globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Čz 125/516
 
16.12.2007 v 17:56
Přemejšlel jsem a vymyslel jsem, že by se mi líbil nějakej hobby motokros. Teď zrovna nebudu mít moc času, takže něco co mi doma nebude ztrácet hodnotu. No a číza by byla fajn, nestojí žádný mění...To je tak jediný co vím. Potřeboval bych víc zkušeností než je v DB MOTO. Kolik žere, co stojí díly jako píst, výbrus, co vyžaduje za nadstandartní péči, jak se na tom dá svýst, prostě co nejvíc informací. :shy:
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 125/516

26.12.2007 v 09:15 | Nahoru | #31
Bakoun>Pro začátečníka je to zcela jedno.Lepší by byla 125/516 je lehčí.
Stejně začátečník by se měl učit brzdit,zatáčet,akcelerovat,držet si stopu.
Chceš-li opravdu se naučit jezdit v terénu.Chce to instruktora aby Tě měl kdo napravovat a odnaučovat zlozvyky.Sám se to nikdy dobře nenaučíš.
Pro začátek stejně potřebuješ méně výkonu,sjeté gumy aby se motorka dříve dostávala do smyků a ty s jí musel korigovat v menších rychlostech a při nižším výkonu.

Je pravda že na ČZ 516,513,514 nebo na starších 511/980/981 by měli jezdci z RM,CR,YZ problémy s přechodem výkonu z nižších otáček.
Hlavně pro začátečníky je to dost rozdílné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 125/516

26.12.2007 v 10:45 | Nahoru | #32
jestli je někdo fanda do veteránů tak proč ne
ale jestli ta motorka má být na radost z jízdy tak tyhle staré vrány už nee !!! *no*

pokud zájemce má peníze tak ať si koupí něco moderního
pokud peníze na motorky nemá, je lepší se věnovat něčemu úplně jinému

(reakce na) Čz 125/516

26.12.2007 v 11:09 | Nahoru | #33
Vana666>souhlas, já jsem se svezl na ČZ a je to fakt motorka pro fandu, jízda na tom je dost boj (neskutečné vibrace, křivka výkonu jak horská dráha, značně vratký podvozek..) :)

1 reakcí na tento příspěvek Čz 125/516

26.12.2007 v 11:49 | Nahoru | #34
ve svý době to bylo ale to nejlepší....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 125/516

26.12.2007 v 11:58 | Nahoru | #35
pech.>o tom žádná, a kdo umí tak zalítá i dneska, onehdá jsem na trati viděl týpka s vzduchem chlazenou ČZ 125 a docela tam zatápěl dvou hobíkům na YZ450 (teda samo pokud by to uměli tak si k nim nečichne, to sem uvedl jen tak pro zajímavost :)
Já jako rozmazlenej čtyřtaktář mám problém se na ČZ vůbec rozjet :)) No občas i na tom čtyřtaktu :))

(reakce na) Čz 125/516

26.12.2007 v 13:00 | Nahoru | #36
Vespa>taky YZ450 pro hobíka je jen že jí má.Pokud někdy něco před hobikováním nejezdil. ;)
Taková mašina neví za celej rok co je to víc jak půl plynu,maximálně se na ní rovnaj řiditka. :D :D :D Jen jediná nevýhoda je větší váha než 125ky.

Takového hobíka předjede sice kde kdo,ale on je zád že si zam.r.d. a za celý rok pokud s tím moc nemajzne ,do toho nedá ani korunu navíc. :lol: :lol: :lol:


ČZ-ty s původnímy tlumiči atd. to už chce něco umět aby ses povozil *yes* *yes* *yes* I když do 981a 514-ky jsem taky jen lil benzín a měnil gumy,řetězy a občas oleje. *yes* *yes*

