Mám už několikátou KLR,během té doby už jsem měl "v rukách" nejeden motor.Momentálně řeším jednu věc.A to sice fakt,že v několika motorech jsem objevil buď úplně chybějící nebo "vyramovanou" trubičku na které je navlečen olejový filtr.Ta trubička má v sobě zpětný ventil který má za úkol podržet olej v mazacím okruhu.Donedávna jsem tento "tunig" přičítal na vrub neodborným zásahům.Momentálně ale vlastním KLR která měla dle všeho veškerou údržbu dělanou v servisech,a také nemá tuto trubičku.Setkali jste se tímto někdy?Je to účelová úprava?Ten motor,ač by měl mít podle tachometru cca 70 tisíc je ve velmi dobrém stavu.Tak přemýšlím,jestli tam mám tu trubičku dát nebo ne...
1 reakcí na tento příspěvek Otázka (především) na servisáky
Jinak tady můžete vidět tlakové mazání převodovky, sakra užitečná věc na životnost převodovky když se lítá po silnicích pořád na 5tku
[img]
Do obou mazacích větví(klikovka,hlava a převodovka) jde olej přes filtr a potažmo tu trubičku.Má to smysl,kanály jsou velmi malé stačila by malá nečistota na ucpání.
Mě spíš zajímá,proč to přijde ze servisu bez trubičky...
pak tam jeste bejva ventil - bypass, kterej se otevre tlakem - tzn treba pokud je filtr ucpanej a neproslo by pres nej potrebne mnozstvi oleje.
tohle z obrazku tipuju na prvni moznost i stim co jsem u ni psal, drzet olej ve filtru asi neni tak super a je lepsi odstranit tu prekazku kterou tam tenhle zpetnej ventil dela...
Ten přetlakový je před tímto ventilem,na víku,takže ten to není...
Vzhledem k tomu,že tenhle motor byl naprosto nepoškozený na mazacích plochách,tam nejspíš opravdu ten zpětný ventil není potřeba...
Naposledy editováno 23.12.2008 23:59:23
ale spíše někdo , sundal víčko , vyhodil filtr a té trubičky si nevšimnul a při montáži mu ani nechyběla.... ale tak nebo tak s toho nebude 100% filtrace
1 reakcí na tento příspěvek Otázka (především) na servisáky
Katana>Sorry vážně je to jen kvůli filtru, pojištovák jako takovej je jinde. vzpadá to že je to použe na to aby to při málo prúchodném filtru ten filtr nerozervalo, prostě by-pass ventil.
ale ten omezovač je před filtrem , ten neřešíme
Takže přes sací koš a sítko do čerpadla,z něj kanálem ve víku kolem pojistného ventilu do "baňky" pro filtr.Z vnějšího obvodu dovnitř filtru a přes dva otvory do trubičky.Z trubičky dál do mazacího obvodu.Ale,pokud by byl filtr tak ucpaný,že by olej přes něj nešel,tak putuje malou zkratkou z "baňky" pro filtr rovnou do trubičky a přes onen zpětný ventil dál do mazacího okruhu.
Z toho plyne,že pravdu měli ti,kteří říkají že ten ventil je pojistka proti ucpanému filtru.Pro mě z toho všeho plyne fakt,že pokud ventil vynechám,nepůjde olej zcela přes filtr a nebude zaručena jeho dostatečná filtrace.Takže ventil nechat....