paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Yamaha BT1100 Bulldog - pro začátečníka

5.8.2008 v 09:57
Ahoj bikeři,

už mnoho let se chci přidat mezi vás. Teď jsem konečně v situaci, kdy si to můžu dovolit a tak mimo mnoho dalších věcí vybírám svůj první stroj. Nejvíce se mi vždycky líbily velké nahatice. Proto jsem po mnoha a mnoha dnech strávených na internetu došel právě k tomuto motu. Rád bych se dožil i dalších motorek a vůbec mě to tady docela baví, proto bych chtěl znát váš názor. Líbí se mi motorky jako XJR1300, GSX1400 atd. Netroufám si ale na jejich výkony a Bulldog mi byl sympatický právě svým chopperáckým bublákem a nižším výkonem. I tak je to ale určitě motorka, která mě může pěkně potahat. Takže co vy na to? Můžu si tohle dovolit?

Co se týče skušeností, tak když si odmyslím pubertu na pionýru, sem tam něco půjčenýho a najeto opravdu spíš desítky než stovky kilometrů. Autoškola v 18 na Jawě 350.
Jinak je mi 27. Vím, že to není moc relevantní, ale autem jezdím 9 let v podstatě denně, najeto cca půl milionu. km. Bez nehody.

Koupil jsem si už myslím velmi slušnou výbavu, kůži, kvalitní přilbu..všechno. A teď na podzim nebo v zimě chci koupit motorku, na jaře nechat udělat nezbytnou údržbu a konečně vyjet. Nejsem střelec, motorku bych chtěl na cestování, první sezonu kolem komína a pak dál. Chci si jen užívat kochačky, volnost, pohodu..a taky vozit s sebou přítelkyni. Vím, že si nikdy v životě nekoupím supersport, neláká mě to. Poslední rok se pohybuji výhradně v autech (díky prái) s výkonem 250 - 500 koní. Takže řádit a stříkat adrenalin budu raději v autě, které je bezpečnější, často jsem na okruhu. Na motorce a v provozu opravdu ne. Druhý level bude spíš chopper.

Když tady každej tejden čtu, že se někdo už z vyjížďky nevrátil, přemýšlel jsem i o tom, že se na to raději vykašlu úplně. Ale jak říkám, je to můj sen a sny se mají plnit. Člověk by se pak musel bát i vyjít na ulici..Takže bát se nechci a respektu mám myslím dost.
1 2

8.8.2008 v 07:31 | Nahoru | #31
custod>
Jo,hodne lidi vymeni Bulldoga po nejakem roce za silnejsi masinu. Pokud si jej kupuji,aby se naucili jezdit a pak presedlali na stroj se 140 k, proc ne. Ja o tom neuvazuju, pokud nebude nejaka krize, tak zustane doma, mista je dost. V listopadu k nemu pribude GTR na delsi cesty ve dvou, protoze na ty se BT moc nehodi, my jsme se zenou odrostlejsi (194 a 181 cm, ne kg) a s BT vyrazime tak do 150 km. Ale do Rakouska nebo do Italie to chce neco silnejsiho s kapotazi.

8.8.2008 v 08:20 | Nahoru | #32
david ss hele fakt nevis o cem mluvis. bullik je proste hodnej.trhani kol plynem se nekona pokud to fakt brutalne neprezenes zvedani se nekona protaceni se taky nekona.jedina zrada muze bejt nezvyk na kardan a zaber dvouhrnku.ale to bude i u 600.treba konkretne sv 600 a to nemluvim o litru je na tom co se trhani kol tejka podstatne hur

8.8.2008 v 09:14 | Nahoru | #33
já jsem nemluvil o litrovým SV

myslím že budu muset někde sehnat buldoga ať to zkusím, to prostě není možný aby to nejelo, nebo ti japonci s těma poníkama fakt tak kecaj, každopádně na záčátek pořád nedoporučuji.
Monstera 600 tu každej taky zatracuje že to nejede, max rychlost 185 dle GPS je velice pěknej výsledek a na naháče tak akorát. Na běžných okreskách jsem s tím pojezdil nejen 600 ale i takovou ZX9 , ten člověk nevěřil svým očím a už vůbec ne výkonu 40kW.

8.8.2008 v 09:37 | Nahoru | #34
sak ja rikal i sv 650. a ja sem na sv jezdil a proste je to neporovnatelny.u sv pustis plyn v zatacce a mas problem to tady nenastava.
jinak kterej adamov to mas ?se kdyztak nekdy stavim :D:D

8.8.2008 v 10:22 | Nahoru | #35
NaaR> adamov ani tak ne, to je kamufláž , jsem tam vypnil brno , nějak se to seklo a už se mě to nechtělo předělávat

8.8.2008 v 12:00 | Nahoru | #36
Jediný otazník bude ta váha, s plnou nádrží máš pod sebou čtvrt tuny. Na to si chvíli zvykáš. Jinak si tenhle stroj pořád chválím, mám ho druhým rokem, najeto spouta kilometrů sólo i ve dvou a stále spokojenost. Má to, co ti nedá žádný tintítko - plochou křivku krouťáku kolem 80Nm, takže perfektně táhne.

Veškeré choutky na sportovní jízdu přes nějakých 130km/h spolehlivě utne jiná charakteristika tohohle motoru, a to je jeho zastaralost; vzducháč se nevytočí přes 6.500 ot/min (omezovač kolem 7) a tak je výkon "jen" 65 koní. To může být pro někoho silný negativum, ale pokud víš co od motorky chceš a BT to splňuje, tak jsi na správné adrese.

Jak už psal Naar, není potřeba se toho motoru nijak bát, od toho máš plynovou rukojeť, abys na zadní kolo neposílal všechnu sílu. Snad jenom při ostřejším startu je dobrý si pohlídat při řazení z 1 na 2 abys měl obě kola na zemi , a na mokru jsem sakra opatrnej při brzdění motorem.

Martin

11.8.2008 v 21:44 | Nahoru | #37
custod> Custode, psal jsem Ti na e-mailovou adresu. Budeš-li chtít, ozvi se. Měj se!

11.8.2008 v 22:49 | Nahoru | #38
Co třeba Triumph Bonneville, Triumph Thruxton 900 nebo Triumph SpeedMaster. Bonneville a Thruxton jsou silniční motorky a SpeedMaster je chopper.Jsou to překrásný a pohodový motorky. Jediný mínus je jejich větší cena. Až mě bude 21 tak určitě pudu do některý z nich(pokud budou finance).

18.8.2008 v 22:45 | Nahoru | #39
Tý jo David_900SS je nějaké drsné borec, hlavně to všechno povypínat (ABS,ESP,hchkrdtn...), se divím že nemáš nějakou R1pyčovole nebo Buzu . Já mám teda v autě koní 110 a zaplať pánbů za ESP, nebejt jeho, tahali mě loni v zimě z potoka a to mám taky půl mega najeto bez nehody. Ani by člověk neřekl, že má řidičská kariéra začala hodinama na D1 (déšť + nepřítomnost vzorku na pláštích). Naštěstí tehdy jedinou obětí byly plechy a člověk si pak dává větší bacha .

Ale k věci: Bulldoga jsem si koupil na jaře jako první motorku (taky splněný mnohaletý sen) a přesně splnila mé očekávání. Je krotká, výborně řiditelná, výborný brzdy a na zadní ji teda "omylem" nedostaneš. Nebo aspoň mě se to nikdy nepodařilo a obecně se mezi Buldokáři má za to, že to jde pouze záměrně a s notnou dávkou techniky - tedy musí se vědět jak na to. Motor je super v tom, že je ohromě predikovatelnej, prostě jakej dáš plyn, tak to zrychluje, v podstatě nezávisle na otáčkách, takže si nemusíš moc lámat hlavu co tam máš za kvalt při vjezdu do zatáčky. Vždycky tě to vytáhne ven. Dole není mrtvo a nahoře se nekoná nečekaný a nezvladatelný výbuch výkonu. Přitom, pokud se drží v otáčkách (cca 4,5tis+) tak má slušnou akceleraci a dá se jet docela sportovně (taky díky sportovnímu podvozku). 130km/h je ještě pohodlných, 160 už hodně fouká, to je jen na předjíždění nebo na rychlý přesun pár kilometrů po dálničním přivaděči, víc jak 180 to nedá, to jsou max. otáčky na pětku. Na kochačku to žere cca 5.5 litru, nádrž je na 19.

Jestli se ti líbí tak neváhej a jdi do něho, ať už do mýho (http://www.motorkari.cz/motobazar-yamaha-bt-1100-bulldog-.59298.html) nebo do jinýho. Je to prostě unikát, vzduchem chlazený véčko s kardanem na sportovním podvozku, žádný jiný není.

A proč ho prodávám já? Dal jsem na něm cca 4000km, bylo to super ale kámoš má GSX-R a na příští sezónu bych rád zkusil nějakej čtyřválec (no, vlastně byl jsem si projet B-Kinga a tomu se nedá odolat ). Jestli budeš chtít Bulldoga, dej vědět, určitě se dohodneme.

(edit) K tomu (ne)řazení se váže jedna veselá historka. Byl jsem se projet s kamarádem s tím GSX-R, jel jsem první, on zamnou. Přijeli jsme do hospody a on na mě: "ty snad vůbec do zatáček nepodřazuješ...". Já na to: "no nepodřazuju, většínou, nějak to není potřeba...většinou". A on: "ty vole já furt čučím jestli podřazuješ abych věděl jak je to prudká zatáčka a ty nic, a já musím vždycky před zatáčkou 6-5-4 a na výjezdu 4-5-6."

Naposledy editováno 18.08.2008 23:01:21

19.8.2008 v 00:04 | Nahoru | #40
custod> dvouvál, kardan, vzducháč...
Co takhle nějakou moto guzzi?

