Téma: Škoda 120
 
2.9.2009 v 20:53
Zdravím, dnes si kámoš ke mě dotáhl škodu 120, že ji trochu poladíme...
Začali jsme s tím, že nerží volnoběh - na internetu jsme našli sevisní manuál, tam psali že na karburatoru poladit šroubem který je přimo určený na volnoběh... no samozdřejmě motor na něj vubec nereagoval at se s ním kroutilo sebevíc škodárna si už před naší opravou občas střílela do výfuku, a zdárně v tom pokračuje (viděl bych to na moc bohatou směs, ale nevím na kterou stranu otčit šroubem bohatosti směsi, abysme ji trošičku ochudili, a nevím jak moc...)

Jako druhou věc jsme chtěli poladit spojku protože zabírá až uplně na konci (= pedál uplně nahoře) a zdá se mi že trošku prokluzuje... no samozdřejmě povolením lanka jsme toho moc nedocílili takže si myslím že už budou v háji spojkové lamely....

Ted je tu otázka, dají se lamely vyměnit doma v garáži?? musí se při tom vyndat motor??
Jak správně nastavit karburátor?? Muže to střílení být tím, že na něm pořádně nesedí vzduchový fultr a celé sání, takže to tahá vzduch bokem??
Má cenu vyndávat karburátor a rozebrat ho ?? bojím se že tím by se rozhodil ještě víc, a škodárna by už nejela vubec. Dík za rady, snad se tu najde pár majitelů staré škodovky
Předchozí
1 2
Následující

Škoda 120

2.9.2009 v 20:55 | Nahoru | #1
Myslím že se motor vyndat musí... aspoň sme to tak na praxi dělali

Škoda 120

2.9.2009 v 20:58 | Nahoru | #2
Motor musíš vyndat. Jdce to i bez sundání zadního čela, ale je s tím práce. Pokud neplánuješ tomu autu budoucnost, tak se na to vykašli a drandi dokud to jede.

1 reakcí na tento příspěvek Škoda 120

2.9.2009 v 21:00 | Nahoru | #3
hmm jakože mělo by t ojezdit aspon ještě než udělám maturitu pak už mi to bude fuck ale ten volnoběh by se poštelovat měl... na křižovatkách to musím držet bud jednou nohou plyn u brzdu, nebo to musím držet sytičem.... ta spotřeba je pak úžasná

Škoda 120

2.9.2009 v 21:00 | Nahoru | #4
škoda 120 WRC ...

(reakce na) Škoda 120

2.9.2009 v 21:02 | Nahoru | #5

Peci>hmm jakože mělo by t ojezdit aspon ještě než udělám maturitu pak už mi to bude fuck ale ten volnoběh by se poštelovat měl... na křižovatkách to musím držet bud jednou nohou plyn u brzdu, nebo to musím držet sytičem.... ta spotřeba je pak úžasná


Nejdřív zkoukni co je tam za trysky, vzdušníky, vyčisti to, vyměn filtr a pak laď nějaký šroubky. Co toho už mohla zažít za ty léta? Kolik tunerů jí mělo v pazourách. Jó a nastav základní poředstih, pokud je hodně blbě, tak volnoběh držet nebude i kdyby byl karbec nastevenej sebelíp.

Naposledy editováno 02.09.2009 21:03:33

2 reakcí na tento příspěvek Škoda 120

2.9.2009 v 21:06 | Nahoru | #6
Jak se nastavuje předstih?? V pazourách ji žádný tuner neměl, je po dědovi ale dlouho stála.... baterka musela jít nová.... Trysky zjistím taky jak?? nejsem až tak zběhlý v tomhle motoru

(reakce na) Škoda 120

2.9.2009 v 21:11 | Nahoru | #7
Peci>
povolíš šroubek na držáku rozdělovače, nastavíš na rysce na řemenici předstih 5 strupňů a zararetuješ zase tím šroubkem. jako na fichtlovy jen točíš celým rozdělovačem. A trysky a vzdušníky musíš vyndat a kouknout co jue na nich napsáno. Ten karbec rozhodně vyčisti pokud stála.

1 reakcí na tento příspěvek Škoda 120

2.9.2009 v 21:11 | Nahoru | #8
Pánové pardon změna, officialně je to 105, ale tuším že motor se dával stejný ne?? Má to 4 stupnovou převodovku... karburátory myslím byly 2 (postupně byly modely osazovány 2 ruznymy karburatory) pro 105-120....

(reakce na) Škoda 120

2.9.2009 v 21:12 | Nahoru | #9
Peci>
Karbec je jen jeden, ale je dvoustupňovej (tuším, dvojitej ne). Nejdřív se otvírá jedna klapka a později druhá.

Škoda 120

2.9.2009 v 21:14 | Nahoru | #10
j to vím, já jen špatně asi vysvětlil... modely do určitého roku byly osazovány jedním typem karbeců, a od urč. roku jiným typem... takže pro všechny modely 105-120 jsou jen 2 druhy karburatorů ;) lae to už jsme odbočili

(reakce na) Škoda 120

2.9.2009 v 21:15 | Nahoru | #11
Peci> Na spojku musí motor ven, ve dvou to jde na pohodu. Než začneš štelovat karbec, zajeď někam na seřízení toho předstihu, tam kde maj stroboskop to maj za pár minut. Zkontroluj rozdělovač, palec, uhlíky na víčku, svíčky. Vzdudový filtr musí sedět pořádně, jakmile to saje jinde je to na p..u. No a pak bych teprve šteloval karburátor, ta volnoběžná tryska může bejt po dlouhým stání jenom ucpaná kalem. Pokud si dobře pamatuju je na dně plovákový komory, stačí štětina z koštěte a prošťouchnout jí.

Škoda 120

2.9.2009 v 21:19 | Nahoru | #12
Ok chlapci, díky za rady... zítra se do toho pustíme...

1 reakcí na tento příspěvek Škoda 120

2.9.2009 v 21:21 | Nahoru | #13
By mě zajímalo jak si povolil lanko na spojce když je tam kapalinová?
Motor sundat musíš při vyměně spojky
u toho chcípání bych první vyčistil karbec (rozebrat do šroubku a vše profouknout)
Pak ladit směs (na to je prosklená svíčka kterou vidíš barvu plamene ve valci)
Pak bych kouknul na předstih (Na to je zas stroboskop)

Ale jak tě tak čtu tak do toho radši nehrabej a bud rád že to jede aspon jakštakš

(reakce na) Škoda 120

2.9.2009 v 21:29 | Nahoru | #14
Everts72> Tak ti teda pěkně děkuju

skusím vyčistit karbec a uvidíme no

Škoda 120

2.9.2009 v 21:29 | Nahoru | #15
kdyz uz budes cistit karbec,tak vycisti i sejtko u palivove pumpy, ale kdyz o ni rikas takovy keci,tak si radsi nekomu rekni

Škoda 120

2.9.2009 v 21:43 | Nahoru | #16
hmmmmm mekánik, auto mekánik golden tsechise hende

Škoda 120

2.9.2009 v 21:44 | Nahoru | #17
jo jo kapalinova spojka asi nejspis povoloval rucni brzdu

1 reakcí na tento příspěvek Škoda 120

2.9.2009 v 21:56 | Nahoru | #18
no sry tak prostě na konci spojky je takový šroub (za zadníma sedačkama) a je tam matka která končí kulovým čepem který už přímo odtláčí spojku... no tak na tom šroubu jsme to povolovali.... nedělejte ze mě zase uplného blbce

