globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640
 
27.12.2008 v 20:44
MAM JAWU 350 tip 640 poradi negdo jde kour z vyfuku hm ???

Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

2.1.2009 v 19:55 | Nahoru | #151
já už tomu právě taky vůbec nerozumím a nevím co tam teda lejt.. m2t zasírá karbonem kanály a výfukovou soustavu jaxfiňa, lepší olej zas oddělá motor na klice (nahoře ve válcích se mi to nehryzlo nikdy, vždy jen dole..)

je možný že je rozdíl v uložení kliky mezi trabim a jawkou.. co vim tak trabanti měli uložení buď na jehlách nebo na bronz. futrech.. a abych pravdu řekl, tak teď stopro nevim jaký uložení měl ten kterej jsem zadřel na ten huskvarna olej..

jestli to čte nějaký strojař, který má zároveň zkušenost s těmahle motorama a jejich mazáním, budu rád za každou radu..

na trabant fóru se ty názory taky dost různí, ale většina lidí doporučuje to m2t nebo mogul ts (nebo tsf)

1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

2.1.2009 v 20:10 | Nahoru | #152
Ty si nedas pokoj

trungsi> evidentne ani nevis, o cem jsi napsal, ze? On 2T jaksi nema stabilni olejovou napln (motorovou), tudiz se na tom oleji nemuzou menit zadne vlastnosti.
Kdyz jsem rikal, at si nastudujes zaklady motoru, myslel jsem to vazne
Na mineralni, polo a synt. oleje se uz dneska nehraje. Podstatna je viskozita, vykonnostni normy API, popr. JASO a pak je na kazde znacce, jake do oleje prida kouzelne aditiva a jeste kouzelnejsim marketingem je prodava pod tou nejkouzelnejsi cenou na trhu

To ze autor clanku popisuje, jak mu zazracne klesla spotreba, je opravu krasne. Proc taky nenapise, ze pouzivanim jine viskozity oleje nedodrzuje doporuceni vyrobce motoru? Nemohlo se (cirou nahodou) na tom aute zmenit tolik, aby vysledek mereni byl napadnutelny? (jine gumy, novy vzduchovy filtr, mensi naklad, jina clenitost tras, TEPLOTA, VLHKOST VZDUCHU a ostatnich miliony veci?)

dva_hrnce> usmevny clanek Valvoline ktery konkretne? a proc teda soudruzi nenechali stejny pomer, kdyz tam dali "lepsi olej M2T"?

Jinak prijde mi velice krasne, jak tu nekteri veri na zazraky u karburatoroveho 2T, kde 80% spotreby, vykonu, opotrebeni motoru atd dela serizeni smesi a poloha soupatka Blbe pootoceni rukojeti pri stejne rychlosti i vykonu muze mit za nasledek bohatsi smes, pri ktere to vic zere, ale min se opotrebovava motor...
Koureni z vyfuku je taky vec velice specificka, zalezi na provozu: kratke trasy, kdy se nestihne zahrat motor ani vyfuky, smes je trvale bohatsi, nebo schvalne podtaceni za ucelem co nejmensi spotreby nebo jizda v horni casti otackomeru...
Pokud si mistni inteligence neuvedomi TOHLE, je ZBYTECNA jakakoliv dalsi debata

Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

2.1.2009 v 20:39 | Nahoru | #153
bohužel z toho příspěvku není jasné který valvoline byl použit

já ten článek nepsal, ani neříkám že je m2t lepší než valvoline, jen mám dojem (z mnoha diskuzí a názorů) že je m2t lepší pro motor z trabiho.. i když nedovoluje ředění v poměrech 1:50 a více..

já jen chci (asi jako každej) dopřát tomu motoru něco lepšího - a nejde mi o kouřivost, na to kašlu, ani o to jestli budu jezdit za 6.9l/100km nebo za 7.1 ..

spíš jsem si myslel že lepší olej bude mít vliv na opotřebení motoru, lepší chlazení atd..

bohužel jsem zadřel několik motorů na klice při použití těchto olejů: již zmíněná huskvarna, mogul tsf při ředění 1:40..
při používání m2t v poměru 1:33 se mi motor na klice nikdy nekous.. jenže se zas všude usazujou mračna karbonu, proto bych rád od někoho radu jaký olej používat, aby fungoval v poměru 1:40 - 1:50 a neoddělal motor po 10tis. km..

