mam takovej dost zapeklitej problem. Muj farik 2004 pri otoceni klickem odmita pustit palivove cerpadlo a diky tomu nelze nastartovat.
Zacalo to tak ze jsem po 14-ti dnech stani motorky v garazi vyrazil. Vytlacil jsem moto z garaze a po otoceni klicku moto nesla nastartovat po chvili jsem zjistil ze po otoceni klickem neni slyset cepadlo, tak jsem vytahl klicek dal ho zpet a vse slo jak ma. Jenze po ujeti asi 100km, zaparkovani na slunci po cca 4 hodinach moto ze stejneho duvodu neslo nastartovat opet! Vyndani klicku apod. nepomahalo, asi po 10 minutach ruzneho precvakavani kolebky na riditku, vyndavani klicku a hrkani s moto to najednou slo. Nutno dodat, ze pri jizde zadny problem neregistruji. Tak jsem ujel asi 10 km na benzinku, kde po natankovani plne nadrze farik opet odmital pustit palivove cerpadlo. Ani po pul hodine se mi s tim nepodarilo nic vymyslet. Tak jsem sundal plast nadrze a po odklopeni nadrze ( pri zapnutem zapalovani) se ozval zvuk cerpadla.. s klidnym svedomim ze je to jen zlomeny drat od cepadla jsem vse vratil a v pohode odjel domu. Po chcipnuti jsem to jen tak zkusil jestli cepadlo sepne... a ono zase nic! Hodne nastvanej jsem ji uklidil do garaze a jeste vecer jsem k ni jen tak prisel, "jestli uz si to nerozmyslela" porad stejne.. po otoceni klicku nabehl pristrojvy panel ale cerpadlo ne. Druhy den rano jsem k ni prisel otocil klickem a prozmenu to slo! Tak jsem ji tedy vytahl z garaze a jal se najit pricinu.
Hrabal jsem se v ni celej den a bez vysledku. Nejdriv jsem zkusil to cepadlo, po pripojeni na 12V normalne funguje(i pri hybani draty, takze zlomeny kabel vyloucen) naklonove cidlo, stojanek a chcipak na riditku funkcni (navic to spina jine rele, ktere chcipnne motor). Dale jsem zkusil prohazet rele(jsou tam 4 stejne) a nakonec doslo na mereni, takze jsem zjistil ze na ovladaci kontakt rele by mela ridici jednotka poslat (-) ale z nejakeho duvodu ho tam neposle(drat je od jednotky k rele pruchozi) a dale na spinanem kontaktu (kde by melo byt 12V) jsou asi 2V. Mozna ze jsem se do toho uz zamotal, ale po clelodennim stourani se neni cemu divit. Jinak jsem prostrikal a vycistil vsechny kontakty a konektory co jsem nasel, vse bez uspechu.
Kupoval jsem dnes neco v DK v Praze, tak jsem se tam rovnou zeptal jesti uz se s tim nekdy nesetkali... Bylo mi receno ze dnes si odvezl ze servisu majitel stejnou motorku se stejnou zavadou (do se servisu ji dal nepojizdnou) ale behem testovani se zavada neprojevila. Takze mu ji vratili nazpet. Z toho usuzuji ze by se mohlo jednat o nejakou vadu, se kterou se nekdo jiz setkal. Uprime se mi to nechce davat do znackoveho servisu, protoze na display mi to nehazi zadnou chybu takze diagnostika by byla podle me vyhozene penize.
Prosim zkuste poradit, jestli vas neco napadne urcite mate vic zkusenosti nez ja, navic vic hlav vic vi..
Pokusim se prilozit foto schematu zapojeni.
300>sory s řídící jednotkou někdy bývá zalitá jen v gelu podobný silikonu do toho se dá vlízt,jen píšu zkušenosti s auty a kámoš co spolu jezdíme má to samé co ty o rok mladší a tak mu drobné opravy dělám já, Poděbrady nejsou daleko mohl bych dnes přijet posílám ti tel.
do te ridici jednotky bych nelezl, tam bude vrstvenej tistak, vsechny nozicky pujdou do velkyho "svaba", zality... ... to uz leda zkusit ridici jednotku + imo z jinyho bajku...
