V únoru se tu, plná nadšení, pochlubila paní s nickem ,,Juniorka", že má novou první mašinu CBR 600 RR. Já ji na to tenkrát napsal, že pokud to fakt její první motorka, že mám obavu, že je adept na pár řádků v černé kronice. V nedávné době tragicky zemřela při nehodě. Když jsem o havárii četl bylo mi z toho fakt na nic. Protože to v poslední době tady byla zmíněná už několikátá těžká nehoda začátečníka, otevřel jsem tu téma volby prvního stroje v naději, že se snad někdo při volbě nového stroje víc zamyslí nad tím co kupuje a jestli zvládne nový stroj i sebe(!!!). Ani jsem nečekal,že se najdou jedinci, kteří budou namítat něco proti tomu začínat na slabších strojích.....
Později tu bylo napsáno, že mnou zmíněná nehoda byla PRÝ jen smůla, která může potkat každého, takže jsem musel obsah upravit, abych zbytečně nejitřil rány. Otázku jestli by se konkrétní nehoda stala, kdyby jela na slabším stroji, anebo kdyby byla víc vyježděná, nechci řešit. Berte to prosím už jen všeobecně.
Uzavřeno 05.08.2011 v 10:46 uživatelem kov
Naposledy editováno 14.04.2011 15:26:41
...na motorce jsem ve třehu jak při westernové přestřelce a sleduji fakticky vše (i to jestli řidič v plechovce jedoucí do protivky nečumí na mobil),ale pak vjedu do lesa a štěrk v mírné zatáčce, ve stínu (vysypaný deštěm) z lesní cesty utluče můj falešný pocit,že ta má jízda je tak, jak má být.
Taky jde o to,že pokud už člověk neudrží na uzdě své emoce a potáhne pořádně za plyn, tak je dobré když mu míru emocí omezuje výkon a možnosti stroje. Časem na lecos příjde a pak je teprve čas přejít ne silnější stroj.
Podle mého mínění by měly být ve vývoji motorkáře 4 výkonové stupně. Zhruba do 15KW,50,100 a pak, po letech, teprve výš než těch 100.
Tak kde s motorkou pro začínající v zatáčce ubereš plyn a jedeš klidně dál, tam ti ostrá mašina zablokuje zadní kolo a to nemluvím o podřazování. A taky naopak. Člověk se může něčeho leknout, škubne zápěstím a tam kde malá poskočí dopředu, tam velká jezdce zahodí.
Naposledy editováno 02.09.2008 23:48:07
MrsAtasova>prackarr> bré ráno: zajímalo by mě,jak vypadÁ 18tiletý PROF9K,co se bije do prsou.....jsem zmatená-pomoooooc!
Onehdy tu,nevím kde přesně jeden takový radil někomu,že šestka či litr pro zelenáče je napohodu,protože je to o tom,jak to má v hlavě srovnaný a jak otočí plynem.
Jako důkaz,že to tak funguje uvedl sebe,že má taky šestku a žije. Co ten toho v 18ti už musel najet,co? lol lol
MrsAtasova>prackarr> bré ráno: zajímalo by mě,jak vypadÁ 18tiletý PROF9K,co se bije do prsou.....jsem zmatená-pomoooooc!
ten co se "vyřítí" do protisměru ve vesnici,cpe se mezi dvě auta,je "vytřeštěný" z toho "tempa" ,ale přesto stačí "mávat",jako zdravení za každou cenu a v každé situaci a potom sem píše jak mu to ustřelilo na písku o ploše velikosti mexického dolaru a že ho někdo nepozdravil a jaký má namontovat "laďák!
