seznam zajímavých akcí na sezonu 2011...
9. 4. - CzechBikers RESTART 2011
16. 4. - IRON HELL - OTEVÍRÁNÍ ŠOUPÁTEK
17. 4. - Vyjížďka na podporu Peťana R1
5. - 6. 5. - Brno - okruh (motoškola, ...)
7. 5. - IX.Ročník Slováckého okruhu o cenu Bohumila Kováře
8. 5. - Svěcení motorek Vacenovice
20. 5. - zkušební jízda na HD- Brno Olympia
17. - 19. 6. - Hanácké motoscuk
8. - 10. 7. - WSBK Brno
17. 7. - Supermoto Vyškov
23. 7. - Supermoto Vyškov č. 2
20. 8. - Supermoto Hrušovany nad Jevišovkou
11. 9. - křest Eršvestky - Brno Mas. okr.
15. 10. - IRON HELL - ZAVÍRÁNÍ ŠOUPÁTEK
Naposledy editováno 02.10.2011 19:10:05
2 reakcí na tento příspěvek Uherské Hradiště a okolí
* Dopravní nehody s účastí motocyklistů vykazují dlouhodobě nejvyšší závažnost.
* Na tisíc nehod v 1. pololetí 2008 připadalo 42 usmrcených. (V roce 2007 byla průměrná závažnost nehod motocyklistů 38,7).
* Průměrná závažnost nehod motocyklistů je 7x vyšší než u nehod osobních automobilů.
* Vyšší šanci na přežití dopravní nehody mají oproti motocyklistům i chodci!
* 68 % obětí dopravních nehod motocyklistů jsou sami motocyklisté.
Motocyklisté by si měli uvědomit, že:
* patří k nejzranitelnějším účastníkům silničního provozu a případný střet s vozidlem nebo s pevnou překážkou končí ve valné většině případů smrtí nebo těžkým zraněním motocyklisty,
* podmínkou jízdy na motocyklu je používání prvků pasivní bezpečnosti; přilba, vhodné oblečení s reflexními prvky, pevná obuv a rukavice jsou nutností,
* i sebelepší výbava není zárukou bezpečného návratu, pokud motocyklista jede riskantně, zejména pokud nepřizpůsobí rychlost své jízdy stavu pozemní komunikace, hustotě provozu a počasí,
* je zapotřebí si uvědomit brzdnou dráhu motocyklu. Za normálních podmínek s reakční dobou 1 sekunda je zapotřebí k zastavení z 80 km/h cca 58 metrů, při rychlosti 100 km/h je brzdná dráha cca 83 metrů a při 200 km/h 280 metrů,
* při jízdě je nutné dbát zvýšené opatrnosti, pokud je na vozovce:
o spadané listí
o olejové skvrny
o dochází ke změně povrchu vozovky (například asfalt – beton)
o dilatační spáry na mostech
o povrch je pokrytý dlažebními kostkami (zejména pokud je povrch vlhký)
o olej, nafta
* při jízdě je nutné předvídat – uvědomte si existenci slepých úhlů zpětných zrcátek automobilů, skutečnost, že ostatní motoristé mohou snadno motocyklistu přehlédnout
* průměrné náklady na léčení jednoho motocyklisty po dopravní nehodě jsou cca 317000 Kč (zdroj: mluvčí VZP)
* cena invalidního vozíku se pohybuje od 80 000 Kč výše (zdroj: mluvčí VZP)
* Nejvyšší závažnost dopravních nehod (počet usmrcených na 1000 nehod) byla v roce 2007 u motocyklů kde na 1 000 nehod připadá bezmála 39 usmrcených osob (přesně 38,7 osob). Průměrná hodnota tohoto ukazatele v České republice v roce 2007 představuje 6,15 usmrcených osob připadajících na 1 000 nehod, tj. u motocyklistů je více jak 6x vyšší než průměr,
* nejčastější zdravotní důsledky dopravních nehod motocyklistů:
o otevřené, komplikované zlomeniny dolních končetin,
o vážné úrazy hlavy, zlomeniny obličejových kostí, a to i přes použití přilby,
o úrazy páteře,
o zlomeniny pánve.
1 reakcí na tento příspěvek Uherské Hradiště a okolí
Miši>Kruci, celou dobu se tesim ze skoly domu, ze se projedu a vyzkousim nove gate, navic kolem druhe hodiny bylo krasne, uz aj svitilo slunko a bylo 20 stupnu, dojedu dom, nez sem si nachystal veci do skoly, tak zacalo prset
Dobre ti tak elektrikaru