Téma: Poloha PRI na palivovém kohoutu..?
Zdravim Vám parto, mám takový dotaz , který se Vám možná bude zdár hloupý protože i mě se zdá hloupý ale možná mi někdo poradíí :D Jdemi o to , že mám na palivovém kohoutu polohy tři ON , RES, PRI přesně vim , která k čemu slouží to není problém ale ...
Poloha PRI je zde k tomu aby benzin samovolně při delší odstávce motorky natekl do karburátorů !!! Např. po zimní pauze a šlo lehce nastartovat ale .... jak poznám že už jsou karburátory naplněnýý benzinem ???? Protože start motorky na polohu PRI je zakázán z důvodů možnosti poškození motoru!!!
Hloupý dotaz já víím ale vrtá mi to v hlavě ( je mi jasný že přepnu na polohu PRI čekám čekám pak přepnu na ON a nastartuju , když ne tak to opakuju ... no nic už budu mlčet :D :D :D sorry a cuss
Poloha PRI je zde k tomu aby benzin samovolně při delší odstávce motorky natekl do karburátorů !!! Např. po zimní pauze a šlo lehce nastartovat ale .... jak poznám že už jsou karburátory naplněnýý benzinem ???? Protože start motorky na polohu PRI je zakázán z důvodů možnosti poškození motoru!!!
Hloupý dotaz já víím ale vrtá mi to v hlavě ( je mi jasný že přepnu na polohu PRI čekám čekám pak přepnu na ON a nastartuju , když ne tak to opakuju ... no nic už budu mlčet :D :D :D sorry a cuss
je to přesně k tomu jak píšeš. Když ti dojde benzín, nebo motorka dlouho stojí, je nutné napustit plovákové komory. Přepneš na PRI řekněme na deset sekund a pak přepni na on nebo res. Důvod, proč na PRI nemůžeš jezdit nebo mít trvale přepnuto, tak riskuješ, že při selhání plovákového ventilu jednoho z karburátorů, které zastavují tok benzínu do plovákové komory když je komora plná, poteče benzín přes karburátor do spalovacího prostoru a přes něj do klikové skříně, kde ti znehodnotí olejovou náplň. Kromě toho pokud ti zůstane benzín nad pístem, při startu ohneš ojnici. Jak je známo, benzín není stlačitelný a startér na ohnutí ojnice sílu má.
já jsem na PRI i startoval.. pokud plováky fungují jak mají, nic špatnýho se nestane.. blbý je, že když nefungují a pustí benzín do motoru, nemusíš to poznat a pak jak psal Rutan můžeš ohnout ojnici.. ale možná by to bylo poznat že by začaly slzet kolem víček, kor u toho naháče kde je na karbce krásně vidět.. ale nevim jak dobře to maj japončíci utěsněný, třeba by to taky vidět nebylo..
1 reakcí na tento příspěvek Poloha PRI na palivovém kohoutu..?
Toz ja s GSXR750 87 jezdil na PRI i nekolik tydnu a nic se nestalo. Jen mi parkrat vytek benal na zem skrz karbece teda. Asi nefungoval jeden plovak a teklo to ven, ani nevim ze by to mohlo tyct do motoru, dyk tam je jeste tryska, prepad by mohl byt resenej i tak aby to do motoru nenateklo snad.
1 reakcí na tento příspěvek Poloha PRI na palivovém kohoutu..?
Tyhle kohouty jsou podtlakové - když ho máš na ON, nebo RES, tak se otevře až po nastartování (vytvoření podtlaku v sání). Poloha PRI má otevřeno i bez toho podtlaku (bez nastartování motoru). Pokud máš v pořádku jehlové ventily v kaburátorech, tak můžeš polohu PRI nechat klidně týden a nic se nestane. Pokud nějaký ten ventil netěsní, tak se může stát, že se to přeplaví a motor se naplní benzínem. Ale to by tak musela ta motorka stát opravdu dlouho. Navíc, pokud ten ventil je opravdu špatný, tak se ti to pravděpodobně bude přeplavovat při jízdě, i když bude přepnuto na ON nebo RES. Je to spíš o tom, abys nenechal polohu PRI, když motorku dáváš do garáže.
vyteče přepadem,(ale taky nemusí) nedávno jsem dělal nejakej 4T protože nešel nastartovat , vždycky se zasekl , ..... to roztláčeli vždycky se kolo seklo ale po zpátečce se to protočilo .. tak nic kuci budete mi to muset odvézd do dílny a kouknu na rozvodák atp... se ptám kolik v tom máte benzínu??? hmmm dávali jsem tam ale 4litry . kurva když ta nic není... no doma povolím vrchní víčko zboku na včkové kolo a začal na mě chcát benzín si říkám tak sem piča ??? povolím šroub na víku ke klikovce chcanec.... tak jsem vypuštákem vydojil 4l benzinooleje ... a to s tím jeszdili a motor šlape jako švíícary a závada??
na podtlakovém kohoutu se zničila membrána a skrz ní protékal benzín hadičkou která připojená do příruby karburátoru a vesele plnila motor obsahem z nádrže motor jsem 2x propláchnul vyjetákem a dal novej olej a pohoda
na podtlakovém kohoutu se zničila membrána a skrz ní protékal benzín hadičkou která připojená do příruby karburátoru a vesele plnila motor obsahem z nádrže motor jsem 2x propláchnul vyjetákem a dal novej olej a pohoda
1 reakcí na tento příspěvek Poloha PRI na palivovém kohoutu..?
Bubrak> Záleží, jaký sklon ty karbecy mají, mě když se to přeplavuje, tak to vyteče do airboxu, do motoru ne.... Však jsem ten airbox taky už jednou naplnil
WenCa>Bubrak> Záleží, jaký sklon ty karbecy mají, mě když se to přeplavuje, tak to vyteče do airboxu, do motoru ne.... Však jsem ten airbox taky už jednou naplnil
to s měl ucpanej odvod z airboxu??? že je tak nízko ?? nebo je ucpanej špuntem??
jo a ještě jeden dotaz byla tu řeč o AIRBOXU a přepadu nebo nějakém vypouštěcím otvoru v něm ! Jde mi o to že na spodu airboxu sice mám vypouštěcí díru svedenou do hadice pod motorku ale tato hadice je zašpuntovanáá !!! Jaký to má důvod ten špunt!?
1 reakcí na tento příspěvek Poloha PRI na palivovém kohoutu..?
Ten špunt je tam proto aby to tudy nenasávalo vzduch který by šel mimo filtrační vložku.Jinak se tudy vypouští olej který se tam dostane z odvětrání skříně motoru.Chce to jednou za čas ten špunt vytáhnout a nechat ten bordel vytéct.
Naposledy editováno 30.12.2008 18:24:51
Naposledy editováno 30.12.2008 18:24:51
Dandyfzs>Ten špunt je tam proto aby to tudy nenasávalo vzduch který by šel mimo filtrační vložku.Jinak se tudy vypouští olej který se tam dostane z odvětrání motoru.Chce to jednou za čas ten špunt vytáhnout a nechat ten bordel vytéct.
mimo vložku to nepůjde nikdy
1 reakcí na tento příspěvek Poloha PRI na palivovém kohoutu..?
Jestli se bavíme o stejném typu vložek.....
Mě to dvakrát za sebou vyplavilo motor kvůli špatnému gumovému těsnění přímo v kohoutu,který odděluje od sebe PRI RES a ON.za 20min jsem měl místo náplně 3,4litru 6 litrů benzinooleje...Super věc. .ještě,že jsem na tom nejezdil...benzín chcal ven z airboxu i do motoru.
1 reakcí na tento příspěvek Poloha PRI na palivovém kohoutu..?
Špatné těsnění,to se stává asi dost často,soudím podle toho že toho jak hodně se o tom všude píše.Tak mi začalo vrtat hlavou jak je spolehlivý systém kde je čerpadlo,když mám plnou nádrž,je taky pod mírným tlakem,jak spolehlivě drží benzín?Kohout tam je jen na zastavení benzínu při demontáži nádrže,jinak k němu není přístup.Jo,jedná se o karburátorového Fazera 600.
Naposledy editováno 30.12.2008 21:34:56
Naposledy editováno 30.12.2008 21:34:56
Dandyfzs> Tam bude podle mě elektromagnetickej ventil,kterej zabrání vytékání benzínu ne?já bych teda měl radši klasickej ventil jako třeba na jawce,ON OFF RES a hotovo.Jedno blbý těsnění a když se ti to stane dvakrát za sebou tak jsi tam hned za 3tis...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.