1 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec
to stou vetsi pakou je jasny...... jenze furt porovnasvas jeden valec dvouvalce a jeden 4valce...... ale u ctyrvalce jich tam za pracovni cyklus zapali 2x tolik ...... takze to porovnanvas tak ze aby to sedelo taby ten 4val musel jit na dva.......
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
ale kdyz ma dvouval lepsi kroutak, tak ho ma proste silnejsi i presto ze to bouchne 2x mene casto......... (ze kdyby bouchal stejne casto, tak by byl vice nez 2x vetsi)
12valec nema 6x mensi kroutak, to 2x bylo jen zhruba, treba to ve vysledku je jen 1.3, takze by mel 3.9x, coz bych si klidne tipnul ze muze byt pravda - kdyz vezmu 2 litry 4valec a 2 litry 12 valec, tak bych moc kroutaku od nej necekal :) ale jak jsem psal drive, mozna ten 'pocit z vetsiho kroutaku' neni videt na krivce kroutaku ale da se vysvetlit jinak, nevim :)
ty furt beres jen to ze je tam vic smesi,vetsi tlak, vetsi paka...... ale takhle:
kdyz budu brat ze ve chvili kdy to zapali tak je nejvetsi tlak a na konci expanze je tlak nula.... v pulce zdvihu cca polovicni...... tak u toho 2 valce: na zacatku max, v puce zdvihu polovicni na konci 0 ...
u 4vlace: nahore max(ikdyz polovicni hodnota nez u 2 valce)... vpulce je jeste pulka u tohodle jednoho valce ale NAVIC je tam maximum tlaku od dalsiho vlace co zrovna zapalil.... na konci je od toho prvniho valce 0,ale od toho duheho je tam jeste polovicni tlak.......
a ty kdyz jedes na motorce tak to setrvacne hmoty atd jakoby 'zprumeruji' takze ty vnimas kroutici moment jako neco spojiteho .... a z toho co sem napsal vyse vyjde tahle zprumerovana hodnota v jejim maximu pro oba motory cca stejne at je to dvouval nebo 4 val.....
jezdil sem docela dlouho gsxr1000 a jeste dyl TL a ty motorky fakt jedou odspoda skoro stejne.... vetsi vykon diky vetsim otackam 4 valce je pak samozrejmost....
1 reakcí na tento příspěvek 2válec versus 4válec
A nezapomínejte, že kroutící moment a výkon sou veličiny které spolu přímo souvisí ;)
Když budete mít motor se 100kW a 50Nm a druhý motor s 50kW a 100nm tak ketrý pojede líp odspodu???? a který pojede líp u vrchu?? a můžou to bejt klidně identické 4vály jen prostě bude jeden podčtvercový a druhý nadčtvercový. Já osobně bych bral ten s větším krouťákem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2válec versus 4válec
BMEP...stredni efektivni tlak
IMEP...skutecny průměný tlak ve válci (dá se změřit)
FMEP...tření v motoru přepočtené na tlak
BMEP=IMEP-FMEP
Z toho plyne ze je v tom započítané mechanické tření motoru a nic jineho protože pouze tak je to správně. Představ si to přes zákon o zachování energie. Máš objem o určitém tlaku což představuje potenciální(polohovou) energii - analogie je v klasické vinuté pružině. Je uplně jendo na kolik ten původní objem rozdělíš dílů, součet bude vždy stejný.
Bubrak ZX9R píše: jinak to horsi plneni pri vetsim objemu chapu, diky za vysvetleni
proste ale lajcky mi prijde uplne logicky a spravny, ze na vetsi pace bude vetsi moment, stejne u vetsiho objemu valce bude vetsi vybuch, toto konkretne jsi neokomentoval proc je ta uvaha spatna
Ty jsi ale pacient Ne, máš pravdu částečně. Uvažujme dvouválec, který má jediný rozdíl oproti 4válci v dvojnásobném zdvihu a tím tak zůstane zachován stejný celkový objem. Dvojnásobný zdvih = dvojnásobný půměr klikovky = dvojnásobný kroutící moment. Potud tvá uvaha je v pořádku. Problém je v tom tvém "větším výbuchu". Ve skutečnosti je střední tlak ve válci stejný; 2x větší množství směsi se využije právě na dvojnásobný zdvih. Proto ve výsledku 2x větší kroutící moment od jednoho pístu úplně přesně vyváží u 4válce jejich dvojnásobné množství.
Bubrak ZX9R>>
Mám 4válec 600ccm a tak z vlastní zkušenosti vím, že je těžké následovat např. stejně výkonné SV1000 v serpentinách. Vezme za to na výjezdu a jede zatímco já to musím furt točit u vrchu jinak nemám šanci. Dvouválec mi připadá na ovládání takový přívětivější, teda pokud člověk chce jet rychle.
Bubrak ZX9R>>
Ano, jedna se o Helmholtzovi rezonátory, které rozkmitávají vzduch v sání/airboxu. Vzhledem k tomu, že to je teprve před airboxem, tak s výkonem to asi nedělá nic. Pravděpodobně to je záležitos zvukové kulisy čímž jsou Kawy proslulé - známé chroptění. V sání u aut se tohle používá s tím rozdílem, že jsou rezonátory naladěny do protifáze proti vlnám jdoucím od sacích ventilů (způsobují poměrně nezanedbatelný hluk) a tudíž se vlny vzájemě vyruší a dojde k utlumení hluku. Na stejném principu funguje i tlumič výfuku.
....čím víc válců tím víc addidas :P
:thmubup: :thmubup: :thmubup: :thmubup: :thmubup: :thmubup:
Agathon>>
BMEP...stredni efektivni tlak
IMEP...skutecny průměný tlak ve válci (dá se změřit)
FMEP...tření v motoru přepočtené na tlak
BMEP=IMEP-FMEP
Z toho plyne ze je v tom započítané mechanické tření motoru a nic jineho protože pouze tak je to správně. Představ si to přes zákon o zachování energie. Máš objem o určitém tlaku což představuje potenciální(polohovou) energii - analogie je v klasické vinuté pružině. Je uplně jendo na kolik ten původní objem rozdělíš dílů, součet bude vždy stejný.
Bubrak ZX9R píše: jinak to horsi plneni pri vetsim objemu chapu, diky za vysvetleni
proste ale lajcky mi prijde uplne logicky a spravny, ze na vetsi pace bude vetsi moment, stejne u vetsiho objemu valce bude vetsi vybuch, toto konkretne jsi neokomentoval proc je ta uvaha spatna
Ty jsi ale pacient Ne, máš pravdu částečně. Uvažujme dvouválec, který má jediný rozdíl oproti 4válci v dvojnásobném zdvihu a tím tak zůstane zachován stejný celkový objem. Dvojnásobný zdvih = dvojnásobný půměr klikovky = dvojnásobný kroutící moment. Potud tvá uvaha je v pořádku. Problém je v tom tvém "větším výbuchu". Ve skutečnosti je střední tlak ve válci stejný; 2x větší množství směsi se využije právě na dvojnásobný zdvih. Proto ve výsledku 2x větší kroutící moment od jednoho pístu úplně přesně vyváží u 4válce jejich dvojnásobné množství.
Bubrak ZX9R>>
Mám 4válec 600ccm a tak z vlastní zkušenosti vím, že je těžké následovat např. stejně výkonné SV1000 v serpentinách. Vezme za to na výjezdu a jede zatímco já to musím furt točit u vrchu jinak nemám šanci. Dvouválec mi připadá na ovládání takový přívětivější, teda pokud člověk chce jet rychle.
Bubrak ZX9R>>
Ano, jedna se o Helmholtzovi rezonátory, které rozkmitávají vzduch v sání/airboxu. Vzhledem k tomu, že to je teprve před airboxem, tak s výkonem to asi nedělá nic. Pravděpodobně to je záležitos zvukové kulisy čímž jsou Kawy proslulé - známé chroptění. V sání u aut se tohle používá s tím rozdílem, že jsou rezonátory naladěny do protifáze proti vlnám jdoucím od sacích ventilů (způsobují poměrně nezanedbatelný hluk) a tudíž se vlny vzájemě vyruší a dojde k utlumení hluku. Na stejném principu funguje i tlumič výfuku. [/quote]