Škoda 120

2.9.2009 v 22:02 | Nahoru | #19

(reakce na) Škoda 120

3.9.2009 v 07:53 | Nahoru | #20
Peci>Dovez to, Ti to poladim. K

1 reakcí na tento příspěvek Škoda 120

3.9.2009 v 08:04 | Nahoru | #21
jen aby potom poladění ještě jezdila
já vždycky když se rozhodl že budu ladit fáčko tak jsem to pak stejne radsi odvezl do servisu

Škoda 120

3.9.2009 v 08:13 | Nahoru | #22
Pokud nevíš jak na karbec tak ten doporučuju celej profouknout stalčákem, překontrolovat trisku, plovák, jehlu a nastavení karbece se dá vyčíst z takové ty osvědčené klížky co se k tomu dávali. Je tam o kolik počet závitů s čím pootočit aby to bylo na takovém poměru, že ti to prostě chytnout musí. A pak už si to doladíš dle libosti.

Ale u toho karbece bych ti doporučil jen takovou malou radu. Je to nemoc 120tek a to, že jak se přes kabrec dotahuje konzole vzduchového filtru tak ti to ten karbec může prohnout a pak netěsní a saje falešnej vzduch. Doporušuju sundat a na vlasové pravitko překontrolovat jestli nemá lavor.
Pokud ano tak buď lehce ofrézovat/zbrousit a znova důkladně vyčisti. A nebo jestli znáš někoho s citem pro věc tak dá se to "velice" opatrně pod lisem strovnat. Ale to chce už cit. Aby jsi pro příště tomu předešel tak do karbece narvi šrouba s matkou aby těsnil a kryt filtru přidělej nějakým pérkem nebo páskem plechu

Edit: a pokud chceš mít fakt turbo tak kamrád přišel na to, že na škorovku pasuje karburace s filtrem z Una. (někde mám doma fotku jestli chceš vidět) a jedinné co je potřeba ,že musíš udělat klínovou podložku (120 natočenej motor) aby jsi to srovnal a pak převrtat asi 2 díry a větší průměr.
Kluci to měli na rapidoj garde a lítalo to prej 160 jako prd (podle nich, nikdy jsem nesebral odvahu do toho sednout snima )

Edit2: A ještě by jsi mohl překontrolovat membránu v benzinové pumpě. To taky ikdyž vypadala ,že funguje tak dělala problémy. Hlavně do toho nekupovat ty polské repliky. Nic to nevydrží :(

Naposledy editováno 03.09.2009 08:25:29

(reakce na) Škoda 120

3.9.2009 v 08:14 | Nahoru | #23

abcman>jen aby potom poladění ještě jezdila
já vždycky když se rozhodl že budu ladit fáčko tak jsem to pak stejne radsi odvezl do servisu



By si se divil, jakej by to byl tjůůůzink. K

Škoda 120

3.9.2009 v 08:19 | Nahoru | #24
taky bych tipoval prohlý víko karburátoru. Mně se povedlo ho trochu narovnat i ve svěráku, ale je potřeba to šikovně naštelovat.

Škoda 120

3.9.2009 v 08:44 | Nahoru | #25
Karbece byly 2, SEDR a ESDR..? NIcméně u 105 bude ten starší, ale jestli to je ten nebo ten si nepamatuju. Motor poznáš podle čísla na bloku, nebo podle barvy na bloku nad AC pumpou, ale barvu na 105tku si už taky nepamatuju ( je hodně dávno, co jsem se hrabal ve škodovkách ). Osobně bych vyčistil karbec,sehnal na něj rovný víko, rozhýbal klapky, vyměnil všechna těsnění a vzduchovej filtr, koupil nový svíčky, očistil kontakty rozdělovače a palce a kdyby tohle nepomohlo, tak bych udělal předstih.( na Rapidu s motorem z Favorita a karbecem 130 jsme to museli nastavovat i podle sluchu, jináč to nešlo :) )A na spojku musíš oddělat nárazník, zadní čelo, odpojit hadice od chlazení a vyhodit motor ( nejlíp i se zadní příčkou ať ho máš za co držet, potom pod vanu strčit hydraulickej pojízdnej zvedák a po povolení matek s motorem vyjet pryč a jsi u spojky.

Škoda 120

3.9.2009 v 10:39 | Nahoru | #26
takze sikovnej seš,nepovolovals rucni brzdu viko nerovnat!zbytecny. to strileni:neserizeny ventily,spatnej predstih nic vic to delat nebude.tak jak tam,tu spojku a povoloval jsi ji,tak ji povol tak,aby tam byla 4mm vule.je tam ta kulicka jak rikas a dulek,ty se musej dotykat navzajem,je to tycka a paka spojky.na ty pace je pripevneno lozisko spojky,takze kdyz zahejbes pakou,tak s ni musi jit 4mm pohnout,nez se opre o vec ktera vypina spojku,jestli ani toto nepomuze,tak jedine motor ven,neni to nic slozityho,staci u toho byt peclivej,pamatovat si kde co bylo,ve dvou to mate za den hotovy,ikdyz to budete delat poprvy.karbce jsou 2typy jak pise peřina sedr ma bohatost i volnobeh ze predu,edsr ma volnobeh ze zadu a volnobeh z boku.mysleno kdyz cumim ze zadu pod kapotu.ale kdyz to chces ladit,tak musis mit,spravnej predstih aspon na hrubo,spravne dany kabey na svicky,musi fungovat vsechny 4 valce,karburator musi byt cisty,pumpa musi davkovat jak ma,ventily serizeny.

Škoda 120

3.9.2009 v 13:25 | Nahoru | #27
Základem pro dobré fungování a vysoký výkon motoru škody 120 je nálepka "NO FEAR" na zadní okno! NEPODCEŇOVAT

Škoda 120

4.9.2009 v 11:32 | Nahoru | #28
jeste se tam cpal DDSR karbec.. kdyby mel zasrany trysky, tak mu to nejede taknak vubec, takze to bude jenom volnobezka..
Jestli tomu nehovis, tak s rozdelovacem nevergluj - bys musel sundat viko ventilu a nastelovat podle toho, jak maj ty valce palit.. nabo se to da podle remenice myslim vlastne, je tam naka znacka, podle kery bys mel nandat pisty do pozadovany polohy..
Ten druhej stupen karbecu zprovoznovat je dobry.. vyndas osicku z klapky a brusnou pastou ji trochu vohoblujes, aby sla zlehka... vzduch vokolo vzduch. filtru prisavat muze, to se este tak nic nedeje, spis, aby byla rovna priruba.. Ja si nechal karbece vyrovnat u jednoho chlapika v praze.. ted mam srovnanejch karbecu funkcnich plnej sklep : )))
Spojkovy lamely vyndat i s motorem.. sou dva tipy, tak bacha, abys poridil ty spravny lamely... Nejlip sundat zadni celo, nejni pak takovy srani hejbat s motorem a tak vubec... Hodis vedle a mas tam aspon flek se v tom vrtat..

Skodylaky forevr!

edit:
muzes mrknout semhle
a nebo taky semdle - hele

Naposledy editováno 04.09.2009 11:34:03

Škoda 120

5.9.2009 v 14:22 | Nahoru | #29
No to jsem se chtěl zeptat. Na té řemenici značka je, ale nějak jsem z návodu nepohcopil jak přesně se to reguluje... nastavím řemenici značku na značku. A pak?? pak pak nastavím víko rozdělovače?? jak ho nastavím? je tam taky nějaká riska? byl bych rád za velmi jedonducou radu... prostě jen aby ta škodárna jela ;) nepotřebuju to tunit.. jen aby to jezdilo jak má...

Škoda 120

5.9.2009 v 15:15 | Nahoru | #30
Bez výfuku má pekelnej zvuk... 110 měla možná ještě hezčí

Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist