globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupě Buell XB9S Lighting
22.4.2009 v 09:32
Na co si dát při koupi pozor , servisní intervaly , zkušenosti s bullíkem...
Předchozí
1 2 3
Následující

Koupě Buell XB9S Lighting

24.6.2009 v 16:27 | Nahoru | #61
Kvůli nečitelnosti článku o SYN3 ho sem vkládám pro zajímavost celý:
___________________________________________________________________________________________

Is SYN3 a SIN?
Screamin' Eagle® Syn3® Synthetic Motorcycle Lubricant Oil

Material Safety Data Sheet (MSDS) on the SYN-3.
manufactured by Citgo Petroleum.
Composition section:

Component
CAS #
Concentration

(1) 1-Decene Homopolymer, hydrogenated
68037-01-4
50% - 70%

(2) Proprietary Ingredients
Proprietary Mixture
1% - 10%

(3) Polyisobutylene
9003-27-4
1% - 10%

(4) Distillates, Petroleum, Hydrotreated Heavy Paraffinic
64742-54-7
0% - 20%

(5) Distillates, Petroleum, Solvent-Refined Heavy Paraffinic
64741-88-4
0% - 20%

(6) Zinc Alkyldithiophosphate
68649-42-3
0% - 2%

Item (1) is a Group IV base oil. unable to locate the manufacturer of this base oil. Group IV and V base oils are the only "true" synthetics to the cognoscenti.

Item (2) is probably their additive package (boron, calcium, magnesium, phosphorous, moly), but it is conceivable there could also be some "secret" synthetic oil, maybe an ester type oil, included in it.

Item (3) is a fancy name for synthetic rubber (or elastomer) but this is probably considered to be "synthetic" oil as well.

However, Item (4) is a Group II base oil, namely Conoco Pure Performance Base Oil, either 110N, 225N or 600N. no one is calling a Group II oil a synthetic.

No information on the group number of Item (5) but it is Conoco's Cit-Con 650N Base Oil. presume that it is a Group I oil as it is solvent refined. most quality blenders are not using Group I oils in their premium motor oils and they are not considered synthetics.

(the MSDS for the HD 360 20w50 oil. The major base oil constituents in it are the same ones as are listed in Items (4) & (5) above.)

I think the Items (4) & (5) above, are to keep the old air-heads running without bearing skid and gasket leaks. Good for them, but not for us?

Harley-Davidson talks about SYN3 in their advertising as:

quote: Developed with a proprietary blend of three synthetic basestocks, ...
SYN3oil.jpg
Or not!?!

If there are significant amounts of Group I and II oils in the SYN3, could the MoCo have stretched the definition of "synthetic" a bit further than Castrol did when changing Syntec from a PAO Group IV base to a hydrocracked Group III base?

Exxon/Mobil (Mobil 1 synthetic) lost a lawsuit trying to go after a few oil companies for advertising blends as full synthetic. Mobil lost, and now the oil companies do not have to disclose on the label it contains Group I, II or III base stocks which are all petroleum based.

So it is legal for Harley to market syn3 as a full synthetic, even though it is only 60% synthetic and the rest petroleum based.

If you want fully synthetic. Buy Mobil 1, RedLine or Amsoil, although Amsoil always seamed a little to snake oil to me. I'm going with Mobil 1, or RedLine for sure now!

author: MY VRSCDX

Koupě Buell XB9S Lighting

24.6.2009 v 21:39 | Nahoru | #62
- Ano, Syn3 je blend, není to pravá syntetika

-na stojánku na skloněný motorce se měří motor. olej u všech HD, narovno jenom v převodovce(teda u BigTwinů, já jinýho Harleye neměl.), +motor olej: plně zašroubovaný víčko, převodovej: jen položený na závit.

- takže mě to u Buella nepřekvapuje, že se měří při skloněný

- jezdím s hladinou při dolní rysce, někdy i trochu pod(ohřáty olej) - v náklonu mi nikdy kontrola nezasvítila.
Přeplňovat tyhle motory olejem znamená, že si bude zbytečně při větším zápřahu odfukovat odvětráním hlavy do vzduch.filtru nebo kolem..

Ta náplň JE společná pro primár a převodovku, u všech Sportsterů a tím i u Buellů.

Naposledy editováno 24.06.2009 23:19:29

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Buell XB9S Lighting

25.6.2009 v 00:41 | Nahoru | #63
To XB12:
1) náplň je opravdu společná pro primár s převodovkou.
Nejdříve trocha mé teorie podle selskýho rozumu:
a)litr oleje je do tak malýho prostoru, jako je primár je velmi mnoho. Spojkovej koš by byl pod hladinou a byly by zde velký ztráty.
b)rozdílné vyměnné intervaly pro motor a převodovku
c)Buella jsem naštěstí rozdělávat nemusel ,ale na bráchově Sportsteru jsme měli víko dole vícekrát a vždy stačilo opřít motorku pravou stupačkou o nějakej nízkej špalek a bez problémů sundat víko bez vypouštění oleje-kam se ten litr poděl? = do převodovky. Na obr. z manuálů je vidět půlkruhový otvor přímo pod ložiskem. To je ten pro spojení obou prostorů.
Jěště jsem si opravdu pro jistotu zavolal mechanikoj ze Šalamounky, ten mi potvrdil, že náplň je bezesporu společná pro převodovku s primárem.
2) S olejem máš pravdu. Vycházel jsem z údajů na flašce. Jenže ty americký motory by umazala i voda, kdyby to nerezlo . Je známo že americký motory jsou méně náročný na olej a i oleje nejsou takový, jako evropský. Trocha nějaký báze a hned z toho udělaj plnou syntetiku . Jistě se tedy najde dost olejů lepších než SYN3, nicméně u něj jistě zůstanu, pokud je doporučován výrobcem. Zrovna tak jako jsem lil Selenii do Alfy-Romeo.
3)Měření oleje mám stejně popsané jak v uživatelském, tak v servisním manuálu. Jak píše ChopTop, měří se tak téměř u všech harlejů. Asi aby to pro amíky nebylo namáhavý držet motorku rovně a ještě šroubovat měrku. Asi to taky vychází právě z toho, že H-D má suchou kliku a zásobu oleje v nádržce na rozdí od "zbytku světa", který má zásobu oleje v klikový skříni podle automobilovýho vzoru. Neberte mě za slovo, určitě se najde víc motorek se suchou klikou.
Sakra, to jsem se rozepsal. Obdivuju všechny, co to dočetli až sem.

Naposledy editováno 25.06.2009 08:14:02

Koupě Buell XB9S Lighting

25.6.2009 v 00:42 | Nahoru | #64
jestě jeden obr.

Naposledy editováno 25.06.2009 08:14:53

Koupě Buell XB9S Lighting

25.6.2009 v 08:15 | Nahoru | #65
1

[img]

Koupě Buell XB9S Lighting

25.6.2009 v 08:15 | Nahoru | #66
2

[img]

1 reakcí na tento příspěvek Koupě Buell XB9S Lighting

25.6.2009 v 08:40 | Nahoru | #67
Ahoj všem,
pídil jsem se po systému mazání motoru a převodovky u Buellů XB a po pádnosti všech vašich argumentů ustupuji a uznávám, že olej pro primární převod slouží i k mazání převodovky.
V jednom servisním manuálu jsem našel krásný ručně malovaný obrázek motoru XB s vyznačenou
hladinou oleje a jeho přelívání při náklonu motoru ze strany na stranu.
Vzhledem k mimoosému umístěný dna prostoru zadní kyvky a měrky olejové náplně je tedy
opravdu nutné měřit hladinu oleje při náklonu motoru mírně vlevo, což je přesně
případ, kdy je motorka na bočním stojánku. Měrka musí být plně zašroubována.

Moc vám všem děkuji za oponenturu a opravné informace, neboť jsem velice rád, že jsem se mohl zase něco nového dozvědět .
Čus Aleš.

Naposledy editováno 25.06.2009 08:41:28

Koupě Buell XB9S Lighting

25.6.2009 v 08:46 | Nahoru | #68
Ještě se chci zeptat, zda nejsou ty obrázky z motoru Sportstera.
Někde na Buell fóru v USA jsem četl, že XB od roku výroby 2006
má už jen cca. 15 procent společných dílů se Sportsterem.

Výše uvedené info oleji a jeho měření bude samozřejmě stále shodné.

Koupě Buell XB9S Lighting

25.6.2009 v 08:54 | Nahoru | #69
Obrazky jsou naskenovaný ze servisního manuálu na Firebolta 2005. Odkaz na jeho stažení je taky někde tady ve fóru.

Zdar Eda

Koupě Buell XB9S Lighting

25.6.2009 v 10:04 | Nahoru | #70
Super!

(reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

25.6.2009 v 15:57 | Nahoru | #71

XB12>Ahoj všem,
pídil jsem se po systému mazání motoru a převodovky u Buellů XB a po pádnosti všech vašich argumentů ustupuji a uznávám, že olej pro primární převod slouží i k mazání převodovky.
V jednom servisním manuálu jsem našel krásný ručně malovaný obrázek motoru XB s vyznačenou
hladinou oleje a jeho přelívání při náklonu motoru ze strany na stranu.
Vzhledem k mimoosému umístěný dna prostoru zadní kyvky a měrky olejové náplně je tedy
opravdu nutné měřit hladinu oleje při náklonu motoru mírně vlevo, což je přesně
případ, kdy je motorka na bočním stojánku. Měrka musí být plně zašroubována.

Moc vám všem děkuji za oponenturu a opravné informace, neboť jsem velice rád, že jsem se mohl zase něco nového dozvědět .
Čus Aleš.




Buell FTW !!!!

Naposledy editováno 25.06.2009 16:27:43

(reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

25.6.2009 v 16:09 | Nahoru | #72
[quote]fedas>To XB12:
a)litr oleje je do tak malýho prostoru, jako je primár je velmi mnoho. Spojkovej koš by byl pod hladinou a byly by zde velký ztráty. [quote]

to samo o sobě ještě nic neznamená - BigTwiny mají taky 1 l oleje v primáru a mají oddělené, samostatné mazání převodovky. Spojk.koš je spodní cca 1/5 potopený.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

1.7.2009 v 22:07 | Nahoru | #73
Vali> Zdar Vali,
čistě náhodou, nemáš ten manuál na XB 2006 v elektronický podobě? Stačil by i ten AJ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

2.7.2009 v 07:11 | Nahoru | #74
Máchall> Už to tu bylo v tématu životnost řemenu na xb9s ... je tam odkaz...

(reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting

2.7.2009 v 16:56 | Nahoru | #75
kovis.13> supr... už jsem to sosnul.
Díkes
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tak kterou Yamaha V MAX, Buell XB9S Lightning, MV Agusta Brutal... pit94 8 11.1.2021 v 12:06 Johny_Servis
Údržba řemene Buell XB9S Lightning Rafan. 29 15.8.2015 v 12:25 MorfijumHD
ECMspy Buell XB9S Lightning marnej 14 2.3.2014 v 18:42 EdasDC
oprava motoru Buell XB9S Lightning alfin77 28 15.10.2013 v 11:00 alfin77
Rozdíl Buell xb9 a xb12 Buell XB12S Lightning, Buell XB9S Lightning Racer21 19 25.8.2013 v 15:47 Chose1100


TOPlist