globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Boční vítr
 
27.2.2007 v 20:53
poradte: mám mašinu chvíli a radost z prvních jízd mi narušil silný boční vitr. Asi víte co myslím-takové ty nárazy, které hejbou motorkou. Jakou s tím máte zkušenost? já z toho byl zezačátku dost vyplesklej, ale koukal jsem, že náký borci to pálili po dálnici jakoby se nechumelilo. Může to být motorkou-myslím váhou, typem, kapotáží apod? Nebo si na to člověk prostě musí zvyknout a "ignorovat"?

Boční vítr

28.2.2007 v 08:27 | Nahoru | #1
Některý motorky jsou k tomu náchylnější, jiný ne.......
Jezdi a časem si zvykneš a budeš to korigovat naprosto automaticky a ani ti nepřijde, že se něco takovýho děje ;)

(reakce na) Boční vítr

28.2.2007 v 08:32 | Nahoru | #2
PoloS>Hlavně ze začátku vopatrně a především počítej i s fackou od protijedoucího kamionu nebo boční vítr když kamion předjedeš :)

Boční vítr

28.2.2007 v 08:40 | Nahoru | #3
sem po předjetí kamionu nic nezaznamenal nikdy, asi s tím nějak člověk instinktivně počítá .. v silným větru to prostě trochu hází a musí se s tím prostě počítat, když leje jak z konve taky nepoletíš 250

2 reakcí na tento příspěvek Boční vítr

28.2.2007 v 08:41 | Nahoru | #4
navíc rochu míň to hází na kapotovaný motorce než na lehkým naháči...

(reakce na) Boční vítr

28.2.2007 v 09:10 | Nahoru | #5
medved_bedrich>>
a není to náhodou naopak?

Boční vítr

28.2.2007 v 09:20 | Nahoru | #6
mě se zdálo že ne :)
jak byly vichřice první den jel jsem zrovna z Vyškova do jižních čech a povím ti, házelo to fest :)

Boční vítr

28.2.2007 v 11:59 | Nahoru | #7
dik za rady. A myslíte, že na to může mít vliv právě rychlost? Teda, že třeba ve větší rychlosti působí víc sil, motorka je stabilnější a míň to háže? Když se zpomalí a jede se jakoby bezpečně, tak kolem 100, to víc cloumá? Nevím, asi to je jen moje blbá doměnka.

(reakce na) Boční vítr

28.2.2007 v 12:01 | Nahoru | #8
medved_bedrich>>
Tak je to čeeče přesně naopak... Jak je moje SS lehký + kapotovaný, tak jsem jako pohybující se bilboard, do kterého se vítr přesně trefí... ;)

(reakce na) Boční vítr

28.2.2007 v 12:12 | Nahoru | #9
PoloS> leda si na to zvyknout...nic jinýho asi nezbejvá...
s těžkou moto t ocvičímíň, lehkou to rozhodí hnedka, stejně težká kapota to koupí víc než stejně těžkej naháš (plocha...) atd. ... fyzika se ochcat moc nedá :) sranda je to na lehkym enduru :lol:

Boční vítr

28.2.2007 v 12:30 | Nahoru | #10
je to dost i oblečením, když máš kůži-kombinu a správnej poleh (ne posed), tak gut. (v plátěných a volných hadrech jsi jak plachetnice) Většinou, když sedíš zpříma tak to s tebou zacloumá, a ty si pak zamícháš sám s řidítkama...nemám s tím problém, jen za uragánu :lol: ( a mám těžkou motku s dobrým vychováním...)

(reakce na) Boční vítr

28.2.2007 v 12:30 | Nahoru | #11
PoloS>Onehdá jsem to nevydržel a jel jsem provětrat koníky v dost silném větru,po půl hoďce už mě to neba,páč cestovní rychlost klesla na cca 60-70 km/h.Čím více jsem se snažil pobídnout koně,potřeboval jsem větší prostor na vozovce,podotýkám byl to silný boční nárazový vítr.S toho pro mne plyne poučení raději pomalu a bezpečně,než rychleji a pod protijedoucí vůz či škarpu. :D

Boční vítr

28.2.2007 v 12:41 | Nahoru | #12
u tezky masiny je to lepsi nez u lehky, ale v kazdym pripade plati dat si pozor na protijedouci kamiony, na vyjezdy z lesa na pole kde to fouka, na ruzny naspy, mosty atd . zkratke kde "dostanes facku od poryvu"

Boční vítr

5.6.2007 v 14:32 | Nahoru | #13
Já to moc neřeším, jezdím pomaleji, hlavně mě vyděsili vždy ty kamiony, nemám rád ten pocit když ho musím předjíždět. Ale už to nechám na mašině, hodně toho vyřeší za mě. Gyroskopický efekt a setrvačnost mě udrží v lajně. Hlavně se s mašinou nezačít prát. To je pak o držku.

Boční vítr

5.6.2007 v 15:07 | Nahoru | #14
Uz me to parkrat prekvapilo i ve vesnici z mezery mezi barakama.

Boční vítr

5.6.2007 v 16:01 | Nahoru | #15
Zatim nejdelsi prekvapko jsem potkal vloni, dalnicni privadec a protihlikova zabrana. Na jejim konci jsem cekal kopanec, ale on prisel z druhe strany - tocil se za ni vitr - a to mi moc nechybelo, aby mi ta dvouproudovka byla mala :|

Boční vítr

26.6.2007 v 17:31 | Nahoru | #16
No moje zkusenost je asi tato. Jel jsem oveseny jak vanocni stomecek. Bocni platene kufry, tankbag, vak na spolujezdcove sedadle, GIVI Top case 52l. Valil jsem to 170 (vic to neslo. Givi doporucuje max 125 :rolleyes: ). Pokud jsem v jel do otevreneho prostoru (za Frankfurtem, Lucembursko etc, ci videl znacku bocni vitr), spomalil jsem na 120. Pokud sem to neudelal, vyhazovalo mne to z praveho do leveho pruhu, a z leveho mne to hazelo na svodidla. Jedine, co pomohlo, bylo zpomalit. Motorka, plne natankovana i se zavazadly vazila cca 270+ mych 90. Moje zkusenost je, pomuze jen zpomalit. Kdyz predjizdis kamion, pridej :D Ja se jen dival do zrcatka, jestli mam jeste zavazadla :)

Boční vítr

5.7.2007 v 17:34 | Nahoru | #17
Zrovna minulou sobotu jsem mel opacny pocit. Jel jsem z Mlade Boleslavi do Prahy a pri 90km/h me narazy vetru postrkovaly skoro po celym jednom pruhu. kdyz jsem zrychlil pri 140 se to zaclo uklidnovat a pri 190+ uz semnou vitr vubec necloumal.

Prijde mi ze vektor setrvacne sily (hmotnost*rychlost) proste funguje jako stabilizator.

Boční vítr

5.7.2007 v 18:05 | Nahoru | #18
No ja sem mel pocit ze na nahatym GS500 to se mnou hazelo taky podstatne vic nez na kawe, GSo bylo sice tezsi, ale ty mekky tlumice mely taky asi dost podstatnej vliv, no a nebo sem uz zase o neco vyjezdenejsi a tolik si toho nevsimam

Boční vítr

6.7.2007 v 09:26 | Nahoru | #19
Ja kdyz mel jeste XR125 tak jsem jednou absolvoval asi 10 km cestu po rychlostce v lehkým náklonu doleva, ten vitr porad foukal z druhe strany... muselo to vypadat uzasne, silnice rovna a motka se naklani :lol:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist