globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řazení, otáčky atd.
 
7.8.2008 v 21:27
Asi mě za tenhle dotaz ukamenujete, ale nevím koho jiného se zeptat. Autoškolou jsem proletěla jako uragán a o motorkách vím prd. Takže jak správně řadit na motce? Jedná se o kawu er-5 - při jakých otáčkách přehazovat kvalty? V autoškole jsem to celou dobu dělala jak u auta, tzn. řazení při ot. kolem 3000, učitel nikdy nic neříkal, takže jsem žila v domění, že je to dobře (honda cbf). Ale mojí motce se to evidentně nelíbí, tak se ptám, jak na to. Podle čeho poznám, jaké otáčky jsou tak optimální? V manuálu je jen tohle:
Výkon
Maximální výkon

37 kW (50,3 PS) při 9000 ot/min
20,4 kW (27 PS) při 6000 ot/min
(b) 25 kw (34 PS) při 8000 ot/min

Maximální točivý moment
46 Nm (4,6 kgm) při 7200 ot/min
45 Nm (4,5kgm) při 4500 ot/min
(b) 37 Nm (3,7 kgm) při 4500 ot/min

a to mi absolutně nic neříká.

Druhý dotaz - motka mi začala chcípat při vyšší rychlosti, při jízdě na rezervu to nedělá. Než to nechám zkontrolovat nějakým zkušeným, můžu mít přepnuto stále na rezervu? Nebo se to nějak ničí?

Řazení, otáčky atd.

7.8.2008 v 21:41 | Nahoru | #1
nemyslim si ze nejaky motorkar radi podla otacok na otackomery
musis sa naucit pocuvat motor a radit podla jeho zvuku do toho sa urcite dostanes

(ine otacky su pri sportovej ine pri pohodovej jazde)

Řazení, otáčky atd.

7.8.2008 v 21:43 | Nahoru | #2
V autoškole to motka zvládala nejspíše proto, že cbf je 4válec. Zato er - 5 je 2válec, tudíž se jí tak nízké otáčky "nelíbí"
Řazení se odvíjí hlavně podle stylu jízdy:
- pokud pojedu palbu, samozřejmě budu chtít využít plný potenciál motoru (jeho výkon), a proto točit do ot., ve kterých má motor největší výkon (viz. 37 kW/9 tis. ot.)
- pro poklidné ježdění není třeba tolik vytáčet - není nutnost max. výkonu, ale spíše točivého momentu (pro okamžitou případnou reakci motoru)
-> optimální ot. pro tento jízní režim jsou 4 - 6 tis. ot/min
Pokud se mýlím, zkušenější jistě opraví

Řazení, otáčky atd.

7.8.2008 v 21:50 | Nahoru | #3
tak tak,podle stylu jizdy....toč to tak,dokavad je Ti to přijemne sluchově....jak ucitiš nějake vyraznějši vibrace,tak přeřadit...no,těžko se to vysvětluje,za chvilku na to přijdeš sama,zautomatizuješ si to..ja sem z moto budiky oddělal,je mi jedno,kolik toči,jezdim podle citu....

na tu rezervu klidně mit přeple mužeš,zřejmě bude asi přicpana trubička v nadrži,něbo nějaka špinka v kohoutku...

Řazení, otáčky atd.

7.8.2008 v 21:56 | Nahoru | #4

Adam23>V autoškole to motka zvládala nejspíše proto, že cbf je 4válec. Zato er - 5 je 2válec, tudíž se jí tak nízké otáčky "nelíbí"
Řazení se odvíjí hlavně podle stylu jízdy:
- pokud pojedu palbu, samozřejmě budu chtít využít plný potenciál motoru (jeho výkon), a proto točit do ot., ve kterých má motor největší výkon (viz. 37 kW/9 tis. ot.)
- pro poklidné ježdění není třeba tolik vytáčet - není nutnost max. výkonu, ale spíše točivého momentu (pro okamžitou případnou reakci motoru)
-> optimální ot. pro tento jízní režim jsou 4 - 6 tis. ot/min
Pokud se mýlím, zkušenější jistě opraví



Příspěvek platí, pokud to myslíš správně, akorát to máš špatně napsaný. Že se 4válu nízké otáčky nelíbí . Taky záleží samozřejmě na tom, jestli más 6tku nebo pana litrovýho.

Dvouhrnek jede spíš od nižších otáček, tedy odspodu daleko lépe než 4hrnek. To pleteš kámo, ale realita je jiná. Zas naopak ve vyšších otáčkách, pokud nemáš Baylissovu Ducu, každej 4válec nařeže dvoucylindru.

Ať se vejdeš, neber to jako narážku ...

Řazení, otáčky atd.

7.8.2008 v 21:59 | Nahoru | #5

Rider-Ozzi>Adam23>V autoškole to motka zvládala nejspíše proto, že cbf je 4válec. Zato er - 5 je 2válec, tudíž se jí tak nízké otáčky "nelíbí"
Řazení se odvíjí hlavně podle stylu jízdy:
- pokud pojedu palbu, samozřejmě budu chtít využít plný potenciál motoru (jeho výkon), a proto točit do ot., ve kterých má motor největší výkon (viz. 37 kW/9 tis. ot.)
- pro poklidné ježdění není třeba tolik vytáčet - není nutnost max. výkonu, ale spíše točivého momentu (pro okamžitou případnou reakci motoru)
-> optimální ot. pro tento jízní režim jsou 4 - 6 tis. ot/min
Pokud se mýlím, zkušenější jistě opraví

Příspěvek platí, pokud to myslíš správně, akorát to máš špatně napsaný. Že se 4válu nízké otáčky nelíbí . Taky záleží samozřejmě na tom, jestli más 6tku nebo pana litrovýho.

Dvouhrnek jede spíš od nižších otáček, tedy odspodu daleko lépe než 4hrnek. To pleteš kámo, ale realita je jiná. Zas naopak ve vyšších otáčkách, pokud nemáš Baylissovu Ducu, každej 4válec nařeže dvoucylindru.

Ať se vejdeš, neber to jako narážku ...


Dvouhrnek jde odspoda hezky, jenže na ER5 je dvouhrnek řadovej...kterej má zas trošku jinou charakteristiku, než jsi měl na mysli (Lkovej dvouválec).
Jinak souhlas, dopřej Kawince víc otáček...ono jí to neublíží

Řazení, otáčky atd.

7.8.2008 v 22:24 | Nahoru | #6

Mike26>nemyslim si ze nejaky motorkar radi podla otacok na otackomery
musis sa naucit pocuvat motor a radit podla jeho zvuku do toho sa urcite dostanes

(ine otacky su pri sportovej ine pri pohodovej jazde)



ty voe mam 4val a rve men to pri 5 tisich jak krawa to bych radil porad , takhle to tez nemuzes brat ..... podle toho jestli motka proste jede nebo ne kupredu , pokud uz ne tak sup tam dalsi kvalt teda aspon podle mne ......

Řazení, otáčky atd.

7.8.2008 v 22:27 | Nahoru | #7
Rider-Ozzi> V pořádku, jsem rád, že jsi na to reagoval
Jen abych to uvedl na pravou míru - já se bavil o konkrétních výše uvedených motocyklech (er-5, cbf). Totiž já měl vždy zato, že kultivovanější jsou mnohem více 4válcové, něž - li 2vál. (ať už se jedná o R2, V2, L2) motory (a konkrétně cbf není naladěno na max. výkon ve vysokých ot., a proto soudím, že motor bude ochotněji zvládat i nízké ot.)... Samozřejmě se tu ale nebavíme o průběhu výkonu a toč. momentu - pouze jsem konstatoval, že cbf pobere spíše 3 tis. ot/min, než er-5.

Řazení, otáčky atd.

7.8.2008 v 22:32 | Nahoru | #8
master_frydek> tak ako som tam dodal zalezi ako jazdis pri sportovej jazde ( mam FZ6) ho mozem vytocit aj na 11000 a pri pohode radim aj pri 2500 - 3000)

ja som tam radil konkretnej osobe zaciatocnicke ktora to urcite vytacat nebude ma oprav ak sa mylim

Řazení, otáčky atd.

7.8.2008 v 22:38 | Nahoru | #9
master_frydek> a este jedna vec si napisal ze radis podla toho ci motorka ide alebo nejde dopredu tak potom jazdis dost brutalnu palbu lebo to znamena ze vytacas kazdu rychlost do maxima

Řazení, otáčky atd.

8.8.2008 v 08:46 | Nahoru | #10
Nemej obavy a trochu otevri plyn

Řazení, otáčky atd.

8.8.2008 v 09:01 | Nahoru | #11
Přesně tak, spíš podle citu, jak ta motka jede a reaguje na plyn. Určitě nepodtáčet a vzhledem k tomu, že jsi + - začátečník, tak bych řekl, že střed otáček bude pro Tebe ideální pro jízdu a tím ještě budeš mít i případnou rezervu.

Řazení, otáčky atd.

8.8.2008 v 11:44 | Nahoru | #12

Zdenek.FZS600>Přesně tak, spíš podle citu, jak ta motka jede a reaguje na plyn. Určitě nepodtáčet a vzhledem k tomu, že jsi + - začátečník, tak bych řekl, že střed otáček bude pro Tebe ideální pro jízdu a tím ještě budeš mít i případnou rezervu.


souhlasím,hlavně s citem,nedivoč,za chvílu se to naučíš,ani ti to nepříjde

Řazení, otáčky atd.

8.8.2008 v 12:21 | Nahoru | #13

Mike26>master_frydek> a este jedna vec si napisal ze radis podla toho ci motorka ide alebo nejde dopredu tak potom jazdis dost brutalnu palbu lebo to znamena ze vytacas kazdu rychlost do maxima



na banditu se ani palba jet neda tocim to tak jak se mi hodi ale vetsinou to je kolem tech 7 az 8 tisic ... jednicku a dvojku tocim radsi jen do 5

Řazení, otáčky atd.

8.8.2008 v 14:17 | Nahoru | #14
u jedničky bych to ještě pochopil, ale proč netočit dvojku johne?

Řazení, otáčky atd.

8.8.2008 v 14:28 | Nahoru | #15
Az clovek dostane motku do krve a zvykne si tak budes radit podle toho jak kocicka prede.
Je to jako u zenskejch

Řazení, otáčky atd.

8.8.2008 v 17:06 | Nahoru | #16
díky všem za rady

Řazení, otáčky atd.

9.8.2008 v 07:09 | Nahoru | #17

Řazení, otáčky atd.

10.8.2008 v 19:04 | Nahoru | #18
lol, řadit ve třech tisících snad ani nejde, ne? Moje CBF600S má redline v jedenácti a půl tisících a řadím i při klidné jízdě minimálně na pěti až šesti tisících. A když palbu tak v těch deseti, jedenácti. Motorky sou vysokootáčkový, musíš je točit a točit při jízdě bych naopak nešel pod tři tisíce, podtočený motory víc žerou, je to i slyšet jak se chudák trápí
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist