Chci se zeptat, má s tím někdo konkrétní zkušenosti?
delší ojnice říkáš? o kolik je delší? předpokládám, že to bude v desetinách milimetru. Jediné, co to způsobuje je to, že "vyšším" zvdihem zvyšuje kompresi ve spalovacím prostoru. Takhle jsme si snad každý tunili fichtla - válec pod frézku, půl milimetru z toho líznout a hned to byla střela jak sviňa:))
efekt zvyšování komprese má největší vliv na životnost klikovky. Pokud ji měníš celou a je na to dimenzovaná, tak není problém. výsledkem je tvrdší motor s ostřejším chodem. Nechápu jak to může prodlužovat životnost, to je podle mně kravina. Koně a krouťák...mno nevim..žádný zázrak neočekávej. líp do otáček to možná pude..o něco. Když se tenhle tuzing přežene, tak je motor už přehnaně tvrdý, chod není uhlazený, ale takový syrový, hrubý, projevují se vibrace a výkon nezřídka jde spíš dolů než nahoru.
1 reakcí na tento příspěvek Prodloužená ojnice?
Ani přebrušovaná klika, zdvih je stejný.
Je prostě jen delší ojnice. Ty výhody jsou údajně daný tím, že okolo horní úvrati má píst menší rychlost a tím zřejmě lepší spalování, dále to, že uprostřed dráhy je menší úhel vůči rovině osy pístu, takže rozložení sil je příznivější pro menší namáhání, rázy. Z toho údajně plyne vyšší životnost motoru (údajně - otázka, zda je to měřitelné)
Proto se ptám, zda s tím někdo zkušenosti a co je na tom pravdy.
V podstatě jak píše Rutan: pokud se to bude hejbat v desetinách, tak to zvýší trochu kompresi. Je ale otázkou jestli je na stavěná klika, ojniční ložiska. Takže o zvýšení životnosti, nemůže být vůbec řeč, budeš rád když to bude mít životnost alespoň tu samou.
Jedná-li se pouze o takovouto sólovou úpravu, tak to motoru změní možná trochu charakteristiku, ale nic víc. Co se skutečného výkonu, nebo krouťáku týče, tak se vždy jedná jen o bohapusté placebo - když už do toho navrážíš prachy i práci, tak přeci nebudeš přiznávat, že to jede pořád stejně, ne-li hůř.
Naprosto stejnéh efektu se vždy dosahovalo zbroušením hlavy, použitím tenčího těsnění pod válec nebo makovici. Kam až můžeš jít je potom otázka konkrétního motoru a to nesouvisí jen s životností, ale i s prostou geometrií. Mě se jednou podařilo upravit motor tak hezky, že píst normálně narážel do hlavy, Tak nějak mu na tu jeho dráhu, danou excentricitou kliky, nezbýval plac. Takže ono se vším odsuď-posuď.
vždyť píšu, že se pod válec dává podložka a že komprese se nemění /resp. není to ta podstata věci/
Pro ty, co maj menší představivost:
http://www.trengarac...o.php?products_id=63
a tady přímo pro hondu:
http://cgi.ebay.com/...mZ140110230901QQrdZ1
http://macdizzy.com/longrod.htm
http://macdizzy.com/bore.htm
http://www.stahlhead...Lit_Rod%20Length.htm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodloužená ojnice?
to s tím úhlem je sice hezký nápad, nicméně ten úhel bude menší jen opravdu nepatrně. když mi dáš délku ojnice a průměr, na kterém je ojnice uložena v setrvačníku, tak ti to dopočítám.,
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodloužená ojnice?
a ten rozdíl úhlu bude +- 1°.
Změna toho úhlu je malá, samozřejmě, ale když si uděláš rozborku sil, kde máš goniometrický funkce, tak to může pár procent hodit a to už může hrát roli
Láka mě to zkusit :) I když to asi nepoznám, aspoň budu mít motor exot :) Akorát mě napadlo, abych ale ten motor narval do rámu, už takhle je to jako ježek v kleci :(
2 reakcí na tento příspěvek Prodloužená ojnice?
mimochodem to je i důvod, proč se písty nedělají vysoký jak půllitr, dělá se v nich vybrání pro klikáč a všechno je tak nějak co nejmenší a nejlehčí. aspoň u normálních motorů. u čopru je to jedno. tam se platí za kg místo kw :P
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodloužená ojnice?
1 reakcí na tento příspěvek Prodloužená ojnice?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodloužená ojnice?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodloužená ojnice?
2 reakcí na tento příspěvek Prodloužená ojnice?
ale nevim jestli by sel ten cep bez nasledku ubrousit ke strane skoro o milimetr....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prodloužená ojnice?
delsi ojnici se jen ta pracovni plocha(objem) posune dal od kliky a o tu vzdalenost se musi pro zachovani stejneho kompresniho pomeru zvetsit tesneni pod hlavou.... s tim ze je objem a vse stejne jen vyssi stavebni vyska souhlasim....
1 reakcí na tento příspěvek Prodloužená ojnice?
jinak souhlas i s NAKem i camca_v ........