Dikes
PS: myslim ze tenhle topic muze poslouzit i ostatnim, proto prosim jen vecne prispevky, dekuji.
1. Granit Extreme Plus 59
řetěz je vyroben z 12 nebo 13 mm silných speciálně tvrzených ok
170cm + 13mm oka - 5 700g
140cm + 13mm oka - 4 700g
Cena - 8500,- (140cm), 9 300 (170cm) +-
![](http://abus.cz/produkty/granit_extreme_plus_59.jpg)
2. Granit Extreme Chain 37
vysoce kvalitní visací zámek s tvrzeným okem
170cm (13mm oko řetězu, 14mm zámku) - 6 700g
140cm (13mm oko řetězu, 14mm zámku) - 5 700g
Cena (170cm) - 7 500,- +-
![](http://abus.cz/produkty/granit_extreme_chain_37.jpg)
ceny a obchod viz třeba tady pokupě -
http://www.motoobcho...?tot2=23&pgf2=10
trochu problém je, že smysl má řetěz jen ve chvíli, kdy je motorka poutaná k něčemu (pokud možno za rám) - jenže v případě těchto řetězů se dýlka dělí dvěma - mám 200cm dlouhej řetěz a i tak mi nepřijde nijak extra dlouhej - takže před koupí vemte provázek a zkuste, jestli vám daná dýlka bude stačit..
elegantní je takovýto řešení -
![](http://www.motoobchod.cz/data/products/detail_378.jpg)
abus victory chain - 3300,- (bohužel jen 105cm)
Naposledy editováno 11.07.2008 10:08:23
DandyK>Kdyz o tom tak uvazuju, tak ani ten kotoucak nepomuze. Co kdyby prijeli s vozikem a navijakem? Jeden sedne na motorku a druhej ji navijakem natahne nahoru? :D Precejen tam guma pojede po asvaldu i kdyz se tocit nebude ne? :))
popisoval to Alex, jak ukradli jeho motorku - naložili na dva skateboardy, takže jsou i lepší řešení, než tahat navijákem na sílu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
golem 70
http://www.tokoz.cz/...golem-pluto-extreme/
+ řetěz, ten nejsilnější, 150cm
http://www.tokoz.cz/...avlekem-bez-navleku/
má to sice 4 kila a malý to taky není, ale ty srandovní lanka člověk udolá hned
tokoz míval na webu i certifikáty včetně NBÚ
jinak tuším píšu na první straně - tokoz momentálně nebyl skladem. a pozor na ty golemy, kdo nikdy neviděl v reálu, viděl jsem tu 70ku a jsou to vcelku velký krávy, takže nakonec jsem skončil u pluta, kterej se rozměrově shoduje se zámkem, co dává abus např. na platinium za 3tisíce..
Edit: jinak Master asi neni jine pojmenovani vyrobku Tokozu, Master Lock je americka firma
http://www.masterlock.com/
Naposledy editováno 11.07.2008 16:18:37
Němec>Big1 - tyhle pákovky máme v prci, když si člověk zapomene klíč - ze vzduchu daj klasický visáče typu ten žlutej čínskej - ale např o trochu silnější a mohutnější už nepřelousknou. a to jsou petlice mnohem tenčí, než řetěz na lepších moto zámcích. takže z tohoto pohledu takovýhle pákovky dražší řetěz samozřejmě nezdolaj :)
jinak tuším píšu na první straně - tokoz momentálně nebyl skladem. a pozor na ty golemy, kdo nikdy neviděl v reálu, viděl jsem tu 70ku a jsou to vcelku velký krávy, takže nakonec jsem skončil u pluta, kterej se rozměrově shoduje se zámkem, co dává abus např. na platinium za 3tisíce..
