a popřípadně kdy čistic řetěz čističem?
bylo mi řečeno že dvakrát mazat jednou čistit ...
díky za rady
Naposledy editováno 09.08.2008 22:22:41
tak se s tím poper
tatunac>kdo nepozná kdy mazet řetěz by mněl jezdit na koloběžce jakmile se začnou na válečcích objevovat lesklý plošky lépe ještě o něco dřív jestli chceš řetěz brzy zahodit používej olej a ne sprej
a já si vždycky myslel, že jde jen o to, aby se válečky točily!
no nic, musím se ještě hodně učit!
Pokud jsem někde na dovolené, tak jen stříkám ... přijedu domů a celé vyčistím.
Zatím jsem neměl nikdy problém, a řetěz si na nic neztěžoval
Cobra357>tatunac>kdo nepozná kdy mazet řetěz by mněl jezdit na koloběžce jakmile se začnou na válečcích objevovat lesklý plošky lépe ještě o něco dřív jestli chceš řetěz brzy zahodit používej olej a ne sprej
Jasně! Proto naprostá většina výrobců určuje jako mazadlo na řetěz převodové oleje typu PP 80/90!Jak můžeš napsat takovou hovadinu když právě opak je pravdou. Řetězy ničí spraye a ne olej!
olejem se mazou crossky a endura, protoze porad jezdej piskem a prachem, kterej se do spreje pekne prilepi a brousi o 106, olej odrstrikne i s piskem, proto se tam taky davaj ty automaticky olejnicky, protoze olej tam vydrzi 1 otacku retezu...
na silnice urcite sprej (a vsadim se, ze zadny vyrobce na silnice olej nedoporucuje), je to synteticky mazivo pro O-X krouzky, presne vyrabeny pro mazani retezu, tak asi vedi, co delaj, kdyz umej vyrobit motorovej olej, co chrani dlouhodobe pri 18000 ot/min za vysoky teploty, tak asi umej udelat mazivo na retez...
chrosh>Cobra357>tatunac>kdo nepozná kdy mazet řetěz by mněl jezdit na koloběžce jakmile se začnou na válečcích objevovat lesklý plošky lépe ještě o něco dřív jestli chceš řetěz brzy zahodit používej olej a ne sprej
Jasně! Proto naprostá většina výrobců určuje jako mazadlo na řetěz převodové oleje typu PP 80/90!Jak můžeš napsat takovou hovadinu když právě opak je pravdou. Řetězy ničí spraye a ne olej!
olejem se mazou crossky a endura, protoze porad jezdej piskem a prachem, kterej se do spreje pekne prilepi a brousi o 106, olej odrstrikne i s piskem, proto se tam taky davaj ty automaticky olejnicky, protoze olej tam vydrzi 1 otacku retezu...
na silnice urcite sprej (a vsadim se, ze zadny vyrobce na silnice olej nedoporucuje), je to synteticky mazivo pro O-X krouzky, presne vyrabeny pro mazani retezu, tak asi vedi, co delaj, kdyz umej vyrobit motorovej olej, co chrani dlouhodobe pri 18000 ot/min za vysoky teploty, tak asi umej udelat mazivo na retez...
já mám v manuálu doporučený převoďák nebo sprej k tomu určený
vše k mazání od prodejce řetězů:
www.motoretezy.cz/eshop/moto/cz/1c10/
Naposledy editováno 10.08.2008 14:20:06
Clean the drive chain with kerosene and a small soft brush.
Thoroughly lubricate the drive chain with a special O-ring chain lubricant.
Do not use ENGINE oil or any other lubricants for the drive chain, as they may contain substances that could damage the O-rings.
Takze:
Retez cistete petrolejem (kerosene = obyc petrolej do petrolejky) a malym jemnym kartacem.
Dukladne namazte specialnim mazadlem na O-krouzkovy retezy (takze sprej na O-ring, prevodovy olej neni primarne na O-ring).
Necistete motorovym olejem a jinymi mazadly, co muzou obsahovat primesy nicici O-krouzky (takze motorovy olej a mozna i prevodovy olej (nejspis syntetiky) muzou (nemusi) obsahovat neco, co nici O-krouzky).