to samé železárny, jejich výdrž tipuju tak ještě max 10-12 let, potom pod náporem číny padnou. A pak už práci na třinecku nenajdeš
a po tom, co hejtmanem bude pitrův mafián a vládnout budou komouši už nečekám nic dobrého...ale to jsem odbočil od tématu.
Doporučuji ti být připraven odstěhovat se za prací jinam, třinecko je příliš malé na to, se v něm uplatnit a zaměřit se veskrze na technické obory
1 reakcí na tento příspěvek Práce na severní moravě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Práce na severní moravě
1 reakcí na tento příspěvek Práce na severní moravě
1 reakcí na tento příspěvek Práce na severní moravě
osobně si myslím, že dokud se H. nevrátí investice, kterou tu vložili, tak nějaký odchod nehrozí. protože H. to není jen fabrika v nošovicích, ale všechny korejské firmy, které sem za H. přitáhly a jsou rozesety nejen na severní moravě, ale i na slovensku a pro které je H. jediný odběratel.
a velkou výhodou je, že do H. tě vezmou více méně s jakýmkoli vystudovaným oborem. a praxe v takovéhle firmě se v životopise vyjímá. každopádně jinak je hodně velký zájem o strojaře a podobné techniky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Práce na severní moravě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Práce na severní moravě
lowriderka>filco> co máš proti hjundaji? hm?
jj, je hezké, že se ti tam líbí, proč ne Ale z dlouhodobého hlediska to nemá budoucnost. Momentálně nastala recese automobilového průmyslu a nikdo neví, jak dlouho tato doba nejistoty potrvá. Kroky, které dělá škodovka se mi vůbec nelíbí.
Osobně si myslím, že nebude dlouho a jakákoliv výroba spojená s ocelí jakožto hlavním stavebním kamenem, u nás zanikne pod náporem číny. To samé železárny, třeba v Třinci. A ty jak padnou, tak v okolí nepůjde absolutně najít práce, vůbec! Proto si myslím, že je lepší zavčasu najít job, který má perspektivu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Práce na severní moravě
Řezníík>JirkaFM> Fakt to vidíš tak černě?Protoře strašně moc lidi je zaměstnáno v TŽ a podobnych podnicich jako D5 atd.. je tam vážně moc lidí
Vím, taky tam mám několik kamarádů(pocházím z Vendryně). Ač jsem se je snažil přesvědčit, tak tam stejně pracují, ale co, je to jejich boj
Kámoš tam teďka dělá elektrikáře, když jsem mu říkal ať jde na VŠ, tak mi řekl že ne, že na to nemá. Takže teďka "dělá" za 9 tisíc měsíčně. Dělá v uvozovkých, protože všichni víme, jak se ve werku dělá, respektive nedělá. Ale teďkamu to vyhovuje, bydlí doma,rodiče mu platí všechno, takže má 8 tisíc jenom pro sebe. Ale tahledoba nejspíš nebud trvat věčně a jednou se bude muset postavit na vlastní nohy, začít platit vše ze své kapsy, starat se o barák a podobně. Pak Ale zjistí, že těch pár tisíc co vydělá, mu na to stačit nebudou, respektive možná jo, ale bude se muset vzdát auta a podobných vymožeností. A bojím se toho, že na to příjde až příliš pozdě a práci najít bude hooodně těžké.
To, že železárny krachnou je jasné, otázka je kdy. A podle toho, jak se začíná čína rozjíždět(před třemi lety stavěli auta který byla nebezpečná, dneska už dokáží vyrobit za stejné náklady auto, které splňuje evropské bezpečnostní normy), a to nemluvím o ocelářském průmyslu, který se teprve rozjede. Čína umí vyrobit kvalitu ale za odpovídající peníz. Bohužel nutno dodat že stále mnohem nižší,než u nás. A proto až začne čína chril miliony tun oceli, nevyplatí se nikomu kupovat tu drahou naši, nebo tu čínskou vozit k nám a veškerá výroba vázána na ní, se odstěhuje právě do číny. Je to smutné, ale je to tak, respektive na tom není nic nenormálního, protože toto v historii už bylo mnohokrát...
A protože v železárnách pracuje naprostá většina, až je zavřou, ten mikroregion to položí
2 reakcí na tento příspěvek Práce na severní moravě
každopádně nechápu, proč všichni do toho pletou škodovku. několik čísel (plus mínus):
TPCA v Kolíně dělá cca 300.000 aut ročně při 3500 zaměstnancích
Hjundaj plánuje 300.000 aut ročně při 3500 zaměstnancích
Škoda vyrábí u nás 700.000 aut ročně (takže cca dvojnásobek předchozích) a dělá tam kolik? 23.000 lidí? to je 6x tolik?
věřím tomu, že malé vozy se budou prodávat vždy, takže se zrovna o hjundaj nebojím. stejně ani jako o železárny atd. ne vše se oplatí vozit z číny.
lowriderka>proč nemá automobilka budoucnost? vždyť jezdit se bude pořád. nehledě na to, že já osobně vidím jako maximální dobu, po kterou se dá pracovat pro jednu firmu na 5 let. dýl ani omylem.
každopádně nechápu, proč všichni do toho pletou škodovku. několik čísel (plus mínus):
TPCA v Kolíně dělá cca 300.000 aut ročně při 3500 zaměstnancích
Hjundaj plánuje 300.000 aut ročně při 3500 zaměstnancích
Škoda vyrábí u nás 700.000 aut ročně (takže cca dvojnásobek předchozích) a dělá tam kolik? 23.000 lidí? to je 6x tolik?
věřím tomu, že malé vozy se budou prodávat vždy, takže se zrovna o hjundaj nebojím. stejně ani jako o železárny atd. ne vše se oplatí vozit z číny.
Já bych to s automobilkami moc růžově neviděl.
Nedělám přímo v automobilce, pouze u subdodavatele (pravda ne Hyiundaye), ale už teď se nám zakázky snížily cca o 20% a to se asi dojíždějí už sjednané zakázky. Až se budou smlouvat nové, bude to asi horší....
lowriderka>proč nemá automobilka budoucnost? vždyť jezdit se bude pořád. nehledě na to, že já osobně vidím jako maximální dobu, po kterou se dá pracovat pro jednu firmu na 5 let. dýl ani omylem.
každopádně nechápu, proč všichni do toho pletou škodovku. několik čísel (plus mínus):
TPCA v Kolíně dělá cca 300.000 aut ročně při 3500 zaměstnancích
Hjundaj plánuje 300.000 aut ročně při 3500 zaměstnancích
Škoda vyrábí u nás 700.000 aut ročně (takže cca dvojnásobek předchozích) a dělá tam kolik? 23.000 lidí? to je 6x tolik?
věřím tomu, že malé vozy se budou prodávat vždy, takže se zrovna o hjundaj nebojím. stejně ani jako o železárny atd. ne vše se oplatí vozit z číny.
tys ale nepochopila, o čem jsem mluvil. Auta se budou vyrábět pořád, otázka je ale kde. A to, kolik aut kdo plánuje vyrobit s tím nemá nic společného. Ty budeš ochotna se odstěhovat s továrnou Hyunday třeba na Ukrajinu nebo rovnou do Číny? To asi ne. Zkrátka prodeje momentálně klesají, automobilky se snaží šetřit jak jen to jde(viz mutant TPCA) a hlavně- čínský dělník udělá stejně a pracuje za zlomek toho, co čech...
2 reakcí na tento příspěvek Práce na severní moravě
Pradeda byl hlavicka, kdyz tehda schovaval ten pluh za barakem. Jeste par volu a vytvorim si monopol. A nezustanu jenom tady, ale budu expandovat i do okolnich statu... tam uz to preci taky vsechno museli zavrit, kdyz je ta velka Cina tak vsechny drti ne? Kam se na me bude hrabat Premysl Orac...