Každopádně je to živá sekce, neustále tam něco doplňujeme, dávám tam novinky a naznačuju i to, co se chystá (prototypy, předprodejní verze).. A na rozdíl od marketingu výrobců si můžu dovolit i kritiku určitých modelů, protože pro určité použití mají třeba jisté nevýhody...
Vím že je to dlouhé ale snad to někomu ušetří zklamání nebo vysvětlí, jak se věci mají. Vždycky mě mrzí, když slyším jak někdo nadává na nějakou navigaci, o kterém vím, že naviguje výborně a zjistím, že je lajdácky připravená, nemá v pořádku ani software, ani nastavení ani mapy. Ty navigace za to obvykle nemůžou - je to prostě jen počítač a ten může být připravený dobře, špatně nebo vůbec. Blbý je, když si někdo koupí poměrně složitou GPS a očekává od toho, že to je plug&play řešení a ono to je spíš nachystané na několikahodinovou odbornou instalaci a ne na okamžité použití. Tak i tom se tam píše.
Nemám zkušenosti s GPS pro silniční sportovní účely, takže o tom tam toho moc nenajdete ale hodně je to orientované na dálkové cestování, touring a pochopitelně adventure a offroad.
http://www.touratech.cz/html/vybirame_gps.html
Napište, co vám tam přijde málo rozvinuté nebo moc složité nebo co vás zajímá..
T.
- proč se nezabývám levnými navigacemi pro turistiku, které jsou také na motorku vhodné. Nezabývám se ničím, co má problémy se současnými moderními mapami. Je pravda, že navigace typu eTrex jsou relativně levné a třeba pro cestovatele vyhovující. Jenže zkuste si na takové navigaci spustit rumunskou mapu a pochopíte. Nemluvě o ovládání na motorce, přece jen je joystick určený spíš na tu turistiku. eTrex jsem používal týden v Tunisku a díky, raději už ne. Zlatá 60CSX proti tomu. A to šlo o ostré enduro..
- Colorado. Asi takhle - nemůžu tvrdit, že je to špatná navigace. A akceptuji názor někoho, že jí zvládá v pohodě i na motorce ale bude to spíš vyjímka. To ovládací kolečko opravdu jako ergonomické řešení na motorku nevidím a z toho samého důvodu stáhl Touratech z nabídky motocyklový držák. Nebudu propagovat něco, o čem fakt nejsem přesvědčený, že je nějak lepší než jiná navigace ve stejné cenové kategorii. A Colorado prostě nic vzláštního pro motorkáře nemá. Kdyby mělo o 50% jasnější displej než Oregon, tak třeba ale není tam fakt nic, co by stálo za řeč.
- řešení pro PDA. Ano, doplním brzy stránku o PDA (a mikro PC) software. Něco málo je naznačeno na stránce mapy a SW. Bude to samostatná stránka, pochopitelně je toho mnohem víc než jen mateřský TTQV. Mám v poslední době třeba velmi dobrou zkušenost s řešením MacGuider, na takové normální použití je to naprostá pecka. Všechno to doplním. Totéž mapy.
- Sorry, moje zkušenosti s Apple jsou sice dlouholeté ale již dneska neaktuální. U Apple jsem dnes na úrovni zkušeného uživatele iPodu :) Vidím jen, jak zákazníci zápasí s programy, které na PC běží v pohodě nebo používají parallelsy aby spustili Windows prostředí třeba kvůli konvertorům formátů, které na Apple nejsou a nikdy nebudou. Mám dojem, že v oblasti SW pro navigaci je Apple tak nějak ze hry. Ale prostě o tom nepíšu, protože to nemám vyzkoušené a nepoužívám to. Nejsem si jistý, jestli se dá koupit Apple A5 bezdiskový notebook za 8-10 tisíc, což je docela zajímavá alternativa pro cestovatele, kteří chtějí mít někde instalaci rastrových map na krmení WP a tras do GPS. PC bezproblémů.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak
2 reakcí na tento příspěvek Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak
Tony-AT>Zdravim, stránky fakt moc pěkný Máš už nějaké další info o novém zumu 660? Vím, že stále testujete, ale docela by mě zajímalo srovnání se zumem 550. Dá se to vůbec srovnávat? Je 660 evoluce, nebo úplně jiný směr. Navi si chci pořídit, favoritem je 550 ale libi se mi vetsi display u 660. Na druhou stranu nestojim o automobilovou navigaci nuvi prejmenovanou na zumo jen kvuli marketingu
O víkendu zveřejním text o 660 tady.
http://www.touratech.cz/html/zumo_660.html
Máme finální hardware i software, takže je jasné, jak to půjde na trhu.
Něco maličko proběhlo tady:
http://touratech-cz.blogspot.com/2009/03/zumo-660-jde-do-finale.html
Rozhodně to není přejmenované Nuvi. Vysvětlím to v tom textu. Škoda, na výstavě se to dalo vyzkoušet v reálu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak
Jiné značky - to je docela těžké. Jaká jiná značka dělá vodotěsné motocyklové navigace s topografickými mapami.
TomTom - o tom píšu, Becker - nebyli zatím schopní se rozhodnout, jestli by chtěli porovnat jejich Crocodile s Garminem nebo ne, protože to ještě není úplně super atd... Až to dodají a bude to použitelné, rád to doplním. Mám hotové další dvě stránky, které ale nejdou zatím spustit, protože tam je víc chyb než radostí (Magellan a DeLorme). Pochopitelně že to je subjektivní ale Garmin je jediná značka, která nabízí ucelenou řadu pro všechny motorkáře - nejen pro silniční ježdění.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak
Článek v úvodu přiznává komerční záměr, pro mě je důležité že neklame, konkurenci nehaní a objasní pro neznalé možnosti výběru. To že ještě vyzdvihne vyčnívající výhody je normální. Zásadní rozdíly jsou porovnány a co je důležité, vysvětleny poznatkem z praxe. I dnes bych vybíral navigaci podle zásadních porametrů, prkotiny mě fakt neovlivní. Proto mě se článek líbí a věřím že hodně lidem pomůže. (už jsem ho přečet celý)
a na tom, že píše a mluví o tom co zná má s tím zkušenosti a prodává nevidím nic špatného - nijak se s tím netají
klidně se může stejně zasvěceně psát třeba i prodejce tomtomu či beckeru - akorát, že nikdo z nic sem nepíše takže Tomáš má, myslím, že nejen můj, dík za detailní a konkrétní informace a hodně mi pomohl se v dané problematice zorientovat
Ta 660 se mi na výstavě moc líbila - pěkný displej, kompaktní rozměry i pro snadné použití v autě, uvidíme jak to bude pokračovat
Lachout: opravdu jde o to, co ta které navigace umí. Třeba z té DeLorme jsem byl docela nadšený - až do momentu, kdy jsem to viděl v reálu. Displej asi 4x4cm s rozlišením 200x170px, to bylo obrovské zklamání. Na motorku sebevražda. Možná pro horolezce... Magellan - prostě nechci o těch výrobcích psát negativně, prostě je to určené pro určité skupiny zákazníků ale ne pro motorkáře. Tak nebudu psát, když nemám nic pozitivního, co bych napsal. Ale mám to nachystané, třeba přijde nová verze a bude fajn, zatím to ale nejde..
Taky ne každý dovozce chce, aby se jeho navigace nabízela jako že je určená pro provoz na motorce. Leknou se a řeknou, že to není konstrukčně připravené na jakékoliv vibrace nebo tlak vody vyšší než statický déšť apod. Většinou ale skončíme s testováním kvůli displeji.. Jinak TomTom jsme prodávali a německý Touratech ho dál prodává, ovšem asi mají jiné nároky na servis. Půl roku čekání na plastový držák, to nejde. Dneska je to třeba už jinak, každopádně o TTR2 je stránka hotová a pustím jí v okamžiku, kdy mi potvrdí oficiálně pár dotazů - zejména dotazů na vývoj software. Bohužel z našeho zaměření - touring a adventure to pokrývá jen polovinu a to jen částečně, protože řada zemí je z pohledu TeleAtlas map tak trošku "neprobádaná". Bohužel jsou tam ty, které mezi cestovateli patří právě mezi oblíbené. Ale tahle stránka půjde online asi mezi prvními, už kvůli doplňkům, které se docela prodávají a lidi se na ně ptají. A další bude asi stránka o PDA software, to jsem psal. Testujeme právě MacGuider a je to fakt zajímavé, na běžné použití víc než zajímavé. Jen je to náročné na kvalitu PDA nebo telefonu.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak
Pajinex>Lachout>Připojuji se k tomuto názoru, byť o kvalitě Garminu a věcí od touratechu nět výraznějších pochyb. Chtít ale za držák na PDA, nepromok a za redukci na větve (redukce v podstatě ohnutý drát se šroubkem) víc jak 3 litry (info na výstavě), no sorry..
Nikdo te nenuti si nic kupovat. TomasTT tady zdarma poskytuje vysoce nadstandartni informace, tak proc do nej rypat? :\
otas1>Pajinex>Lachout>Připojuji se k tomuto názoru, byť o kvalitě Garminu a věcí od touratechu nět výraznějších pochyb. Chtít ale za držák na PDA, nepromok a za redukci na větve (redukce v podstatě ohnutý drát se šroubkem) víc jak 3 litry (info na výstavě), no sorry..
Nikdo te nenuti si nic kupovat. TomasTT tady zdarma poskytuje vysoce nadstandartni informace, tak proc do nej rypat? :\
p.s. "Nadstandardní" info ve svých barvách.
Takže je to spíš tak, jak bývaly vtipy o rádiu jerevan kdysi dávno. Ano, je to pravda ale trošku jinak. Za patnáct stovek můžeš mít magnetickou verzi se dvěma neodymy nebo třeba za 750 plastový Wavecase. Ale třeba za 3000 Palmcase nebo za třetinu RAM. Každý výrobce dělá jiné série, jinde a jinak. Tomu odpovídají ceny. Pokud vím, nikdo neřeší odpružení tak, jako TT a cenově nejsou zdaleka nejdražší.
Jinak kdysi vyšla recenze na navigovat, tady je odkaz, třeba uvidíš, že to není jen kus plechu a látky. Cenu dělají i detaily - zip není obyčejný. Má dva jezdce, aby se napájení dalo stáhnout kdekoliv po obvodu podle typu PDA. Vnitřek je teflonovaný, aby to bylo víc odolné proti vodě (to dřív nebylo, stejně jako nebyla slída po celé ploše). Je tam vlnovec na pevné napájení, aby do toho nezatékalo po kablíku. Stylus nahoře. Prostě drobné detaily. Hlavní je ale to odpružení. Až to budeš vyrábět v podobné kvalitě za polovinu, budu to od tebe rád kupovat.
http://navigovat.mobilmania.cz/Clanky/AR.asp?ARI=113286
Navíc spolupráce s dovozci (s vyjímkou tedy Navisat a potažmo TTQV) a Recallem (a potažmo Navisat) u TourNavigatoru a MacGuideru) je docela šílená. Asi to odpovídá tomu, jak se ty věci kopírují a nekupují. Má smysl trávit dny psaním o něčem, co nepovažuju sám za dobré řešení? Jediné odolné PDA, které jsme mohli vyzkoušet, nám dovozce chtěl předvést a pohodil ho na trávník před barákem. Co myslíš? Jak to asi dopadlo? Ano správně - naprosto logicky - přestalo fungovat. Navíc i na tom extra odolném a určeném na exteriérové použití byl displej, na kterém bylo vidět na sluníčku prdlajs. Takže spíš až najdu vhodnou HW platformu, tak se může psát o software. O CaCom nepíšu podrobně záměrně, byť ho máme v katalogu, považuju to za extrémní výstřelek a ne smysluplné řešení.
Stav se někdy s tou tvojí herkou na kafe, mám řadu dotazů k tvému businessu, zejména v oblasti sat telefonie. A nejsem si jistý, jestli mi jistý zástupce výrobce neslíbil testovací kousek nějakého distress sledovače žluté barvy :)
http://www.touratech.cz/html/gpsmap_620.html
1 reakcí na tento příspěvek Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak
TomasTT>Indigo: cenu odhaduju tak o 10% nižší než je cena Zumo 550. Je konstrukčně levnější a čekal bych cenu u nás do 18 tisíc. Uvidíme... V USA půjdou na trh každým dnem. Ve středu máme dostat finální hardware č.2, tak uvidíme jak to vypadá, č. 1 se nějak nepovedlo a DHL zásilku stále ještě hledá...
Jsem asi potencionální zájemce.
660 bude předpokládám lepší než 550? Nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek Výběr motocyklové GPS - tak trošku jinak
A2DP stereo, pro někoho věc, bez které se nedá dneska žít.
Podařilo se tam vsunout asi 3 ze 45 nápadů na vylepšení, které jsme oficiálně dodávali vývojářům. Další asi 3 přijdou během čtvrt roku ale není to nic zásadního. Nejdůležitější je asi možnost zvolit údaje zobrazované ve dvou políčkách vedle menu při navigaci. A označit obdélník nebo silnici, po které se nikdy nemá navigovat. Bohužel třeba stínování terénu nejde vypnout, automatická změna měřítka taky ne, zobrazení je míň přehledné než na stávajícím Zumu a překreslování pomalejší. A konstrukce je jak u NUvi - baterka z telefonu, pérový kontakty... Těžko říct.
TomasTT>No pokud jde o komfortní funkce, tak jo.
A2DP stereo, pro někoho věc, bez které se nedá dneska žít.
Podařilo se tam vsunout asi 3 ze 45 nápadů na vylepšení, které jsme oficiálně dodávali vývojářům. Další asi 3 přijdou během čtvrt roku ale není to nic zásadního. Nejdůležitější je asi možnost zvolit údaje zobrazované ve dvou políčkách vedle menu při navigaci. A označit obdélník nebo silnici, po které se nikdy nemá navigovat. Bohužel třeba stínování terénu nejde vypnout, automatická změna měřítka taky ne, zobrazení je míň přehledné než na stávajícím Zumu a překreslování pomalejší. A konstrukce je jak u NUvi - baterka z telefonu, pérový kontakty... Těžko říct.
Sakra..no A2DP je pro mě bezvýznamné.
Ale přehlednost a rychlost je přednější.
No ještě počkám na to, až to u nás bude a pak budu lámat chleba.
Pokud se s tím cena 550 posune dolů, tak asi půjdu do 550.