Hanzes>300>No dioda blika porad kdyz tam neni klicek(asi 12 hodin, pak se vypne) no a kdyz by to ten klicek neprijmulo, tak by blikala porad teda aspon tak sem to pochopil. Neni trochu divne to ze to cepadlo bezi porad? Me to prijde dost divny...
Moc nerozumim tomu, kde mam hledat ten neproletovany kontakt - ridici jednotka je zalita v nejakem epoxidu a ta spinacka myslim rozebrat nejde(nezkousel jsem).
to cerpadlo nebejva membranovy... ale takova variace ala zubovy... kdyz zapnes zapalovani bezi par vterin a udela tlak v "liste" pak jakmile se otoci motor tak zacne bezet trvale- na liste je regulator tlaku a palivo ktere tam cerpadlo tlaci "navic" se vraci zpatky do nadrze... takze to je OK...
jak si rikal ze ridici jednotka po zapnuti klicku neukostri kontakt u toho rele pumpy... kontroloval si jestli ukostri jeden kontakt u vstrikovacu a civek? jestlize imo zhasne, ridici jednotka nehazi nakou chybu a neni tam kostra tak jeste ze by nebyla ridici jednotka ukostrena jak ma byt? ja osobne bych mozna zkusil zapojit tu pumpu jak si udelal na pevno, a ten kontakt kde ma bejt kostr od ridici jednotky aby seplo rele ukostrit... tim by pak podle schemat tu meli dostat kostru i civky,vstriky... kdyby byl problem s kostrou tak by to pak chytlo... ale uz je to trosku divocina... radeji vse 2x rozmyslet a promerit:)
na ten servisni mod sem jeste neprisel, nepodarilo se mi stahnout funkcni serv manual...
[img]
takze diag probhne kdyz je vyklopenej stojanek a nastartuje se stroj, pokud stroj nechyta, tak by to melo chybu vyblikat po deseti sekundach toceni starterem...
ale jde to i vynutit propojenim toho servisniho konktoru co je na obrazku - zkrat mezi hnedym a zelenym dratem v konektoru - kill switch(cervenej cudl) ma bejt v poloze on a zapne se klicek a dioda by mela vyblikat zavadu...
Naposledy editováno 28.08.2009 08:31:23
Loni mi odešlo čerpadlo na VFR 750 karbec, takže to je trochu off topic.. Ale chovalo se to taky takhle podivně, motorka jela, ale po malé přestávce ani ťuk.. Pak po delší pauze nebo laborování pod plasty zase jela, dokud se nevypla.. Taky jsem tipoval přerušený drát. čerpadlo je obyč membánové, průtokové na hadici, není tedy ponořeno v nádrži jako u fároše... Když jsem ho měl venku, tak jelo jako vzteklé Funguje tak ,že když natlakuje uzavřenou palivovou soustavu, tak tlakovat přestane a opět začne až po klesnutí tlaku.. Jelikož vše vypadalo funkčně, tak jsem zajel na benzínku kde jsem zase zůstal viset, neměl jsem nervy, moto jsem nechal stát na parkovišti a šel domů pěšky. Pak přijel i s nářadím, ale zbytečné, hned chytla Takže čerpadlo znovu ven, znovu zkouším a pořád jede... jenže když jsem jej zkoušel ucpat pořádně zlomenou hadičkou (předtím jsem jen výstup přimáčkl prstem), tak tlakovat přestalo, což je správně, jenže pak ani po snížení tlaku už tlakovat nezačlo Pak stačilo čerpadlo pokledat nebo jednou ručně potáhnou membránu ven a zase jelo.. Přestalo tlakovat i v případě, že došel benzín, pak i když jsem přepl na rezervu, tak už tlakovat nezačlo..
Takže u mě bylo vadné čerpadlo, ačkoliv při zkoušení mimo moto se zdálo v pořádku..
2 reakcí na tento příspěvek CBR 1000rr nespina palivove cerpadlo
Mejprve bych rad podekoval uzivateli "300" ktery se nabidl ze se na to pridede podivat.
