s policajtama.Já si je zatím nemůžu vynachválit jízda v prázdným pruhu ve špičce
3 reakcí na tento příspěvek Vyhrazený pruhy
Každopádně Krč tim totálně zablokovali.
Co takhle "Kampaň občanské neposlušnosti"?
edit: Krč s malym k...
Naposledy editováno 09.09.2009 17:45:34
1 reakcí na tento příspěvek Vyhrazený pruhy
abcman> čistě právně se to samozřejmě nesmí ale motorka tam nikdy dopravu nezablokuje a ničemu nepřekáží.
Naposledy editováno 09.09.2009 17:51:07
Ale vždycky se několikrát ujistim, že tam nikomu nebudu překážet, pak vezmu za plyn, co nejrychlejš předjedu pár aut a pak zase rychle šup zpátky do svýho pruhu.
3 reakcí na tento příspěvek Vyhrazený pruhy
Nevidím důvod, proč by doprava autobusy měla být preferována před těmi co z nějakých důvodů volí kultivovanější způsob dopravy. Chtělo by to nějakou akcí dát najevo nevoli, a né si nechat úplně všechno líbit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy
Deadman>Ucpat už takhle problematická místa vyhražením pruhu pro autobusy a taxiky je největší prasárna. Z drobné jedoucí kolony pak vznikne kolaps včetně zablokovaných křižovatek.
Nevidím důvod, proč by doprava autobusy měla být preferována před těmi co z nějakých důvodů volí kultivovanější způsob dopravy. Chtělo by to nějakou akcí dát najevo nevoli, a né si nechat úplně všechno líbit.
tobe prijde ze kdyz treba ja rano vyrazim "solo" trilitrovym autem do centra ze je to kultivovanejsi zpusob dopravy nez MHD? zvlast kdyz s tim autem neni kde zaparkovat tak ho na varovkach mrsknu nekam na chodnik, prechod, nebo nekomu do vjezdu....
1 reakcí na tento příspěvek Vyhrazený pruhy
To že zaparkuješ v rozporu s předpisy a překážíš tak provozu, to je tvoje chyba. Nikdo tě špatně parkovat nenutí, můžeš zaparkovat výrazně dál a zbytek dojít pěšky. Obhájitelná vyjímka je, pokud potřebuješ vyložit náklad a hned poté přeparkuješ jinam.
Pokud úředníci chtějí aby lidé přesedli z auta na sockou, tak ať to zařídí zlepšením socky a zlevněním. Je zvláštní, že i přes výraznou úsporu paliva/energií a vysoké dotace od města, stojí jízdenka tolik jako by ti lidé jeli každý jedním autem. A to má DP ještě ztrátu. Něco je tedy asi špatně. Další věc je, že DP neuplatňuje ustanovení přepravního řádu o vyloučení z přepravy osob, "které zápachem nebo nadměrným znečištěním obtěžují cestující".
Na tom, že lidé jezdí po městě autama, nevidím nic špatného a nevidím důvod, proč je omezovat nebo jim to dokonce záměrně komplikovat.
1 reakcí na tento příspěvek Vyhrazený pruhy
§14 zakona o provozu na pozemnich komunikacich rika o vyhrazenych pruzich :
(1) Je-li vyznačen jízdní pruh dopravní značkou "Vyhrazený jízdní pruh" (dále jen "vyhrazený jízdní pruh") pro určitý druh vozidel, platí pro řidiče ostatních vozidel obdobně § 13 odst. 2, a je-li vyhrazený jízdní pruh vyznačen na tramvajovém pásu, též § 21 odst. 7.
§ 13 odst. 2 rika :
Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.
§ 21 odst. 7 rika :
Tramvaj, která při odbočování nebo jiné změně směru jízdy křižuje směr jízdy vozidla jedoucího po její pravé nebo levé straně a dává znamení o změně směru jízdy, má přednost v jízdě.
Takze ve zkratce : ridic jineho vozidla smi vyhrazeny pruh pouzit jen k objizdeni, predjizdeni, odbocovani, otaceni, vjizdeni na pozemni komunikaci, nebo vyzaduji-li to ZVLASTNI OKOLNOSTI ... .
Stalo se mi pred tremi roky, ze mne v aute zastavili MPmani pred mostem Barikadniku v pruhu pro autobusy. Priznavam, ze jsem tam jel schvalne, i kdyz jsem je videl. Chtel jsem otestovat, jak dopadne tahle moje drobna revolta . Nechal jsem je vymluvit, potom jsem jim rekl, ze s jejich interpretaci zakona nesouhlasim a nechal jsem je sepsat zaznam o prestupku, nebo jak se to jmenuje. Tam jsem s odkazem na prislusne §§ popsal svuj nazor a dodnes je ticho po pesine.
A ty nove prazske vyhrazene pruhy jsou spis sikana nez cokoli jineho - na Bohdalci autobusy stoji v Zabehlicke nebo pred ucpanou krizovatkou s Plynarni aby po dvaceti minutach popojizdeni slavnostne projeli 100m vyhrazenym pruhem a zajely do zastavky. za zastavkou vyhrazeny pruh konci. V Zabehlicke nejaky greenidiot zridil dva metry siroky pruh pro cyklisty na kazde strane mostu pres nadrazi (kde byly driv ctyri pruhy - takze se auta mela sanci srovnat pred krizovatkou. Cyklistu jsem tam dnes nevidel ani jednoho, zato jsem popojizdel cely ten dlouhy most asi deset minut ...
A uz vubec nechapu, proc ty pruhy muzou pouzivat taxikari ...
Deadman>assassin: Pro cestujícího v autě je to kultivovanější než se tlačit v narvaném autobuse s bezdomovci, držící se mastné tyče stejně jako spolucestující s infekční nemocí. Tím neříkám že jízda sockou je pod moji úroveň, autobusem jezdím celou zimu, protože je to levnější než autem. Trénuji si tím imunitní systém. Zbytek roku jezdím na motorce, protože to včetně oleje a gum výjde levněji (a 3x rychleji) než předplatné na socku s příměstským pásmem. Auto používám většinou jen když něco vezu. Větší nákup, než se vejde na motorku, se sockou přepravuje špatně a v příměstských autobusech na to ani není místo.
To že zaparkuješ v rozporu s předpisy a překážíš tak provozu, to je tvoje chyba. Nikdo tě špatně parkovat nenutí, můžeš zaparkovat výrazně dál a zbytek dojít pěšky. Obhájitelná vyjímka je, pokud potřebuješ vyložit náklad a hned poté přeparkuješ jinam.
Pokud úředníci chtějí aby lidé přesedli z auta na sockou, tak ať to zařídí zlepšením socky a zlevněním. Je zvláštní, že i přes výraznou úsporu paliva/energií a vysoké dotace od města, stojí jízdenka tolik jako by ti lidé jeli každý jedním autem. A to má DP ještě ztrátu. Něco je tedy asi špatně. Další věc je, že DP neuplatňuje ustanovení přepravního řádu o vyloučení z přepravy osob, "které zápachem nebo nadměrným znečištěním obtěžují cestující".
Na tom, že lidé jezdí po městě autama, nevidím nic špatného a nevidím důvod, proč je omezovat nebo jim to dokonce záměrně komplikovat.
no prave, ja parkoval tak aby to bylo OK a zbytek dosel a casove to vychazelo o dost hur nez autem... mam mhd s jednim pasmem navic asi za 2tis na tri mesice... to autem projedu tak za 14dni... mozna ani ne. zase mi prijde nesmysl aby cestujici kteri uz dost v buse trpi tim co pises zustali stat v zacpe s autama kde sedi v kazdym aute jeden clovek... a kteri ve vetsine pripadu vedej ze budou stat hodinu v zacpe... navic tam kde ve volnem miste vyznacili cyklostezku apod tak tam vetsinou parkuji lide "ve druhe rade" a tudiz tam stejne zadnej plynulej provoz ve dvou pruzich nehrozi. naopak, tim ze lidi nezipuji se to na jednom takovym aute zasekne snad vic nez kdyby tam byl pruh jen jeden odzacatku...
jelikoz jezdim dejvice-mirak tak metru nemuze co do spotreby a casu konkurovat ani moto...
A doplnění k tématu - co ucpaná dálnice, berete to mezi pruhy nebo volíte bezpečnější variantu objíždění po krajnici z prava?
5 reakcí na tento příspěvek Vyhrazený pruhy
Na vyhrazených pruzích nevidim nic zvláštňího a jsem rád, že jsou. Naopak ale vydim něco zvlášního na lidech, kteří si musí vozit do práce zadek autem, ikdyž to v Praze znamená zařadit se do zácpy. Znám 2 takový případy, kteří kdyby jeli metrem, tak se dopraví do práce/školy do 15 minut. Ale oni radši jedou do centra autem za několikanásobek času protože by "přece nevlezly do socky"...Bože!!! Kdyby bylo v Praze míň takovejch trotlů, tak by byla doprava mnohem lepší.
A ještě argument o smrdících busech atd...Možná jen bydlíš v nějaký chudinský čtvrti, protože já ten problém nepozoruju. Teda třeba jednou za 2 měsíce někdo v MHD fakt smrdí, ale to pro mě není důvod vysrat se na MHD.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy
Taky jsou lidi, kteri vozi deti do skoly ... to se mne nastesti netyka - do skoly chodim s detmi pesky a povidame si .
Obecne pokladam system MHD v Praze za prilis idiotsky na to, aby se dal stoprocentne pouzivat, presto ho pouzivam.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy
cbr765>Deadman> Hele nic ve zlym, ale připadáš mi trochu mimo...Jízdenka, že stojí stejně jako by jel každý autem??? Mě studentská měsíční stojí 260 Kč. Když jedu něco řešit po Praze na motorce tak beru pokaždý benzín +- za 250...
A ještě argument o smrdících busech atd...Možná jen bydlíš v nějaký chudinský čtvrti, protože já ten problém nepozoruju. Teda třeba jednou za 2 měsíce někdo v MHD fakt smrdí, ale to pro mě není důvod vysrat se na MHD.
Studentská Tak si spočti kolik stojí dospělá bez slev a přihoď si k tomu slušný příplatek (zdvojnásobení) za příměstská pásma. Když to máš do práce po silnici 15km, tak si rozmyslíš platit takovou pálku.
Počítal jsem to a ověřil v praxi. Motorka do půl litru žere 4 litry, malé auto podle hustoty zácp po městě tak 7. Nepočítej to pro karburátorovej 3-litr, tím do práce jezdí málokdo.
Taky je rozdíl jestli makáš na svém okraji Prahy nebo jedeš přes celé město, pak má socka výhodu.
No a v oblasti s velkým výskytem bezdomovců mám tu čest pracovat. Teď v létě to jde, to se válej v okolí prodejen tabáku a chlastu, ale když je kosa, tak oni v tramvajích a busech bydlí.
1 reakcí na tento příspěvek Vyhrazený pruhy
Bludevil>cbr765> Tak počitej se mnou. Do práce to mám docela daleko na to, aby se mi jízdenka i vyplatila, ale.. MHD: 3 minuty od baráku na MHD, pak nějakých 22 minut než dojedu kam potřebuju, pak cca přes 10 minut ještě chůze do kanclu za cenu tuším teď 22 kč. Na mašině: od baráku do kanclu cca 12 minut, je to cca 10 km, což spolkne při 6.5L/100km nějakých 7 deci béňa i se startem a zahříváním. Což stojí necelou dvacku. V čem je MHD výhodnější? Ano mašina žere gumy, olej a tak. Ale ve srovnání s tím, jak dostane na prdel když se jedu fakt povozit, tak při tomhle dojetí do práce je to opotřebení minimální...
mám to obdobně
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy
http://www.tfl.gov.u...gulations/10151.aspx
http://www.thisislon...ays+Boris/article.do
PS: Proti tomutu se zde však staví zelené mozky v čele s rudým Kenym. Studie však jasně ukázala, že povolení vjezdu motocyklů na BUS pruhy nezhorší, ale naopak zlepší bezpečnost dopravy.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhrazený pruhy
Bludevil>cbr765> Nebo taky že maj přes den 4 jednání na různých místech a na každý se plácat hodinu sockou by bylo trochu na prd. A krom toho, jak se budeš koukat třeba na advokáta, co k tobě do firmy přijede MHDčkem? Jako na neschopnýho loosera, to je prostě pravidlo...
jj tak se na kazdy to jednani budes placat dve hodiny autem:) ... na to jakou kdo prijel karou uz dneska kouka jen debil, k nam do firmy uz prijel kde kdo, ti v monterkach od hnoje a ve stodvace nakonec co meli zaplatit vysypali do koruny, naopak panove s audi a MB nam uz dluzej docela dlouho docela dost penez
Nejhorší je, že za tento přestupek hrozí jeden trestný bod. Existuje novela, která to mění, ale schválení je v nedohlednu.