledy editováno 11.04.2010 22:23:04
Dingo>Na "posilnění" tlaku pružin, jsme z nouze přidávali pod tu "činku" vždy jednu podložku.
Podložit pružiny jde, ale přidat pouze JEDNU podložku. Když přidáš dvě, pružiny si při zmáčknutí spojky můžou sednout nadoraz a poloautomat se přitom vytrhne šroubem ze závitu. To sem se bohužel přesvědčil na vlastní kůži. Nový pružinky na ČZ jsem nikde nesehnal, ani neznám nikoho, komu by se to povedlo. Všude maj jen 2 různé velikosti pružinek na Jawu, ty jsou ale jiné. Takže vzít pružinky z nějaké jiné ČZ.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vynechává ve vysokých otáčkách ("dr... Jawa 175/356 | krooky | 16 | 25.5.2024 v 11:08 Hovado-z-lesa |
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 | JAW4Ř | 8 | 4.4.2024 v 08:49 Dolin |
Jawa 175 po nastartování hned chcíp... [1, 2, 3] Jawa 175/356 | Raptík | 63 | 24.2.2024 v 23:32 ondra1997 |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |
Jawa ČZ kope zpět Jawa 175/356, Jawa 125/355 | JAW4Ř | 0 | 31.1.2024 v 20:58 JAW4Ř |