Téma: Úparva motoru 2t
 
13.11.2006 v 21:28
Poraďte prosím někdo jak upravit dvoutaktní motor. Chtěl bych dosáhnout většího výkonu a menší váhy. Kde hledat nějaké materiály. Na jaký benzín to nejlépe jede. Dík.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Úparva motoru 2t

13.11.2006 v 22:41 | Nahoru | #1
Na takhle položenou otázku Ti nikdo neodpoví.Musíš napsat o jaký konkrétně motor se jedná a pro jaké účely ho chceš upravovat :mad:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úparva motoru 2t

14.11.2006 v 16:25 | Nahoru | #2
Jirka 125>je to na motorku suzuki rgv 250. no a chci to na okruh a závodění.

Úparva motoru 2t

14.11.2006 v 16:52 | Nahoru | #3
jestli ti de konkretne o motor jenom tak co ja vim tak se lesti kanalky, ojnice, jednokrouzkove kovane pisty, mozna snizeni hlavy...

1 reakcí na tento příspěvek Úparva motoru 2t

14.11.2006 v 17:32 | Nahoru | #4
Samozrejme ze to jde upravit.. i sahnutim do kanalu, ale to bych prenechal nekomu kdo tomu fakt rozumi, jelikoz tahle motorka ma sama o sobe uz dost velkej litrovej vykon, takze ty kanaly tak spatny nema (napriklad u mopeda at sahnes jak sahnes, tak to je k dobru) ale tady by to mohl bejt spis na skodu...

Navic tady spis nez o prutocnej prurez kanalu pujde o uhly..kanalu, a to.. nechci te podcenovat.. jen tak sam neudelas, nehlede na to ze musis udelat dva valce na chlup stejne.. a to je jeste vetsi problem..

pokud se rozhodnes nesahat do kanalu, tak je zde jiz zminena komprese.. ale jak jsem tak koukal.. taky ji to nema nejmensi, mozna jenom malinko.. o par desetinek stocit hlavu, nebo podlozit valec (2-3) a snizit tim antidetonacni sterbinu, pak je pravda, ze Ti to nepojede na obyc. benzin - propalis pist.. ale neco kolem 102oktanu by to mohlo papat...

Dale vymena klapkovych domecku za jine, s vetsim prutokem, popripade upraveni tech, co tam jsou + samozrejme karbonovy klapky (bacha jsou ruzne tvrde...)

Vymena karbecu za vetsi ale vetsi nez 38bych tam nedaval, spravne natryskovani- nejlepe zmerit lambda sondou.. (u 2T docela problem) a nebo zacinat od vetsich trysek.... ( je potreba, jelikoz kdyz to bude chude, a ty to pojedes JENTAK projet, tak pist propalis v cukuletu(nebo to hvizdnes).

No a Vyfuky ? to je kapitola sama pro sebe.....

...snad jsem Te moc neodradil..

(reakce na) Úparva motoru 2t

14.11.2006 v 18:33 | Nahoru | #5
TESA>Neodradil. je jasný, že hodně věcí sám nezvládnu. Ale dík za info. Musím to ještě celý zvážit než se rozhodnu. A tvůj názor mně k tomu dopomůže.

1 reakcí na tento příspěvek Úparva motoru 2t

14.11.2006 v 19:07 | Nahoru | #6
Jak už napsal TESA,máš několik možností,kam sáhnout,ale bacha na "ochotné kutily".Bylo by takového motoru opravdu škoda.Já bych to posadil na brzdu u zkouknul jak na tom je lambda,jaké to má kompresní tlaky a pak bych teprve uvažoval co dál.
Jinak rozebrat,zkontrolovat stav pístové skupiny.Pokud je válec OK,tak minimálně dát nové pístní kroužky.Pozor na podkládání válce,neboť tím měníš časování.Membrány se dají vyměnit,starší(unavené) neplní svoji funkci spolehlivě.Na výfuk,mimo vyčíštění nesahat.Udělat výfuk na dvoutakt je dost věda.Momentálně ladím Hondu RS125R a tak o tom něco málo vím.Hodně štěstí.

(reakce na) Úparva motoru 2t

14.11.2006 v 19:53 | Nahoru | #7
Jirka 125>Tobě taky dík. Vidím, že je to složitější než jsem čekal. No uvidíme. Ale fakt díky.

Úparva motoru 2t

14.11.2006 v 23:17 | Nahoru | #8
Tesa Jirka 125 .. nemáte něco k počtení o ladění karburace a leštění kanalku ? prostě jakykoliv info diky :thmubup:

Úparva motoru 2t

14.11.2006 v 23:25 | Nahoru | #9
tormice:no vůbec ju nechcu vidět na jaro :P :thmubup: :cool:

1 reakcí na tento příspěvek Úparva motoru 2t

23.11.2006 v 14:37 | Nahoru | #10
To,co ti tady radí je moc práce a málo muziky.Modifikoval jsem Aprilku RS250 což je vlastně převzatý RG motor a rozhodně bych nezačínal s kanálama,kompresníma tlakama apod.Výměna karburace už vůbec ne(že by někomu nedošlo,že RG má 2 ks ?) krom toho rigo fungují v pohodě.Pokud zvýšení výkonu,jednoznačně jiné než origo výfuky.Arrow nebo Jollymoto,následně přetryskovat(měl jsem Arrow a přímo výrobce udával hodnoty trysek jak powerjety tak i hlavních trysek) žádná lambda-kromě Staši seniora v CZ moc lidí není,kteří 2T umí naladit na ucho.Bláboly o kompresních tlakách taky přecházím.Výrobce doporučuje výměnu pístů po cca 16 tis ne vlivem opotřebení,ale změnou ovality.1ks cca 100 Euro.Já jezdil pouze horní kroužek jako u motocross motoru,dobrý olej do benzinu a nikdy problém se zadíráním.

(reakce na) Úparva motoru 2t

23.11.2006 v 15:18 | Nahoru | #11
VašekRS> No koukam pises tady pekne veci, z pohledu cloveka, kterej se boji na neco sahnout - koupit vyfuk arrow, a natryskovat puvodni karburatory ? .. to prakticky neni uprava - ladaky bych tipoval max 8koni na vrchu, pokud jsou x-tra dobre udelany, tak i neco dole.

Myslim ze on chtel neco na zavody, nebo se mylim ? Ze se bojis sahnout do kanalu, to je Tvoje vec a ze nehodlas zvysovat kompresi taky, ale myslim si, ze neni zadnej 2T motor udelanej tak, aby nemohl bejt jeste lepe.

Samozrejme by bylo nejlepsi kanaly delat na foukacce (trebas u Esnera) ale to je uz o jinych penezich.

BTW, mohl by si mi rict, proc by si nevymenil karbece ?.. ciste nahodou ?

Jo a jeste.. ladit neco na ucho - dobry v 60tejch letech, ale ted ? .....?

Úparva motoru 2t

23.11.2006 v 16:22 | Nahoru | #12
RGV na závody je nesmysl.Zastaralá koncepce jak motoru,tak podvozku.Možná dobrý svezení,ale ne závodění.
Zvýšení komprese samozřejmě lze a na RG i RS to funguje,ale musí mít člověk odpovídající znalosti a vybavení,což autor dotazu zcela jistě nemá,jinak by se ptal jinak.
Jinak 1 válec na RG stál kdysi 700 DM,jakže experimenty s kanaly jsou jistě levnou záležitostí.A těch motorek po čechách je mraky,že,takže náhradních dílů bude na toto dostatek.
Psal jsem za málo peněz dost muziky,ne vyhazování oknem.Udělat jde ledacos,ježiš,i tu karburaci,ale nevidím jeden rozumnej důvod.
Krom toho oceňuju tvou technickou fundovanost a ve svých letech nemám potřebu exhibovat a dělat z někoho diletanta.

1 reakcí na tento příspěvek Úparva motoru 2t

23.11.2006 v 18:48 | Nahoru | #13
Ja se priklanim k VaskoviRS..Upravy typu lesteni kanalu a snizovani hlavy se nedaj delat na zaklade toho ze se clovek zepta na foru..Napriklad nekde se kanaly spis piskujou nez aby se lestili..Nejshudnejsi cestu bych videl v tom ladaku a vylazeni na brzde,,to je zaruceny!..Do niceho vic se nepoustej,,nebo to prenech odbornikum..

Úparva motoru 2t

23.11.2006 v 20:39 | Nahoru | #14
Odborníci ? to pak už nebude za malo penez hodně muziky... :/

Úparva motoru 2t

23.11.2006 v 21:36 | Nahoru | #15
uprava motorky pro zavodeni neni nikdy za malo penez..Zeptej se tu zavodniku na kolik je to vyjde,,200tis jsou penize za ktery se to da slusne udelat..Ale to nebude zas pripad tady kolegy..apc ten pocitam ze to ma jen na hobby..:)

Úparva motoru 2t

24.11.2006 v 00:50 | Nahoru | #16
O lesteni kanalu jsem se.. pokud vim, ani nezminil.... ptz jak vim, nic to neprinese, jelikoz jista hrubost kanalu, je lepsi nez jejich uplny zrcadlovy lesk (z prirody - napr. zralok...) . Nerikam ze nahradnich dilu je dost.. ale jak sem psal autor dotazu: Jirka 125>je to na motorku suzuki rgv 250. no a chci to na okruh a závodění. /// Tak ohledne tohodle jsem mu psal odpoved.

To VasekRS : Nic proti Tobe, jiste mas dost zkusenosti, jak s timto typem motorky, i jinych, ale myslim si, ze nejen vyfukem se da zvednout vykon. - O technickem zazemi tazetele rovnez pochybuju, avsak nic neni za urcity obnos nemozne...

A s tou karburaci : vetsi difuzor = vetsi vykon nahore. mensi difusor = vetsi kroutak dole.. (samozrejme vse ma sve meze)..

Úparva motoru 2t

24.11.2006 v 08:01 | Nahoru | #17
:/ Lěštěné kanaly nic nepřinesou ???? :|

1 reakcí na tento příspěvek Úparva motoru 2t

24.11.2006 v 08:41 | Nahoru | #18
torm: dvoutakt je pro me alchymie.... a tak nejak sem jeste nevidel ze by se takovymahle domacima upravama dostalo z vykonejsiho motoru neco navic co by slo znatelne pri svezeni poznat..... to plati i u 4t......
ale co jsem kdysi pulil krosku rm250 ...kolem 50koniku... takze tam asi neni co zlepsovat... tak mela kanaly piskovane a opatrene nejakou zlatou povrchovkou.... proste kanaly mely jinou hrubost a barvu nez zbytek odlitku..... takze myslim ze zrcadlovej lesk neni nic dobryho.... asi velka mezni vrstva ..... podobny veci jdou i spocitat...ikdyz mechaniku tekutin sem studoval uz davno mozna bych jeste neco nasel..... podobny veci se bezne pouzivaj...viz dulkovanej povrch golfoveho micku atd.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úparva motoru 2t

24.11.2006 v 08:50 | Nahoru | #19
podle me tohle ladeni je zabava...utopi se v tom mraky penez a casu a stejne to o moc lip nepojede....
pokud opravdu potrebuju vetsi vykon sel bych do jine moto..... u dvoutaktu nevim co lepsiho nez RGV...tohle uz se dneska asi moc nejezdi...
jestli chces hobby zavodit tak uz dneska koupis nakej litrovej hyperbike za par penez, laminaty a muzes s tim busit o 106..... nebo supermoto...vyblbnes se a je to asi levnejsi:)
jinak na RGV uz toho moc neodlehcis..kdyz je to v podstate homologovanej zavodak....
asi nic co bys dokazal doma.... dily na kterejch usetris par gramu a stojej nehorazny prachy ... ruzny cnc ohrabany duralovy nesmysly typu stupacky, drzaky pristroju,kapot....
lehci kotouce, kola atd uz je o jinejch penezich.... a tezko rict jestli jeste dneska sezenes horcikovy nebo uhlikovy kola na rgv.....