19.8.2008 v 11:50 | Nahoru | #41
čaves, pokud nechceš řetěz ještě je alternativa řemen, není slyšet a občas jen zkontroluješ napnutí.

19.8.2008 v 16:50 | Nahoru | #42
BT je jako prvni motorka moc těžká (stačí stěrk na křižovatce při nejistym zastavení, nebo zaparkování šikmo k chodníku z kopce mezi auty atd. atd. a neudržíš jí) a je jí škoda na omlácení. Kup si něco staršího, lehčího, omlať to a prodej za rok se ztrátou nejakého desetitisíce a pak kup třeba BT. Taky se mi líbí, ale právě kvůli manipulaci na místě jsem do ní nešel. A jestli jseš zvyklej na sportovní auta, tak jsem zvědavej jak budeš jezdit klidně - to řikej doma, ne tady - Jen můj názor (jestli se po někom opakuju - sorry, ale příspěvky jsem nestudoval

23.8.2008 v 15:45 | Nahoru | #43
Díky za další příspěvky.

oo.viper.oo: budu nakupovat nejspíš v zimě. Ne kvůli lepším cenám, ale protože bude zrovna potřebná hotovost k dispozici. Ale díky za nabídku a za další názory člověka, co tu motorku opravdu jezdí.

toranaga: no Breva se mi moc zamlouvá. jen jsem slyšel, že tady nějak nemá moc dobré servisní zázemí. U té Brevy navíc nevím, jakou bych vybral. Nejvíc by mě lákala 1100, ale to by na mě bylo asi moc. 850 je prý sportovnější a člověk musí moc řadit a víc točit..to už bych právě raději tu 1100, protože to mě moc nebaví. Navíc stojí stejně. No a Breva 750..o té jsem se nikde mic nedočetl..ale je to asi motorka co by mi na začátek stačila. Pokud má někdo zkušenosti, přivítám je. Taky mám u té 750 trochu strach, že mi bude malá..a když ještě za sebe posadím holku a přidělám kufry..nevím..možná jsem úplně vedle.

figgi: vím, že se to dělá. jak moc je to finančně naročné? to jde každá motorka s řetězem předělat na řemen? jinak se mi třeba moc líbí BMW F800S, ale příjde mi to na začátek jednak trochu divočina a hlavně dost drahá.

Prach: obávám se že s tou váhou budeš mít pravdu. I když jsem psal, že nejsem úplný tintítko, mít první motorku s tolika kily asi není ideální. Ale dřív než to vzdám, rád bych se aspoň kousek svezl. Jinak slyšel jsem spoustu názorů od motorkářů, že od doby, co si koupili motorku v autě hodně zklidnili, protože zjistili, co je opravdu rychlost a že v autě se o rychlou nebo sportovní jízdu už nesnaží. Já to mám právě naopak. Jelikož díky práci proháním sportovní auta s vysokým výkonem a mám dost často možnost dostat se na okruh, v motorce hledám tu pohodu a kochačku. Myslím, že klidně opravdu jezdit budu, už jen kvůli tomu, že za mnou většinou bude sedět přítelkyně. Navíc hodláme na jaře vyjet společně s kamarádem, který má o motorkách podobné smýšlení, taky bude vozit batoh a s největší pravděpodobností půjde do Hondy Shadow.

Hezký víkend všem.

23.8.2008 v 15:51 | Nahoru | #44
jestli budes jezdit se shadowem tak budes mit dost casu na premejsleni :D to znam celkem presne lol kil se neboj de jen o manipulaci na miste a tu musis proste natrenovat.navic jestli ma 200 nebo 225 kilo uz takovej rozdil neni.chce to klid zkusit si to a pak premejslet dal.
btw pod 200 kilo v tyhle kategorii masiny mit nebudou.

Naposledy editováno 23.08.2008 15:51:43

24.8.2008 v 00:31 | Nahoru | #45
Jdi do toho! pomalu,opatrně,v klidu ale šup s ní do garáže

24.8.2008 v 08:44 | Nahoru | #46
Já bych se toho bulldoga do začátku nebál, váha asi nebude problém pokud nemáš pod 70 kilo a hádám že to nebude motorka který by nutila jet rychle. Navíc pokud zjistíš že to není pro Tebe a budeš chtít sporta, budeš už mít lepší návyky než z čopra. A pokud Ti bude stačit není důvod měnit

24.8.2008 v 14:13 | Nahoru | #47
Sporta asi chtít nebudu nikdy..nebo aspoň do té doby než budu mít svůj vlastní okruh:) Ale samozřejmě se mi líbí a moc ty motorky obdivuju..Jel jsem kousek na R6 a je to (pro mě) neuvěřitelná žiletka, bál jsem se toho..ale nedokážu si představit na tom jezdit ve dvou a mít nějakou bagáž. I sám jsem se na to složil jen stěží..Jsou to nádherné a dokonalé motorky, ale nic pro mě.