rád bych se zeptal jakou káte zkušenost s Policii v Rakousku ohledne otevrene koncovky? Plánuji, ze pojedu na Erzberg na silnici a bohuzel nemam na akrapy homologacni vlozky. Tak nevim jestli to mam riskovat. Diky
Za sebe říkám: jedině originál nabo homologaci.
Dá se to řešit i tak, že si koncovky na výlet do Rakouska prostě od někoho půjčíš, kdo má originály doma.
Naopak kluk co od něj mám Biga mi říkal,že v Německu jezdil bez vložek a taky mu nikdo nic neřekl (spíš měl štěstí,že asi nikoho nepotkal... )
1 reakcí na tento příspěvek Rakousko, Laděný výfuk - homologace
No budu si to muset rozmyslet, jestli pojedu autem, nebo na motce.
Bohuzel taky u sve motorky nevim, jestli moje koncovky od Akrapovice jsou homologovane (spis tusim, ze je to Racing line a ty by byt asi nemeli). Podle fotek na strankach si nejsem tak zcela jist.
Jeste takovy dotaz, zameri se policiste spis na nahodnou kontrolu, nebo reaguji na zvukovy projev takoveho vyfuku? :).
Neni moznost koupit nejakou tlumivku do vyfuku? :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace
1 reakcí na tento příspěvek Rakousko, Laděný výfuk - homologace
3 reakcí na tento příspěvek Rakousko, Laděný výfuk - homologace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace
stavěli mě dvakrát, jednou je fuky nezajímaly, podruhé do nich strčili drát, jestli tam něco je...homo značku nezkoumali
jezdím za čáru 2-3x za sezonu, takže cca jednou za šest cest mě stavili
Dave81>PetrVTR_new> Mám laďák scorpion s vyjímatelnou vložkou, na výfuku je vyraženo homologační číslo, i s tímto by myslíš mohl být problém? Informuju se proto, protože mám možnost případně koncovku přehodit, originál sušim doma :)
Vyfuk se prochazi homologacnim rizenim s motocyklem, tj. je to neoddelitelne. Kdyz koncovky vymenis za jiny (coz se nesmi) tak uz se motocykl neshoduje se schvalenym typem, bez ohledu na to co je na vyfuku napsano. Takze abych to shrnul: ladak muze byl "homologovany" tj. plnit prislusne normy co se tyka hluku, ale motorka s jakymkoliv jinym nez originalnim vyfukem homologovana neni.
PetrVTR_new>Upozopozornuju, ze zadna "homologacni vlozka" neudela z ladaku homologovany vyfuk! Pouze snizi hlucnost na pozadovanou legislativni uroven. Homologovany vyfuk je pouze ten, se kterym byl motocykl vybaven z vyroby, nikdy zadny jiny!
homologovaný výfuk je výfuk s vyraženou homologací, tlumící vložkou a "doklady", které dostaneš při prodeji (hlavně v německu je vyžadují)
nemusí to být jen originály
1 reakcí na tento příspěvek Rakousko, Laděný výfuk - homologace
Ladak muze byl "homologovany" tj. plnit prislusne normy co se tyka hluku, ale motorka s jakymkoliv jinym nez originalnim vyfukem homologovana neni.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace
PetrVTR_new>plati co jsem napsal
Ladak muze byl "homologovany" tj. plnit prislusne normy co se tyka hluku, ale motorka s jakymkoliv jinym nez originalnim vyfukem homologovana neni.
mýlíš se.
když koupíš homologovaný laďák od renomovaného výrobce (a prodejce), dostaneš papír, který bys měl mít při kontrole u sebe (jako malý tp)
na papíru je napsáno, pro který motocykl je tento výfuk určen a že je pro tento typ homologovaný (samozřejmě s tlumítkem)
samozřejmě titanové akrapy s vyraženým "racing use only" neuhádám nikde a tlumítka do nich dávám jen jako alibismus (a abych na první poslech neprudil)...ale už mi to jednou pomohlo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rakousko, Laděný výfuk - homologace
Koukají i na tohle nebo jim stačí jen ten samotný papír, kde je uvdeno na jakou mašinu to je homologované?
mariano>PetrVTR_new>plati co jsem napsal
Ladak muze byl "homologovany" tj. plnit prislusne normy co se tyka hluku, ale motorka s jakymkoliv jinym nez originalnim vyfukem homologovana neni.
mýlíš se.
když koupíš homologovaný laďák od renomovaného výrobce (a prodejce), dostaneš papír, který bys měl mít při kontrole u sebe (jako malý tp)
na papíru je napsáno, pro který motocykl je tento výfuk určen a že je pro tento typ homologovaný (samozřejmě s tlumítkem)
samozřejmě titanové akrapy s vyraženým "racing use only" neuhádám nikde a tlumítka do nich dávám jen jako alibismus (a abych na první poslech neprudil)...ale už mi to jednou pomohlo
Přesně takto to je. Motorka může mít vyměněný výfuk, jestliže je to se všemy doklady. Pak je to homologované a nemůžou ti nic udělat. Mít originál z výroby není jediná možnost. To by se pak výrobci výfuků moc neuživili, kdyby bylo vše nelegální. Každopádně musíš mít ten správný výfuk a správné doklady.
A vložky nejsou samozřejmě proto, aby ti zlegalizovaly výfuk, ale aby snížilo riziko, že tě kvůli zvuku zastaví. Jestliže tě zastaví pro jinou věc, pak je jasné, že vůbec němci a rakušáci si kontrolu vychutnají.