jenže certifikát nejvyššího stupně dle "ENV 1627", dle NBÚ - PT (zase nejvyšší stupeň) je jasný argument , obzvláště pokud se mě včetně toho brutálního řetezu vejde pod sedlo, když to zloděj uvidí začne raději řezat zábradlí, rám nebo kola
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
(je fakt že ten zámek je opravdu hodně velkej a řetěz o to větší
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
prvním dojmem působí běžný zámek (nemyslím abus za 10papouchů , kterej je stejně velkej a těžkej), když vezmu palici a trošku ho klepnu , tak se rozjede , u tokozu bych měl strach o tu palici
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
ohledně masteru: (citováni z webu tokoz)
Americká firma Master Lock (Lockout/Tagout) je obchodní partner TOKOZ a.s. v oblasti zabezpečovacích mechanismů. Jedná se o produkty, které doposud na českém a slovenském trhu chyběly. Mezi nejzajímavější patří rozhodně systém pro zabezpečení elektrických rozvodů a tlakových potrubí.
Rozhodne doporucuju dlouhej (vzal jsem 170cm, a jsem za to rad), protoze privazat to za ram k nejakymu kandelabru neni zadna sranda. Kratsi bych nechtel. A tezky je to at to ma 140 nebo 170cm, pod sedlo stejne nedam ani jedno.
Myslim ze ty uplne nejdrazsi a nejtezsi retezy (vic nez pet papouchu) uz jsou zbytecny, nahodnyho zlodejicka odradi i ten slabsi, a profik si stejne poradi, kdyz si pujde pro konkretni vytypovanou masinu.
Naposledy editováno 14.07.2008 17:14:52
musíš číst vše
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
golem 70
http://www.tokoz.cz/...golem-pluto-extreme/
+ řetěz, ten nejsilnější, 150cm (v textilu , ať to tolik nepodřu i tak je problém nedělat ďůlky do ráfku
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
http://www.tokoz.cz/...avlekem-bez-navleku/
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
pro ty kdo budou vybírat doporučuji ať se někde mrknou jak to vypadá , ono když dojde takovej 4kg vážící řetěz a 1,5kg vážící zámek , nemusí to být všem po gustu , navíc jsem viděl jen jedno místo pod sedlem kde se to vešlo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
ne , dělal jsem zabezpečení , zřídka i mechanické a tak to co má 4stupeň dle čsn , je opravdu to nej co se dá koupit (a že ty certifikace stojí dost peněz , mnohonásobně více nervů s úřady než si vůbec dovedeš představit , podílel jsem se i na chystání zařízení k certifikaci včetně dokumentace)
přesně ti teď neřeknu kolik to musí vydržet to zajímá zkušební techniky a to nejsem, je to definováno ve zmiňovaných normách , a bacha na to když se rozhodneš koupit tu normu za 300kč najdeš tam odkazy na další kde se dozvíš to co potřebuješ a ty kolikráte stojí i tisíce korun a nemysli že se trefíš na poprvé , je v tom pěknej brajgl.
můžeš zkusit napsat na tokoz co ti sdělí, já se zkusím po něčem mrknout - po těch normách
edit: není matroš jako matroš mám doma řetěz (pěkně starej)co má tlošťku oka jen nějakých 5-6mm a nešel fiknout ruční pilkou ani ve svěráku , pákovky to taky nedaly , bral jsem flexu a pěkně po tom klouzala , lítaly z toho jiskry jako z nějaké nástrojové oceli k obrábění kovů. tento řetěz mě našel děda když jsem sháněl něco na zamčení , dal mě ho ať si uříznu kolik chci, a jen se u toho uslíval, já pořád čučel na ten druhej co byl 2x větší a chtěl jsem ten ale o to více se usmíval a říkal vem si tenhle, pak jsem bral ruční pilku na železo, přeci jen takovej tenkej kozí řeťázek jsem si říkal , a děda jen kroutil hlavu a říká vem si flexu, vysledek byly 4 zuby pryč zbytek tupej a flexu jsem stejně bral. od toho tokoze čekám to stejný s tím rozdílem, než to někdo fikne nadělá toliko rámusu že zdrhne sám a rád
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Naposledy editováno 14.07.2008 22:13:38
Němec>otázka zní, co teda obnášejí ty certifikáty, který tokoz splňuje. jinak myslím materiálově to nebude moc odlišný od abusu, když se vezmou řetězy o stejný síle oka.. ??
tak jsem nic z nikoho nedostal (tokoz , cetrifikační úřad, a u nás tyto normy také nejsou), normy kde jsou definovány metody zkoušení jsou pro mou práci zbytečné a tak tu nejsou k dispozici , nezbyde ti nic jiného než sehnat knihovnu kde mají i technické normy a přečíst si to sám.
zkus se mrknout po ČSN P ENV 1627 , ČSN P ENV 1630 , ČSN EN 12 320 , tyhle normy tě kdyžtak nasměřují dál, já bohužel nemám čas na studování zkoušek, pro mě je důležitej požedavek a certifikát ze zkušebny.
no a co by zajímalo třeba mě, jak dalece se liší tokoz a abus ve stejný cenový hladině a dejme tomu stejný síle oka, podle mě by to mělo být +- stejný, teda pokud se u abusu nehledá hlavně na značku.
jinak v případě toho řetězu od tokozu - tak jen litr z ceny řetězu ukrojí ten Golem - protože zámek jsem chtěl kupovat a stojí právě kolem tisícovky..
Němec>David_900SS>zdar, já právě tomuhle moc nerozumím, ale tak nějak nevěřím označením zkratkou a číslem, lepší je moct si před tím něco představit-tzn. jakými testy to vlastně prošlo..
no a co by zajímalo třeba mě, jak dalece se liší tokoz a abus ve stejný cenový hladině a dejme tomu stejný síle oka, podle mě by to mělo být +- stejný, teda pokud se u abusu nehledá hlavně na značku.
jinak v případě toho řetězu od tokozu - tak jen litr z ceny řetězu ukrojí ten Golem - protože zámek jsem chtěl kupovat a stojí právě kolem tisícovky..
a abys věděl jakými testy to prošlo budeš si muset pročíst zmiňované normy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
stejná cenová relace u těchto značek neexistuje , neboť tokoz za 2 papouchy vydrží to samé jako abus za 10papouchů. abus a jiné hraje na značku. tokoz je taky velice dobrý výrobce zámkových systémů tak nevím co blbnou i za dvojnásob by to prodali , ale pssst ať to neslyší.
jak jsem už psal , na materiálu právě záleží ještě více než na "tloušťce" a pokud zkombinuješ "dobrej matroš" a "velkou tloušťku" dostaneš abus za 10 a tokoz za 2 , pokud vím i fab dělá něco podobného (snad ještě i dnes)
ano ten zámek stojí litr díky opravdu vysoké kvalitě a vysoké odolnosti vůči vloupání, píší že to je odolný vůči odvrtání , vyháčkování, dusíku, ručnímu přeříznutí , stříhání (kdysi měli na stránkách vysvětlivky co ty značky znamenaj co tam mají)
Ocelove lano je velice tezko prestrihnutelne klasickejma pakovkama (to co zlodeji bezne s sebou takhaj), protoze se v klasickejch pakovkach "rozlejza"... coz se o retezu rici neda.
JESE>zalezi na co to chces, pokud na vozeni tak retez, pokud na parkovani ve spolecne garazi nebo na ulici pred domem, tak bych doporucil ocelove lano s oky a zamek o prumeru vestsim nez rozvor pakovek.
Ocelove lano je velice tezko prestrihnutelne klasickejma pakovkama (to co zlodeji bezne s sebou takhaj), protoze se v klasickejch pakovkach "rozlejza"... coz se o retezu rici neda.
to je všechno relativní záleží na síle ocelového lana, jsem to viděl stříhat jako nůž máslo.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
JESE>zalezi na co to chces, pokud na vozeni tak retez, pokud na parkovani ve spolecne garazi nebo na ulici pred domem, tak bych doporucil ocelove lano s oky a zamek o prumeru vestsim nez rozvor pakovek.
Ocelove lano je velice tezko prestrihnutelne klasickejma pakovkama (to co zlodeji bezne s sebou takhaj), protoze se v klasickejch pakovkach "rozlejza"... coz se o retezu rici neda.
Naprosto souhlasím !
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)