další věc je ta, že člověk do těch motorů nevidí, nevím kolik měli najeto a v jakém stavu ty klikovky byly.. třeba by se kousli i na to m2t, ale to už zpětně nezjistím.. jediný motor který měl nové kartery, novou kliku objednanou z němec, výbrus vršku (vpodstatě new motor) se mi kousl také a to po necelých 13tis. km a ten byl jetý právě na tu zelenou huskynu..

takže fakt nevím, nechci se hádat ani netvrdím že je m2t best..

a hlavně nevím jaký je rozdíl v použitých materiálech u motoru jawa vs. trabi.. je možný že jawy fungují na valvoline i shell atd a trabimu to prostě nedělá dobře kvůli rozdílnosti použitých materiálů?

Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

2.1.2009 v 20:49 | Nahoru | #154
dva_hrnce> nejprve si zkontroluj serizeni smesi. Casto se zadira spis na smes, nez na olej.
Valvoline Comp. jsem jezdil a jezdi ho vetsina kluku u nas, co ma jawy, cca 1:60 (pokud nemas oilmaster), pro oddelene mazani Durablend.

vice Jawamania
Tam se muzes pobavit s lidma, kteri maji daleko vic zkusenosti, nejen o olejich

Btw: nejsi jediny, co na olej z Husky zadrel...

Edit: ad: zadirani na klice - doporucuju zkontrolovat propustnost mazacich direk v celu klikovky, casto tam byva otrep nebo jiny bordel. Tyto otvory muzes (doporucuje se to) jeste zvetsit. Bohuzel bez puleni se neobejdes. Stredova loziska jsou nejvetsi slabinou 350tky...

Naposledy editováno 02.01.2009 20:51:47

Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

2.1.2009 v 21:05 | Nahoru | #155
oukej, díky moc..
klika poputuje na přebroušení a repasi, takže poprosím o kontrolu těch mazacích dírek když už to budou mít celý rozhozený a případné zvětšení..

seřízení směsi jsem vždy kontroloval podle barvy svíček, pokud byly cihlově zbarvené, předpokládal jsem že je směs i zapalování o.k.

no, pro jistotu zkusím najít někoho kdo by mi to ještě skouknul než to uvedu znovu do provozu..
ještě jsem přemýšlel nad výměnou celého karburátoru, ptz skoro všechny karbce z trabantů jsou vymačkaný (uložení klapky - tím pádem je kolikrát problém seřídit jen blbej volnoběh na konstantní otáčky) a novej kousek člověk dnes nesežene.. takže buď nechat karbec zrepasovat ( pokud to vůbec někdo v čr dělá) nebo se poradit s někým znalým jakým karbcem by se nechal origo nahradit, aby zůstala zachovaná směs taková, jaká tam má být..

no, do léta bych to chtěl rozchodit, takže času dost, budu sbírat zkušenosti a rozumy a snad to bude poslední GO motoru kterou budu dělat

vám taky dík za příspěvky a hlavně ať to vrčí a frčí

1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

2.1.2009 v 21:05 | Nahoru | #156
2: dva_hrnce: U jawek dobre zajety vybrus prezije vypadek mazani (treba i na pomer 1:100) nicmene spis se kousnou loziska na klice nez vybrus.

jaky pouzit olej do 2T motoru me velmi zajima, protoze mi v garazi tak 14 dni stoji wartburg z r 78 a M2T tam vazne lit nechci....

Naposledy editováno 02.01.2009 21:07:56

(reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

2.1.2009 v 21:13 | Nahoru | #157

martyzostravska>2: dva_hrnce: U jawek dobre zajety vybrus prezije vypadek mazani (treba i na pomer 1:100) nicmene spis se kousnou loziska na klice nez vybrus.

jaky pouzit olej do 2T motoru me velmi zajima, protoze mi v garazi tak 14 dni stoji wartburg z r 78 a M2T tam vazne lit nechci....



njn, to je to co jsem tu už psal, pokaždý kouslej na klice..

vršek by tolik nenasral..

dost lidí si ještě chválí mogul ts ( ještě existuje tsf, ale ts je prý přijatelnější cenou a vlastnosti by měli být velmi podobné) je fakt že to ts-ko má proti m2t-čku takovou hezky zlatavou barvu a není tuhej jak asfalt..

a warťas by neměl být na olej tak háklivý, ptz je to vodník, ale chápu že mu chceš stejně jako já dopřát něco lepšího než je m2t a problém je, že každý tvrdí něco jinýho a nakonec se to stejně kousne, ptz jsou 2 druhy dvoutaktů : ty co se zadřely a ty co se zadřou

Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

2.1.2009 v 21:17 | Nahoru | #158
dva_hrnce> to bylo mysleno na jawku, ty mas Trabiho? tam netusim, jak je resene mazani kliky
Jinak zaklad je ta smes, jak uz jsem psal.
At to jezdi a kouri

Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

2.1.2009 v 21:28 | Nahoru | #159
jsný, já si taky nejsem uplně jistej jestli tam ty mazací dírky jsou..

každopádně díkes a přeji také mnoho kouře od výfuku protože dokud to hulí, tak je to v pořádku

1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

2.1.2009 v 23:31 | Nahoru | #160
nene Jawa nemusi v dnesni dobe kourit stejne jako pred 10 lety. Bohuzel to je o tom jak to kdo vlastnimi silami otestuje a ja myslim, ze kompromisni navrh tady davno padnul ... a ze byl i autorem tohohle vlakna otestovan, tak uvidime jak to dopadne

Naposledy editováno 02.01.2009 23:34:29

(reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

3.1.2009 v 08:38 | Nahoru | #161

babuka>nene Jawa nemusi v dnesni dobe kourit stejne jako pred 10 lety. Bohuzel to je o tom jak to kdo vlastnimi silami otestuje a ja myslim, ze kompromisni navrh tady davno padnul ... a ze byl i autorem tohohle vlakna otestovan, tak uvidime jak to dopadne


Otestován nejen jím.Ale i mnou.Navíc jsem mu to poradil právě já.Je spokojený.Sám to sem i napsal.Jenže jsou lidi,kteří mudrují a přitom nic neví,ale jsou takoví lidi.
Ps:nejvíc mě rozesmívá to,že to nevyzkoušeli a pomlouvají to seč můžou.A přitom majitel jawičky (co toto téma založil)si to chválí a že to je daleko lepší než předtím na Valvoline.Je fakt,že je škoda,že neřekl jaký valvoline.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

3.1.2009 v 09:02 | Nahoru | #162

Paťa.>
Pokud si mistni inteligence neuvedomi TOHLE, je ZBYTECNA jakakoliv dalsi debata


SOUHLASÍM STEBOU.NEMĚL BY SI DO TOHO KECAT!!!!
Navíc podle mě to jen KAKALIN dokazuje,že jsem měl pravdu.Měl všechny příznaky to co se vytváří po oleji valvoline ve výfucích.Všechny kladné příznaky po shellu a to hned po prvním nalití.Navíc Vlastní přesně tu samou (typ,zapalování atd.)jawu jakou jsem měl já.
A můj závěrečný názor???Mártyzostravska,Páťa by se měli přiučit od "babuka" protože evidentně ví o čem mluví.A přesně jak řekl:
nene Jawa nemusi v dnesni dobe kourit stejne jako pred 10 lety. Bohuzel to je o tom jak to kdo vlastnimi silami otestuje a ja myslim, ze kompromisni navrh tady davno padnul ... a ze byl i autorem tohohle vlakna otestovan, tak uvidime jak to dopadne

(reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

4.1.2009 v 20:11 | Nahoru | #163

trungsi>Paťa.>
Pokud si mistni inteligence neuvedomi TOHLE, je ZBYTECNA jakakoliv dalsi debata
SOUHLASÍM STEBOU.NEMĚL BY SI DO TOHO KECAT!!!!
Navíc podle mě to jen KAKALIN dokazuje,že jsem měl pravdu.Měl všechny příznaky to co se vytváří po oleji valvoline ve výfucích.Všechny kladné příznaky po shellu a to hned po prvním nalití.Navíc Vlastní přesně tu samou (typ,zapalování atd.)jawu jakou jsem měl já.
A můj závěrečný názor???Mártyzostravska,Páťa by se měli přiučit od "babuka" protože evidentně ví o čem mluví.A přesně jak řekl:
nene Jawa nemusi v dnesni dobe kourit stejne jako pred 10 lety. Bohuzel to je o tom jak to kdo vlastnimi silami otestuje a ja myslim, ze kompromisni navrh tady davno padnul ... a ze byl i autorem tohohle vlakna otestovan, tak uvidime jak to dopadne



Nekecal bych, ale jsem od prirody clovek prahnouci po spravedlnosti a nenecham tu kydat lzi a urazet se od nejakeho cucaka, ktery si mysli, ze se svou jawou sezral vsechnu moudrost sveta
Tvrd si dal sve moudra, lej si do jawy co chces, jen at ostatni vi

Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

4.1.2009 v 21:43 | Nahoru | #164
Tykat mi může jen marty zostravska.
protože jemu je 31 jako mě.Tobě jak jsem koukal je 0...a pak kdo je cucák.....navíc je fakt strašná prdel jak se tu ztrapňuješ,protože jsem dostal hodně kladných vzkazů.
Mimochodem i martyzostravska si tu už min.2x přečetl,že jawu dávno nemám.A ty furt meleš dokola.Někdo tu chtěl poradit.Já mu poradil a je spokojenej.jezdí mu to líp než předtím tudíž usuzuji,že jsem poradil dobře.Za to,že tě to "sere" a furt tu meleš a meleš.Místo toho aby si dotyčnému také pomohl tu jen žbrbláš.Ale je fakt,že když by si sem přestal psát tak bych se už tolik nenasmál

Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

4.1.2009 v 21:48 | Nahoru | #165
trungsi> jo hodne kladnych vzkazu
Az prestanes tvrdit nesmysly, pak se prestanu smat i ja

Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

4.1.2009 v 21:49 | Nahoru | #166

1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

4.1.2009 v 21:51 | Nahoru | #167
trungsi> a ted jeste tu pohadku, jak ve 2T degraduje olej, prosiiiiim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

4.1.2009 v 22:03 | Nahoru | #168

Paťa.>trungsi> a ted jeste tu pohadku, jak ve 2T degraduje olej, prosiiiiim




taky bych ji rad slysel
a moudrost a znalost neni o veku

Naposledy editováno 04.01.2009 22:03:46

(reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

4.1.2009 v 22:12 | Nahoru | #169




taky bych ji rad slysel
a moudrost a znalost neni o veku


to není.To je pravda.Je to zkušenostech.A já zkušenost co jsem zde psal měl.Poradil funguje co tu ten Páťa pořád řeší nevím.ale je fakt,že ti kdo mi píší se tu jeho výroky baví.

Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

4.1.2009 v 23:05 | Nahoru | #170
je mi fcelku jedno na jaky olej jsi jezdil

nicmene evidentni nesmysly mi vadi

uz jsem to tady psal minimalne jednou a nehodlam se opakovat

1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

4.1.2009 v 23:35 | Nahoru | #171
nemusíš.Já si pamatuji co si tu psal.

(reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

9.1.2009 v 15:30 | Nahoru | #172
Prizpevek me donutil si zde konecne udelat registraci.

Plete se tu 4T olej s 2T olejem.
Nejvetsi vliv na vykon co se tyka oleje je jeho mnozstvi. U jawy co toci do 5000 s vykonem k 18hp je vyrobce a typ oleje naprosto zanedbatelny. Jde zde jen o dobry pocit majitele a objektivne ruzne mnozstvi karbonu.

Pokud do upraveneho motoru co toci k 6500ot naleju horsi olej jak ISO LEGD tak si moc nezajezdim a stale zadiram. Olej neni schopen pri plnem zatizeni udrzet olejovy film na vlozce, aniz by se potrhal. Takze v takovymdle pripade je sice citelny ubytek vykonu, ale protoze jde uz o poskozovani motoru.

Znatelny ubytek vykonu u vice otackovych motoru, znamena velky problem, protoze dochazi k poskozovani motoru a da se mluvit spis o stesti, ze clovek nezadrel. Motory co toci nad 7500ot by meli byt mazany uz kolem 1:40 a motory s otackama kolem 10 000 by meli byt mazany 1:33.

Vetsina BFU uzivatelu 2T motorek nevedi, ze plne synteticke oleje jsou prevazne predredene a tim padem efektivni mazaci pomer, pri liti do nadrze 1:50, je pak nekde k 1:90 v realite.

