3 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?
někdo dělá že ví ale napíše že nepoví, protože neví a ostatní mají spousta teorií
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
lidi smilujte se někdo a vysvětlete nám to polopaticky. je to zapříčiněno setrvačností pohyblivých částí motoru a jejich hmotností? nebo kua jak hh.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?
2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?
FiZzeR>zx6rmichal>FiZzeR>Valmont>ano vsichni vime ze to tak funguje a nikdo nevi proc, vetsina tu pise jen spam :) myslim ze hodne lidi zajima jak a proc to tak dopravdy je, tak snad se tu najde nekdo kdo nam to tu technicky pekne vysvetli
Já taky radši píšu spam, protože tomu houno rozumim. Ale selský rozum mi říká, že přes zavřenou klapku vzduch neteče (téměř, pro rejpaly), a vzniká podtlak který při sacím zdvihu brání pístu v pohybu. plus když přičteš vlastní odpory motoru (čtyřtakt je má větší)...
Ja si myslim - ze motor je plnen i pri zavrenem plynu - ale mozna se pletu -
Je, ale minimálně - ten podtlak tam je Onje tam teda i normálně, ale teď je tam větší
No zase nesouhlasim
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
zx6rmichal>FiZzeR>zx6rmichal>FiZzeR>Valmont>ano vsichni vime ze to tak funguje a nikdo nevi proc, vetsina tu pise jen spam :) myslim ze hodne lidi zajima jak a proc to tak dopravdy je, tak snad se tu najde nekdo kdo nam to tu technicky pekne vysvetli
Já taky radši píšu spam, protože tomu houno rozumim. Ale selský rozum mi říká, že přes zavřenou klapku vzduch neteče (téměř, pro rejpaly), a vzniká podtlak který při sacím zdvihu brání pístu v pohybu. plus když přičteš vlastní odpory motoru (čtyřtakt je má větší)...
Ja si myslim - ze motor je plnen i pri zavrenem plynu - ale mozna se pletu -
Je, ale minimálně - ten podtlak tam je Onje tam teda i normálně, ale teď je tam větší
No zase nesouhlasim tak ja si myslim
ze na me moto - zavrenim plynu ovlivnuju vstriky - motor dal saje vzduch
ale bez paliva
Presne tak, saje vzduch ale bez paliva!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?
racek>jawasaki: jde o odpor vzduchu, kterej je ve valci...kdyz mas pustenej plyn a nejde tam palivo vzduch se musi stejne stlacit to dela ten nejvetsi odpor. proto ti 1000ccm 2V bude brzdit mnohem víc motorem jak 4Val bo musi najednou stlacit vetsi objem vzducu. 2takt nema ventily tudiz se tam ten nasatej vzduch nemá o co zaseknout tak proste jenom vyleti ven...
Jak že se nemá o co zaseknout.To by pak nemohlo mít kopresi v HÚ
u 4 T se tohle při kompresním zdvyhu a "zapálení" děje také, ale při sání a výfuku ten píst musí pohánět jen energie zadního kola jednoucího motocyklu.
a do mě
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
zx6rmichal>FiZzeR>zx6rmichal>FiZzeR>Valmont>ano vsichni vime ze to tak funguje a nikdo nevi proc, vetsina tu pise jen spam :) myslim ze hodne lidi zajima jak a proc to tak dopravdy je, tak snad se tu najde nekdo kdo nam to tu technicky pekne vysvetli
Já taky radši píšu spam, protože tomu houno rozumim. Ale selský rozum mi říká, že přes zavřenou klapku vzduch neteče (téměř, pro rejpaly), a vzniká podtlak který při sacím zdvihu brání pístu v pohybu. plus když přičteš vlastní odpory motoru (čtyřtakt je má větší)...
Ja si myslim - ze motor je plnen i pri zavrenem plynu - ale mozna se pletu -
Je, ale minimálně - ten podtlak tam je Onje tam teda i normálně, ale teď je tam větší
No zase nesouhlasim tak ja si myslim
ze na me moto - zavrenim plynu ovlivnuju vstriky - motor dal saje vzduch
ale bez paliva
Ano, vzduch saje, ale přikrej si rukou hubu a nadechni se. Jak dobře ti to půjde? Nic moc, co?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
karf>to plnění při zavřeným plynu...u karbců tam samozřejmě něco jde ale u stříkačky tam nejde benzín vůbec - proto i nulová spotřeba.
No jasne ze u strikacky ne - u karb. docela dost
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?
Jawasaki>karf> to si myslim je kravina že tam nejde vubec. to jako chcípne? a jak se to dostane k určité mezi tak zase chytne? myslím tím poměr otáček a odporu?
nechcipne. točí se "na prázdno" saje jen vzduch jak psal racek a jednotka pouze hlídá jestli otáčky jsou nad volnoběhem. pokud se k němu blíží tak tam zase začne dávkovat palivo.
zx6rmichal> ok. dál budem používat pouze výraz "směs"
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
Naposledy editováno 18.06.2009 14:32:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Naposledy editováno 18.06.2009 14:36:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?
karf>Jawasaki>karf> to si myslim je kravina že tam nejde vubec. to jako chcípne? a jak se to dostane k určité mezi tak zase chytne? myslím tím poměr otáček a odporu?
nechcipne. točí se "na prázdno" saje jen vzduch jak psal racek a jednotka pouze hlídá jestli otáčky jsou nad volnoběhem. pokud se k němu blíží tak tam zase začne dávkovat palivo.
zx6rmichal> ok. dál budem používa
t pouze výraz "směs" tedy směs vzduchu s palivem
No vidis ted souhlasim
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?
Durex>to Racek: hele já na 2t strávil mládí.Tak vím jak to funguje.Asi taky vím jak si to myslel,ale v tu chvíly to vyznělo jinak.
To je dost možný, mě se to těžko vypisuje. Jsem zvyklej rozhazovat při vysvětlování rukama a tak mi to textovou formou jde huř
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Naposledy editováno 18.06.2009 14:39:33
racek>Durex>to Racek: hele já na 2t strávil mládí.Tak vím jak to funguje.Asi taky vím jak si to myslel,ale v tu chvíly to vyznělo jinak.
To je dost možný, mě se to těžko vypisuje. Jsem zvyklej rozhazovat při vysvětlování rukama a tak mi to textovou formou jde huř Navic specham aby me nekdo nepredbehl a pak moje snazení bylo zbytecný
Tak to máme podobný!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje brzdeni motorem ?
fockewulf>takže jsme vlastně došli k tomu, že při zavřeném plynu nepohání motor zadní kolo, ale zadní kolo pohání motor,což vede ke zpomalování díky tomu, že není konána práce, respektive součty "negativních sil-jako odpor vzduchu ve válci, tření, převod" je větší jak soubor "pozitivních sil-práce konána spalováním benzinu" ne? tak v kostce
Tos nemoh napsat hned voe
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
racek>fockewulf>takže jsme vlastně došli k tomu, že při zavřeném plynu nepohání motor zadní kolo, ale zadní kolo pohání motor,což vede ke zpomalování díky tomu, že není konána práce, respektive součty "negativních sil-jako odpor vzduchu ve válci, tření, převod" je větší jak soubor "pozitivních sil-práce konána spalováním benzinu" ne? tak v kostce
Tos nemoh napsat hned voe
On to nevěděl,jen shrnul to,na co jsme přišly my!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje brzdeni motorem ?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
zx6rmichal>Ale k tematu - bude to asi mnohem vic veci nez jen kompresni pomer - obejm valcu - pocet valcu . Delka ojnice bude taky asi hrat roli hmotnost pohybujicich se soucasti i celeho stroje ale teorii si domyslete :\
bude tam ještě hrát roli jestli budeš brzdit z kopce nebo do kopce
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)