Úparva motoru 2t

24.11.2006 v 09:35 | Nahoru | #20
Proto jsem 2T opustil a RS250 prodal.Dokud se jezdil v D Aprilia cup,šlo sehnat dílů jak motorových,tak i podvozkových relativně dost.Financ nechávám stranou.Je to sice adrenalin,lehoučkej závoďák se slušným výkonem už v základu,ale provozně peklo.Na německých webech je dost info o modifikacích všeho druhu,sám jsem vyzkoušel ty,které jsem pokládal pro sebe za přínosné (přestavba na mazání směsí,blokace přívěr,demo a zaslepení olej.čerpadla,písty atd) právě ty Arrowy a přetryskování,vyházení km nepotřebných vzduchových vedení a zaslepení mazacích vstupů) nicméně válce dostaly jedinou úpravu v podobě změny radiusů náběhů sacích kanálů.Sací membrány i domečky zůstaly beze změn i když jsem o úpravě věděl,ale tím pádem bych se bez lambdy neobešel a manuál v výfukům by byl nanic.O takových podle mě úchylných úpravách,jako byla výměna origo předního kola 110 za 120 třeba z CBR,aby měla 120 slick lepší "hříbek a grip" jsem neuvažoval. Origo Brembo třmeny fungují bezvadně,stejný používala i RSV 1000 která je snad o 50 kg těžší.Vyměnil jsem pouze desky za Lucas SRQ a brzdilo to fakt úchylně moc.Ale plynulej náběh a lehce kontrolovatejnej.Lehký kola určitě good i sehnat by se daly,ale ta cena ! Hodnota dílů a úprav pak několikanásobně přesahuje hodnutu mota ve vstupním stavu.

(reakce na) Úparva motoru 2t

24.11.2006 v 10:32 | Nahoru | #21
assassin> Sice to není na mě ale reaguji... jasně že závodit se svoji motorkou nechci...jenže na nic lepšího zatím nemam finance a přes zimu se nechci dívat na motorku pod plachtou ... baví mě se o ní starat a sem tam investice aby to jelo lépe tak ja to velice rad investuji :) že to nepojede jako okruhová gsxr to mi je jasnéé ...dělam to pro sebe a pro zábavu..., mam tu motorku rád :thmubup: :)

btw tady máš instruktážní foto jak to myslím já... tohle je od maníka z itošky..



výsledek *yes*


myslím že zoostření hran bude dobré pro lepší rozrážení směsi,vyleštění povrchu pro lepší nezadrhávání směsi, lehké zvětšení kanálků pro nasátí více směsi (jelikož budu davat veetší karbec myslim že tohle se bude hodit) ...
to samé platí pro lehké zoostření ostatní přepustních kanálků .. i vyfukové přiruby...

Jaký máš na to názor ?

Úparva motoru 2t

26.11.2006 v 15:22 | Nahoru | #22
Podívej se na www.motochose.com Do sekce foto a tam si zvol Závodní RGV.Když tak mi napíš na E-mail je v kontaktech.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úparva motoru 2t

26.11.2006 v 15:25 | Nahoru | #23
Jardy> Podivej se na www.motochose.com Do sekce foto a tam na závodní RGV Když tak mi napiš na E-mail je v kontaktech. Chose

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Úparva motoru 2t

26.11.2006 v 20:17 | Nahoru | #24
motochose> Zdravím.... nemaš nějaky bližší info o zavodech Malér Cup nebo Šímasprint ? :shy:

(reakce na) Úparva motoru 2t

26.11.2006 v 21:27 | Nahoru | #25
Maler cup - už se nejezdí, protože jsou s tím samozřejmě organizační a také zajísté finanční problémy (leda, že by se posbírala parta nadšenců a znovu závod obnovila). Trať je pořád docela slušná. Šímasprint - co vím, tak jezdí zejména v relley aut na vybraných tratích (Bystřička, Šternberk...). Jezdil i na Podhradí (trať Maler cupu), ale jezdili tam jen auta, motorky můžou jezdit taky, ale startovné není zrovna nízké (v dnešní době to asi jinak nejde). Motorky tam nejezdí z důvodu buď z nezájmu nebo o tom lidi prostě neví (v podstatě nemá nikde reklamu o tom, že by tam motorky jezdit mohly a mám takový dojem, že co mu tam loni jediná motorka co jela havarovala, tak možná už o motorky nebude mít zájem). Chose.

1 reakcí na tento příspěvek Úparva motoru 2t

27.11.2006 v 10:13 | Nahoru | #26
:| To je velká škoda, co jsem si ale psal s panem Šímou par emailu tak nebyl proti aby motorky zavodily :)

(reakce na) Úparva motoru 2t

27.11.2006 v 10:15 | Nahoru | #27
:) Uvidíme na jaře... jen tak si zajezdit bych velice rád :cool:

(reakce na) Úparva motoru 2t

28.11.2006 v 14:05 | Nahoru | #28
Jardy> K tomu laděni - první je třeba zjistit jakou to máš verzi RGV - např r.v.91 se dělalo v několika výkonových verzích 45 HP pro Japonsko, 56 HP pro Německo, 62 HP pro Holandsko a 63 HP pro Italii (rozdíl v zapalování a karburátorech). RGV r.v. 91 má 139 kg suchou hmotnost , všemožnýma upravama lze na motorce ubrat až na cca 110kg - . Z Rgv lze dostat při koupi závodních dílu bud přimo od suzuki nebo tuningových firem až kolem 82 HP. Samozřejmě se mění výfuky, jak už někdo psal JOLLY moto, ARROW ,nebo RACING Suzuki. Válce s upravenými kánály (velikost , výška), písty s jedním kroužkem. Dávají se závodní svíčky a zapalovací kabely. Hlavy válcu s přímou svíčkou (standartní RGV má svíčku šikmo) bud od Suzuki nebo VHM - u VHM se dá v hlavě měnit vnitřní vložka a tím velikost spalovacího prostoru - tzn. kompresni poměr. Také těsnění pod válec se dává různe po 0,1 mm. Upravují se výfukové přívěry, dává se jiné zapalování (standartní RGV jede do cca 11500 ot/min se zavodním zapalováním až na 13500ot/min) k tomu je třeba taky dokoupit Racingove ovládání přívěr. Jazíčkové ventily se dají bud upravit nebo zakoupit zase závodní. Dává se pryč čerpadlo, jezdí se na směs - ( je třeba upravit kanálky k ložiskum at to stíhá mazat). V karburátorech slícovat kanály s přírubou jak na straně vstupni tak výstupní (vstupní strana se leští), upravuje se Air box na náporové sání, přetriskovává karburátor, mění se jehly a difuzní trubice, odpojují se obtoky karburátorů (existuje několik druhu nastavení podle toho jestli jezdíš s filtrem nebo bez a na jaké palivo). Samozřejmě lze taky zakoupit přímo učinější karburátory..... Jezdí se bez Alternátoru s upravou na snímačích, elektriku bereš z baterky. Vyhazuje se startovací páka a startovací ozubeni v převodovce. Měni se ozubení v převodovce (pokud to teda neni SP model ktery už to má v serii). Dále se dává suchá spojka (při už tak velkém výkonu mokrá spojka nestíhá) , upravuje se chladící soustava. Samozřejmě laminátove kapoty spousta duralových šroubu a rozet Atd..... je toho opravdu dost. CHOSE

Úparva motoru 2t

28.11.2006 v 15:37 | Nahoru | #29
No panecku,,tomu rikam kvalifikovana odpoved.. *yes* ..Jen se ted nikdo neptejte kolik by to stalo.. :D

Úparva motoru 2t

10.6.2007 v 23:28 | Nahoru | #30
Mohl bych se zeptat...dnes jsem poridil RS250 a chci to mazat primo do benzinu...nekdo tady psal neco o nejaky uprave aby neco stihalo mazat:D ja vubec nepochopil o co slo ejstli by me to nekdo nemohl vysvetlit:)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist