JH.Bullit>tak nemusi jit primo o to koleno ale i jak se dostat k tomu vetsimu naklonu
Tak hlavně musíš mit vhodné gumy a hlavně nic nuceně!Jezdit a naklánět a potom se "lekneš" až si škrtneš o silnici!A rezervy je ještě potom dost v náklonu!
[img]
Naposledy editováno 06.09.2008 07:49:21
kuba1984.rajce.idnes.cz/KneeDown_training/
2,pěkný čistý úsek nejlépe vracečku kde svítí slunko a je horkej asfalt
3,vysednout tak abys měl hranu sedla zařízlou přesně mezi půlkama
4, vystrčit koleno a zkoušet náklony
5, když pořádně zahřeješ gumy tak to tam pošli spadne to tam samo
Už se mi to povedlo složit na koleno párkrát i se spolujdkyní
Jeste: cim budes mit sirsi gumu, tim vic to muzes (musis) polozit, protoze stycna plocha s asfaltem se posouva dovnitr zatacky a odklon od ni (ne od stredu gumy) je mensi (ted si to pocitam a u sirokych gum, velkych naklonu a nizkych tezist to muze byt i 5°). Dalsi otazka je, co ti dovoli stupacky, napr. moje VFR brousi pri naklonu motorky fous pres 40° (naklon od stycny plochy gumy je v tu chvili asi o 3° mensi). Pokud mas sirsi gumy a pokud to stupacka dovoli, klidne naklanej. Do tech 45° te to na zahratejch gumach a suchy cisty silnici udrzi a do ty doby tam stihnes dat to koleno... pak si udelej fotku a zmer naklon
Jakub> Co je to za letiste, ze kteryho jsou ty fotky?
2LEKO> pekna technika
Skalda> Neda se rict ze 45° je nejaka jasna hranice, hraje tam roli tolik faktoru, ze jakakoliv cisla jsou zavadejici. Staci si uvedomit jak zasadni roli v dynamice prujezdu hraje podelne zrychleni a je jasne, ze naklon nerozhoduje.
btw> na Bridgestonech BT-002 jsem si nameril jednu jizdu (okruh samozrejme) maximalni naklony 53° prujezd , peak 56°, takze to jde mnohem dal.
jak říkají někteří závodnící, motka by zatáčku ideálně projela sama, to jen my motorkáři ji to kur*ime
Dawe02>Skalda> Neda se rict ze 45° je nejaka jasna hranice, hraje tam roli tolik faktoru, ze jakakoliv cisla jsou zavadejici. Staci si uvedomit jak zasadni roli v dynamice prujezdu hraje podelne zrychleni a je jasne, ze naklon nerozhoduje.
No to se skutecne rict neda, ze je to "jasna" hranice... taky sem nic takovyho nerekl . Mluvil jsem o naklonu, kterej jeste skoro jiste neustreli a to je rozdil. Limitni naklon bude nejaky rozsah a rekl bych ze pro cloveka, kterej nema predstavu v jakym intervalu se pohybuje je informace o jeho spodni hranici celkem uzitecna (proto mu ji rikam).
Pokud je ve hre v ten moment jeste podelna akcelerace (zrychlovani/brzdeni), tak to samozrejme hraje velkou roli, ale je treba si uvedomit, ze diky tomu, ze vyslednice obou sil (podelna kvuli zrychleni/zbrzdovani a pricna kvuli spravnemu "padani do zatacky") je jejich vektorovym souctem (a F^2 = pricna^2 + podelna^2), nevystupuji tam linearni zavislosti - deje se to, ze napr. pri 90% vyuziti pricne sily se da podelna vyuzit jeste na > 40%. Nebo jinak: moznosti akcelerace/brzdeni zacnou prudce klesat az na same hranici naklonu, pri jen o trochu mensich naklonech se rychle vraceji k puvodnim hodnotam.
Nepredpokladam, ze JH.Bullit bude chtit na prvnim kolinku trenovat rovnou i maximalni brzdeni a rozjezdy z naklonu . Nemyslim si, ze ta puvodni informace ode me (pokud se spravne interpretuje) by byla nejak zavadejici... (pro zajimavost v motoGP maj pneumatiky spolehlive na 60° (tentokrat radsi dodam, ze to je mysleno bez pricnych sil) a videl sem tam peak cca 65°, ale to uz brousi i loket)
Tak to nikdy na "koleno"už asi nedám!!Máš někdy čas mi to "prakticky" ukázat,tu teorii!!??
[img]
co presne chces v praxi zkouset? jak clovek dostane lowsider, kdyz vezme za heft v naklonu? pokud by se melo testovat, jak zavisi maximalni mozne podelne zrychleni na okamzitym pricnym, tak to se obavam, ze v amaterskych podminkach budem overovat tezko... (ale urcite sem ochoten jakykmoliv nedestruktivnim experimentum a cas mam do konce zari)
Skalda>2LEKO> nechapu, proc tvuj zaver z toho co jsem rekl je, ze to "na koleno uz asi nikdy nedas", to mi vysvetli...
co presne chces v praxi zkouset? jak clovek dostane lowsider, kdyz vezme za heft v naklonu? pokud by se melo testovat, jak zavisi maximalni mozne podelne zrychleni na okamzitym pricnym, tak to se obavam, ze v amaterskych podminkach budem overovat tezko... (ale urcite sem ochoten jakykmoliv nedestruktivnim experimentum a cas mam do konce zari)
Já si dělal prdel,že to bereš moc "vědecky"!!
Praxe je jedna věc a teorie druhá!
Já radši jezdím a teorii vytvářím na základě praxe! Ty to máš asi obráceně!
... vedecky, to ja mam rad ale nestaci mi to - proto mam motorku i v garazi a nejen na papire . jenom skoda, ze v podobnejch otazkach se daj horni hranice testovat jen tezko bez rizika rozmlaceni motorky, proto je fajn kdyz spodni hranici zodpovi teorie a zbytecny strach muze jit stranou...
uz ti to nekdy v naklonu ustrelilo?