(reakce na) Čz 125/516

26.12.2007 v 14:53 | Nahoru | #37
Vespa>Před 2ma roky jel kámoš na 516 v dalečíně vložený závod třídy 125. Koukali na něj jak na kreténa když tam s tím přijel. Situace se dost obrátila jak spadl rošt... Ceklově 22 z 37. S tím že druhá nejstarší motorka měla 5let. Pravda je že tohle bylo rukama. Co se týká podmínek tak Dalečín patří mezi hodně rychlé tratě, podklad se hodně rozbíjí a v den závodu bylo sucho. Jízdní vlastnosti čz jsou dost hrozné ve srovnání s japonci o tom žádná, ale kdo se na tom naučíí jezdit nebude mít problém s ničím. Jako další příklad zase ten co jel 516 v Dalečíně, půjčil si 250 4T a na hanáckém poháru dojel ve třídě 125 na 9místě. Bylo by to cca 4 pokud by mu fungovaly vidlice, byly přidřená pouzdra tak to hrozně kopalo do ruk. Bylo to horší než zetka tam mají tlumiče jiné chyby.
Tady jde čistě o peníze na čz je to pořád nejlepší svezení protože když koupí cca za 15 japonce tak bude jen šroubovat a hlavně se nedoplatí. Jestli má 50 tak je to něco jiného.
Na čz jezdím a po něčem novém netoužím radost z jízdy mám stejnou jako na něčem novějším.

517 reakcí na tento příspěvek Čz 125/516

26.12.2007 v 16:24 | Nahoru | #38
516 je takovej muj sen z detskych let, ted kdyz si konecne vydelavam, tak si ho chci splnit... Tak snad to klapne.

516 reakcí na tento příspěvek Čz 125/516

26.12.2007 v 22:04 | Nahoru | #39
516 je lepší hračka. Je těžší ji poskládat tak, aby držela. 513 když víš jak to dát dohromady tak je skoro bezúdržbová. Na naučení ježdení v terénu je lepší 516.

1 reakcí na tento příspěvek Čz 125/516

26.12.2007 v 22:53 | Nahoru | #40
Tak i ja se svoji troškou... mužu srovnat tyhle motorky od 984 po 519 (mluvime li o 125)
nejvíc jsem zničil těch úžasnejch 516tek.. motor se pravda velmi dobře vytahuje z rámu (a je to taky často potřeba) i když ma často tendence vypadavat sám. buď se vyklepe ten dlouhej šroub a nebo prasknou ty trojuhelníkový držáky... čes od času prskne i ram. sešlapavají se stupačky a kloužou.. spojka se spravuje dobře (nemusí se ani motor vytahovat ) ale o to častěji je mutné opilovat zuby které lamely vyťukají do koše. motoplat se nastavuje pohodově.
píst ma snahu běhat mimo válec a bere se sebou přepážky. ojnice se pak dokáže krásně sformovat do zatáčky podle karteru pistní čep ma tendenci vytlačit pojistné zavlačky a ty pak zmrvý válec. karburátor se po čase vyběhá a špatně se seřizuje. .. samo sebou se to dalo lečit.. držáky motoru se dají udělat z nerezu. na spodní stranu rámu se navaří hned od nové motorky uhelníky a středem se vyztuží. stupačky se dají svarem vždy o něco pozvednout a kolem dokola jsde navařit napilovaný plocháč.. (pak to zas ničilo podrážky) spojkový koš se nechal nějak přenýtovat za zakalenej. všechnu sací kanály se zvětsili a leštili (odborník byl pan svatoš z litomyšle) odpiloval se píst kolem vztupu pístního čepu a udělali se do něj zářezy. odcvakali se konce segrovek a pístní čep se nabrousil na krajích tak abu segrovku nevytlačoval ale naopak zatlačoval. pak se z obouch stran ucpal korkem. do té humové manžety mezi válec a karbec se vsunul hliníkový kroužek takže tam vznikl uplně hladký vstup a později se tam davali klapky... do benzínu se míchala plná syntetika castrol TTS. co chvíle se mněnili ty zadrbaný černý vidličky v převodovce a kolečka se nechávali mírně podbrousit na kamenech aby nepadali ven kvalty.... pak se s tim dalo i vyhrávat ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 125/516

26.12.2007 v 23:40 | Nahoru | #41
Mega-CZ>Bral jsem to tak, že o závodění tazatel neuvažuje. Na svezení po poli za barákem je 516 ok. Ve chvíli kdy začne závodit se naučí půlit opravdu rychle. Jen bych doplnil, vyměnit vložku ve válci za jinou z lepšího materiálu. Orig je dobrý bláto. Roznejtovaný vidličky jsou taky klasika, dneska bych ještě přidal vytahaný uložení tyčinek po kterých jezdí vidličky, pak to krásně řadí 2kvalty naráz, protože se příčí ta nejdelší vidlička a uhýbá z válečku. Futra se tam vejdou celkem pohodlně tak je to jen o práci. Držáky motoru praskají díky super uložení motoru na čepu kyvky. Úpravy bych do toho radši netahal, protože to jede moc pěkně, bohužel jen chvilku.

(reakce na) Čz 125/516

27.12.2007 v 09:07 | Nahoru | #42
:lol: Michal #5>jo jo věrna pravda ale ty upravy sou skoro povinnost.. tak ja ještě doporučím vyhodit všude kde to jde pouzdra od těch jehlovejch ložisek a dat tam víc jehel na vazelínu (vychází to přesně) studenější svíčku a tohoho oleje do benzínu že to výfukem skoro kape..(syntetika ma výhodu že se nespálí všecha takže opravdu maže)
sakryš.... ešiva tys nejezdil nahodou tu zetku taky :lol:

no celkově musím říct že jsem tu motorku měl rád ale prace je s ní fakt hodně tak 1:1 k ježdění... nemusí být žádnej střelec a ten rám s držákama mu popraska, Važně bych se podíval po něčem silnějším a robusnějším .. trochu slušný tlumiče na ty starší 380ky když se pak osadily motoplatem byli k neutahání..(ram a tlumiče to by musel ladit stejně) ale aspoň vydrží ten motor

Čz 125/516

27.12.2007 v 12:04 | Nahoru | #43
Měl jsem 2 516 teď jezdím 513 mám taky 2 kousky a vracet na 125 bych se nechtěl. Na začátek bych si vzal 125 znova, protože když si blbě zařadíš tak to hned víš a příště takovou blbost neuděláš. 513 ti toho co se podtáčení týká celkem dost odpustí. Zase má nějaký to kilo navíc tak se hůř vodí, hodně znát je to hlavně ve skocích. 380 bych mu na začátek nedoporučoval trochu hůř se schání věci (stačí vědět kam jít) a potom tam těch koní bude opravdu moc na začátek. 513 taky vydrží pokud to dobře složíš tak na motor rok nešáhneš. Rámy praskají na všem stejně bez rozdílu obsahu. Problém je že když nevíš jak to má fungovat tak nevíš že je potřeba to ladit.
Do 516 bych ještě doporučil kulatou kliku z 511, když se vykorkuje tak je to dost znát. Potom taky jiný karburátor, dá se tím dohnat trochu spodek, ale zase je drahá sranda dokoupit do něj trysky. Svíčky dobře chodí Brisk L10S, ale tu dát až si s motorkou bude trochu rozumět jinak ji uleje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 125/516

2.2.2008 v 06:28 | Nahoru | #44
Bakoun> Já myslel že chceš jet pro Pragu?A Ty tady sníš o 516-ce

2 reakcí na tento příspěvek Čz 125/516

25.2.2008 v 17:14 | Nahoru | #45
Zdravím, koupil jsem si CZ 125/516. Jsem zacatecnik. Jak jsem to tady cetl, musim podekovat za uzitecne info. Nicmene o jednu radu bych rad pozardal. Ze 516 nejede odspoda je jasny, nicmene ta moje se v nizkych otackach silene dusi, nejde se natom skoro rozjet. Startuje krasne, volnobeh drzi krasne, kdyz to vyknedlim (docela to trva a proto s tim jde jezdit velmi tezko), tak to jede krasne. Nicmene predstavte si ze kdyz vam klesnou otacky, cekate asi 4 vteriny nez se to prestane dusit (na neutral treba!) a pak zase muzete jet ...

filtr jsem procistil, aj vyndal uplne, tim to neni, vyfuk jsem vybrakoval (skelna vata, dratenky sem tam nasel) zadna zmena ...

takze podle me je to ten tezko seriditelny karburator. Mam pocit, ze tam jde moc benzinu. Puvodni majitel (klucina 17 let) mi rikal, ze je to normalni, ze to musis kotlit aby to jelo ... nicmene panove natom se nejde normalne rozjet! Kolega co mel uz 3 crossky (i 125/516) se natom proste nerozjel. Takze co ted s tim? plovaky jsem ohnul dolu, at zaviraji privod benalu driv, nepomohlo ... jehlu jsem snizil taky uplne dolu, nepomohlo. Napada me sehnat cely karbec a vymenit to ...

nejaka uzitecna rada pls? diky moc!

pier

(reakce na) Čz 125/516

27.2.2008 v 05:26 | Nahoru | #46
ottas> Jj, Pragovka je takovej muj novodobej sen, ale o CiZe sem snil uz jako malej. Na tu Pragovky si pockam do kvetna, to uz bych mel mit dosetreno... Takze akorat na sezonu, snad to klapne. S tou CZ to vidim, az utaham to svoje DeTecko (stara 80ka).

(reakce na) Čz 125/516

27.2.2008 v 13:28 | Nahoru | #47
pierdus> Budeš mít volné šoupátko v karburátoru, proto se to tak dusí. Dej nové a dost to pomůže. Bohatost směsi se seřizuje tryskami ne hladinou, protože neodhadneš kolik ubereš nebo přidáš. Hladinu dej po nálitky v rozích plovákové komory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čz 125/516

27.2.2008 v 14:10 | Nahoru | #48
pierdus> Jak píše michal... ale zrovna tě taky upozorním na další důležitosti.. všeobecně je 2T haklivý na poměr sání k výfuku. ono totiž je dost důležitý aby odpor za výfukem odpovídal zhruba nasávacímu tlaku. Takže když odděláš filtr nemůže to jet protože se to rozváží , stejně je to i s koncovkou výfuku. vybrakuješ pryč vatu a změníš odpor ... dokonce bys koukal jaký rozdíl může být v tom když koncovku jen zasuneš víc do výfuku a změníš tak jeho délku.
Fakt je že 516 se musí motat do bezvědomí ale že by se nešlo rozjet je divný. zkusil jsi vyměnit svíčku? a nejen kus za kus ale i teplou za studenou nebo obráceně? Zkontroluj kabel jestli neprobijí. Zkontroluj nastavení motoplatu k horní uvrati. No a taky mrkni jakej tam máš převody rozety... jestli náhodou někdo neladil motorku do rychla a teď tam nemáš řetězovku na 80kwmotorku...
Co si pamatuji tak tam byla rozeta jak kráva

(reakce na) Čz 125/516

28.2.2008 v 18:19 | Nahoru | #49
michal: dneska mi prisel karburato s novym soupatkem. Poskladal jsem to, nakopnul a zdalo se to vyreseny, motor pri pridani plynu sel rychle nahoru, rozjel jsem se v pohode ... projel jsem to asi 200 metru ke kamosovi s radosti, ze je to opraveny, chvili jsme kecali a jakmile jsem to nakopnul a chtel jet dal, bylo to zase to samy ... uz se stmivalo, tak jsem jen zkousel stelovat smes, ale zadna vetsi zmena ...

zitra zkusim dat puvodni karbec, ktery se zda byt zachovalejsi, navic prej jsou v nem nove trysky. Nove soupatko tam hodim misto stareho a uvidi se ... pokud to bude za studena dobry a po zahrati se to zkurvi, tipoval bych to na tu svicku (?).

rozetu mam origo, v tom problem neni ... navic ono se to dusi i na neutral, tzn. rychle pridam plyn a jde to poomalu nahoru do otacek

diky za komentare, zkusim vase rady ... o vikendu tomu dam patricne usili a pokud to nebude ono, jdu na suzuki rm 125 nebo ktm 125 ... sedet a opravovat me vazne nebavi

1 reakcí na tento příspěvek Čz 125/516

28.2.2008 v 23:53 | Nahoru | #50
Podle toho co píšeš tak to je jen bohatý, dá se to doladit tryskama. Zkus dát o 5 menší hlavní trysku a pohrát si se šroubkem vzduchu. Mělo by to být dobré. U trysek nezáleží nové staré, ale musí být zvolené tak, aby seděly konkrétnímu motoru. Popiš mě jak štěluješ směs, jednou jsem to vysvětloval borcovi po icq a pořád mu to nešlo seřídit a nakonec chyba byla jen v tom že to neuměl, prostě kroutil šroubkama jak se mu chtělo bez nějaký představy na co tam jsou.

Čz 125/516

20.2.2009 v 14:43 | Nahoru | #51
pierdus: podival bych se taky na pist jestli uz neni moc vybehana

(reakce na) Čz 125/516

26.11.2009 v 11:28 | Nahoru | #52
Michal #5> Čau. mám uplně stejný problém jak pierdus. Na neutrál po přidání plynu se dusí a trvá to docela dlouho než se to vyžene do otáček a pokud to necháš spadnou tak zase to samé. Rozjezd jedině plný jinak to spadne z otáček. Při studeném motoru je to lepší. Směsí nedoladitelné.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist