globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka
21.8.2009 v 12:17
Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960

Ahoj,
rozhodl jsem se oživit tuhle starou krásku, ale zjistil jsem, že mi za jízdy prokluzuje spojka. Tak jsem ji chtěl poštelovat tím šestihranem pod víkem motoru. Ani když to úplně vyšroubuju, tak to nepomůže a ta tyčka občas nevyjíždí. Myslel jsem, že tam chybí nějaké pérko, ale dle manuálu jsem tam žádné neviděl a vlastně nevím jak to funguje. Motor nebyl půlen, takže závada by měla být někde na povrchu. Motorka asi 3 roky stála. Napadá vás něco ?
Díky.

Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

21.8.2009 v 12:26 | Nahoru | #1
pod tim šestihranem by měla být kulička, tyčka a pak až talíř na spojce co ji vypíná... Nemusí se to půlit, stačí jen sundat levý víko a podívat se

Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

21.8.2009 v 13:02 | Nahoru | #2
Nejdřív rozdělej a vyčisti a promazej spojkovej poloautomat. Jde krásne rozebrat. Rovnou při tom zkontroluj i tu kuličku,jak psal bagoun.Při tom zkontroluj vypínací tyčku, jestli není roztemovaná..

1 reakcí na tento příspěvek Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

21.8.2009 v 13:05 | Nahoru | #3
Jestli to nepomůže tak rozhodit spojku a mrknout na koš jestli není osekanej a vypínací tyčka od spojky zdeformovaná..a jestli je mezi vypínacími tyčkami kulička..

Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

21.8.2009 v 13:11 | Nahoru | #4
Pokud tam jsou origo lamely (korek) tak už mužou bej sjetější,ale jde to vyřešit když sundáš víko,a jak je spojks máš tam závlačky pružin ty sundej a na pružinu dej 1 nebo 2 podložky ale musej jít do těch mističek co jsou pod pružinama.je to taky řešení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

21.8.2009 v 13:32 | Nahoru | #5
ŘízekGSF: Mezi vypínací tyčky kulička nepatří. Jen do poloautomatu pod seřizovací šroub.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

21.8.2009 v 13:50 | Nahoru | #6
1100Virago> A to proč? Sice na jednu stranu je tam zbytečná, ale projistotu jsem ji tam dával a nikdy problém..

Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

21.8.2009 v 16:44 | Nahoru | #7
ok, díky za rady.. snad zítra vyzkouším..
kuličku neřešte.. ten problém s kuličkou jsem vygugloval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

21.8.2009 v 17:54 | Nahoru | #8
ŘízekGSF: Odpověděl sis sám - je tam zbytečná. Stačí ta pod šroubem. Navíc už jsem se setkal s případem, kdy kulička natolik zvětšila délku těch tyček, že seřizovací šroub nedosahoval k tomu zajišťovacímu péru (musel být příliš vyšroubovaný) a tím pádem se to za jízdy samo přenastavovalo.
Prostě, kdyby tam kulička patřila, tak by tam byla od výroby.

(reakce na) Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

24.8.2009 v 10:25 | Nahoru | #9
1100Virago> Jo jenže já jsem setkal s případem, že se o sebe tyčky roztemovaly..sice jsem to viděl jenom jednou, ale projistotu ji tam dávám. Samo že si seřizovací šroub člověk hlídá, aby byl zašroubovanej akorát..

Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

18.9.2009 v 21:31 | Nahoru | #10
V prvé řadě vyměnit olej!

Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

11.4.2010 v 16:32 | Nahoru | #11
Hms, tak jsem se k tomu nečekaně po dlouhé době dostal. Takovýmhle tempem to tak do deseti let opravím

Tak jsem na to kouknul. Kulička pod seřízovacím šroubem zřejmě je. V tom všem oleji tam něco takového je.

Ta další tyčka co vede dovnitř není roztemovaná. Na jedné straně má malý ďůlek, zřejmě z výroby pro tu kuličku pod šroubem. Z druhé strany je krásně rovná. Myslel jsem, že tam dál má být ještě jedna kratší tyčka. Tak jsem dal motorku na bok a doufal, že něco vypadne. Ale nic nevypadlo. Tak nevím. Jdu se podívat znovu do těch nákresů.

Nechce se mi ten pravý bok rozdělávat. Páč tu a tam někdě čtu, že na mě vyskáčou nějaký pružiny a už to nedám do kupy.

Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

11.4.2010 v 16:36 | Nahoru | #12
Btw. nějak tomu nerozumím. Když jsem na to tenkrát koukal, tak se mi ta tyčka spíš sama o sobě nevracela. Tzn. spojka zůstávala stalečena, tzn. prokluzovala i bez stlačení páčky.

Kdyby mi chyběla kulička, tak bych měl opačný problém ne ? Že by mi spojka zabírala i když bych měl páčku naplno zmáčknutou, páč by to tam nedosáhlo.

Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

11.4.2010 v 18:37 | Nahoru | #13
Druhá tyčka nevypadne, protože u tohoto typu má na straně spojky talířek. Kulička mezi tyčkami je sporná, každý tvrdí něco jiného. Mě všechny Jawy a čz fungujou líp s ní.
Pokud spojka klouže i pokud je ten šroub poloautomatu povolenej tak, že to zabírá i při zmáčklé páčce a při sešláplé řadičce, pak bude problém asi ve vlastní spojce. Můžeš mít sjeté lamely nebo unavené pružinky, a nebo zcela nevhodný olej. Zvláště korkové lamely jsou náchylné na pružinky a vůbec na cokoliv. Pokud nebudou v dobrém stavu, neobnovuj korek, kup si ferodové lamely. Pasujou tam ze všech ČZ 125/175 od tvoji 356 až po poslední ČZ 180/487.

Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

11.4.2010 v 18:44 | Nahoru | #14
Nn, je to právě obráceně. I když vůbec nedržím páčku spojky, tak spojka prokluzuje, tzn. motor jede na plno a motorka tak na půl. Zkoušel jsem mít ten šroub zašroubovaný na max i na minimum, ale to jsem dosáhl akorát toho, že už to nezabíralo/nejelo vůbec.
Zkusím sehnat tu kuličku. Prý stačí obyčejná z ložiska, ale já nemám ani to ložisko, tak musím koupit nějako v Jawa shopu
Raději koupím rovnou i ty lamely a rovnou to vyměním.

Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

11.4.2010 v 19:09 | Nahoru | #15
Kulička je tam 5mm. Nejdřiv to celý rozeber - i tu spojku - nejspíš už na pohled poznáš, kde je chyba. Spojku po sundání levého víka motoru rozebereš tak, že něčím, třeba 10 klíčem zmáčkneš podložku pružiny a vytáhneš kost. Před sundáním levého víka si řadící hřídel bez řadící páky překlop do polohy nakopávání. V normální řadící poloze na tebe vyskočí i se startovací pružinou a půlkolečkem jako čert z krabičky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

11.4.2010 v 22:22 | Nahoru | #16
Na "posilnění" tlaku pružin, jsme z nouze přidávali pod tu "činku" vždy jednu podložku.

Naposledy editováno 11.04.2010 22:23:04

(reakce na) Jawa CZ 175, typ 356, rok 1960, nevrací se spojka

11.4.2010 v 22:34 | Nahoru | #17

Dingo>Na "posilnění" tlaku pružin, jsme z nouze přidávali pod tu "činku" vždy jednu podložku.



Podložit pružiny jde, ale přidat pouze JEDNU podložku. Když přidáš dvě, pružiny si při zmáčknutí spojky můžou sednout nadoraz a poloautomat se přitom vytrhne šroubem ze závitu. To sem se bohužel přesvědčil na vlastní kůži. Nový pružinky na ČZ jsem nikde nesehnal, ani neznám nikoho, komu by se to povedlo. Všude maj jen 2 různé velikosti pružinek na Jawu, ty jsou ale jiné. Takže vzít pružinky z nějaké jiné ČZ.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vynechává ve vysokých otáčkách ("dr... Jawa 175/356 krooky 16 25.5.2024 v 11:08 Hovado-z-lesa
Uchycení sedla na Jawa ČZ typ 355 v... Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 8 4.4.2024 v 08:49 Dolin
Jawa 175 po nastartování hned chcíp... [1, 2, 3] Jawa 175/356 Raptík 63 24.2.2024 v 23:32 ondra1997
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR
Jawa ČZ kope zpět Jawa 175/356, Jawa 125/355 JAW4Ř 0 31.1.2024 v 20:58 JAW4Ř


TOPlist