Prijel na sve vyvonene Buse a vrhli jsme se na to. Zkousel jsme vsechno mozne, startovat 10s aby nam vyblikaly chyby, spojit draty na servisnim konektoru ale zadnou chybu to nehlasilo.
Po otoceni klickem proste nabehl display, otocila se rucicka otackomeru a nic. Znovu jsme promerovali kostry ktere vedou do ridici jednotky, pruchodnost ovladacich dratu z jednotky k rele apod. stale nic. Pak jsem zkusil sundat "krouzek" HISS nechal jsem ho vyset asi 10 cm od klicku a otocil klickem.. nedelo se nic opet nabehl panel a jako by nic proste ta dioda HISS zhasla jako by ten klicek prijala. Tak to uz jsem prestal doufat ze by s tim v domacich podminkach bez moznosti vyzkouseni jine jednotky spolu s HISS slo neco udelat. Bylo asi pul 7 a to sme na to koukali od 4.. Jeste me napadlo zmerit takovou spojovaci svorkovnici na prave strane moto- vede tam asi 9 dratu cerno bilych a je to original zamotane izolacni paskou. Uz pri prvnim ohledavani den po tom co me to nechalo vyset na benzince jsem to projistotu rozmotal a podival se, co tam je (je to takovy konektor ve kterem je strceny plech, ktery vsechy piny spoji) tak jsem ho prostrikal, a dal zpet. Dnes jsem na nem zkusil zmerit napeti, protoze se to tvari jako (+) ktere ma vest na rele a jeste nekam dal. No a nameril jsem tam prave ty zahadne 1,9V co jsem nameril na spinane casti rele od cepadla. Zkusil jsem s tim nejak zahybat(ani nevim proc) a najednou tam bylo 12V! Po otoceni klickem najednou svitil HISS (krouzek stale visel daleko od klicku) a svitilo FI protoze bylo spadle cidlo naklonu. No tak jsme tam jen hodili nadrz, otocili klickem a chytla na par otoceni starteru. Tuto spojku jsem na schematu nikde nenasel(ne v tomto rozsahu jsou tam kreslene spojene jen asi 4 a jeste tesne pred rele). Ta spojka je asi funkcni ale bude zrejme zlomeny nebo nalomeny ten privodni drat. Coz vysvetluje to ze se mi jednou povedlo po pri odklopeni nadrzne spustit cerpadlo(drat cerpadla je kratky a hybe s celym svazkem, pri odklopeni).
Takjsem jeste zkusil nechat vyblikat ty chyby.. no a prijde mi to dost zmatene
9kratkych bliknuti pauza, 5dlouhych a jedno kratke pauza, 7 bliknuti pauza, 8 bliknuti, 12 bkliknuti a nakonec 13 bliknuti. Tech 6 bliku skladajicich se z 5 douhych a jednoho kratkeho vubec nevim co je. No na ty ostatni jsem koukal do manualu a jeste jsem nemel cas zjistit, co znamenaji zktatky tech cidel.
Zitra kdyztak nafotim tu spojku.. Vydim to tak ze ji pak proste vyhodim a proletuju to na tvrdo. Doufam ze je to opravdu to co jsem hledal a ze me to zase nekde nenecha
Nejraději bych tu lištu navrtal, připojil tam hadici, protáhl do interieru a na palubku přidal další budík - vodovodní tlakoměr Protože benzínová pumpa mě u tohohle auta vypekla už podruhé.
Jinak k tomu proč se ty relátka spínaj z řídící jednotky mínusem - to protože spínací tranzistory se z technologických důvodů mnohem snadněji dělají N-MOS nebo dříve NPN - lajcky pro spínání mínusu. Tranzistory pro opačnou polaritu P-MOS, PNP se vyrábějí špatně, jsou drahé, nabídka větších spínacích proudů a napětí je mizerná.
K tomu spínání vstřikovačů pozor - u mého auta vedou oba dráty do řídící jednotky, kde jsou zapojeny do můstkového spínacího členu - ten do toho vstřikovače pouští proudový impul jedním směrem aby se vstřikovač otevřel a opačný impulz (prohodí napětí na drátech) aby se vstřikovač rychleji zavřel. Možná máte v motorce vstřikovač, který je ovládán jen jednou polaritou a zavírá se pouze mechanicky pružinou, ale možná také ne.
jinak dlouhy bliknuti je 10, kratky 1 ... napr 5 dlouhych a jedno kratke je 5*10 +1 = 51, to je mam dojem tlumic rizeni, nekdy v minulosti ho mel nekdo odpojeny....
ta honda otevira vstrik "plusem" nejspis.... oproti TL ktere "spina minus" ... ale urcite neobraci polaritu... to "minus" jde sice z ridici jednotky, ale je spolecne pro vsechny snimace civky atd a tudiz bych rekl ze to tam nebude otacet polaritu....
ja vcera resil 06RR taky, taky problem ktery se tvaril jako chyba immo (neblikala kontrolka) veskerej "silnoproud" ale makal, starter,svetla atd... prislo mi divny ze na vodici znacenym jak "Vcc" asi "referencni +" tzn predpokladam ze by tam melo byt 5V sem nenameril u immo ani na zadnym jinym cidle nic... nakonec sem nasel ze se vyfuk propalil podsedlakem a propojil svazek kabelu kdy bylo tohle spolecne "Vcc" pro priveru vyfuku ..tzn tohle napeti nejspis ukostril a ridici jednotka najednou nemela zadne tyhle "merici" funkce, prestala fungovat autodiagnostika(nehlasila chybu i kdyz sem odpojil nejake cidlo) a nefungoval immo...
Takze to same jako pacik1.
Ta krabicka je rozebiratelna takze kdyz jsem to poprve kontroloval, tak jsem jen vytahl tu propojku a prostrikal nic na tom videt nebylo, tak jsem to dal zpet. Jde to ale rozebrat a pak uz to je videt.. viz obrazky. No tak jsem ten privodni pin vyndal a ocinoval, stejne tak i ostatni piny projistotu. Zatim musim zaklepat, ze v pohode byl sem to vyzkouset a po ceste jsem mel asi 10 zastavek a vzdy OK
[img]
mohl by sem někdo hodit foto toho konektoru kde v tom svazku asi je
díky už sem z toho na nervy měl sem dole uplně všechno a všechno sem zmeřil podle manuálu a stále čerpadlo nejde
Naposledy editováno 25.05.2017 11:10:59
Z niceho nic cerpadlo nenasava pri otocenim klicku
jen v nem cvakne a konec??? Nechapu
Motorka jezdila jak pana do posleni chvile
Konektory vsude prostrikane pojistky oka relatka jsem prohazoval a furt nic
uz nevim co dal jsem v prd.....
Prosim pomoc
Diky
Po vlozeni klucika sa otackomer otoci na max a na 0 a kontrolka HISS ostane svietit stale, starter toci ale cerpadlo nic... po pripojeni napajania priamo na cerpadlo ide. Naklonove cidlo i Engine off gombik su OK jedine ten vystup na RJ na FUEL RELE je zly.
Vystup z RJ ktory ovlada FUEL RELE dava (namerane) 12V a nie 0V a tym padom blokuje toto palivove FUEL RELE. 0V (ak je ukostrene) ho zapina inac je off. Skusil som tam priviest 0V natvrdo po odpojeni kabla od RJ a cerpadlo sa rozbehlo. Avsak motor nenastartuje lebo RJ odpaja i vstrekovace a pod...
Moze byt problem priamo v HISS? Kruzok HISS ci podobne? Klucik problem nie je kupil som novy a nakodoval ho a nenastartuje za velkej zimy ani s novym klucom.
Obavam sa ze zacne to robit i v lete a niekde ostanem visiet a to by som nerad...
Dakujem za kazdu radu ci fotodokumentaciu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 627 | 10.6.2024 v 14:51 Kubik19 |
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade | octy | 0 | 19.5.2024 v 20:20 octy |
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade | Chmelda1 | 6 | 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1 |
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade | AlbiAlbi | 24 | 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi |
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade | karloss200 | 1 | 4.1.2024 v 18:55 RTSbike |