2LEKO>MrsAtasova>prackarr> bré ráno: zajímalo by mě,jak vypadÁ 18tiletý PROF9K,co se bije do prsou.....jsem zmatená-pomoooooc!
ten co se "vyřítí" do protisměru ve vesnici,cpe se mezi dvě auta,je "vytřeštěný" z toho "tempa" ,ale přesto stačí "mávat",jako zdravení za každou cenu a v každé situaci a potom sem píše jak mu to ustřelilo na písku o ploše velikosti mexického dolaru a že ho někdo nepozdravil a jaký má namontovat "laďák!
hlavně to s tím pískem jsi vystih
Generiq>Já bych se přidal k debatě s tím, že menší objemy nejsou tak záludné na jemnou práci s plynem.
Tak kde s motorkou pro začínající v zatáčce ubereš plyn a jedeš klidně dál, tam ti ostrá mašina zablokuje zadní kolo a to nemluvím o podřazování. A taky naopak. Člověk se může něčeho leknout, škubne zápěstím a tam kde malá poskočí dopředu, tam velká jezdce zahodí.
co? ja teda nevim, ale tahle agrumentace zastancu postupnyho zvysovani objemu me vadi... bud necukam zapestim nebo mam R1 zaskrcenou na 25kW lol . Ne je to blbost, sedni na neco podobnyho jak erjednapycovolejedujakcyp a uvidis ze je to uplna pohodicka, proste jen muzes jet svizneji jak na dvace... zadny zahazovani jezdce neexistuje, teda asi jo ale to fakt musis byt uplnej debil aby se ti to povedlo...
edit: preklep (zasrancu misto zastancu lol )
Naposledy editováno 03.09.2008 07:41:13
Mám jednoduchý test: Půjčil bys svou motorku osmnáctiletému klukovi, který si chce stejnou koupit a na té tvé by si chtěl vyzkoušet, jestli na to má? Protože jestli ne, tak tomu "sedni na neco podobnyho jak erjednapycovolejedujakcyp a uvidis ze je to uplna pohodicka..." sám až tolik nevěříš.
kov>Natsu> Přesně tak to je. Syn se přiznal(jen pro příklad), že přepálil na 125-tce zatáčku a vyletěl částečně do protisměru. Mám za to, že na silné mašině by to nebylo jen ,,částečně". Přece jen ta 125-ka lecos odpustí.
Taky jde o to,že pokud už člověk neudrží na uzdě své emoce a potáhne pořádně za plyn, tak je dobré když mu míru emocí omezuje výkon a možnosti stroje. Časem na lecos příjde a pak je teprve čas přejít ne silnější stroj.
Podle mého mínění by měly být ve vývoji motorkáře 4 výkonové stupně. Zhruba do 15KW,50,100 a pak, po letech, teprve výš než těch 100.
Naprosto souhlasim . Ja taky, nez sem prisel tady na forum a vubec se zacal bavit s lidmi co na moto jezdi, chtel hned supersportlitrhustostreluvoe. Bez toho, abych neco o motorkach, ci o tom co dokazi, vedel. Jak sem procital a zjistoval, ucil se, tak sem si uvedomil, ze na tom co tady pisete asi neco bude, a postupne sem zacal snizovat sve naroky. Na litr sem zapomel, a koukal po 6tikilu - taky SS, vim ze zacit se da na 500 nahacich, ale ja si myslim ze v prvni rade de o ten pocit z jizdy, ten je supr, a kdyz uz jezdit, tak na necem k cemu moje srdce tihne, aby to vsechno bylo dokonale. A pro me to sou proste SS.... Ale bo ja mam rad jistotu, sel sem este niz. Kdyz sem pak vitezoslavne svym kamaradum oznamil, ze si jako prvni moto,jen co nasetrim, pudu koupit Ninju 250R (coz dle meho nazoru, a nazoru jinych jak koukam, je pekna moto pro novacka).. dostalo se mi odezvy ve stylu 'To myslis vazne? Ty si chuj!'.
Nastesti uz mam hlavu svou, a nazory typu 'nemas litr si nula'.. se zvyklat nenecham a prdim na ne.
