1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 125/516
Stejně začátečník by se měl učit brzdit,zatáčet,akcelerovat,držet si stopu.
Chceš-li opravdu se naučit jezdit v terénu.Chce to instruktora aby Tě měl kdo napravovat a odnaučovat zlozvyky.Sám se to nikdy dobře nenaučíš.
Pro začátek stejně potřebuješ méně výkonu,sjeté gumy aby se motorka dříve dostávala do smyků a ty s jí musel korigovat v menších rychlostech a při nižším výkonu.
Je pravda že na ČZ 516,513,514 nebo na starších 511/980/981 by měli jezdci z RM,CR,YZ problémy s přechodem výkonu z nižších otáček.
Hlavně pro začátečníky je to dost rozdílné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 125/516
ale jestli ta motorka má být na radost z jízdy tak tyhle staré vrány už nee !!! *no*
pokud zájemce má peníze tak ať si koupí něco moderního
pokud peníze na motorky nemá, je lepší se věnovat něčemu úplně jinému
1 reakcí na tento příspěvek Čz 125/516
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 125/516
Já jako rozmazlenej čtyřtaktář mám problém se na ČZ vůbec rozjet :)) No občas i na tom čtyřtaktu :))
Taková mašina neví za celej rok co je to víc jak půl plynu,maximálně se na ní rovnaj řiditka. :D :D :D Jen jediná nevýhoda je větší váha než 125ky.
Takového hobíka předjede sice kde kdo,ale on je zád že si zam.r.d. a za celý rok pokud s tím moc nemajzne ,do toho nedá ani korunu navíc. :lol: :lol: :lol:
ČZ-ty s původnímy tlumiči atd. to už chce něco umět aby ses povozil *yes* *yes* *yes* I když do 981a 514-ky jsem taky jen lil benzín a měnil gumy,řetězy a občas oleje. *yes* *yes*
Tady jde čistě o peníze na čz je to pořád nejlepší svezení protože když koupí cca za 15 japonce tak bude jen šroubovat a hlavně se nedoplatí. Jestli má 50 tak je to něco jiného.
Na čz jezdím a po něčem novém netoužím radost z jízdy mám stejnou jako na něčem novějším.
517 reakcí na tento příspěvek Čz 125/516
516 reakcí na tento příspěvek Čz 125/516
1 reakcí na tento příspěvek Čz 125/516
nejvíc jsem zničil těch úžasnejch 516tek.. motor se pravda velmi dobře vytahuje z rámu (a je to taky často potřeba) i když ma často tendence vypadavat sám. buď se vyklepe ten dlouhej šroub a nebo prasknou ty trojuhelníkový držáky... čes od času prskne i ram. sešlapavají se stupačky a kloužou.. spojka se spravuje dobře (nemusí se ani motor vytahovat ) ale o to častěji je mutné opilovat zuby které lamely vyťukají do koše. motoplat se nastavuje pohodově.
píst ma snahu běhat mimo válec a bere se sebou přepážky. ojnice se pak dokáže krásně sformovat do zatáčky podle karteru pistní čep ma tendenci vytlačit pojistné zavlačky a ty pak zmrvý válec. karburátor se po čase vyběhá a špatně se seřizuje. .. samo sebou se to dalo lečit.. držáky motoru se dají udělat z nerezu. na spodní stranu rámu se navaří hned od nové motorky uhelníky a středem se vyztuží. stupačky se dají svarem vždy o něco pozvednout a kolem dokola jsde navařit napilovaný plocháč.. (pak to zas ničilo podrážky) spojkový koš se nechal nějak přenýtovat za zakalenej. všechnu sací kanály se zvětsili a leštili (odborník byl pan svatoš z litomyšle) odpiloval se píst kolem vztupu pístního čepu a udělali se do něj zářezy. odcvakali se konce segrovek a pístní čep se nabrousil na krajích tak abu segrovku nevytlačoval ale naopak zatlačoval. pak se z obouch stran ucpal korkem. do té humové manžety mezi válec a karbec se vsunul hliníkový kroužek takže tam vznikl uplně hladký vstup a později se tam davali klapky... do benzínu se míchala plná syntetika castrol TTS. co chvíle se mněnili ty zadrbaný černý vidličky v převodovce a kolečka se nechávali mírně podbrousit na kamenech aby nepadali ven kvalty.... pak se s tim dalo i vyhrávat ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 125/516
sakryš.... ešiva tys nejezdil nahodou tu zetku taky :lol:
no celkově musím říct že jsem tu motorku měl rád ale prace je s ní fakt hodně tak 1:1 k ježdění... nemusí být žádnej střelec a ten rám s držákama mu popraska, Važně bych se podíval po něčem silnějším a robusnějším .. trochu slušný tlumiče na ty starší 380ky když se pak osadily motoplatem byli k neutahání..(ram a tlumiče to by musel ladit stejně) ale aspoň vydrží ten motor
Do 516 bych ještě doporučil kulatou kliku z 511, když se vykorkuje tak je to dost znát. Potom taky jiný karburátor, dá se tím dohnat trochu spodek, ale zase je drahá sranda dokoupit do něj trysky. Svíčky dobře chodí Brisk L10S, ale tu dát až si s motorkou bude trochu rozumět jinak ji uleje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 125/516
2 reakcí na tento příspěvek Čz 125/516
filtr jsem procistil, aj vyndal uplne, tim to neni, vyfuk jsem vybrakoval (skelna vata, dratenky sem tam nasel) zadna zmena ...
takze podle me je to ten tezko seriditelny karburator. Mam pocit, ze tam jde moc benzinu. Puvodni majitel (klucina 17 let) mi rikal, ze je to normalni, ze to musis kotlit aby to jelo ... nicmene panove natom se nejde normalne rozjet! Kolega co mel uz 3 crossky (i 125/516) se natom proste nerozjel. Takze co ted s tim? plovaky jsem ohnul dolu, at zaviraji privod benalu driv, nepomohlo ... jehlu jsem snizil taky uplne dolu, nepomohlo. Napada me sehnat cely karbec a vymenit to ...
nejaka uzitecna rada pls? diky moc!
pier
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 125/516
Fakt je že 516 se musí motat do bezvědomí ale že by se nešlo rozjet je divný. zkusil jsi vyměnit svíčku? a nejen kus za kus ale i teplou za studenou nebo obráceně? Zkontroluj kabel jestli neprobijí. Zkontroluj nastavení motoplatu k horní uvrati. No a taky mrkni jakej tam máš převody rozety... jestli náhodou někdo neladil motorku do rychla a teď tam nemáš řetězovku na 80kwmotorku...
Co si pamatuji tak tam byla rozeta jak kráva
zitra zkusim dat puvodni karbec, ktery se zda byt zachovalejsi, navic prej jsou v nem nove trysky. Nove soupatko tam hodim misto stareho a uvidi se ... pokud to bude za studena dobry a po zahrati se to zkurvi, tipoval bych to na tu svicku (?).
rozetu mam origo, v tom problem neni ... navic ono se to dusi i na neutral, tzn. rychle pridam plyn a jde to poomalu nahoru do otacek
diky za komentare, zkusim vase rady ... o vikendu tomu dam patricne usili a pokud to nebude ono, jdu na suzuki rm 125 nebo ktm 125 ... sedet a opravovat me vazne nebavi