Samozrejme olejovy fylm sysntetickych oleju je size pevnejsi, ale je tensi. Tim padem v motoru, co ma zemedelske vule, muze zpusobyt vetsi razy a tim o to rychlejsi opotrebeni.

U sve zavodni motorky s litinovyma vlozkama zajizdim pouze na syntetiku. Je mnohem lepsi zajizdet na stejny olej na ktery se bude jezdit potom. Protoze si motor sedne na vule na danou tloustku olejveho filmu. Je pravda, ze seriovy motor se na plnou syntetiku zajede az po 3000-4000km, podle stylu jizdy.
Zajetemu motoru rikam, motoru co vydrzi na dalnici jet 90-100% maxima otacek hodinu bez prestavky.

U jawy odchazeji stredova loziska, protoze jde o pomerne nestastne vyrobni tolerance a kanalky byvaji temer ucpane.

Hlavni duvod proc 2t motor hodne moc kouri:
Vynechavam zde to, ze se olej dostava primarne do spalovaciho prostoru a proto to kouri. Nizmene 2T po generalce zere mnohem min oleje nez vylitany 4T.

2T motor se navrhuje na uzke pasmo idealnich otacek +- 1000ot. V ostatnich otackach jde o nedokonale vyplachovani a tim i spatnemu spalovani. Diky tomu se vyrabi karbon, ktery si hlavne pri pohodove jizde usazuje vsude kam ma pristup (hlava, pist, vyfuk). Pokud clovek co stale jezdi do 80km/h vyjede na dalnici, zjisti, ze se z neho stala pri 110km/h dymovnice. Je toprave tim nedokonalim vyplachem z predelich jizd a usazeni karbonu a nespaleneho oleje. Najednou diky dobremu vyplachu a dobremu spalovani vzrusta teplota motoru, pistu, vyfuku a usazene zbytky se zacinaji uvolnovat.

Extremni pripady upravenych motoru, kdyz uzaseny karbon z klidne jizdy se pri max zatizeni po delsi dobu vzniti a zacne horet vyfuk. Toto se doprovazeno naprostou bilou dymovnici z vyfuku.
Ale sem se bezny uzivatel nedostane. Bezny uzivatel se dostane do stadia, kdy je znej jen modra dymovnice, ale pres kour je stale jeste mirne videt.

Idealni pouziti 2T motoru je v 80-90% max. konstrukcnich otackach. Takovy motor projevuje velmi malou kourivost.

2 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

9.1.2009 v 15:39 | Nahoru | #173
Jsem rád,že jsme tě tu donutily k registraci.
Plně stebou souhlasím.Mě tu totiže bylo řečeno,že karbon se neusazuje na hlavě motoru.

(reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

9.1.2009 v 17:36 | Nahoru | #174

trungsi>Jsem rád,že jsme tě tu donutily k registraci.
Plně stebou souhlasím.Mě tu totiže bylo řečeno,že karbon se neusazuje na hlavě motoru.



Zase si vymyslis?

Havlis> Vitej kamarade

1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

9.1.2009 v 22:36 | Nahoru | #175
Jó a jakýpak rejpálek řekl,že se neusazuje karbon na škrábancích po výbrusu???

Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

9.1.2009 v 22:37 | Nahoru | #176
Teda samozřejmě pokud tam leješ kvalitu tak ne. :o)

(reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

9.1.2009 v 22:39 | Nahoru | #177

trungsi>Jsem rád,že jsme tě tu donutily k registraci.
Plně stebou souhlasím.Mě tu totiže bylo řečeno,že karbon se neusazuje na hlavě motoru.


Je pravda,že pro rejpaly bych měl dodat spíš na hlavě z té strany u pístu

(reakce na) Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

10.1.2009 v 15:16 | Nahoru | #178

trungsi>Jó a jakýpak rejpálek řekl,že se neusazuje karbon na škrábancích po výbrusu???





To mi chces rict, ze na vybrus davas hlavu, jo?

[lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol] [lol]

Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

10.1.2009 v 17:21 | Nahoru | #179
NAPROSTO S TEBOU SOUHLASIM

1 reakcí na tento příspěvek Jde me kour z vyfuku poradi negdo ? jawa 640

10.1.2009 v 17:41 | Nahoru | #180
No mluvím vaší řečí....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist