Do teď jsem to moc neřešil protože jezdím jedině v čočkách a jediné delší cestování bylo loni v létě po Slovensku.Jenže žádné spaní pod širákem,prostě jsme vyráželi z jednoho místa a tak jsem měl optimální hygienické podmínky s prácí s čočkama.
Letos ale začnu podnikat větší výpravy a patálie s čočkama si chci nechat v Čechách.
Vím jedno,bude to vyklápěčka.Mám vyhlídlou od Lazeru Grandville.Otázkou je použití brýlí.V mé šitovní integrálce Airoh se brýle při rychlejší jízdě celkem chvějí,tak mám celkem obavy aby se to neopakovalo při vyklápěcí.
Uvítám zkušenosti od bikerů s brýlemi,předem díky za tipy,která přilba je fakt uživatelsky příjemná.
Mám Lazer Granville GL a dioptrické brýle. Než jsem ji koupil, tak jsem zkousil pár přileb (asi 3 druhy po dvou velikostech) a ostatní mě tka nějak tlačily a jen jsem si nasadil Grandvillku, bylo to úplně něco jiného, prostě luxus. Navíc mají vnitřek šitý tak, že je to po částech a na bocích se dvě části setkávají zrovna v místě, kde má člověk brýle! Takže je tam taková rýha pro obručky.
Navíc velký prostor pro uši, tím pádem i pro sluchátka
kvalitní dvojté plexi (opravdu dvojité s mezerou a silikonovým těsněním po celém obvodu) - nemlží se to
nizká vnitřní hlučnost - poprvé jsem ji měl, nastartoval jsem a málem jsem se lekl, že mi nenaskočil motor
a jednom německém testu psali, že vnitřní průvan a hlučnsot jsou na úrovni přileb za ceny od 8 tisíc výš...
Ale abych ti ji nějak moc netlačil - obejdi sám několik obchodů a zkus si těch přileb více. Každý máme jinak šišoidní hlavu, každému může jiná přilba jinak sednout.
Naposledy editováno 03.04.2008 12:38:37
lan>Mám Grandvillku GL a jsem s ní spokojený. Jezdím ve slunečních brýlích a není problém otevřít nebo zavřit helmu i s něma. perfektně sedí na hlavě a to jsem zkoušel řadu jiných. Jediný problém mám s hlukem. Je to zvláštní problém. Po 30 minutách od vyjetí mám dojem, že hluk stoupl na nepříjemnou mez a dám si ucpávky do uší a jezdím dále v pohodě. Když jsem to udělal hned po vyjetí, neslyšel jsem motor a v podstatě vůbec nic a to bylo ještě horší. Proto je musím nandat až po té půlhodince. Připadá mi to, jako by helma po určitě době byla hlučnější :D , což je volovina. Asi je to problém se zvětšující se citlivosti na utlumený zvuk. Nevím jestli se s tímto problémem někdo setkal a nevím jestli by to vyřešila tichší helma. :|
Nechápu.
Nedělá ti to třeba plexi na motorce? Co máš za motorku a jaké plexi?
A jaký ročník té přilby máš?
Já v té přilbě nic takového, co popisuješ nezažil. A to jsem v ní byl několikrát třeba i 10 a více hodin za den a najel třeba 1100km za den (půlka dálnice a půlka silncie 1. a 2.třídy).
Naposledy editováno 03.04.2008 13:05:58
Zajímavý poznatek z jízdy na BMW R1150GS:Teď mám low-endovou přilbu Airoh Stardom Racer(byla v ceně předešlé mašiny).Na sportovní motorce je přirozeně hlučná,ale na BMW se hlučnost snad zdvojnásobila...Turbulence vysokého plexi byly šílené.
Mám trochu obavy i z Nolanu-v budoucnu plánuji R1200GS.
Teď jsem si přečetl názory na starém fóru.Ideál asi těžko najdu.Zkoušel jsem i nový Schubert za 12 papírů a opět stejný problém-nemohl jsem ji na sebe narvat s brýlemi-tato vlastnost je pro mě prioritní.
Nori> . Zajímavý poznatek z jízdy na BMW R1150GS:Teď mám low-endovou přilbu Airoh Stardom Racer(byla v ceně předešlé mašiny).Na sportovní motorce je přirozeně hlučná,ale na BMW se hlučnost snad zdvojnásobila...Turbulence vysokého plexi byly šílené. .
Tak tohle jsem už slyšel a četl od více lidí, prostě za vysokým plexi se může situace s přilbou hodně zhoršit. A taky nemusí.
Přilba společně s plexim dělá hodně.
Proto je asi třeba se ptát nejen co kdo má za přilbu, ale jakou motorku a jaké plexi.
jinak kamarád má opačnou zkušenost - nějaká přilba, Varadero a hlučnost docela dost. pak vyměnil plexi za MRA, které je stejně vysoké a velké jako originální plexi, jen jinak tvarované a navíc s tím nastavovacím vrchem a najednou klid - rozdíl úplně šílený. Teď prostě žádný hluk.
http://www.cagiva.cz...helmy/longway_silver
velmi tichá
http://www.webbikewo.../agv-helmets/miglia/
Naposledy editováno 03.04.2008 13:34:57
víš sám,že ti musí helma sedět na hlavě a když ti pěkně na hlavě sedí a sundáváš ji,tak ti tahá za uši,i mě,proto se do helem dělají prolisy na uši
jaký je problém si nasadit vyklápěčku a pak brýle a vobráceně.
mám šubrtku c2,výstelka je tam taková,že by ti brýle při nasazování a sundávání zavazeli
pokud za jízdy budeš skovanej za plexištítkem,je každá helma,dokonce i stavbařská,tichá,pokud ne,tak jedině šubrt ,je tichá a netáhne doní,N 103 jsem si zkoušel na výstavě,už jsem ji chtěl brát,ale dostal jsem žízeň,tak jsem musel honem na pivo,pak už sem tam nešel a asi sem dobře udělal,někde sem totiž už četl,psal to nějaký maník,jízda 300 km po dálnici a hlavu měl jak puk od kraválu
je to těžký,taky jsem spózel všude možně a četl různé testy a názory,zachvíli ti jde ztoho hlava kolem a jseš pořád kde seš,páč každý bude vychvalovat jen tu svou,což nikomu nevyčítám,určitě je to jak píše,ale nikdo už ti nenapíše,že měří 150 cm,takže je krásně skovanej za plexi
ještě jedna věc,na kterou tě chci upozornit,pokud půjdeš do 1200 GS jednou tak zobák ti nahání vzduch k olejovému chladiči a ten pak fučí kolem krku a nádrže přímo na tvůj krk a do helmy,aspoň mě to tak dělalo u 1150,proto jsem airoha odložil a koupil šubrtku,páč je utěsněná i zespodu,fčil mám klid,jízdu si užívám a domů se vracím bez bolesti hlavy z průvanu a kraválu
hodně štěstí při výběru
Roman2bk>lan>Mám Grandvillku GL a jsem s ní spokojený. Jezdím ve slunečních brýlích a není problém otevřít nebo zavřit helmu i s něma. perfektně sedí na hlavě a to jsem zkoušel řadu jiných. Jediný problém mám s hlukem. Je to zvláštní problém. Po 30 minutách od vyjetí mám dojem, že hluk stoupl na nepříjemnou mez a dám si ucpávky do uší a jezdím dále v pohodě. Když jsem to udělal hned po vyjetí, neslyšel jsem motor a v podstatě vůbec nic a to bylo ještě horší. Proto je musím nandat až po té půlhodince. Připadá mi to, jako by helma po určitě době byla hlučnější :D , což je volovina. Asi je to problém se zvětšující se citlivosti na utlumený zvuk. Nevím jestli se s tímto problémem někdo setkal a nevím jestli by to vyřešila tichší helma. :|
Nechápu.
Nedělá ti to třeba plexi na motorce? Co máš za motorku a jaké plexi?
A jaký ročník té přilby máš?
Já v té přilbě nic takového, co popisuješ nezažil. A to jsem v ní byl několikrát třeba i 10 a více hodin za den a najel třeba 1100km za den (půlka dálnice a půlka silncie 1. a 2.třídy).
jezdím v ní jednu sezonu a je to bandit.ale jak jsem popisoval, první půlhodinky to jde a pak to začne být hlučné...teď mám turistické plexi od MRA, ale kdysi jsem měl originální, stejně v tom hluku nevidím rozdíl.na konci minulé sezóny jsem ji reklamoval, nešel spodní díl dovřít bez použití síly. Bylo to v těch kovových sponách. Háčky na ně doléhaly ve špatném úhlu. Volali mi z firmy (Přerov nebo Prostějov) kde to vyrábí, že musím dotahovat boční šrouby, že se u těchto přileb uvolńují, ale vyměnili mi celou bradovou část za novou a teď to chodí jak má.čekám na začátek sezóny a uvidím co se změnilo.
Roman2bk>lan> tak pak nevím čím by to mohlo být... mě se po půlhodině, a ani po více hodinách hluk nezvedá. Když tak zkus jinou přilbu... nebo nevím.
ten hluk by mi ani tak nevadil, když se to nedá vydržet, jezdím s tlumiči v uších, ale už podruhé mám problém se zavíráním bradové části ....nějak se to bortí a nejde to do zámků...je to problém zavřít....v minulém roce jsem to reklamoval, opravili to a chodilo to jak nové a teď se to zase posralo. Budu to muset reklamovat po druhé....jinak mi sedí jako ulitá a jsem s ní v celku spokojen....nejvíc mě sere, že uprostřed sezóny Máš s ní nějaké problémy?