globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Brzdové kotouče - oprava
 
13.11.2008 v 17:40
Zdravím pánové,
Mám volné kotouče na nýtech (cca 4mm, takže vela moc), protose rozhoduji zda nové kotoče nebo přenýtovat.
Přenýtování u Tenaxu stoji 300/kus (paradni cena)
Vyroba novych kotouču od tenaxu vyjde zhruba na 2600/kus (vyrobi i zubate brakingy za tuto cenu - sirka je 5mm, nerezova ocel opracovana laserem)
Nebo koupit starsi kotouče ... cca 2000/kus.

Chtěl bych to zkombinovat s novými deskami - zn. Vesrah. Bude nejlepší volba fungl nový kotouč od tenaxu ?? Nebo přenýtování ma taky solidni zivotnost ?

Dík za rady a zkušenosti
Předchozí
1 2 3
Následující

Brzdové kotouče - oprava

13.11.2008 v 17:55 | Nahoru | #1
Nechci nikoho hanet, ale mam s prenytovanim od nich spatne zkusenosti. S novymi kotouci zase meli spatne zkusenosti jini ( hazeni). nedoporucuji

Brzdové kotouče - oprava

13.11.2008 v 18:10 | Nahoru | #2
Diky moc za nazor .... chci tu nejvetsi kvalitu za rozumny peniz ...

Brzdové kotouče - oprava

13.11.2008 v 18:12 | Nahoru | #3
wema: jak rika dawe, pokud o ma vakl tak je nejspis vymackanej duralovej unasec, spis nez ocelovej venec nebo ocelove nyty, takze vymenou nytu a vnece budes za chvili kde si byl....

koupil bych nove... ale pocitej tak 10tis ... sam premyslim jestli nevzit nejake jete "lepsi" z ebay... ale porad nevim....

Brzdové kotouče - oprava

13.11.2008 v 18:30 | Nahoru | #4
takže upřimě nedoporučujete ?

Brzdové kotouče - oprava

13.11.2008 v 18:41 | Nahoru | #5
Assasin: 4370 kč kus nový NG

Wema: ty máš jaký rok (Kawa?)?

Brzdové kotouče - oprava

13.11.2008 v 18:45 | Nahoru | #6
Wema: 2 typy, oba stojí stejně 4550 kus

Brzdové kotouče - oprava

13.11.2008 v 18:55 | Nahoru | #7
ted mi psal borec co je měl na GSX-R a nemuze si je vyhachvalit .... pry je dal pryc, protoze se s tim nedalo normalne jezdit ... na okruh pohoda, ale po meste si sahl po pacce a už jsi stal ... tak tam dal zpet ty stary. Ja nevim .. co clovek, to nazor ....

Brzdové kotouče - oprava

13.11.2008 v 18:55 | Nahoru | #8
Ja mam Kawasaki ZX-9R Ninja rok 97 - modelovy rok 98, takže 98.

Brzdové kotouče - oprava

13.11.2008 v 19:02 | Nahoru | #9
Jestli jsou ty kotouce jeste hodne dobry (nejsou moc sjety) tak bych to nechal jen prenytovat. Preci jen je to par korun, kdyz to za cas bude mit zas vuli aspon uz budes vedet. Jestli jsem uz na hranici minimalni tloustky tak bych shanel novy.

Brzdové kotouče - oprava

13.11.2008 v 22:14 | Nahoru | #10
Jo, to bude asi rozumny ...

2 reakcí na tento příspěvek Brzdové kotouče - oprava

14.11.2008 v 07:52 | Nahoru | #11
ono výroba kotoučů není až taková sranda. Zaprvé to musí být kvalitní materiál (nerezová ocel je zcela nevyhovující) a za další a podstatné, musí se již vypálený kotouč normalizovaně vyžíhat pro ztrátu vnitřního pnutí. Pak už jen přejet na magnetce. Pokud se nevyžíhá, tak v okamžiku kdy se ti na motorce ohřeje, tak začne házet byť byl v okamžiku montáže rovnej jako když střelí. A po zkušenostech co mám bych na kotoučích vážně asi nešetřil. Ne nadarmo se říká, že není takovej průser, když mašina nejede, jako když nejde zastavit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové kotouče - oprava

14.11.2008 v 07:57 | Nahoru | #12

soptik567>ono výroba kotoučů není až taková sranda. Zaprvé to musí být kvalitní materiál (nerezová ocel je zcela nevyhovující)...



Souhlasim ze technologicky postup neni sranda, ale nerez JE vyhovujici material (kdyz ho pouziva treba BMW na sve kotouce).

Naposledy editováno 14.11.2008 07:59:05

Brzdové kotouče - oprava

14.11.2008 v 07:59 | Nahoru | #13
Tak kotouče od Tenaxu nedoporučuji. Po cca 8000 km letěly do šrotu vydřené a zkroucené. Když jsem to pánům napsal do Tenaxu tak mi řekli, že jsem musel najezdit daleko víc že na nich každej najede min 60 000km takže jsem za půl sezony dle nich nalítal 60 000

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové kotouče - oprava

14.11.2008 v 08:21 | Nahoru | #14
Dawe02> nevím jaká kouzla dokáže BMW (jak materiál ještě upravuje), ale v podmínkách zdejší manufakturky se nám tento materiál neosvědčil (velice snadno se vydíral což může být i druhem destiček) Chtěl jsem prostě říct, že ne každý "levný" kotouč bude to pravé ořechové

(reakce na) Brzdové kotouče - oprava

14.11.2008 v 08:36 | Nahoru | #15
soptik567> davali jsme s kamaradem na spektralni analyzu vzorek z kotouce BMW (myslim z GS) a vylezla z toho obycejna 17020.
Nejsem zadny materialovy expert, takze nevim jake zuslechtovani pripada u nerezi v uvahu, ale vzhledem k tomu ze jde o nejlevnejsi nerez, tak pochybuju ze s tim neco podstatneho delali.
Kazdopadne nerez se bezne a ve velkem jako material na kotouce pouziva.

Brzdové kotouče - oprava

14.11.2008 v 10:46 | Nahoru | #16
S tim tenaxem opravdu nevím .... co člověk to názor ... někdo chválí, někdo haní. Vážně nevím. Mimochdem, teď mám na mašině Gold Frenn od mynulýho majitele a ty musí hned pryč, to nejsou desky, to je kamen. Desky pořád jako nový a z kotouče začíná zbývat ... a brzdny učinek tak 20% .... děs a hrůza. Teď jsu do Vesrahů .... cena 1800,- a pry slusny luxus

Brzdové kotouče - oprava

14.11.2008 v 11:43 | Nahoru | #17
wema: hele u novejch kotoucu nemusi byt problem, tam predcasne sjeti atd muze byt zpusobene u ruznych lidi ruznymi faktory - desky treba...

ale u toho prenytovani kvuli vuli v nytech... tak co ja vim tak zustane puvodni duralovej unasec, a jestli je vymckanej tak nebude dlouho trvat a bude mit hned vuli znova, leda ze by tenax obrabel ty plochy kam dosednou nyty a daval nyty s vetsim prumerem nez origo, pak by to bylo ok...

pokud to vyjde opravdu levne... tak je to tvoje rozhodnuti jestli to risknes, ale treba pres ebay poridis ze zahranici zubaty Brakingy kolem 10tis oba a to jsou kotouce ozkousene na velkem mnozstvi zavodnich motorek......

Brzdové kotouče - oprava

14.11.2008 v 11:50 | Nahoru | #18
ja som daval niekde v čr prenitovat kotuce na Busu.praca pekna ale vydržalo to asi 3000km.potom zacali triast kotuce pri brzdeni.nity su stale pevne.nakoniec som kupil v Taliansku Braking a to je fajnovka.a vyzeraju perfektne.neosvedcila sa mi ani kupa starsich origo kotucov.tiež triasli a musel som ich vratit.bud NG alebo Braking

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové kotouče - oprava

27.11.2008 v 21:39 | Nahoru | #19
Cauky. Docela me zarazi vas nazor. Ja sam brzdove kotouce opravuji a byrabim. To,ze material nerez je nevyhovujici,s tim bych asi nesouhlasil. Z ceho jineho by podle vas mely byt? Svetove firmy jako jsou yreba sunstar nebo braking vyrabi pouze z nerezu!!!!!! Pro vsechnz,kdo budou mit jakekoliv problemz s brydama je tadz muj kontakt 608901850

Brzdové kotouče - oprava

27.11.2008 v 21:48 | Nahoru | #20
Pro vsechny,kdo budou mit problemy s kotouci. Obradte se na firmu tony.moto . Zabyva se veskeryma opravama brzdovych kotoucu a vyrobou klasickych i vykousavanych kotoucu a to za velmi zajimave ceny.

1 reakcí na tento příspěvek Brzdové kotouče - oprava

28.11.2008 v 07:44 | Nahoru | #21
A jak je možný, že je všichni vyráběj z nerezu. když na ně zaprší tak jsou hned orezlý ?

Brzdové kotouče - oprava

29.11.2008 v 22:02 | Nahoru | #22
Tak se tady rozjíždí trochu spor .. povídejte, názory me zajímají

(reakce na) Brzdové kotouče - oprava

30.11.2008 v 08:23 | Nahoru | #23

panteer>Cauky. Docela me zarazi vas nazor. Ja sam brzdove kotouce opravuji a byrabim. To,ze material nerez je nevyhovujici,s tim bych asi nesouhlasil. Z ceho jineho by podle vas mely byt? Svetove firmy jako jsou yreba sunstar nebo braking vyrabi pouze z nerezu!!!!!! Pro vsechnz,kdo budou mit jakekoliv problemz s brydama je tadz muj kontakt 608901850



Hmmm, jestli bude kvalita kotoučů stejná jako Vaše čeština, tak bych si je s dovolením nevzal. Sorry, seriozní nabídka se píše alespoň s diakritikou...........

(reakce na) Brzdové kotouče - oprava

30.11.2008 v 08:34 | Nahoru | #24
Michal_YZFR1> pravda, taky to nechápu. Motorku parkuju ve vlhku a po 14 dnech jsou kotouče rezavé. Je ale pravda že stačí párkrát zabrzdit a je to jak nový. Z nerezu by to neudělali ne?

Brzdové kotouče - oprava

30.11.2008 v 09:28 | Nahoru | #25
Zdaleka ne vsichni vyrobci pouzivaji nerez. Treba prvovyroba BMW jak jsem psal ano, ale z uspornych duvodu to jini vyrobci zrejme nedelaji.

2 reakcí na tento příspěvek Brzdové kotouče - oprava

30.11.2008 v 10:28 | Nahoru | #26
Pěkná diskuze.Výrobou kotoučů jsem se léta zabýval a myslím že něco málo o nich vím.
Materiál: Je to přesně jak psal DAWE02.Nejlepší materiál na kotouče je nerez.V podstatě je to jedno jaká,ale na sportovních motorkách při festovním používání může dojít k vyžíhání u ocelí stabilizovaných titanem.Kotouč potom začne rezavět.Já osobně používal nerez využívanou na jad.reaktory.Číslo už si nepamatuju,ale byla odolná vůči vysokým teplotám-nad 1000°C.
Dalším často používaným materiálem jsou oceli třídy 12... a 15...
To jsou ty které po umytí a nevysušení nahodí lišku.Materiálově v pohodě,jen ta rez není nic estetického.
Opracování:Často čtu jak někdo opravuje kotoče na magnetce.No vcelku je to správně,až na nehezkou vlastnost magnetů a tou je zachování deformací.Pokud je kotouč zdeformovaný,magnet si jej přitáhne (jako že srovná) a po uvolnění je kotouč sice krásně přebroušený,ale křivý jak zákon káže.Dá se to eliminovat,ale nevím jestli má cenu vysvětlovat laikům jak. .V sériové výrobě se kotouče vyrábějí pálením laserem,vodním paprskem nebo přímo vystřihováním na lisech.Plechy projdou rovnačkou a obvykle se po vyrobení tvaru přesoustruží nebo přebrousí (podle typu)na spec strojích.
Každý kotouč i origo háže.Je to nutné pro snadnější uvolnění destiček a obvykle to bývá kolem 0,05 mm axiálně.
Na závěr bych varoval před podkročováním min.tloušťky.Takový kotouč je absolutně nevyzpytatelný a může to být doslova vstupenka na vozík.Samozřejmě se najde dost chytráků kteří budou tvrdit že oni mají pod limit a funguje to,ale pravda je že to jede dokud nepřijde opravdu velká zátěž a pak to končí nehezky.

(reakce na) Brzdové kotouče - oprava

26.12.2008 v 12:02 | Nahoru | #27
restore> Konecne nekdo,kdo tomu trosku rozumi. S tvym emailem souhlasim a neco bych k vyrobe jeste dodal,ale proc prozrazovat vyrobni tajemstvi? Kotouce vyrabim 8 let a muzu rict,ze mam spoustu spokojenych zakazniku nejen mezi obycejnymi motorkari ale i na zavodnich okruzich. Tony

Brzdové kotouče - oprava

26.12.2008 v 12:22 | Nahoru | #28
MAs nejaky web, nebo neco, abych se mohl podivat na sluzby, ktere nabizis ?! Hledam nekoho kdo mi kotouče prenýtuje

Brzdové kotouče - oprava

26.12.2008 v 12:59 | Nahoru | #29
Trochu OT: dávám k dispozici jeté př. kotouče z Hayabusy (ještě originál), téměř bez hrany. Tloušťka 5,00 mm. Kdyby je někdo chtěl, nechť nabídne cenu.

Naposledy editováno 26.12.2008 13:04:20

1 reakcí na tento příspěvek Brzdové kotouče - oprava

1.1.2009 v 12:46 | Nahoru | #30
A z ZX-9R nemáš ?
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist