mam takovej dost zapeklitej problem. Muj farik 2004 pri otoceni klickem odmita pustit palivove cerpadlo a diky tomu nelze nastartovat.
Zacalo to tak ze jsem po 14-ti dnech stani motorky v garazi vyrazil. Vytlacil jsem moto z garaze a po otoceni klicku moto nesla nastartovat po chvili jsem zjistil ze po otoceni klickem neni slyset cepadlo, tak jsem vytahl klicek dal ho zpet a vse slo jak ma. Jenze po ujeti asi 100km, zaparkovani na slunci po cca 4 hodinach moto ze stejneho duvodu neslo nastartovat opet! Vyndani klicku apod. nepomahalo, asi po 10 minutach ruzneho precvakavani kolebky na riditku, vyndavani klicku a hrkani s moto to najednou slo. Nutno dodat, ze pri jizde zadny problem neregistruji. Tak jsem ujel asi 10 km na benzinku, kde po natankovani plne nadrze farik opet odmital pustit palivove cerpadlo. Ani po pul hodine se mi s tim nepodarilo nic vymyslet. Tak jsem sundal plast nadrze a po odklopeni nadrze ( pri zapnutem zapalovani) se ozval zvuk cerpadla.. s klidnym svedomim ze je to jen zlomeny drat od cepadla jsem vse vratil a v pohode odjel domu. Po chcipnuti jsem to jen tak zkusil jestli cepadlo sepne... a ono zase nic! Hodne nastvanej jsem ji uklidil do garaze a jeste vecer jsem k ni jen tak prisel, "jestli uz si to nerozmyslela" porad stejne.. po otoceni klicku nabehl pristrojvy panel ale cerpadlo ne. Druhy den rano jsem k ni prisel otocil klickem a prozmenu to slo! Tak jsem ji tedy vytahl z garaze a jal se najit pricinu.
Hrabal jsem se v ni celej den a bez vysledku. Nejdriv jsem zkusil to cepadlo, po pripojeni na 12V normalne funguje(i pri hybani draty, takze zlomeny kabel vyloucen) naklonove cidlo, stojanek a chcipak na riditku funkcni (navic to spina jine rele, ktere chcipnne motor). Dale jsem zkusil prohazet rele(jsou tam 4 stejne) a nakonec doslo na mereni, takze jsem zjistil ze na ovladaci kontakt rele by mela ridici jednotka poslat (-) ale z nejakeho duvodu ho tam neposle(drat je od jednotky k rele pruchozi) a dale na spinanem kontaktu (kde by melo byt 12V) jsou asi 2V. Mozna ze jsem se do toho uz zamotal, ale po clelodennim stourani se neni cemu divit. Jinak jsem prostrikal a vycistil vsechny kontakty a konektory co jsem nasel, vse bez uspechu.
Kupoval jsem dnes neco v DK v Praze, tak jsem se tam rovnou zeptal jesti uz se s tim nekdy nesetkali... Bylo mi receno ze dnes si odvezl ze servisu majitel stejnou motorku se stejnou zavadou (do se servisu ji dal nepojizdnou) ale behem testovani se zavada neprojevila. Takze mu ji vratili nazpet. Z toho usuzuji ze by se mohlo jednat o nejakou vadu, se kterou se nekdo jiz setkal. Uprime se mi to nechce davat do znackoveho servisu, protoze na display mi to nehazi zadnou chybu takze diagnostika by byla podle me vyhozene penize.
Prosim zkuste poradit, jestli vas neco napadne urcite mate vic zkusenosti nez ja, navic vic hlav vic vi..
Pokusim se prilozit foto schematu zapojeni.
Ad. Zdeny88: no nevim presne jak funguje ten imobilizer od Hondy, ale nekde jsem cetl ze to odpoji zapalovani i vstrikovani nebo co. Kazdopadne pri otoceni klickem mi prestane blikat kontrolka imobilizeru. Na druhou stranu by to vysvetlovalo to, ze kdyz uz to jednou sepne(odblokuje imobilizer) tak to jde. Ale kazdopadne dioda blika kdyz vyndam klice a kdyz otocim tak prestane.
Ad. czert: no tady je pod sedlem(vedle baterky) akorat rele(asi) a pojistka starteru, dale pak 20A pojistka cerveneho dratu ktery vede na jedno ze 4 relatek ktere jsou pod kapotou pod levym riditkem. Podle me tohle relatko sepne (+) na spinany kontakt dalsich relatek (dalkovy svetla, engine stop, a na rele palivoveho cerpadla). Pojistka je Ok a i rele spina, dalkova svetla chodi...
Ad. karf: Ty konektroy ridici jednotky jsem poradne prostrikal a nic jsem nenasel "spatne" nedomackly konektor by mel byt osetren docela bytelnymi "zamky" ktere pri zamceni domacknou a zajisti konektor proti vytrzeni(v pocitacich se to taky hodne pouziva).
Diky vsem za reakce, pokusil jsem se vylepsit to schema. Kdyztak muzu nekam uploadnout celej ten manual, kdyz by mel nekdo zajem.
1 reakcí na tento příspěvek CBR 1000rr nespina palivove cerpadlo
ale asi bych taky vsadil nejspis na ten immobiliser... kdyby to bylo nekde v kabelech tak s tim jak je kostra atd spolecne pro kdeco tak by to vyblikavalo vsechny mozny chyby... jo ted si nejsem jistej, ale ono to tu "chybu" pokud tam je tak viblikava jen pri bezicim motoru??, na stojanku nebo tak neco.. ted sem to zkousel na 08RR a proste sem proklemoval ten servisni konektor podle manualu aby to tu chybu vyblikalo...to bude stejne...
BTW celkem me prakvapuje ze je na civkach/vstrikovacich spolecna kostra... a ridici jednotka spina +... mam za to ze bejva zvykem spinat v tomhle pripade kostru... aspon suzuki to tak maj...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 1000rr nespina palivove cerpadlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 1000rr nespina palivove cerpadlo
Dr.Ďuričko22>assassin> ty jo!to bych čekal právě opačně...,že to bude ukostřený přes tělo vstřikovače a přes motor....to sou věci :\
jooo u TL( a i ostatnich suzi .. teda nevim jak k6 a nahoru, to uz moc neznam) jsou tyhle "spotrebice" odizolovane, plus je tam trvale (po sepnuti klicku apod) a ridici jednotka tam spina kostru... treba u zapalovacich civek... taky tzv "+ mod" spociva v tom ze to + se tam privede pres relatko primo od baterky, na origo vedeni jsou ztraty a napeti na terminalech civky je mensi nez na baterce (u nekterych TL vyrazne, zalezi na stavu svazku) ... obcas lidi posiluji i kostr k ridici jednotce... ja mam jen + mod a rekl bych ze to lip startuje a vyrovnanejsi volnobeh ve "ztizenych podminkach" - studenej motor, teplej cca 10min odstatej apod...
assassin>jooo u TL( a i ostatnich suzi .. teda nevim jak k6 a nahoru, to uz moc neznam) jsou tyhle "spotrebice" odizolovane, plus je tam trvale (po sepnuti klicku apod) a ridici jednotka tam spina kostru... treba u zapalovacich civek... taky tzv "+ mod" spociva v tom ze to + se tam privede pres relatko primo od baterky, na origo vedeni jsou ztraty a napeti na terminalech civky je mensi nez na baterce (u nekterych TL vyrazne, zalezi na stavu svazku) ... obcas lidi posiluji i kostr k ridici jednotce... ja mam jen + mod a rekl bych ze to lip startuje a vyrovnanejsi volnobeh ve "ztizenych podminkach" - studenej motor, teplej cca 10min odstatej apod...
jj,o těch ztrátách už jsi psal,to je zajímací...někdy ten volnoběh porovnáme
1 reakcí na tento příspěvek CBR 1000rr nespina palivove cerpadlo
Ad. pacik1: tak to uz jsme 3, teda ten clovek co si to dal do DK se mu ta zavada neprojevila ale pritlacil to se stejnou zavadou akorat ze druhy den uz vse v poradku. Mel rocnik 2007 nebo 2006 ted nevim..
Hanzes>Ad. assassin: no ja jsem zkusil to naklonovy cidlo sundat ( pri otocenym klicku ) pri polozeni cidla to slysitelne sepne rele "engine stop" to same spina ta kolebka na pravem riditku. Stojanek jsem zkousel jen tak ze pri sklopeni je sepnuty kontakt a pri vyklopeni rozeptnuty.
Ad. pacik1: tak to uz jsme 3, teda ten clovek co si to dal do DK se mu ta zavada neprojevila ale pritlacil to se stejnou zavadou akorat ze druhy den uz vse v poradku. Mel rocnik 2007 nebo 2006 ted nevim..
no z toho co vidim ve schematu a co jsem cetl ... tak bych kouknul jeste na spinacku.. jestli sepne to netlakuje kdyz v ni nekam hnes/zatlacis na klicek... a pak bych to stejnak tipnul na ten HISS... zkousel si nechat vyblikat chyby?
...jo jestli je k motorce vic klicku, zkouseli jste i ty dalsi? pochybuju ze se rozbije ten chip v klicku.. ale....
Naposledy editováno 27.08.2009 12:02:13
1 reakcí na tento příspěvek CBR 1000rr nespina palivove cerpadlo
Chyby nevim jak mam zkusit vyblikat-muzes prosim poradit? Az bude cas tak proste zkusim vzit to napeti "nekde jinde" stejne se to tam podle schematu rozdeluje takze pretizit bych ten drat nemel, i to spinani na klicek by slo vyresit tim ze bych to rele jen na tvrdo uzemnil a pri otoceni klickem by se seplo(vyzkouseno). Ale to bych bral jako posledni moznost, protoze takhle bastlit motorku bych vazne nerad Navic pokud by to bylo tim HISS tak by mi to stejne nepomohlo.. Koupil jsem si Hondu s tim ze se mi libila vzhledove(ozelel jsem mensi vykon) a navic jsem si rikal ze je Hondy jsou drzaci. Zatim se mi u tohoto konkretniho modelu ukazal pravy opak
Naposledy editováno 27.08.2009 12:13:21
Hanzes>assasin>klicek bohuzel pouze jeden, ale kdyz by to byl ten HISS tak by mela dal blikat ta dioda ne?
Chyby nevim jak mam zkusit vyblikat-muzes prosim poradit? Az bude cas tak proste zkusim vzit to napeti "nekde jinde" stejne se to tam podle schematu rozdeluje takze pretizit bych ten drat nemel, i to spinani na klicek by slo vyresit tim ze bych to rele jen na tvrdo uzemnil a pri otoceni klickem by se seplo(vyzkouseno). Ale to bych bral jako posledni moznost, protoze takhle bastlit motorku bych vazne nerad Navic pokud by to bylo tim HISS tak by mi to stejne nepomohlo.. Koupil jsem si Hondu s tim ze se mi libila vzhledove(ozelel jsem mensi vykon) a navic jsem si rikal ze je Hondy jsou drzaci. Zatim se mi u tohoto konkretniho modelu ukazal pravy opak
jo jestli je to ten hiss tak timhle dokazes ochcat rele palivovy pumpy, ale nepujde stava do vstrikovacu a civek - otazka je jestli hiss vypina jen tu spolecnou kostru od ridici jednotky.. asi ne to by bylo moc snadny to obejit a neresilo by to tolik lidi nakupem HRC ECU apod... tzn presne jak rikas, jestli je to hiss tak to stejnak takhle nepujde... ale provizorne bys to mohl zkusit, tu zem k relatku pumpy dotahnout ruco a zastartovat.. jestli to chytne tak vstriky a civky makaj a je nekde zakopanej pes v dratech...
jinak co jsem hledal na zahranicnich forech(hlavne us kde hiss nemaj) tak to byly vzdy problemy s naklonovym cidlem nebo spinackou ... ale to riaks zes zkousel...
vyblikani kodu je v manualu, v sekci HDS information, je to konektor kam se pripojuje hds tester... propoji se tam dva draty .... teda aspon u 08rr to tak je a mam dojem ze u starsich je to podobny, jen k tomu manual nemam.. tak nedokazu rict jestli sedi postup z 08 presne...
edit: tak error... tahle "onboard" diagnostika je novinka u 08 ... takze to jsem se spletl, myslel sem ze to meli uz driv.. suzi to ma uz od 1997.... ty starsi RR maj ty chybove hlasky asi taky, ale nejak jednodussi...
Naposledy editováno 27.08.2009 12:25:51
1 reakcí na tento příspěvek CBR 1000rr nespina palivove cerpadlo
pacik1>no ani tento majitel nema druhý kluc.takže tato možnost skusky nam odpada.Honda signalizuje chyby poctom bliknuti kontrolky imobilizeru.podla poctu bliknuti sa urci ciselný kod chyby,zasuvka je tusim pod sedlom vodica ale je v nej viac kablov.u suzuki2.takže neviem ktore mam prepojit.
u 08 sem to hledal a nasel... na tohle snad prijdu taky ... ale chvili to bude trvat...
Nastartovat to tedy neslo ale nevim jesli proto ze to nema benzin, nebo kvuli tomu imobilizeru
jen jsem se nedočet když je v poruše bliká dioda na HIS?,jestli ne tak se bavíme o ničem protože imobilizér aktivuje obvod který diodu vypne potom to je na demontáž řídící jednotky a mrkni pod lupou na špatně proletovaný kontakt v obvodu spínání relé pumpy u aut se to stává dost často letují to automaty máčením a při otřesech se stává na obvodech s vyšším odběrem ze se uvolní nožička proto píšu lupu okem to nemusíš poznat
1 reakcí na tento příspěvek CBR 1000rr nespina palivove cerpadlo
Moc nerozumim tomu, kde mam hledat ten neproletovany kontakt - ridici jednotka je zalita v nejakem epoxidu a ta spinacka myslim rozebrat nejde(nezkousel jsem).
1 reakcí na tento příspěvek CBR 1000rr nespina palivove cerpadlo
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 6 | 1.8.2024 v 21:32 Ozzy_ |
CBR 1000 rr 08-09/10-11 "technical ... Honda CBR 1000RR Fireblade | meti | 2 | 28.7.2024 v 18:31 SLEEPER |
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade | octy | 0 | 19.5.2024 v 20:20 octy |