Téma: Startovani motorky
Odešla mi baterka.Včera jsem chtěl motorku nahodit přes nabiječku. A ozvalo se divne cvrčeni. Okamžitě jsem to vypnul. Pujčil jsem si baterku od znameho. Starter toči ale svičky nehažou jiskru.Asi jsem něco podělal Mohl jsem si stim něco zničit .
záleží co máš za stroj, pokud má karburátory, tak to budeš muset chvíli trápit než se ti naplní. Já měl před tím sevenfifty a taky jsem jí musel trochu dýl škádlit. Jinak startovat přes nabíječku je celkem odvaha, protože pokud není ruská tak jsi jí pravděpodobně znehodnotil. Pokud máš stříkačku a nestartuje pak má páníšek problém...
1 reakcí na tento příspěvek Startovani motorky
no tak jak říkám, nejlíp otevřít kohout, startovat, bude to trvat ,ale naskočí. Měl jsem též cb750 a tam to trvato tak 15 minut určitě.
1 reakcí na tento příspěvek Startovani motorky
no loni jsem jí odstavil na podzim pak až v dubnu startoval a trvalo to.
1 reakcí na tento příspěvek Startovani motorky
No nevim. Minuly tyden jsem měnil svičky a motorka jela v pohodě. Vsobotu jsem ji nakop a po chvili zdechla. Od te doby problem nastartovat. Při pokusech ji sprovoznit jsem vybil baterku a to jsem dostal ten blby napad přes nabiječku. Svičky byly mokre. Skoušel jsem jiskru,nehaže. ale tet nevim jestli ma hazet jiskru když jsem nedal kostru.myslim tim že svička byla ve fajfce a jestli jsem ji nemel opřit o hlavu motoru aby mela kostru. Je to moje prvni motorka tak že toho zase moc nevim.
1 reakcí na tento příspěvek Startovani motorky
Pokud to má podtlakový palivový kohout, tak než se naplní karbec po zimě to může trvat i dýl jak 5minut. Proto je lepší, karby naplnit "ruční metodou" odpojit hadici od kohoutu a nalejt to tam přímo tou hadičkou, nebo odpojit tu tenkou hadičku a vytvořit podlak pusou, ale to je opruz :/ . Potom musí chytit hned.
Startovat pomocí nabíječky, to je pěkná hovadina :lol: :lol: :lol: jediný čeho člověk dosáhne je tak akorát to ž e v horším případě zničí nabíječku. (existujou i nabíječky co umožňují i "posílení startu" nebo jak se to píše či co to je, ale taková nabíječka má vlastní akumulátor).
Aby svíčka házela jiskru tak musí bejt ukostřená ;)
U Hond to je většinou tak, že když se vypne chcípák, tak startér pořád točí.
-
Včera sem oživoval Transalpa co sem ho skládal - všechno sem měl rozdělaný a pře oživováním ještě hodinu předtím i karby a kontroloval sem hladinu. Dal sem to na motku, napustil karby benálem, sytič ještě nejde pustit, protože lanka sou v háji, takže jsem pouze ručně nastavil vyšší volnoběh, startér otočil párkrát motorem, cca 1-2vteřiny a motor chytnul :thmubup:
Startovat pomocí nabíječky, to je pěkná hovadina :lol: :lol: :lol: jediný čeho člověk dosáhne je tak akorát to ž e v horším případě zničí nabíječku. (existujou i nabíječky co umožňují i "posílení startu" nebo jak se to píše či co to je, ale taková nabíječka má vlastní akumulátor).
Aby svíčka házela jiskru tak musí bejt ukostřená ;)
U Hond to je většinou tak, že když se vypne chcípák, tak startér pořád točí.
-
Včera sem oživoval Transalpa co sem ho skládal - všechno sem měl rozdělaný a pře oživováním ještě hodinu předtím i karby a kontroloval sem hladinu. Dal sem to na motku, napustil karby benálem, sytič ještě nejde pustit, protože lanka sou v háji, takže jsem pouze ručně nastavil vyšší volnoběh, startér otočil párkrát motorem, cca 1-2vteřiny a motor chytnul :thmubup:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovani motorky
Dingo: Ještě bych doplnil, že u novějších podtlakových kohoutů bývá poloha PRI, kdy se podtlakový ventil obejde a zaplní se karburátory. Někteří to nevědí a huntují baterie zbytečně.
A moje ruská nabíječka má polohu "ZAPUSK", při které se promění v takové malé svářecí trafo
Na ni se dá startovat v pohodě - ale to je dost netradiční výrobek.
A moje ruská nabíječka má polohu "ZAPUSK", při které se promění v takové malé svářecí trafo

1100 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovani motorky
1100Virago>nojo, jenže ne každej má doma "kus poctivýho ruskýho železa" v podobě nabíječky svářečky :lol: :thmubup:
Já mám třeba home made nabíječku - zkratuodolná. Je tam trafo ze starýho monitoru - dává asi 1,5A a 22V, pak jednoduchej obvod ze stábíku napětí je zapojen jako stabík proudu a nějakej "hřející odpor" (výkonovej) toť vše, jo ještě přepínač na 0,7A a 1A. Včera sem měřil počátek nabíjení - bateka skoro plná, naprázdno 12,33V, začal sme nabíjet a 12,56V a pomalu to lezlo nahoru. Po 4 hodinách sem měřil opět nabíjecí napětí a 15,36V (gelovku bych s tím ani náhodou nenabíjel) baterka samozřejmě "vařila" (bublala) jinak byla studená. Po odpojení nabíječky napětí na aku spadlo hned na 13,88V. Dneska oměřím po dni kolik bude mít (tipuju, že 12,6V).
Pokud chce někdo jednoduchou nabíječku, stačí mu trafo kolem 2A cca 16V-24V jedna výkonová dioda a žárovka 12V 21W (žárovka bude zapojena sériově a při nabíjení bude svítit a zároveň omezovat nabíjecí proud). Na to aby člověk v zimě oživil obyč baterku to stačí.
I když si myslim, že se dá dneska obyč nabíječka koupit za pár šlupek.
Já mám třeba home made nabíječku - zkratuodolná. Je tam trafo ze starýho monitoru - dává asi 1,5A a 22V, pak jednoduchej obvod ze stábíku napětí je zapojen jako stabík proudu a nějakej "hřející odpor" (výkonovej) toť vše, jo ještě přepínač na 0,7A a 1A. Včera sem měřil počátek nabíjení - bateka skoro plná, naprázdno 12,33V, začal sme nabíjet a 12,56V a pomalu to lezlo nahoru. Po 4 hodinách sem měřil opět nabíjecí napětí a 15,36V (gelovku bych s tím ani náhodou nenabíjel) baterka samozřejmě "vařila" (bublala) jinak byla studená. Po odpojení nabíječky napětí na aku spadlo hned na 13,88V. Dneska oměřím po dni kolik bude mít (tipuju, že 12,6V).
Pokud chce někdo jednoduchou nabíječku, stačí mu trafo kolem 2A cca 16V-24V jedna výkonová dioda a žárovka 12V 21W (žárovka bude zapojena sériově a při nabíjení bude svítit a zároveň omezovat nabíjecí proud). Na to aby člověk v zimě oživil obyč baterku to stačí.
I když si myslim, že se dá dneska obyč nabíječka koupit za pár šlupek.
1 reakcí na tento příspěvek Startovani motorky
dingo: ty bláho odpojovat hadičku z kohoutu a lít to tam ručně?? to je v pohodě? a proti tomu udělat podtlak v jiné hadičce je opruz? tak to to vidím přesně opačně,
ten podtlak sem dělal pokaždé pač mě kohout PRI nefungoval a je to otázka 10ti sekund
ten podtlak sem dělal pokaždé pač mě kohout PRI nefungoval a je to otázka 10ti sekund
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovani motorky
Jurawood>tak dneska sem si taky "zacucal" hadičku, sem se nasral a ten posranejfiltr dám pryč, brácha říkal taky, že ho tam dal a netek mu tam benál, dneska sem si to taky zkusil, bez filtru no problem, dal sem filtr a nic :puke:.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovani motorky
Existují dva druhy filtrů - jedny jsou pro tok samospádem, druhé pro nucený tok čerpadlem. Když se dají ty "čerpadlové" na samospád, začínají problémy - jejich propustnost je nižší (a filtrace účinnější) a benzín neteče, jak by měl. Na to pozor!
1100 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Startovani motorky
1100Virago>no nevim co to je za typ, to samý používám na Jawce a tam s tím probléme nejsou, jenže tam je zase aspoň trochu převýšení a teče to jak ďas ale tady nic, bez filtu noproblemo, chjo.
Dnes jsem skoušel jiskru tak ji haže. Baterku jsem měl na nabiječce po dobiti jsem parkrat protočil starter a baterka je oět k.o. Tak to vidim vytřepat prasatko -a koupit novou. Co se tyka starych sviček tak byly černe a vyfuk je taky začouzeny - zřejmně špatne spalovani. Necham to odvest do hondy a pořadně seřidit karburatory - když byla zahřata tak chytala napoprve a po odstaveni, stačil jeden den a startovala velice těško. Když chytla občas střelil vyfuk a po zahřati startovala na poprve. Tet mi odešla baterka ,tak me experymenty konči a přenecham to raději odbornikum. Snad to nebude moc drahe......... uvidim..
Pokud jsi neměl motorku v teplé garáži, tak se startováním bude malinko problém, voni Japonci jsou na teplotu poměrně hákliví a ulejvají svíčky (to, že včera bylo teplo nic neznamená). Takže bych se na tvém místě až tak neplašil, vyndej svíce, očisti je hadříkem, nastav přesně vzdálenost elektrod svíčky (mám cbr a vzdálenost je 0.8 mm, ty to budeš mít podobný) a ještě lépe nahřej horkovzdušnou pistolí nebo na plynovém vařiči. Napoj přes startovací kabely svou baterii v motorce na autobaterku (je výkonnější - lépe zatočí, lepší jiskra) a nastartuj. Myslím, že to půjde bez problémů.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.