Již nějakou dobu sleduji jak web, tak fórum a poslední dobou mi nedá spát jedna otázka - Proč kupujete silné motorky?
Abych vysvětlil, co mám na mysli... Mám najeto na motorce naprosté minimum a plánuji si koupit tuto nebo příští sezónu nějakou novou motorku. Aktuálně je můj favorit Kawasaki Ninja 250R (rád bych se dočkal nové verze pro rok 2010 s lepší technikou, ale to je asi jen můj vlhký sen, vzhledem k tomu, jak dlouho jim trvalo udělat v. 2008). Mám sice řidičák na A bez omezení (+ několik dalších na dvoustopé stroje ), ale nějak nevidím jediný rozumný důvod, proč kupovat jakoukoliv silnější motorku. Pro mě osobně je takhle silná motorka doslova konečnou - a to jak z ekonomických, tak i legislativních a čistě rozumových důvodů.
Rád bych vás tedy všechny tímto oslovil (především majitele silných supersportů - a z nich ty, kteří nemají možnost jezdit na okruhu) a nechal si vysvětlit, proč vlastníte tak silné stroje?
Z pohledu amatéra: Legislativa je naprosto jednoznačná (50,90,130) a stav většiny komunikací je katastrofální.
K čemu vám tedy je 100 a více koní na zadní gumě? Jak je využijete?
Jaký je rozdíl proti motocyklu, na kterém já plánuji začínat a vlastně i skončit (33 koní, max. rychlost o dost vyšší, než dovoluje zákon)?
Proč vlastnit stroj, co má větší sílu než běžné osobní auto, které i s pupkatou rodinou a psem váží 2 tuny a benzínu sežere méně, oproti vašemu stroji se 200 kily provozní hmotnosti?
Budu rád za každou rozumnou odpověď... Díky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
DMC.motobiker>prackarr> No konečně ti to všechno došlo! A jen pro info, můj strejda má rejži! Ale ještě než půjdeš spát, tak mi řekni co si myslel s těma kámošema? :\ To nechápu, jinak díky za uznání , zasloužím si ho! A to mě ani neznáš, kdybys mě potkal na silnici, tak by ses mi musel poklonit ještě víc, a omluvit se Ducati, protože i po 15ti letech jede mnohem lépe než nové rejže v této třídě!
Ty bys vazne chtel M600 srovnavat s takovejma potvorama jako CBR600RR nebo s malou ninjou? Hele malej monstrik se mi libi a je to fajnova motorka ale vazne se nemuzemerit s neci co ma trikrat vyssi vykon a o 15 let mladsi podvozek a brzdy. Najivko. Je ted koukam ze mas v profilu taky Virago. No fuuuuj takovyho skaredyho japonce ty rejzisticky prase.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
DMC.motobiker>Matess727x>Stařec>je třeba si rozbyt pysk pořadně a pak tu zakladatel nebude psat takove píííííčovyny ješita ješitnej
...ještě je dobrý to vlákno "jízda v dešti",...nebo tak nějak.Jak tam týpci machrujou, jak tomu dávaj klidně 170-190 i za silného děště. Nojo no,...nemůžeš se zlobit na třeťáka, jakto že není v pátý třídě.
Hovada blbý rejžistycký , to já za deště nejezdím víc jak 150...
okok neodpověděl jsi mi na otázku - zkoušel jsi jednu a tu samou zatáčku projet na šestce a na litru?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
DMC.motobiker>Matess727x>Stařec>je třeba si rozbyt pysk pořadně a pak tu zakladatel nebude psat takove píííííčovyny ješita ješitnej
...ještě je dobrý to vlákno "jízda v dešti",...nebo tak nějak.Jak tam týpci machrujou, jak tomu dávaj klidně 170-190 i za silného děště. Nojo no,...nemůžeš se zlobit na třeťáka, jakto že není v pátý třídě.
Hovada blbý rejžistycký , to já za deště nejezdím víc jak 150...
No tak ja jen prileju do ohne,ze ja za deste jezdim a zrychluju do te doby,nez mi zacina podkluzovat zadni kolo,pak uz jen pokracuju na pohodu a to byva abvykle za husteho deste az nekde okolo 220...
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
jinak na litrovym dvouválu zatáčky v dešti nic moc teda, hlavně ty pomalý kolem nohy
tak treba tyto priklady:
pojedu na te tve Ninje 250R na okresce a potrebuju predjet kamiony do stoupani se spolujezdcem na tandemu, tak abych mohl nekoho vubec predjet, musim na ni preradit alespon a dva kvalty dolu a drzet to v otackach, kdy ma motor maximalni vykon a sotva je budu predjizdet a bude to zdlouhave a nebezpene... zato s sestkovým/litrovym strojem jen zatahnu za heft a jsem tam za tretinovy cas... takze takova aktivni bezpecnost...
dale jezdim casto vic jak 90 na okresce a 130 na dalnici... rad si to dam v zatackach...
dale mam rad dynamiku, takze zrychleni musi byt... a mam rad rychlost, rychlost je neco fascinujiciho...
je to teda vsechno na ukor spotreby, vyssich provoznich nakladu, atd....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
pylot>DMC.motobiker>prackarr> No konečně ti to všechno došlo! A jen pro info, můj strejda má rejži! Ale ještě než půjdeš spát, tak mi řekni co si myslel s těma kámošema? :\ To nechápu, jinak díky za uznání , zasloužím si ho! A to mě ani neznáš, kdybys mě potkal na silnici, tak by ses mi musel poklonit ještě víc, a omluvit se Ducati, protože i po 15ti letech jede mnohem lépe než nové rejže v této třídě!
Ty bys vazne chtel M600 srovnavat s takovejma potvorama jako CBR600RR nebo s malou ninjou? Hele malej monstrik se mi libi a je to fajnova motorka ale vazne se nemuzemerit s neci co ma trikrat vyssi vykon a o 15 let mladsi podvozek a brzdy. Najivko. Je ted koukam ze mas v profilu taky Virago. No fuuuuj takovyho skaredyho japonce ty rejzisticky prase.
Né, já chci srovnávat stejnou kategorii, taky to tam píšu, nebo se ti zdá že M600 se řadí mezi supersporty? A navíc s nějakou blbou CBR600RR nebo dalšíma mrdkama bych ho ani nechtěl srovnávat, to by pro M600 byla velká urážka... Takže když už tak bych ho srovnával s Japonskýma naháčema, kde v mnoha směrech ještě ani dneska, třeba co se podvozku týče, prostě nemá konkurenci... Jinak samodřejmě i ten M600, nejhorší Ducati co kdy vyrobily, je lepší než celá Japonská produkce, o tom žádná, neříkam že je výkonější, ani rychlejší, ale lepší je bez pochyb...
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
PS.: Já bych ho teda zase až tak nevychvaloval, těch 55 koní je tam opravdu za trest, a kdyby to bylo ještě trošku slabší, tak už by se na tom snad ani nedalo jezdit, ale musíte brát v úvahu že je to malorážka, M900 bude nejspíš trošku jinde, ale i tak mě ten test velice potěšil...
Naposledy editováno 19.07.2009 17:57:35
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
Je to prostě starší, ale zatraceně zajímavá technika, já to mám prostě rád.
Krásně napsáno.
Naposledy editováno 19.07.2009 18:05:22
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
at zkusi na tech galuskach projet zatacku kde je trosku bordel a pak to zkusi s dospelou gumou ?
nehlede na stabilitu na ceste 200 kiloveho stroje a nejake stopetadvacky
Naposledy editováno 19.07.2009 18:12:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
Creck>BTW napsali jste mu nekdo tady na tech 18 strankach blabolu , ze silnejsi moto je o hodne bezpecnejsi ? (tedy jen pokud to co ho ridi nema v hlave nasrano :D )
at zkusi na tech galuskach projet zatacku kde je trosku bordel a pak to zkusi s dospelou gumou ?
Spíš je dobré, že se silnější motorkou předjedeš auto hodně rychle, žádné plazení jak kamioňácí na D1. Kopneš kvalt dolů a jsi před ním. Na okreskách to funguje dobře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
DMC> No rek bych ze v dnesni dobe je M600 konkurenci uz i davno predstizenej. Jak motoricky tak podvozkove. Treba novej hornet s plne stelovatelnym podvozkem. A navic ty japonci maj motoricky uz tolik navrch ze podvozek na dukne to proste nedozene ani nahodou. Teda aspon v tomhle pripade. Rikam to podruhy M600 je paradni a hezka motorka ale srovnavat to s dnesnima motorkama je uz ponekud najivni. A co se tyce vzhledu japoncu tak to je vec silne subektivni. Treba me se to moje stary SVcko docela libi a pak treba jeste TLS se mi moc libi.
pylot>RomanSS> Jo jo SS 900 je nadhernej stroj.
DMC> No rek bych ze v dnesni dobe je M600 konkurenci uz i davno predstizenej. Jak motoricky tak podvozkove. Treba novej hornet s plne stelovatelnym podvozkem. A navic ty japonci maj motoricky uz tolik navrch ze podvozek na dukne to proste nedozene ani nahodou. Teda aspon v tomhle pripade. Rikam to podruhy M600 je paradni a hezka motorka ale srovnavat to s dnesnima motorkama je uz ponekud najivni. A co se tyce vzhledu japoncu tak to je vec silne subektivni. Treba me se to moje stary SVcko docela libi a pak treba jeste TLS se mi moc libi.
