globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Grossglockner a okolí

7.7.2009 v 19:55
Ahoj příští týden 13,14,15 jedu na GG, chtěl bych od někoho poradit itinerář na cestu do Zell am see, kudy nejlépe to vzít, aby jsem jel po pěkné silnici a zároveň jsem se vyhnul dálnici.
Jak jsem tady četl sehnat ubytování v okolí zell am see by neměl být problém jak v pensionech tak kempech.

Máte nějaké tipy a triky co je třeba mít dobré sebou nebo vědět přímo pro rakousko?? Poplatky, pravidla, pokuty, benzinky a ja nevim prostě něco na co můžu narazit a co neznám z čech.

Dále by mě zajímalo jestli se tam dá dobře platit kartou v restauracích nebo je třeba si vzít dostatek éček sebou.

Plus pokud by někdo chtěl jet pomalejším tempem (kochačka, jedu s přítelkyní) s cestovním endurem může se přidat.
díky za odpovědi

7.7.2009 v 20:46 | Nahoru | #1
ahoj, teď jsem se odtud vrátil... doporučuju až k Mondsee jet po dálnici, tam sjet, projet se kolem Mondsee, Attersee a pak pokračovat až do Zell am See, bydleli jsme v Piesdorfu v pensionu Praga(pan Zeman), takže plznička a český jídlo... jeden den nám zabral GG a druhej jsme jeli na Krimmelský vodopády a pak od nich nahoru na gerlospass a ten jsme si párkrát sfoukli nahoru a dolu po cestě zpátky jsme ještě chtěli sjet kouknout do Berchtesgadenu, ale chcalo, takže rovnou dom howgh

7.7.2009 v 21:12 | Nahoru | #2
Tak, tak. Ono vyhnout se dálnici je prima. Taky jsem to zkoušel. Ale rakušáci maj všude omezení na 70 km/h Trvá to dlouho a budeš unavenej, než tam dojedeš. Zajímavé je to až kolem Mondsee. Moje rada: Po dálnici a sjet u Gmudenu.

7.7.2009 v 21:15 | Nahoru | #3
já jel Dol.Dvořiště-Freidstadt-Mauthausen-Enns-Steyr-Liezen-Radstadt-S.Johan im pongau-Zell am See.Vše dobrej asfalt.Jinak benzín palatil Visa a ostatní ojrem. Kemp pod GG obec Fusch am der Grossgloskner strase dělalo za 2xmoto,2ksicht a 1x stan x jedna noc 16ojro.Přeju krásný počásko a hlavně sucho a nemá to chybu

Naposledy editováno 07.07.2009 21:16:22

7.7.2009 v 21:28 | Nahoru | #4
díky za odpověďi všem.

pro keymakera prosím tě nemáš nějakej kontakt na ten hotel praga už sem o tom četl. Zajímalo by mě nakoli vyjde noc pro dva a jestli je to přímo na zell am see. Jaký tam má ceny pivča a jídla abych si připravil eura. plus kolik na béňo. Prej se na benzinkách platí nějakejma kartama dá se platit i cash nebo kartou? předpokládám že jo.

7.7.2009 v 22:04 | Nahoru | #5
Pokud na to máš celé tři dny (od ranního pátku do večerní neděle) pak se můžeš dálnici vyhnout. Pěkná cesta je přes Studánky na Linz a pak dolů k jezerům a do Zell am See. Přímo v Zell jsou dva kempy (See camp - vybavenější, luxusnější s restaurací) a jeden na protějším břehu jezera (skromnější, ale pořád perfektní). Oba jsou značené. Cena kolem 10 - 15 Eček. Jinak je příjemný penzion Tyrol v Maria Almu (asi 20 km od Zell), vlastní ho pan Peška, pak Praga v Piesdorfu a penzion Bohemia (pan hovorka) ve Furthu asi 8 km od Zell. Mýtnice na GG bere i karty (mám VISA Partner od ČS), cena letos 18 Eček, benzínky s kartama nemaj problémy. Já jsem jel na 4 dny a měl v kapse 70 eček na vlastní útraty, benzín a mýto jsem platil kartou a nebyl nikde problém.

S Afou stejně na kochačku dojedeš na jedno natankování tam a na jedno zpět :o)

7.7.2009 v 22:27 | Nahoru | #6
super61> jejich stránky kontakt tam je přímo na pana Zemana - cena je 35 éček za noc a neberou karty, ale jinak fakt super. benzín a známku jsem platil kartama a jinak všechno cash - GG 18euro, gerlospass 4euro plus nějaký nákupy okolo... dohromady jsme utratili i s ubytkem asi 330 euro (dva lidi, jedna motorka) nevezli jsme si žádný jídlo ani pití... vše jsme kupovali tam

Naposledy editováno 07.07.2009 22:29:53

7.7.2009 v 22:32 | Nahoru | #7
Do Zell am See se dá jet i na Vimperk, Pasov, okolo Salcburku, Bad Reichenhall, Lofer, Zell am See. Ani kilometr po dálnici, krásná cesta, pohodička a i něco uvidíš. Jel jsem to minulý týden v opačném směru (tam přes D.Dvořiště-Linz-Gmund a podél jezer - ale na téhle cestě máš cca 75 km po dálnici z Linzu). Jinak karty samozřejmě berou všude. Šťastnou cestu.

8.7.2009 v 18:26 | Nahoru | #8
díky všem snad nám vyjde počasí je to loterie

9.7.2009 v 09:54 | Nahoru | #9
My jsme tam letos jeli pres Hallstatt, je to pekna zastavka a solne doly taky stoji za navstevu ...

[img]

9.7.2009 v 10:01 | Nahoru | #10
jj, hallstatt je moje příští destinace... jezdíme tam v zimě na hory, tak to teď prubnu v létě

9.7.2009 v 13:27 | Nahoru | #11
Já to jel na okolo na GG od jihu, ale severní strana GG s emi líbila víc
jinak cestou bych nevynechal cestu pod Hochkonigem - mezi Saalfeldnem a Bischofshofnem
pěkná cesta, přímo pod horami (kamenné moře - odděluje Bertechsgaden od Rakouska)

9.7.2009 v 16:31 | Nahoru | #12
ok typů se vyrojilo dost budu to muset přes víkend vymyslet. jinak ještě bych se zeptal co sou to ty solné doly (prominou mojí nevzdělanost : ) ).

9.7.2009 v 20:04 | Nahoru | #13
super61> třeba tady

starý důl na kamenou sůl, dnes turistická atrakce - je jich tady po okolí víc v Polsku třeba Wielička, v rumunsku třeba Kačica atd.

10.7.2009 v 18:56 | Nahoru | #14
vypadá to že nám počasí popřeje příští týden má být pěkně tak to snad dopadne

11.7.2009 v 02:11 | Nahoru | #15
Radim_C> říkáš přes Hallstatt-OK?tak za půl hodiny vyrážím tama

14.7.2009 v 18:35 | Nahoru | #16
Mike77> Čest,reaguji na Mike77.Tuhle trasu jsme jeli před měsícem.Mohu tu trasu jen doporučit.Ale dálnici jsme objeli.Poplatky byly za průjezd a to cca do 25euro(tunely a glossg.(.ubytování bylo na blint-20euro za jednoho,ale když chvilku jezdíš po městě,domluvíš i levněji,jsou ochotní.A policajty jsme nikde nepotkali.Všude 80,ale jeli jsme 120,kromě obcí.