globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zaseklý píst a newim co stim
15.9.2009 v 19:06
Ahoj akutně potřebuju poradit dneska jsem měl rozdělaný válec a pak sem to dal dohromady nastartoval jsem chvilu to jelo a pak se sekl tak sem to znovu rozdělal a píst je zaseklý skoro navrchu asi tak 1cm od vrchu a nejde to ani tam ani zpět a tak chci poradit jak ho ztama dostat aniž bych musel pulit motor a všecko měnit
děkuji

1 reakcí na tento příspěvek Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 19:15 | Nahoru | #1
bez puleni to bohuzel nepujde... leda tak zkus hrubou silu... ale za nasledky si nese odpovednost

1 reakcí na tento příspěvek Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 19:25 | Nahoru | #2
zkus to poklepat přes dřevěnej špalík, pokud tohle nepomůže tak pobouchat a jetli se to nepohne ani při hrubé raně tak píst rozsekat majzlem a pak vyndat motor z ránu a vypláchnout klikovej prostor benzínem popřípadě vyfoukat tlakovým vzduchem, výbrus tě pravděpodobně nemine

tak mě napadá nedal si ten píst obráceně ? to by ti pak vlítly zámky kroužků do kanálu a je z toho to co píšeš

1 reakcí na tento příspěvek Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 19:25 | Nahoru | #3
Roberto, na vyndání pístu není potřeba půlit motor :)
Jinak ale nevím, snad jedině si sehnat trubku o něco menšího průměru jak píst, nebo starej píst a vyklepat to?

Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 19:25 | Nahoru | #4


Naposledy editováno 20.09.2009 18:24:26

Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 19:35 | Nahoru | #5
Jak by řekl spolužák, který má taky simsona, teď dokonce nakitováno na 60 a pětikvalt se sportovním výfukem a vzducháčem, vezmu to flexou. Jinak než větší silou než malou to nejspíš nepůjde.

(reakce na) Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 19:37 | Nahoru | #6

roberto.cz>bez puleni to bohuzel nepujde... leda tak zkus hrubou silu... ale za nasledky si nese odpovednost



Hele umíš otvírat auto výfukem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 19:37 | Nahoru | #7

cccp>zkus to poklepat přes dřevěnej špalík, pokud tohle nepomůže tak pobouchat a jetli se to nepohne ani při hrubé raně tak píst rozsekat majzlem a pak vyndat motor z ránu a vypláchnout klikovej prostor benzínem popřípadě vyfoukat tlakovým vzduchem, výbrus tě pravděpodobně nemine

tak mě napadá nedal si ten píst obráceně ? to by ti pak vlítly zámky kroužků do kanálu a je z toho to co píšeš



ty seš asi dobrej opravář Jak asi myslíš,že by dopadla klika,nebo ojniční oko,když tam do toho budeš řezat kladivem??...

(reakce na) Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 19:45 | Nahoru | #8
Vespa> mas pravdu zapomel jsme na sundani hlavy dik za pripomenuti

1 reakcí na tento příspěvek Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 20:00 | Nahoru | #9
no jasné ale ja mych ten píst rozjebal to by mě nestalo klidně aj valec rozřežu ale ojnicu a kliku posrat necu
ted nedavno sem pulil a ještě ted mě všechny ty kolečka hrkají v hlavě

Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 20:26 | Nahoru | #10
Hrubá sílá, nic jiného nepomáhá. Motor půlit nemusíš. Píst vyklepej přes nějaký špalek kladivem, je už stejně k ničemu. Výbrus tě nemine. Klika, a hlavně ojnice, to snad vydrží. Naštestí ojnice na simálovi není stejná jako u pincka.

Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 20:40 | Nahoru | #11
Hej Lulo a proč se tam ten píst seknul??Není obráceně jak už tady někdo psal??To by mohly být kroužky ve výfuku a proto to nejde dolů.Potlač na kroužky to je prasarna hned po tom valit kladivem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 20:40 | Nahoru | #12

Dony19> ty seš asi dobrej opravář Jak asi myslíš,že by dopadla klika,nebo ojniční oko,když tam do toho budeš řezat kladivem??...



no líbit se jí to nebude o tom žádná, ale jak pak ten válec sundáš co? tak hoď do placu nějakou radu, když si myslíš, že sem "dobrej opravář"
někdo tu psal tu horkovzdušku to by mohlo pomoct.... ale to co sem popisoval já je běžná praxe viz. Dočkal nebo Svět motorů ( zarezlý písz u Jawy atd.)

Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 20:55 | Nahoru | #13
Když ho přes špalíček rozhejbeš kladivem tak tomu neublížíš.. Co se tam asi děje při spalování, jsou tam síly taky velký a zkurví se něco? ne..
Navíc je to simson.. Tak proč to řešit složitě.. díly všude, jednoduchost sama..

(reakce na) Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 20:56 | Nahoru | #14
cccp> no to chcu zkusit doufam že to pomože

2 reakcí na tento příspěvek Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 21:49 | Nahoru | #15
jak bylo psáno výše, asi se ti kousl kroužek ve výfukovém nebo sacím otvoru.. posviť si tam, u simsona jsou myslím celkem krátké a píst určitě vidíš, pak na kroužky zatlač šroubovákem a válec musíš bez problém sundat..

nechápu, na co všichni doporučují kladivo a vymlacení pístu, z jakého důvodu? Tohle pochopím u zarezlého nebo totálně zadřeného (přivařeného) pístu, ale ne u pístu který chodil normálně, mohly se jen zaseknout kroužky, takže je zatlač a máš po problému..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 21:56 | Nahoru | #16
C.J.> Z toho důvodu že všichni předpokládáme že je to zadřeté ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý píst a newim co stim

15.9.2009 v 21:57 | Nahoru | #17

Hujer>C.J.> Z toho důvodu že všichni předpokládáme že je to zadřeté ;)



Jenže ono to zadřeté asi nebude, viz dotaz:

"Ahoj akutně potřebuju poradit dneska jsem měl rozdělaný válec a pak sem to dal dohromady nastartoval jsem chvilu to jelo a pak se sekl"

(reakce na) Zaseklý píst a newim co stim

16.9.2009 v 01:13 | Nahoru | #18

C.J.>Jenže ono to zadřeté asi nebude, viz dotaz:

"Ahoj akutně potřebuju poradit dneska jsem měl rozdělaný válec a pak sem to dal dohromady nastartoval jsem chvilu to jelo a pak se sekl"



To je každopádně jedno, jestli dal píst opačně, tak válci zrovna desetkrát nepomohl a kroužkům jakbysmet...všechno samozřejmě záleží na stavu, ale myslím, že ho výbrus stejně nemine.

Jo a s tím nahříváním válce - no to by mě zajímalo, jestli to zabere. Nikdy jsem to nezkoušel, naštestí nebylo třeba. Ale tipoval bych, že to bude mít spíše opačný účinek, hliník se zahřátím roztahuje více než ocel, resp. i více než litina, takže se ten píst více šprajcne - viz. třeba způsob vytahování vložky z válce u pionýra...no ale třeba se mýlím...

Zaseklý píst a newim co stim

16.9.2009 v 02:03 | Nahoru | #19
No tak ta rada s nahřátim válce mě pobavila nejvíc To už by odkápavaly chladící žebra a efekt by to nemělo :)

Nejpravděpodobnější verze tu je popsaná - šprajclý kroužky v kanálku. Pokud to nepůjde šroubovákem odmáčknout zkus vyšroubovat ty 4 štefty co držej válec a snaž se s nim pootáčet do stran. Mohlo by to vyskočit. Žádnou extra hrubou sílu nepoužívej. Jen bys zkurvil i to,co přežilo.

(reakce na) Zaseklý píst a newim co stim

16.9.2009 v 07:33 | Nahoru | #20
C.J.> viděl bych to stejně jak tay na kroužky zasekle v kánálku

Zaseklý píst a newim co stim

16.9.2009 v 09:07 | Nahoru | #21
no brát kladivo na píst a mlátit tím do ojnice/kliky, to může napdnout jen pravověrné členy motorkari.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý píst a newim co stim

16.9.2009 v 09:09 | Nahoru | #22
ale stejně nejvíce mě pobavilo tohle

picichvist>.. klidně aj valec rozřežu..



Naposledy editováno 16.09.2009 09:09:37

(reakce na) Zaseklý píst a newim co stim

16.9.2009 v 19:34 | Nahoru | #23
C.J.> Vysvětli mě prosim čemu ublížíš? Klika evidentně v přesný horní úvrati neni abys jí mlácením do pístu rozehnul nebo abys nějakým stylem deformoval ojnici.. A v dolní taky ne jelikož zdvih je určitě větší jak 1cm...
To bys musel mít kurva velkou palici a mlátit do toho jak hluchej aby se spodku něco stalo..
A jestliže dal píst obráceně a kroužek přišel do kanálku, tak se musel rozletět a muselo ho to sežrat. nejde to tam ani zpět takže bude(resp jeho částečky) asi žvejklej mezí válcem a pístem. Pomoc kladiva a špalíčku ho nemine

Naposledy editováno 16.09.2009 19:36:20

Zaseklý píst a newim co stim

10.10.2010 v 13:25 | Nahoru | #24
mě se taky píst zasekl ale to mi vyletěla nějakou náhodou ta podložka jak je u pístu z obou stran, sundal jsem válec ani nebyl poškrábanej tak sem koupil novou poskládal a jezdím dál....teda do té doby co mi odešla cívka mno.....ale ty to budeš muset nejšpíš rozpůlit...

Zaseklý píst a newim co stim

10.10.2010 v 17:57 | Nahoru | #25
No nebudu řešit estli je zaseklý kroužek nebo ne...

...moje technologie pro přidřené a zarezlé motory je následující...základní podmínkou je píst někde okolo horní úvrati...

...mám vytvořenou redukci k hydraulickému agregátu, kterou našroubuju místo svíčky a pomocí tlaku maziva nebo oleje píst tlakem uvolním...

...dříve jsem používal jednoduchý mazací lis od škodovky s velmi vyhovujícími výsledky, dnes používám hydraulickou ruční pumpu z příslušenství vyprošťovacího zařízení (pracovní tlak 70 MPa)

...při hydraulickém vytlačování dochází nejen k rovnoměrnému tlaku na dno pístu ale taky k drobné průměrové deformaci válce napomáhající uvolnění a sekundárně ke zvýšení efektu vzlínavosti použitého média mezi stěnu a píst (kroužek).

Zaseklý píst a newim co stim

11.10.2010 v 20:57 | Nahoru | #26
Nějaký kladivo klice v týhle fázi problému kde se teď píst nachazí nijak neublíží, ublíženo už ji bylo. To že měl roztočený motor a píst se sekl, tak tohle klice teda rozhodně neprospělo - je potřeba poté zkontrolovat, jestli není ohnutá ojnice!

A jak tu padlo, vypadá to na pístní kroužky nebo segerovku, ne na zadřený píst, takže kladivo schovat na později
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Simson jake pneu Simson S 51 Enduro Bluecz98 13 5.1.2024 v 17:05 Ozzy_
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 pozdnímíza 34 11.12.2023 v 05:11 mildanek72
Karburátor nefunguje Simson S 51 Enduro Endiiis 8 29.11.2023 v 12:57 vit51
Simson ztratil výkon z ničeho nic Simson S 51 Enduro Endiiis 9 28.11.2023 v 19:40 Kohlstein
Simson, jak narovnat podsedlovku Simson S 51 Enduro Bluecz98 11 24.10.2023 v 20:18 maku100


TOPlist