Právě já bych taky nesrovnával motorky, které jsou od sebe léty taky vzdálené. Třeba 696 vs. ten hornet, to je jiná. Zase třeba M600 že začátku 90 let bych srovnal s něčím stejně starým.
Ale já nejsem tak zatvrzelý jako DMC, japonce bych bral časem k nějaké Ducatce na okruhové ježdění, nebo třeba i do terénu. I designem občas vyjede něco povedeného, třeba zadek u SP1 je super (ty dva laufy)
Naposledy editováno 19.07.2009 18:58:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč kupujete silné motorky?
RomanSS>DMC> Kukni na test SSka
Je to prostě starší, ale zatraceně zajímavá technika, já to mám prostě rád.
Krásně napsáno.
Pěkné, moc pěkné!
Jinak já bych to taky až tak nesrovnával, ale co jsem měl možnost ozkoušet si řádově o 10 let novější naháče z Japonska, tak půlka z nich na tom byla pořád ještě hůř, jenom většina z nich měla větší výkon, ale pocitově také nic moc, a třeba ten novej Hornet ten je sakra povedenej, jak podvozek, tak motor CBR, a stejně tak i design, to je ale světlá vyjímka, ale co třeba starej Hornet? A Monstery měly vždycky hodně dobrý brzdy, akorát že na M600 dali jen jeden kotouč, což ho trošku sráží, ale i ten jeden brzdí líp jak třeba ty dva na GS500, a aj ten motor je lepší, a o tom že design Ducati předběhl dobu o víc jak 10 let ani nemluvě, sice je to subjektivní věc, ale věřím že to by dokázal potvrdit každý zcela nezaujatý člověk... A když to budeme srovnávat s motorkama ze stejné doby, tak tenkrát Monster ani třeba 916 prostě neměly konkurenci...
Jinak ale jak říká RomanSS, já jsem v tomhle hodně zatvrzelej, a Japonce bych nechtěl už nikdy ani zadarmo, když na okruh, tak na Ducati, MV-Agustě, Triumphu atd. ale na to stejně moc nejsem, když do terénu, tak nejraději na KTM, VORu atd. a na silnici se dá jezdit se vším co je z Evropy a USA, takže asi tak...
I když je pravda, že Japonců škoda není takže na takové to domlácení v terénu a rozsekání na okruhu je to asi jediná vhodná mašina, to musím uznat, proto chápu že i Ducatisti si občas koupí rejži, na které se nemusí bát že to někde rozmlátí...
1 reakcí na tento příspěvek Proč kupujete silné motorky?
Za 90tisíc máš krásnou R6 2004, dá se do laminátů a už bych jezdil, kdežto za 90 sotva koupíš mou "rozpočtovku", kór nějakej litrovej čtyřventiláč.
Ikdyž jak tak koukám na Droppiho, ten jezdí okruhy s 900SS, to je borec.
DMC.motobiker>
Jinak já bych to taky až tak nesrovnával, ale co jsem měl možnost ozkoušet si řádově o 10 let novější naháče z Japonska, tak půlka z nich na tom byla pořád ještě hůř, jenom většina z nich měla větší výkon, ale pocitově také nic moc, a třeba ten novej Hornet ten je sakra povedenej, jak podvozek, tak motor CBR, a stejně tak i design, to je ale světlá vyjímka, ale co třeba starej Hornet? A Monstery měly vždycky hodně dobrý brzdy, akorát že na M600 dali jen jeden kotouč, což ho trošku sráží, ale i ten jeden brzdí líp jak třeba ty dva na GS500, a aj ten motor je lepší, a o tom že design Ducati předběhl dobu o víc jak 10 let ani nemluvě, sice je to subjektivní věc, ale věřím že to by dokázal potvrdit každý zcela nezaujatý člověk... A když to budeme srovnávat s motorkama ze stejné doby, tak tenkrát Monster ani třeba 916 prostě neměly konkurenci...
Tak vidis tak co porad picujes ze to ani dneska nema konkurenci. Souhlasim ze ve svy dobe to byly prvotridni motorky ale dneska uz je toproste jinde. Dneska uz ses proste skoro veteranista. A to ze maj vyssi vykon a jedou pocitove hur je dany tim ze sou to ctyrvalcovy jebky. Ja se na tom taky poradne nesvezu a na svym SV bych byl nejspis rychlejsi nez kdybych jel na kdejakym stokonovym ctyrvalu se kterym proste neumim jezdit. Design je dost subektivni vec takze o tom se dohadovat nebudem ale je pravda ze italsky motorky se libej snad kazdymu. Mimochodem cetl si ten srovnavak M695, SV 650 a Raptora? Monster zustal tusim posledni. Mel o neco lepsi podvozek nez SV ale zase moc tvrdej takze nedosah na vyvazenost raptora a motoricky za tema dvema o hodne zaostaval.