1 reakcí na tento příspěvek Elektrické schéma CPI Popcorn
nemá teplotní čidlo, v podstatě žádný z těchto jednoduchých skútrů nemá teplotní čidlo(nepočítám vodníky) bavím se o vzducháčích a automatickém sytiči.
Ten sám o sobě pracuje na principu - něco jako bimetal(bimetalový teploměr), ale je tam jiná součástka, snad nějaký solenoidní ventil, roztahuje se a ztahuje. A většinou, to plati všeobecně pro tyto 2T skútry, je při teplotě pod 45°C otevřený, tudíš funguje jako sytič, nad tuto teplotuje sám uzavřený...
A po připojení napětí se sytič musí cca do 5ti minut otevřít naplno(tím jehlou uzavře okruh sytiče). Když to řeknu ještě blběji, je to jako kdybys tam měl topnou spirálu tu ohříval a vlivem teplotní roztažnosti se ti otevírá-vysouvá ventil sytiče nebo zavírá, není to skokem. Snad mi rozumíš.
Jakmile klesne teplota okolního vzduchu(respektive motorového prostoru) pod 45°C, měl by sytič být opět ve výchozí poloze.
Pokud budeš mít někdy venku sytič ze skútra, tak si to zkus jak to funguje Připojíš 12V a pozoruj jak se pozvolna vysouvá ventil sytiče
Je možný ze ty jmenovaný AC teplotní čidla mají, třeba ho mám i já a ani o tom nevím, zas tolik jsem to ještě nestudoval, měl jsem 2 poruchy a vyřešil jsem je, a při jedný poruše jsem právě musel testovat i automatickej sytič.
Taky je možné, že AC skútry mají čidlo jen z důvodu aby ukázali teplotu motorku na displeji.fakt nevím...
Naposledy editováno 13.10.2008 18:52:42
Ale k věci - napětí tuším, že nenaměříš, pač to ve studeném stavu je "sytič" vysunut a pak za provozu motoru vlivem přívodu el. energie se ohřívá (je to vlastně topné těleso)
už jsem jednou popisoval jak to zkusit
http://www.motorkari.../?ft=31100&fid=9
Až to vyzkoušíš a bude to tím, tak si nech udělat manuální ovládání (mám ho cca 4roky a je klid)
Ať se daří
1 reakcí na tento příspěvek Elektrické schéma CPI Popcorn
IvoR1>Když zacpu přívod vzduchu tak taky ani neškytne. Dříve, když nechtěl naskočit, tak jsem jej naklonil do boku až začal téct benzín z karburátoru a pak naskočil. Teď můžu naklánět jak chci a nic neteče.Pořád mám podezření na zbývající dva dráty. Zítra ten karbec rozeberu a zjistím k čemu jsou.
Nemyslel jsem přívod vzduchu, ale otvor po demontovaným sytiči zacpat prstem.
Je to vlatně jak tu MaraTT-R vysvětloval, otevření obohacovacího kanálu, který po ohřátí zavře sytič.
2:ScoterD - za studena je otevřený a pak se zasouvá.
Když je KO, tak se to projevuje:
a)tak, že teplý nechce chytnou a svíčka je furt mokrá a zakarbonovaná
b)nejde nastartovat (lze, ale špatně)a za studeného počasí velmi problematicky
1 reakcí na tento příspěvek Elektrické schéma CPI Popcorn
Záleží jak je to na karbu dělaný, jestli jehla přivře "obohacovací okruh" tak pak je sytič otevřený za studena (jehla nahoře) a s teplotou se zavírá
Ty vole sem se nějak vtom zamotal
Co máš za karb? Jestli dellorto tak na ten dělaj ruční sadu.