Kazdopadne sem rad, ze sem mel tu moznost, nez na moto usednu, zjistit si vsechno dopredu, a 'nechat se ovlivnit' lidmi jako ty, che a spol... Coz bude asi zapricineno tim, ze dokazete pouzit argumenty a oduvodneni proc se zlepsovat postupne. V vetach 'R1 je pohoda', 'Staci to mit srovnane v hlave' zadny vyraznejsi argument, jenz by me dokazal presvedcit nevidim.
Takze good job a diky
lordmaso>Generiq>Já bych se přidal k debatě s tím, že menší objemy nejsou tak záludné na jemnou práci s plynem.
Tak kde s motorkou pro začínající v zatáčce ubereš plyn a jedeš klidně dál, tam ti ostrá mašina zablokuje zadní kolo a to nemluvím o podřazování. A taky naopak. Člověk se může něčeho leknout, škubne zápěstím a tam kde malá poskočí dopředu, tam velká jezdce zahodí.
co? ja teda nevim, ale tahle agrumentace zastancu postupnyho zvysovani objemu me vadi... bud necukam zapestim nebo mam R1 zaskrcenou na 25kW lol . Ne je to blbost, sedni na neco podobnyho jak erjednapycovolejedujakcyp a uvidis ze je to uplna pohodicka, proste jen muzes jet svizneji jak na dvace... zadny zahazovani jezdce neexistuje, teda asi jo ale to fakt musis byt uplnej debil aby se ti to povedlo...
edit: preklep (zasrancu misto zastancu lol )
kolik máš na tom litru najeto, že rozdáváš moudra?
Nekupoval si si náhodu letos R1 jako první moto?
Edit: A podle hlášek v komentáři tvojí motorky jsem pochopil že si to hned v dubnu (tj. po 2. měsíci ježdění) poslal do pole. Takže bejt tebou bych začátečníkům moc neradil
Naposledy editováno 03.09.2008 11:39:18
O tom, že přece nemusí tahat pravou do plna snad jen tolik, že pokud jezdí na litrovým 4válci na 6 tis. otáček a využívá ze 150 kobyl slabejch 40, tak si asi koupil litra ne pro výkon a jízdní vlastnosti, ale kvůli machrování.
A to je podle mě na motce nebezpečnější jak kýbl vazelíny rozkydanej v zatáčce.
EDIT: Rád se nechám poučit
Naposledy editováno 03.09.2008 12:24:47
Che>díky za podněty - v zimě si na tom fakt smlsnu - jestli můžu, tak jednu kontrolní otázku - je při krizovým vyhýbacím manévru rozdíl, jestli sedím na máše s úzkejma nebo širokejma gumama, nebo je to jedno???
bez rozmyslu z voleje...hmmmmmmmmmmm........není.
na motce se širší gumou je na změnu směru třeba větší síla a abych zatočil stejně jako s úzkou gumou, tak to musím navíc i víc naklopit.
trefa? :o
Che>díky za podněty - v zimě si na tom fakt smlsnu - jestli můžu, tak jednu kontrolní otázku - je při krizovým vyhýbacím manévru rozdíl, jestli sedím na máše s úzkejma nebo širokejma gumama, nebo je to jedno???
Čau comandante. K těm gumám. V normálním rozměru (mám vzadu 160) to asi moc roli nehraje. Spíše váha mašiny a z toho plynoucí setrvačné hmoty. A taky gyroskopický moment - který je u těžšího kola samozřejmě větší.
Před měsícem jsem vezl synovu dvacku na servis. Ve městě jsem byl král silnice - ta úžasná lehkost, přehazování ze strany na stranu, ... Chyběla mi trošku akcelerace, ale ani to nebylo tragický.
Po těch pár zkušenostech, kterých zase tak moc nemám, se mi jeví optimální vzadu 130 až 160.
Pořídit si na úvod širší bačkoru, než mám délku penisu, není asi moc rozumný lol