celkem zajímavá cena oproti Zumo..
Používal bych jí 80% v autě a 20% na moto. Abych to upřesnil, používám gps tak všehovšudy 15x ročně, takže zase nepotřebuju kdejakou vymoženost, ale zároveň nechci aby mě to tahalo po silnici 6. třídy
Ted mám MIO C520 a jsem spokojenej, ale na motorku to není. diky za postřehy
Garmin Nuvi 550
U 4V jezdícího po silnici bych to asi neřešil a bral levnější Nüvi, u 2V bych navi něčím vypodložil nebo odpružil (např. TT)
2 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
Mariano - no pisou o Nuvi 550 ze to je motocyklova, auto a outdoorova GPS, ktera je vodeodolna a narazuvzdorna, tak snad by to melo vydrzet, ne ? Tohle je pomerne novinka, neni to jako Nuvi 200 atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Nuvi 550
Zkousel jsem s ni jet kdyz jsem ji dal pod slidu do tankvaku, ale nejen ze na ni nevidim, protoze je to nizko, ale jak pises, pres slidu neni nic videt..
V TT jsem byl asi pred rokem a drzak + obal + nabijeni apod vyjde na podobny prachy jak Zumo
asi se na to vyseru a budu jezdit s mapou pod sedlem tak jak to delam poslednich 10 let
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
Je to "allround" - ne specializovaná moto GPS, některé vychytávky Zuma tam pochopitelně chybí, mě nejvíc vadí absence Bluetooth ale nepřijde mi to jako drahá GPS - je to jedna z nejlevnějších vodo odolných (nemá IPX7 jako jiné) ale určitě bych neřekl, že je "odolná proti nárazům" a podobný kecy, co člověk čte na webshopech. Baterka je přibližně jako v mobilu - dotyk kontaktů nezajištěný šroubem apod. Prostě není to offroad ale na silnici asi v pohodě. Kapacita waypointů je 1000, to je OK, 10 tras taky stačí. My v tom máme CN2009 a topo ale zkoušel jsem různé speciální mapy a všechno funguje. Displej je hrubší než u Zuma a nemá takový jas ale je výrazně jasnější než Nuvi do auta (s vyjímkou těch úplně nejnovějších). V kamenných prodejnách se mají prodávat do 8999 Kč s DPH, což je myslím snesitelné, jiná vodoodolná GPS s programováním z počítače a možností použití TOPO map v téhle ceně - nevím. Držáky máme tři typy - na kolo a dva na motorku jako obvykle. Na sklad jsme vzali nejdřív jen ty nejvíc odpružené, protože v tom vidím potenciální slabinu. Napájení z 12 máme vyřešené z vlastní výroby - jinak běžný USB kabel to přepne do počítačového režimu a sice nabíjí ale nejde to současně používat. V tom momentu, kdy tam je ale USB, ten konektor není moc chráněný proti dešti a pro trvalý provoz by to sneslo ještě něco kolem toho a taky USB a vibrace, to nejde moc dohromady. USB u téhle i u Oregonu vidím jako velkou slabinu pro moto použití. Kdykoliv k vidění - stačí se stavit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Nuvi 550
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Nuvi 550
OK. Jinak jak jsi psal předtím - tak odpružený držák s univerzálním pouzdrem vyjde na 2000Kč s DPH a napájení z motorky na USB konektor s regulací na 600Kč. Nepřijde mi to že by to byla stejná cena jako u Zuma. Mimochodem i na to Zumo se dělá kovový zamykací držák, protože ten sériový má řešení zavírání hodně nepraktický.
Takže držáky maximálně na outdoorové GPS, tam relativně není problém a nebo řešení s pouzdrem. To je fakt nouzovka pro někoho, kdo už GPS vhodné velikosti má (třeba nafasovanou v práci) nebo má PDA.
Zumo je unikátní, podobně jako Tom Tom Rider II, který je ale maličko starší koncepce a nejsou do něj topo mapy. Ale i tak jsou ty sériově dodávané držáky hodně kompromisní (u TTR2 rozhodně). Zumo nemá moc chybějících věcí - má dva BT, jde současně sada v helmě a telefon, má programování z počítače, velmi snadné ovládání a plánování trasy a základ offroad funkcí. Existují ale lepší pro čistě offroad ale asi nic lepšího pro silnici. Displej je fakt zatím z dotykových typů nejlepší. Jestli stojí za to - to si musíš rozhodnout ty, protože každý má jiné nároky.
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
Jinak jak píše TomasTT na silničáka stačí ten jejich moto-držák co je součástí ale na off by chtělo něco kvalitnějšího a odpruženýho od TT.
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
cashe>no jestli se da rozsirit nejakejma kartama, tak v tom zasadni problem neni
Není a je. Záleží na tom, jak moc intenzivně to budeš využívat.
Na 550 máš k dispozici 3 soubory s mapami - (2x ve vnitřní + 1x na kartě). Na 500 taky ale vnitřní paměť je malá a tak mapu Evropy (cca 1.4GB) musíš nahrát na kartu. Obecně příšerně zlobí kombinace map NT a ne-NT, prakticky to je nepoužitelné, takže mapu evropy (NT) tam musíš mít samostatně. Tím pádem na 500 "zatlučeš" kartu tou evropou a když chceš mít všechny ostatní mapy ve vnitřní paměti, nemusíš se s tím vejít do volného místa. Na 550 máš sice zbylé místo ve vnitřní paměti taky omezené ale díky tomu že evropa je ve vnitřní taky, máš vždycky volno na kartě až do třeba 4GB nebo i víc.
Jak říkám - záleží na využití. Dnešní mapy jsou čím dál větší. Stačí Topo2PRO, nové Rumunsko a pár dalších zemí a máš gigabyte jen to fikne. Jasně, řekneš si, budu měnit karty během cesty ale někdy se hodí mít tam evropu pořád a přepínat silniční a topo apod. Prostě jak říkám - pro běžného člověka je to asi jedno nebo jen maličko omezující kvůli té výměně karet ale kdo to využívá naplno, tomu bych radil 550.
Další věc - protože těch držáků do auta se dodatečně prodávají mraky, tak fakt vidím, jak lidi mění názor a používají Zumo i v autě, i když to původně neplánovali. Zvykli si na něj a nechtějí používat jiné. Dodatečně to koupit jde a není to taková raketa (totéž TMC se kterým to má fakt lepší využití) ale tu vnitřní paměť do 500 už nijak dodatečně nenaroubuješ, to chce rozvážit hned.
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
s držákem do auta - používám to hlavně na dohledávání adres po městě a vymotání se z neznámého města, případně aby mě řeklo, která trasa je rychlejší. už nevytahuju držák, narvu Zümo mezi palubku a okno a jednou za čas dotluču baterku. baterka vydrží cca 4-5 hodin navigování se ztlumeným displayem
1 reakcí na tento příspěvek Garmin Nuvi 550
Navíc jak jsem psal už výš, ta gps trpí na ty otřesy, i když jezdím jen po silnici, což znamená - české silnici = lehky off road
TomasTT>pepek9>
OK. Jinak jak jsi psal předtím - tak odpružený držák s univerzálním pouzdrem vyjde na 2000Kč s DPH a napájení z motorky na USB konektor s regulací na 600Kč. Nepřijde mi to že by to byla stejná cena jako u Zuma. Mimochodem i na to Zumo se dělá kovový zamykací držák, protože ten sériový má řešení zavírání hodně nepraktický.
Myslel jsem to tak, že autonavigace + držák od TT vyjde cenou podobně jako Zumo..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Garmin Nuvi 550
takže bych bral tu 500 v základu + mapy evropy (pokud u toho není)
tak mi kdyžtak písni do PM jaká by byla cena