Téma: A je to tady - spojka help
 
12.4.2009 v 15:30
Tak vysvitlo slunko a začníná se jezdit, tak se nečekaně objevil zase problém.
Když zastavim, tak se z motoru ozejvaj zajímavý zvuky (klepání, rachtání), jak zmáčknu spojku je ticho. Nalejvacím otvorem na volej je vidět drážky na vnějším koši - jako by se tam něco třelo. Můj typ byla prasklá lamela nebo povolenej koš. Bohužel ani jedno to není, tak vsázim na ložisko mezi košema, nebo na ložisko v kartéru. Za chvilku to du vopláchnout a dám se do toho.

Jinak čim je motor telejší tim se hluk stupňuje, za studena je to absolutně neznatelný.

Vaše typy ?
Anketa: No neposrali by ste se už z toho ?
Jo
19%
8
Ne
7%
3
2x
67%
29
nezájem
7%
3
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 16:17 | Nahoru | #1
Pokud spojka funguje jak má, tak to neřeš....chrastění je celkem normální, taky někdy záleží na tom jakej je tam oil....mně u GG s jiným olejem teď chrastí docela hodně, ale měl jsem jí rozdělanou a je tam všechno v pořádku, včetně funkce. Maximálně koukni jestli v oleji nejsou takový stříbrný šupinky z prasklý lamely. Když chrastění přestane když jí vymáčkneš, je většinou všechno OK:

(reakce na) A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 16:30 | Nahoru | #2
PetrTM> ok - jinak stejně už sem se do toho dal, alespoň vokouknu vo co se ten koš hobluje, nebo hobloval - koukal sem nějakej ostrej otřep sem našel i na přítlačáku - mám to zabrousit.

dál bych potřeboval další radu

Nevíte někdo jestli pro sundání "půlkartéru" aliaz pravýho výka motoru nutný sundat i víčko přívěry ? Je to tam zajímavě napojený. YZ 250 05

A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 17:18 | Nahoru | #3
Napadá mě ložisko v koši... Když zmáčkneš spojku, tak se zatíží, vůle se vymezí a ztichne to...

1 reakcí na tento příspěvek A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 18:59 | Nahoru | #4
Tak sem to všecko vyházel a prohlíd a všecko je jako nový. Ty oděrky na koši netušim od čeho sou, ale od tohohle motoru to není - jinak teda vnější koš a přítlačák sou prasácky zpracovaný, to by se soudruzy z japonska měly stydět.

Jinak sem nalil novej olej a dělá to stále, pouze vohřatý a poze v nízkejch otáčkách (1200-1800 podle sendecu) jak se to začne trošku točit a přestane se motor tříst tak je ticho a to jenom vohřatý, za studena taky ticho, takže spojení vohřatej motor a malý otáčky tomu asi moc nesvědčej

A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 20:13 | Nahoru | #5
Jezi: To je zvuk, ktery vznika torznim kmitanim lamel ve spojkovem kosi. Cim vetsi vule mezi kosem a lamelama, tim vetsi hluk. Ale je to bezna vec, vubec bych to neresil.

Naposledy editováno 12.04.2009 20:13:58

A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 20:16 | Nahoru | #6
podle me je to nromal moje spojka nekty knuci a vrci ze mam povcit ze z tama snad vybehne a nikdy se nic nestalo a funguje porad normalne.

jinak taky jsem byl dneska jezdit :))

A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 20:17 | Nahoru | #7
tyo Jezíne moc to hrotíš to sem pozoroval na každym 2T že jakmile jel na nízký otáčky skoro volnoběh tak v tom něco klepalo toč to toč a bude to v cajku

A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 20:19 | Nahoru | #8
to jsou ty nový řadičky od Hammerheadu co maj za dva litry v razzu bych se vsadil...hezký zpracování

A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 20:24 | Nahoru | #9
Mám úplně stejnej problém. Na podzim se vysypalo ložisko od koše. Po výměně spojka rachotí ve stejné situaci jak popisuješ a je těžký to neřešit , když to pořád slyšíš

A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 20:38 | Nahoru | #10
Si na to hoďte Ducati samolepky a buďte v klidu...

1 reakcí na tento příspěvek A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 20:49 | Nahoru | #11
Nevim no - podle mě je to ložisko v kartéru, ale zase nemá cenu řešit neřešitelný - chtělo by to slyšet, ale když sem jí koupil tak to bylo tichoučký - taky to může bejt tim že je větší teplo a líp a rychlejš se prohřejvá -) je to slyšet častějš

(reakce na) A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 21:02 | Nahoru | #12
Jezi>

Třeba s tím ložiskem máš pravdu,protože sousedovi na RM 250 taky něco tak divně klepkalo v motoru a bylo to ložisko! Mu to ale dělalo při 4000-5000 podle sendecu a bylo jedno zda je moto zahřáté nebo ne!

A je to tady - spojka help

12.4.2009 v 21:44 | Nahoru | #13
Právě to ložisko v karteru mám vyměněný tím by to být nemělo

(reakce na) A je to tady - spojka help

19.7.2009 v 23:49 | Nahoru | #14

Jezi>Tak sem to všecko vyházel a prohlíd a všecko je jako nový. Ty oděrky na koši netušim od čeho sou, ale od tohohle motoru to není - jinak teda vnější koš a přítlačák sou prasácky zpracovaný, to by se soudruzy z japonska měly stydět.

Jinak sem nalil novej olej a dělá to stále, pouze vohřatý a poze v nízkejch otáčkách (1200-1800 podle sendecu) jak se to začne trošku točit a přestane se motor tříst tak je ticho a to jenom vohřatý, za studena taky ticho, takže spojení vohřatej motor a malý otáčky tomu asi moc nesvědčej



Tak mám asi stejnej problém

1 reakcí na tento příspěvek A je to tady - spojka help

20.7.2009 v 10:09 | Nahoru | #15
Je to tim jak rika CZmoto.

Dej poradnej setrvak na kliku a uvidis to ticho

A je to tady - spojka help

20.7.2009 v 10:27 | Nahoru | #16
Máš normálně jenom "vycvakané" lamely a koš. V koši máš určitě už vymačkané drážky a vlastní unašeče lamel si o ostré hraně taky můžou nechat zdát. Doporučuju nerozebírat a když, tak za účelem výměny. Pokud to rozhážeš a nasázíš zpátky v jiném pořadí lamel nebo stačí abys jednu nebo dvě pootočil, spojka ti začne klouzat. Jinými slovy - pokud to jenom rachtá, ale normálně vypíná, při rozjezdu "neutahuje" a pokud spojka při jízdě neklouže (za to většinou může prasklá lamela), nechal bych to tak. A ještě jedna douška - mně osobně se spojka nejlíp chovala ne s nějakým racingovým olejem (někdo píše i 4T olej) ale s kapalinou ATF (automatic transmission fluid) - to je taková povětšinou červená kapalina určená už podle názvu do automatických převodovek auta.

Naposledy editováno 20.07.2009 10:28:52

A je to tady - spojka help

20.7.2009 v 12:30 | Nahoru | #17
Mě to dělá yz 125 07 uplně to samí jako Jezimu,taky si s tim nevim rady

A je to tady - spojka help

20.7.2009 v 21:08 | Nahoru | #18
Dneska sem přišel i na to že když mi to začne chrastit,jak ste to tu psali , tak se mi začne roztáčet zadní kolo jako kdybych tam měl rychlost.Po umytí motorky sem ji měl na stojanu,nastartoval sem ji a po chvilce to začalo chrastit a zároven se točilo kolo.Třeba je to blbost co sem tu ted napsal ale já omu moc nerozumim

1 reakcí na tento příspěvek A je to tady - spojka help

20.7.2009 v 21:18 | Nahoru | #19
takže já vyházel ložiska z převodovky, jedno chycený kapitálně, taky už přez ten rachot nebyl slyšet motor a 2 trochu míň ale taky to na nich bylo poznat, takže sem dal komplet ložiska do převodovky, na kliku, na pístní čep, novou pístní sadu a co by ste řekly, je to tam furt (pravda že o 200% měnší míře ale furt je to dost) jinak spojku sem měl venku a tej není vůbec nic, oba koše i lamely sou zánovní o vymačkanejch drážkách se nedá mluvit.
Asi to nechám bejt a uvidim co to udělá :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady - spojka help

20.7.2009 v 22:17 | Nahoru | #20
Jezi> Je to soukolí primáru - resp. způsobuje to chrastění. A i kdybys koupil nový kolečka, bude to za hodinu chrastit taky. Takže to neřeš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady - spojka help

20.7.2009 v 22:22 | Nahoru | #21
PetrTM> To chrastění mě zase tak neprudí, přecejenom na volnoběh nejezdim, ale doufám, že se to nebude stupňovat jako minule. - jinak prosimtě nevíš jestli maj mít v převodovce ložiska nějaký spešl vůle jako na klice, protože já tam našel jedno co mělo zvětšenou axiální, nebo radiální (teď nevim) vůly a právě to bylo jenom se rozsypat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady - spojka help

20.7.2009 v 22:41 | Nahoru | #22

spalovac>Je to tim jak rika CZmoto.

Dej poradnej setrvak na kliku a uvidis to ticho


Nechápu vysvětlit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady - spojka help

21.7.2009 v 00:04 | Nahoru | #23
Jezi> Já dávám všude do motoru ložiska c3, což je zvětšená radiální vůle....ta se vymezí po zahřátí motoru. Když tam dáš obyč, tak se nemá po zahřátí kam roztáhnout a může se přidírat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady - spojka help

21.7.2009 v 00:09 | Nahoru | #24
PetrTM> a jeje - tak to přesně to bylo - dal sem tam normál - všecky čísla seděli jen to C3 na kroužku není, takže až to začne zase hučet jako prase tak si můžu jít nafackovat a můžu ty ložiska dát zas nový. :\

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady - spojka help

21.7.2009 v 09:14 | Nahoru | #25
Jezi> V převodovce zas až tak vysoký teploy nejsou, takže tam chvli vydrží i obyč ložisko....ale ideální to není. když se drbne, může to poškodit celou převodovku, jako se to stalo kamarádovi u CRF 250....rozsypalo se ložisko, hřídele šly proti sobě,a už to lítalo....zuby, hřídele, kartery....měl toho tenkrát za 87 litrů...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) A je to tady - spojka help

21.7.2009 v 10:39 | Nahoru | #26
PetrTM> hodně dobrá suma, to je rekordman
Já bych v tom případě spíš rozprodal co zbylo na díly, něco přidal a koupil novou

(reakce na) A je to tady - spojka help

21.7.2009 v 10:55 | Nahoru | #27
Vespa> Oni mu to vyreklamovali, naštěstí....ty díly maj prej v Japonsku na zkoumání

A je to tady - spojka help

21.7.2009 v 10:59 | Nahoru | #28
heh tak to je reklamace vymenou za novej motor ne ? :))

A je to tady - spojka help

21.7.2009 v 11:36 | Nahoru | #29
Tak to je fajn,člověku kolikrát nevezmou do reklamace kdejakou tovární lajdačinu a vybagrovanej motor v pohodě

A je to tady - spojka help

21.7.2009 v 11:41 | Nahoru | #30
Výhodou bylo že to byl první modelovej rok CRF 250, kdy ještě zdaleka nebyla vychytaná, a tahle závada se stala asi na třech motorkách v Evropě. A hlavní štěstí toho kámoše bylo to že ve firmě kde mu reklamaci dělali kupoval asi 11 novejch motorek, jinak by se na něj taky vysrali. Vyreklamovali to díl po dílu, novej motor mu nedali.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist