1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?
ZMA>Cobra357>
Takovy staly,dlouhodoby a smluvne zajisteny odbyt privedl Jawu tam,kde je. A nejen Jawu. Ja se ti jenom snazim vysvetlit,ze v podminkach normalniho trhu, tzn. ne nadiktovaneho z Moskvy, by farika jako Jawa dokazala jiste vyvinout podstatne lepsi stroje nez 350 a prosadit se i na narocnejsim trhu nez byl SSSR. Mimochodem,jak ti spolehlivi partneri ze Sajuzu za ty motorky platili a zaplatili za ne vubec? Nebo je to jenom cast ruskeho dluhu,ktery uz nikdy neuvidime?
Nepochybuju o tom,ze vyvojari postavili par nadejnych motorek,ale kde je jim konec? A kolik motorek dnes Jawa prodava?
Naprostý souhlas .
Naposledy editováno 07.11.2008 19:58:35
Naposledy editováno 07.11.2008 20:07:32
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?
Jinak ten boxer....500 typ 824....škoda že nešel do výroby...sice až na pár inovací kopie BMW, ale byla by to rozhodně pěkná ozdoba českých silnic
2stroke>JAWA 500 OHC...skvělá mašina své doby. Nejde o to že má jenom cca 25 HP, brzdy na hovno, ale že je to kus české historie. Pohodové pomalé svezení krásnou krajinou. Kdybych měl zbytečných 100-200 táců...možna bych do ní šel.
Jinak ten boxer....500 typ 824....škoda že nešel do výroby...sice až na pár inovací kopie BMW, ale byla by to rozhodně pěkná ozdoba českých silnic
Souhlas Pod to se klidně i podepíšu
Ale uměla i víc než pohodu (na svou dobu)
2 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?
Jeden velkej komous prohlasil "Prece do toho socialismu nevjedeme na motocyklu!" A od te doby sly penize z prodeje motorek na rozvoj jineho odvetvi.
Jsem moc rad ze ta doba je pryc a zijeme si oproti dobe pred 20ti lety jako prasata v zite. Jawa nemela v roce 1990 vubec co nabidnout, svet byl uplne jinde. Proto 2 roky po revoluci vyrabela motorky co nikdo nechtel na sklad a vyrovnane na louce vesele rezli. To diky zaslouzilym clenum KSC co jawu vedli a vubec nedokazali pochopit realitu a zili dal v planovanem hospodarstvi. Takovy bridilove sefujou jawe dodnes, proto tak mizerne funguje, proto u ni neexistuje marketing a pristup k zakaznikum je tam stejnej jako pred revoluci.
Mezitim Jawu koupil pan Charouz a udelal si z ni pracku na spinavy prachy. Coz je ale zaroven jedinej duvod proc Jawa se svym vyrobnim programem a nulovou podporou prodeje stale existuje.
Kdyby Skodovku nekoupili nemci, byla by ted tam kde je Jawa nebo spis kde je ted Liaz. Skodovka je dnes sice jen prevlecenej VW, ale funguje a vyrabi. Jen CZ nemuseli prodavat zrovna v te dobe tezce upadajici Cagive.
2stroke: Jinak ten boxer....500 typ 824....škoda že nešel do výroby...sice až na pár inovací kopie BMW, ale byla by to rozhodně pěkná ozdoba českých silnic
Mám pocit, že to kopie BMW vůbec nebyla, společné měly akorát uspořádání válců. A že bavoři dokonce jevili zájem o licenci na některá technická řešení. Ale je to dost dávno, co jsem o téhle strojovně četl, tak se možná mýlím.
2LEKO>"Pullitr" v 70.tých letech byl "bomba"!Že byl poruchový byla věc druhá!Potom byly v žebříčku "vojenské"350 a až za dlouho 634!
V čem se lišily ty vojenský 350? Máme doma jednu 360 z roku 66 a nevím jakej by měl bejt rozdíl proti běžný Jawě, moc se v tom nevyznám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?
K tomu bych jeste pridal,ze Jawa a CZ si to vcelku hlavne po roce 1970 uzivaly, vzdyt konkurence zadna, lepsi stroj z Tuzexu si mohli koupit tak vekslaci nebo herci. A tak vesele produkovaly svoje DoDo stroje a pokud jsi chtel mit motorku,tak si musel koupit to, co se ti uracili prodat. A naraz po roce 1990 si ti drzi tzv.spotrebitele zacali vozit auta a motorky ze Zapadu, velky bratr na Vychode se na ne taky vyprdnul a oni naraz delali na sklad.A i kdyz v Jawe i CZ delala jiste hromada schopnych lidi, co dokazali z hovna uplest bic a jeste jim zapraskat, nebyli to oni,co urcovali, kam se bude fabrika ubirat - na to byli potentati na UV. A tak dopadla fabrika,ktera jeste v 70.letech vyhravala Svetovou trofej a Stribrnou vazu, a nebo dokazala postavit zavodni ctyrvalec 350, ktery i pres vsechny problemy dokazal vyhrat zavod MS. A jiste toho dokazala mnohem vic, jenze k cemu to bylo?
Naposledy editováno 07.11.2008 23:18:04
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?
[URL= druhý zprava má moc dobrý vkus
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 500 OHC jakej měla výkon, kroutící moment ?
Cobra357>ilMedvědGuzzini> Joo, ta Guzzina jela pěkně. Taky jsem se na ní svezl. Na tu dobu (1973?) všechna čest:)
Nejostřejší z tý party ale byla moje Kawárna
73? to mohle být první Le manska nebo V7... podle řidítek spíš V7... krásná záležitost... taky bych jí doma moc nutně potřeboval... ale kawa HP2/3 je taky krasavice... třívalec cvajtakt... tzv. widowmaker
Motorka byla v nálezovém stavu s originálními doklady a jelikož sloužila ve státních složkách i s knihou jízd. Od roku 1958 do roku 1966 najezdila 66000Km, pak už putovala do soukromých rukou a kniha se dále nepsala. Pustil jsem se směle do renovace a notnou část zimy jsem strávil v garáži. Definitivně hotov jsem letos začátkem září. Dělal jsem vše, jen nebylo potřeba půlit motor – fungoval skvěle až na dynamo. Udělal jsem GO dynama, vyčistil olejové hospodářství, vyměnil lamely spojky a skontroloval ventily. Věřím tomu, že motor ještě půlený nebyl – šrouby v polovinách skříní jsou jako nové, prostě v nich ještě nebyl nasunut šroubovák. Hlava a válce sundány byly. Motor se nijak záhadně neozývá, převodovka chodí na jedničku.
Půllitr funguje skvěle, chytá na škrtnutí, drží digitální volnoběh a slušně táhne. Je na tom parádní svezení, zvuk, elasticita a pružnost motoru.. Jsem z toho vedle. Teď bych možná trošičku vyvrátil pár mítů. Které jsou z části pravdivé, ale za druhou polovinu výčtu závad si můžou lidi sami. Dynamo má konstrukční nedostatek v hřídelovém těsnění mezi pohonem a deklem dynama na vstupu. Je tam jen odstřikový kroužek a plsť. Vynutí se časem nasáklo olejem z motoru, isolace se porušila a skrat byl na světě. Malou úpravou lze toto nahradit běžným guferem a poudrem Speedi-Sleeve od SKF. Královská hřídel poslední modifikace kdy už jsou rovné zuby nijak zvlášt nezlobila. Praskající rám pod motorem má na vině hlavně nedotažený motor v rámu a tím vzniklé vibrace – stačí zalepit šrouby a kontrolovat! Pronikání oleje lze spolehlivězt dohnat novým těsněním a úpravou membránového oddychu motoru pomocí odkalovače umístěného do kastlíku – můj motor je teď absolutně suchý. Přední (prý) věčně dorážející vidlice chodí také jak má. Stačí ji rozebrat, vyčistit, vyměnit „O“kroužky dolít přesným poměrem správných olejů – což ovšem byla laborace a zkoušení.
Půllitr není špatná motorka, jen potřebuje o mnoho více péče a sevisu než pérák, či kývačka.. Třeba na údržbu přední vidlice potřebujete dva speciální přípravky (které jdou vyrobit) a to i kvůli dolití oleje!! Neexistuje dolití oleje vrchem jako u kývačky. Kontrola tlaku mazání též potřebuje přípravek. Na přesné seřízení motoru jsou podřeba opět přípravky v podobě klínku pro roztažení odstředivého regulátoru předstihu, úhloměru s ryskou pro polohu klik. hřídele, apod. Tím chsi naznačit, že možná kvůli tomu vznikly mezi lidmi z té doby pomluvy. Málo kdo uměl pětistovku přesně nastavit, ta mu střílela, hřála se, špatně chytala a tak se vrátil k dvoutaktu, kde předstih nastavíte na nehet a do válce strčíte tužku na psaní..
Za měsíc jsem letos najezdil bez mála 2000Km bez jediné poruchy či vynechání motoru. Jízda je na tom skvělá. Vůbec jsem nezaregistroval nějaké vlnění rámu (mám decentně vystužený rám ještě z doby slávy plutóna) a na svoji rychlost absenci brzdné síly. Vždy je to pro mě zážitkem. Vono když vytočíte půllitra na dvojku na 80 Km/h, tak se s tou přenádhernou zvukovou kulisou lehce vcitíte do Fráni Štastného, který na upravených pulcích závodil. Za ten rok hrabání postupně ve dvou pětistovkách člověk nabere určité zkušenosti, ale tu větší část jsem četnými dotazy zdědil od kluků na veternaforu.cz, kteří pětistovky vlastní 20 a více let. Tím jim chci určitě poděkovat!!
Českám ručičkám a pánům v Jawě (ve staré Jawě...) zdar