globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zvětšění ventilových vůlí
 
6.5.2007 v 18:42
Ventilové vůlé jsem dělal asi před 10tisíci km, podložky jsem nechal na magnetce dobrousit na horní mez požadované vůle. Po montáži bylo vše naprosto ok, všechny hodnoty seděly. Nyní je mašina jak šicí stroj. Vůle se zvětšily až o desetinu. Vůbec netuším příčínu, podložky jsou prokalený srkz (cementačka to rozhodně není) a pochybuju, že se dělají nitridovaný. Po demontáží na nich, ani na ventilech, nebo miskách není znát opotřebení (původní rozměry bohužel nemám). Vačka je netknutá, opotřebení žádné. Jediný co mě napadá, je že z nějakého důvodu nedosedají ventily až do sedel, dával jsem laďáky a zatím neřešil směs, tak se ptám, jestli je možné, že se na ventil napálil karbon a kvůli tomu nedosedá? Přijde mi to velmi nepravděpodobný, ale nic jinýho mě nenapadá. A seřízenej motor přeci musí vydržet 20-25tis v poho ne? Hlava se mi moc sundavat nechce :puke:
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 18:55 | Nahoru | #1
Kdyby se napálil karbon,poznal bys to tak,že by válec vynechával,neměl by tlaky.Rozhodně by se totiž nenapálil souměrně na celej talířek,nebo sedlo.Po jaké době to udělalo?

(reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 18:55 | Nahoru | #2
Taky se mi to zda divny, vule se casem zmensuji, muselo teda dojit k opotrebeni vacky, ev. ulozeni...jinak to nevidim...
Jeste k vulim...mel by byt studenej motor, na teplem, byva vule vzdy vetsi. :)

2 reakcí na tento příspěvek Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 18:58 | Nahoru | #3
na teplém bývají vždy menší - tepelná roztažnost praví toto - teplem se roztahuju,zimou smršťuju

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 18:59 | Nahoru | #4
camca, to jsou mi novoty....na stara kolena, nejaka novinka...si vyzkousej a uvidis...nebudes roznaset nesmysly :lol: :lol: :lol:

Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:05 | Nahoru | #5
teplem se vůle vážně zmenšuje
proč se třeba výfukový vůle dávají větší?
protože sou výfuky tepelně více zatížené a vůle na nich se teplem zmenšují *yes*
s těma nesmyslama opatrně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:09 | Nahoru | #6
Az si vyzkousis, jiste se omluvis...vule, zavisi na predpisu vyrobce, je spousty motoru, kde vule S+V jsou od vyrobce stejne... :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:13 | Nahoru | #7
Vetsi vule vyfukoveho ventilu, se odviji od vetsi deformace pri provozu, ventil se vice do sedla zaklepne...bez vule, spatne motor potom startuje...

Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:14 | Nahoru | #8
neříkám,že nejsou ve spoustě motorů vůle předepsané stejné,to je možný - jinak - a to jistě sám uznáš - roznášíš nesmysly ty ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:22 | Nahoru | #9
Camco, jestli nejake vzdelani, v oboru mas, tak je videt, zes skolu, nikdy moc vazne nebral. Takovou zakladni vec, musi predse vedet, kazdej, kdo jen smrdi olejem a benzinem...uz vim, proc ucitel z ucnaku, obor automechanik, si dlouhy prut vybiral...aby zaky sve, k pozornosti nejak dokopal...vim, ze to byla marna snaha, malokdo, se chce totiz, sam od sebe , na budouci praci, svedomite pripravit...podle toho, to taky v servisech ruznych dopada... :/

(reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:26 | Nahoru | #10
Dodo-TDM>
Tak už to vypadá,že ti vůle dělal ken,že jo?
Udělal ti je dle svého receptu za tepla větší,takže za studena mezi ventilem a vačkou protáhneš sirku :) a cvrdlikaj tak,že ani po opětovným zahřátí nestichnou :cool:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:30 | Nahoru | #11
camco, klidni hormon, utocis zbytecne a na nepravem miste, na vine, je totiz Tva tota lni nevedomost, za niz se tady vsemi silami bijes, serid ventily za studena a zatepla, po ohrati zkontroluj, za nos se pak chytnes...jasne, ze se tady nepochlubis, tak uprimnej a primej, asi nebudes, ale nic, jsem na to i z rodiny zvykly...ale kluci moji, kapnou pak, ze se mylili... :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:33 | Nahoru | #12
howgh...dohovoril som... *no*

Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:34 | Nahoru | #13
S útoky jsi začal ty,já se jen vezu a za svým si stojím - je to totiž pravda.
Ovšem ty,dle svého "podle sebe soudím tebe",svou chybu neuznáš.Ale to je mi upřímně jedno.Já dělám ventily zždy za studena a na hodnoty dle výrobce.Kdybych je dělal za tepla,jako že nikdy nebudu,protože nevidím důvod popálit si prsty,udělám je menší :cool:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:38 | Nahoru | #14
Delam ventily, rovnez za studena, nejsem prastenej, ale zkontroluj si je za tepla, jakou vuli maji, je vzdy vetsi, nez jsi za studena nastavil...delam to uz 45 let, tak mi snad muzes, vyjimecne uverit, nez si to overis.. :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:39 | Nahoru | #15
Jasne, ze se pak uz na serizeni nesaha, jen za studena... :cool:

1 reakcí na tento příspěvek Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:40 | Nahoru | #16
já snad začnu věřit,že teplem se ventil smršťuje a tím pádem se zvětšuje vůle :)

(reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:41 | Nahoru | #17
nezačnu,neboj *yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:42 | Nahoru | #18
vis. ona ta hlava, hlinikova, se roztahuje teplem vic, nez ten ventil... :)

(reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:43 | Nahoru | #19
a vubec, vrat skolne, skola Ti byla k nicemu... :lol:

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:43 | Nahoru | #20
hoši, rozvířili jste hezkou debatu, nicméně mi to moc nepomohlo, vačku jsem proměřoval, je ještě stovku nad mezí opotřebení. Uložení vačky je taky v pohodě. Právě kvůli možnému zaklepání se ventilu do sedla jsem nastavil vůli na horní mezi tolerance.

Jinka já to vidím tak, že vůle se dělají na studeném motoru, při provozu se ventil ohřeje a prodlouží, tím se vůle zmenší. Vůle je tam právě proto, aby nedošlo k tomu, že se ventil úplně nedovře a mohlo by dojít k jeho podpálení.

Ale zpět k tématu, kde jěště vidíte zakopanýho psa... Vůle se zvětšila všude přibližně o stejnou hodnotu, od pěti stovek do desetiny. Teď je to cca 10tis od seřízení..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:52 | Nahoru | #21
dodo, tohle neberu :
Jinka já to vidím tak, že vůle se dělají na studeném motoru, při provozu se ventil ohřeje a prodlouží, tím se vůle zmenší. Vůle je tam právě proto, aby nedošlo k tomu, že se ventil úplně nedovře a mohlo by dojít k jeho podpálení.

presvedc se sam a na teplem motoru, vuli ventilu si premer, jen pro info pro Tebe...bude vetsi, nez jsi nastavil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:53 | Nahoru | #22
a vubec, nebudu vam tady zadarmo, vedomosti do hlavy vtloukat, casem na to sami prijdete... =o =o =o

1 reakcí na tento příspěvek Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 19:53 | Nahoru | #23
dodo,to vidíme teda stejně,ale Ken to dělá už 45 let ...
jakej je interval na ventily od výrobce?

(reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 20:02 | Nahoru | #24
Camča_v> myslím, že 12tisíc, ale přijde mi děsně moc opotřebení o desetinu, hlavně žádný opotřebení znát není a taky to jde proti faktu, že vůle se spíš zmenšují. No nic, seženu jiný podložky a skutím to zas dohromady, prodavá je někdo na na netu?

Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 20:05 | Nahoru | #25
No vidíš,seš skoro na servisním limitu - voni ti kluci od jamahy ví,proč se chcou koukat každejch 12 tisíc,jak to tam s tím vypadá.Pokud motocykl jinak šlape napohodu,nevrušoval bych se,přešteloval to a jezdil dalších 12 tisíc.

Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 20:27 | Nahoru | #26
Ja jsem si nechaval na konci minule sezony ventily serizovat a pry mi je seridili taktez na horni hranici vule. Motor je ted hlucnejsi nez jsem byl zvyklej, tak jsem trochu na pochybach, jestli je to udelany dobre.

Jsou vetsi vule na ventilech skodlive nebo jde jen o hlucnost a snizeny vykon?
Kdyz jedu s tankvakem, tak to pres nej neni slyset, ale jinak znatelny.

Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 20:44 | Nahoru | #27
S většíma vůlema se víc otlouká vačka a nadzvedáky. Jinak vůle jsou vetší na studeném motoru. To jenom aby ken nevalil kódy do okolí.
Chybu bych viděl v těch podložkách, někde musí být opotřebení. Jak sou na tom svíčky. Byl poznat nějaký pokles výkonu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 20:47 | Nahoru | #28
Dodo-TDM>Tchus ptaku :D Ono taky zalezi v jaky presny poloze vacky ty vule meris, pac ta vacka ve svy valcovy casti neni uplne presnej valec, takze to klidne muze byt jen chyba v mereni plus nejaky to okem neznatelny rozklepani a sednuti podlozky :P

(reakce na) Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 20:48 | Nahoru | #29
Dodo-TDM>Tchus ptaku :D Ono taky zalezi v jaky presny poloze vacky ty vule meris, pac ta vacka ve svy valcovy casti neni uplne presnej valec, takze to klidne muze byt jen chyba v mereni plus nejaky to okem neznatelny rozklepani a sednuti podlozky :P

edit: uz zase 2krat, Jardo sprav si to

1 reakcí na tento příspěvek Zvětšění ventilových vůlí

6.5.2007 v 21:17 | Nahoru | #30
Dodo-TDM> je to zvláštní, ale už jsem se s tím taky setkal. Nedokážu to ale vysvětlit. prostě jsem sundal dekl, naměřil vůle (na setiny, skládám si rozměr z více spároměrek, které mám dělené po stovkách), vytáhl podložky, vypočítal jednotlivé rozměry podložek, vyměnil podložky složím a........ vůle naprosto mimo výpočet a to někde fakt brutálně. Tak znovu proházet podložky a náměry už ok i chod ok.
tyhle problémy co popisuješ jsem měl na staré kawě a to je neverending story..zkus doseřídit znovu..
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist