rozhodně nepatřim mezi řidiče automobilisty bezmozky, a byl bych nerad, aby tomu tak bylo na motorce, proto jsem přemejšlel co koupit do začátku...
Vzhledem k tomu, že kromě zmíněný babetty jsem fakt na ničem jiným nejel a teď mám za sebou první hodinu autoškoly bych se rád zeptal na Váš názor, co do začátku...
kupovat něco vyloženě slabšího (125ccm) se mi nechtělo, zvažoval jsem 250ccm, ale bylo mi řečeno, že bych stejně brzo kupoval něco silnějšího...
padlo mi pak do oka JAWA 350/xxx (prakticky všechny podtypy), i svojí sympatickou cenou.
Do "úzkýho" výběru se dostal 350/634,638,639 a 640
mám radši motorky "naháče" nebo choppery, ne, žádný nabušený silničky, kterejma se fičí 300 po dálnici.... jde mi spíš o pocit z jízdy.
Rád bych se zeptal přítomnejch na jejich zkušenosti s těmahle druhama Jawy, co je dobrý, co nebrat, u čeho jsou jaký chyby atd. Vim, že bych to asi dohledal na zdejším foru, ale bylo by to na dlouhý hledání, zbytečný pročítání zbytečnejch informací atd... ve výsledku si myslim, že líp výjde se prostě zeptat.... Pokud mě odkážete do určitejch mezí, tak mi nezbyde nic, než si to fakt dohledat a přečíst a nebo koupit naslepo
Díky za odpovědi, BF
no jak řikám, do začátku bych radši něco jen tak na pošťuchování po okolí a po městě... sem tam vyjet někam dál.... s babettou bych se neodvážil dál jak 10km od města
Samozřejmě domácímu vrtání se ve stroji se meze nekladou, alespoň se naučim základy.... myslim, že nějáká ta rozumná volba kolem 15000-25000 do začátku bude dobrá, za rok za dva jí prodám, po pár kilometrech a koupim třeba tu Suzuku GS500E
jinak v autě mám najeto 25000 a už si pomalu začínám myslet, že jsem vyježděnej... rozhodně víc, než ksež jsem si to myslel jak polopako po svejch 2000 a málem to poslal do stromu... to mě vyléčilo, ale naštěstí já i auto v pohodě, jen mi na silnici ujel zadek... domů jsem dojel 50km/h a pro jistotu půl roku neřidil
chce to respekt nad těma koňma
Blackbirdos>Mě na Jawe 350 (640 nebo jak bylo to označení) vypadla při brždění brzd. deska Není tam žádné jištění, jak se ojede, tak vypadne Ale to už je před mnoha lety... každopádně v dnešní době bych vybíral cokoliv jiného
lol lol lol omg omg lol lol lol i cant lol lol
Já bych třindu nechtěl, kdysi jsem si řekl že Jawu nikdy více. Na druhou stranu - pokud tě rozhodilo auto a půl roku jsi neřídil....tak kup třindu nebo si kup nějakou 125, ta pojede stejně jako třinda a navíc bude i trošku líp vypadat.
ale jinak ty 500,jak byly vyše vypsane, s ani jednou nešlapneš vedle
// sem se nejak rozepsal. ups
1) Neztrácíš moc peněz - já koupil za 30 tis. a po dvou sezónách prodal za 29 tis. Mezi tím jsem investoval cca 6 tis. Tj. celkem ztráta tak 7 tis. Kč - to se ti u jiné motorky nikdy nezdaří. Čtyřtakt pětikuli stejně po pár letech prodáš, ale budeš tratit mnohem, mnohem víc
2) Návazně - násobně nižší provozní náklady - spotřeba, levnější gumy, atd..
3) je lehká a nejezdí až tak špatně, do 90-100 km/h můžeš trvale jet.
4) osvojíš si základní dovednosti
5) a to je to hlavní: Nízká pořizovací cena! Dneska za nějakých 25 tisíc koupíš opravdu zánovní luxusní kousek, u japonců kolem 500 ccm za dvojnásobnou cenu a dvakrát tak starý.
Hodně štěstí!
Naposledy editováno 15.07.2008 11:52:29
Doporučil bych model s 12V elektroinstalací (638, 632, 639 nebo 640), případně lze předělat na 12V i 634.
12V je při ježdění po městě skoro nezbytnost - s dobíjením baterky u 6V (hlavně u 75W dynama na 634) bývá věčný boj.
Co se týče brždění, zadní buben i přední 2-klíč buben při rozumné údržbě brzdí docela dobře, ale samozřejmě kotouč (639, 640) brzdí líp. S pneumatikami taky není problém pokud se s nima jezdí a jen nestárnou.
Ale doporučil bych ti vzít si ssebou kamaráda, který ti pomůže vybrat tu správnou a trochu má s Jawkama zkušenosti. Občas se prodává hodně velký šrot a pak se s tím špatně něco dělá...
Je to kus historie, žel bohu mrtvé, rád na ně vzpomínám, ale už néé. Nechte historii spát, za ty roky si to zaslouží.
Kup si rejži kolem r.v.90. Ceny jsou skoro na stejné urovni jako Jawa, ale pocit z jízdy je milionkrát lepší a bezpečnější(pokud máš mozek)
fort> Vítej mezi motorkářema! Já ti Jawu doporučuji. Sám jsem si jí koupil (typ 639/2 Chopper) a odjel na ní krásné dvě sezóny. Po Simsonu (dva-tři roky jako mlaďas) a asi patnáctileté pauze to byla prima motorka na rozježdění. Pak mě přestala bavit a prodal jsem jí. Velké klady Jawy:
1) Neztrácíš moc peněz - já koupil za 30 tis. a po dvou sezónách prodal za 29 tis. Mezi tím jsem investoval cca 6 tis. Tj. celkem ztráta tak 7 tis. Kč - to se ti u jiné motorky nikdy nezdaří. Čtyřtakt pětikuli stejně po pár letech prodáš, ale budeš tratit mnohem, mnohem víc
2) Návazně - násobně nižší provozní náklady - spotřeba, levnější gumy, atd..
3) je lehká a nejezdí až tak špatně, do 90-100 km/h můžeš trvale jet.
4) osvojíš si základní dovednosti
5) a to je to hlavní: Nízká pořizovací cena! Dneska za nějakých 25 tisíc koupíš opravdu zánovní luxusní kousek, u japonců kolem 500 ccm za dvojnásobnou cenu a dvakrát tak starý.
Hodně štěstí!
lol lol lol
ad 1) BLBOST ! my koupili GSo 500 v zimě v bazaru za 49tis sezonu na tom jezdili,dolili pouze olej a druhej rok na jaře prodali za 53tis takže + 4tis nepočítám přihlášení...
Chce to jen hledat a dobře koupit a ještě líp pak prodat lol
350/634 - 25tis km a přežila DR 750, Transalpa a pořád na ní jezdím, i když jen single a ne dálky - jako pracovní stroj pro mě super volba za super peníze.
že je to slabý? přijde na to - stačí umět včas řadit a nechtít od tý motorky nemožný, pak výkon dostačuje a když neberu dálnici, tak není problém držet se s provozem a v kolonách se dá i předjíždět, samozřejmě to trvá trochu dýl, než na tom pětikilu.
že se sype? jak komu a jak kterej kus - takže záleží jak na přístupu předchozího majitele tak na přístupu majitele novýho - tím se dostávám k tomu, co už je tu psáno - naučíš se základní věci kolem údržby bez srachu, že nějakej omyl tě bude stát tisíce.
a je to dvoutakt, takže na údržbu nenáročnej.
na běžný ježdění určitě lepší 640 s bezkontaktem a kotoučovkou.
já mám babču z roku 73 a pořád mě to na ní baví a časem jsem se na ní naučil spoustu věcí udělat si sám, a to sem na začátku neuměl vůbec nic..pak jsem to všechno zužitkoval na dalších moto, kdy už jsem na to nekoukal jak tele a nebál se běžný údržby..
jinak myslím, že vzhledem k tvýmu rozpočtu je to vcelku jasný, buď ta jawka, nebo ta MZta..za 15-20tis seženeš stroje v pěkným stavu..
takže i jawa/mz tě můžou bavit..
Pak nebudes muset michat u benzinky do nadrze olej, ale jednou za cca 1000km dolijes olej do specialni nadrzky.
Oilmaster muze mit vpodstate jakakoliv Jawa, mely to hlavne stroje urcene k vyvozu na zapad, ale na 640ky se montoval casto i pro ceskej trh (mozna pozdeji i standardne, ale to nevim presne).