Poslední rok jsem jezdil na "velkých" dvoutaktech, KTM 250EXC a teď GasGas EC300, předtím dva roky Suzuki DR-Z 400. Můžu říct že mě dvoutakty daly dobrou školu a pokročil jsem víc než za druhý rok na DR-Z.
Co jsem na 2T cenil:
* nízká váha - dodávala mě sebevědomí a odvahu (tohle považuju za velice důležitej prvek)
* chod motoru v první třetině otáček (gumovost)
* účinnost "spojkování"
Co vadilo:
* nekonzistentní tah a chod ve vyšších středních otáčkách, neumím to přesně popsat, ale měl jsem pocit že se v otáčkách 2T motoru nelíbí a škodím mu (objektivně vím že to není pravda, ale DR-Z do otáček vyloženě chtělo, 2T jsem tam jakoby musel vědomě nutit)
* vibrace a nízká cestovní rychlost
* pronikavý hluk když je motorka "v červeným" (poslední dobou celkem často)
* zranitelný výfuk - občas kvůli němu nejdu do věcí do kterých bych jinak šel (šutry, klády)
Jak jezdím:
75% času enduro výlety - cesta na místo srazu do 30 km po silnici, pak celý den v lese, poslední dobou vybíráme co nejtechničtější terén, ale nikdy nejedeme takovým tempem že bych se zadýchal (to jen když něco nevyjde)
V technickým terénu točím většinou do půlky a řadím málo a co nejvyšší kvalty a hodně používám spojku.
Jak přijde otevřenější terén tak držím otáčky vysoko a řadím abych to držel v červeným, jinak ostatním nestačím.
Bohužel teďka GG 300 má ten vršek až moc brutální a tak se mu trochu vyhýbám a často se mě stává že nemám otáčky a nejedu tak rychle jak bych zrovna chtěl. KTMka měla silný pásmo dřív a slabší, tak jsem ho využíval víc.
Často řadím vyšší kvalty než bych nezbyteně musel.
Rád jezdím po zadním kde to jde, na 2T to tak dobře nejde :) Pokud nejedu ve skupině výrazně lepších jezdů než jsem já (kdy mám spíš starosti sám se sebou) tak se pouštím do různých idiotských věcí který většinou moc nedopadnou, a často se hlásím jako "pokusnej králík" a baví mě to.
Jde mě členitej lesní terén (rokle) a moc mě nejdou výjezdy se skokem uprostřed - motorka se mě nesebere, neumím správně podřadit, vždycky tam kopnu místo 1 neutrál (u 2T to řeším spojkou)
Celkem dobře mě jde jízda v kluzkých podmínkách, téměř nikdy se nezahrabu (to je asi 2T)
Moc mě nejdou dlouhý drifty a kolečka, u 2T neumím udržet motor ve stálým záběru, buď mám otáčky moc velký a ustřelí to nebo klesnou a "hrabački" se nekonají
10% používání motorky jako scooteru a streetfighteru :) Tohle mě hodně baví a hodně chybělo u 2T motorek
Líbí se mě když jsem na silnici na zadní aspoň na trojku spojkou v 50 km/h
10% závody, zatím s lehkýma tratěma typu offmaraton. Ale chci jezdit víc. Můj problém je ten že odpočatej a v psychický pohodě vyjedu a projedu celkem slušný věci, ale pod tlakem a unavený se silně zhoršuju, tělo by asi mohlo, ale psychicky jsem zvlášť v první čtvrthodině dost zničenej. Na tomhle vím že musím zapracovat. Tady je asi volba jestli 450 nebo 250 celkem zásadní. Ještě pozoruju že čím víc jsem unavenej tím míň točím a míň řadím a víc spojkuju, využívám krouťáku, hodně sedím, "usínám". Tady by mě asi "probudila" 125tka která tenhle způsob jízdy nedovolí.
5% tréning na trati - toho by mělo být v budoucnu víc, tady je to asi naopak než na závodech, dát si pořádně do těla je žádoucí
Jo a ještě zásadní věc - má motorka nebude mít laďák a nic takovýcho, musí být maximálně tichá. To je problém asi u 250F
Tak co byste mě koupili vy?
Naposledy editováno 11.03.2009 14:04:20
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250 nebo 450? -tradiční spekulační téma
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250 nebo 450? -tradiční spekulační téma
co to je za ročník 2007 ??
Naposledy editováno 25.03.2009 20:10:01
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250 nebo 450? -tradiční spekulační téma
prackarr>
Ale Vespovi jde o ježdění,a ne o stání,proto KTM nechce!
(s) (s) (s)
ZbyneKTM>nechce se me to cist cely(vsechny prispevky) takze to shrnu, jak to dopadne.................
Varianta A: Vespik si koupi 250, bude ze zacatku spokojenej, jak je to super, ze si to takhle predstavoval ale pak bude rikat, ze to ma malo/moc koni a malo/moc kroutaku, spatnej(rozumnej divnej) prubeh a vibrace, hlavne VIBRACE ......a..... no vsak on si neco najde!!!
Varianta B: Vespik si koupi 450, bude ze zacatku spokojenej, pak bude tvrdit, ze to ma malo/moc koni a malo/moc kroutaku, spatnej(rozumnej divnej) prubeh a ......a..... no vsak on si neco najde!!!
Pointa? At koupi jakoukoliv, za 14 dni zacne otravovat, ze s tim udelal asi chybu a bude se na foru ptat, jakou motorku by si mel asi koupit ted........
2T/4T
kuze/textil
klickem/chcipakem
Po dlouhé době od tebe čtu něco,co má reálné obrysy!
Akorát jsi zapomněl na variantu 3: Vespić se tu bude ptát na rozseknutí Wr250 vs. WR450 a nakonec koupí něco úplně jinýho! (jako u akce gasgas..)
Omyl castrole + marco,vyšlo to přesně!!
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250 nebo 450? -tradiční spekulační téma
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250 nebo 450? -tradiční spekulační téma
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250 nebo 450? -tradiční spekulační téma
prackarr>Však Honzíku ještě nedojezdil,a jak ho znám,už spřádá nové plány na léto. [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol]
Garáž už má obsazenou ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250 nebo 450? -tradiční spekulační téma
Takhle to dopadlo, podařilo se mě koupit tento krásnej kousek, je to speciální YAMAHA WR Limited Edition s nadstandatní výbavou: má šestku, tlumič řízení, velkou nádrž a je naprosto voňavá :)
Je to samozřejmě YAMAHA, přesně tak jak jsem říkal na začátku, jsem zásadovej člověk a svý názory neměním!!
[img] fotošop...
HonzaM>prackarr>Však Honzíku ještě nedojezdil,a jak ho znám,už spřádá nové plány na léto. [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol]
Garáž už má obsazenou ...
To jo,rozdělaná zabere celou cimru...
3 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250 nebo 450? -tradiční spekulační téma
Ještě jsem ani nevyjel a už dělám GOčko
[img]
Naposledy editováno 31.03.2009 18:38:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250 nebo 450? -tradiční spekulační téma
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
WR250 F potřebuji nutně zapalovací ... Yamaha WR 250F | RadekCzech | 2 | 3.10.2023 v 19:10 Johny_Servis |
Yamaha wr 450f omezovač otačok Yamaha WR 450F | Yamahawr | 10 | 19.7.2023 v 21:28 Jenecek |
Řidičák A1 jízda se silnější moto... Yamaha WR 450F | Zabra | 23 | 2.6.2023 v 07:23 cmiral |
Yamaha wr 450 dobíjanie Yamaha WR 450F | ales181 | 7 | 16.1.2023 v 18:21 Pájmen |