Téma: Spojkové a plynové lanka
26.11.2010 v 09:44
Zajímalo by mě, jestli sebou na cesty vozíte náhradní lanka, nebo to řešíte opravnou sadou? Popřípadě jaký tip opravný sady, aby to tam pak pasovalo? Díky za vaše názory

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové a plynové lanka
jj, taky varianta jsou lanka na kolobrzdy z Tesca (á 10,-) a oholená elektrikářská čokoláda. jako nouzovka super.
2 reakcí na tento příspěvek Spojkové a plynové lanka
já mám všude hydrauliku



Já vozím v kufru domacký vyrobené spojkové, týden jsem sním jezdil, když mi prasklo originál a pohoda. Takže je to taková moje pojistka. U plynového nemám strach, že by prasklo, je tam už 3roky od koupí motorky a do teď ok. A i kdyby se mu zachtělo prasknout, dojedu domů i pomocí tkaničky s boty

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové a plynové lanka
Ahoj, oživím již založenou tému, protože nechci brát dreky z Temu
Chtěl bych do baráku koupit sadu na výrobu lanek. Protože kluk jich má docela spotřebu a začíná mě to sr.... a i pro mě se to bude hodit až začnu tahat všechny rutikruky nebo mi zas prdne přední brzda a já to skoro nahulim zezadu do náklaďáku s rozvášněnou babetou.
Máte tip na nějakou sadu na výrobu? Dělají se ty válečky lisováním nebo se to zalejvá cínem nebo ještě něčím jiným? A vydrží to? Ono je škoda vyhazovat bovden když je skoro novej a jen se udrbal konec o blbej protikus s otřepem, například.
Příklad dalšího využití: jsem dopředu naobjednal lanka na fichtla a zjistil jsem že mám dvě lanka na nic tak je upravit....
našel jsem něco tady jedna
a nebo tady ta duo
Díky za konstruktivní debatu
Naposledy editováno 18.02.2025 05:04:19

Chtěl bych do baráku koupit sadu na výrobu lanek. Protože kluk jich má docela spotřebu a začíná mě to sr.... a i pro mě se to bude hodit až začnu tahat všechny rutikruky nebo mi zas prdne přední brzda a já to skoro nahulim zezadu do náklaďáku s rozvášněnou babetou.

Máte tip na nějakou sadu na výrobu? Dělají se ty válečky lisováním nebo se to zalejvá cínem nebo ještě něčím jiným? A vydrží to? Ono je škoda vyhazovat bovden když je skoro novej a jen se udrbal konec o blbej protikus s otřepem, například.
Příklad dalšího využití: jsem dopředu naobjednal lanka na fichtla a zjistil jsem že mám dvě lanka na nic tak je upravit....
našel jsem něco tady jedna
a nebo tady ta duo
Díky za konstruktivní debatu

Naposledy editováno 18.02.2025 05:04:19
1 reakcí na tento příspěvek Spojkové a plynové lanka
občas potkávám bahŇáka na suzuki dr-big který má náhradní lanka namontována na motorce vedle původních lanek a připravena k okamžitému zapojení
elvis78> Pokud se nějak často trhá to lanko, není tam nějaký blbý úhel vedení toho lanka, že se zbytečně namáhá? Páčka pod divným úhlem? Možná to nějak vylepšit, vést trochu jinudy? Nebo sehnat si delší bovden ať to lanko není moc ohnuté?
1 reakcí na tento příspěvek Spojkové a plynové lanka
Chlapi díky za postřehy, lanka většinou ničí můj syn, je mu 14 a učí se zacházet se vším a když se řeže dříví tak lítaj třísky
. Takže sem tam vzniknul nějakej dizástr ale jde o to, jestli si dokážeme v domácích podmínkách si spolehlivě upravit/vyrobit lanko. Neříkejte mi že to nejde 
Naposledy editováno 20.02.2025 17:23:22


Naposledy editováno 20.02.2025 17:23:22
elvis78: Já jiná než samodomo lanka nejezdím. Na spojku je kupuju v metráži, na plyn používám lanko na přehazovačku jízdního kola. Váleček přesně pasuje do plynové rukojeti, jen je na něm občas šev, který musím lehce slíznout pilníkem.
Na spojkové lanko na jednom konci navlíknu koncovku která patří do válečku, lanko mírně roztřepím, klepnu doprostřed hřebíček jako klín a zaletuju klempířskou pájkou. Druhý konec jen kousíček pocínuju, aby se netřepil. Lanko pak jen prostrčím bowdenem, na jednom konci zaháknu do páčky a na druhý našroubuju koncovku z opravné sady.
Na spojkové lanko na jednom konci navlíknu koncovku která patří do válečku, lanko mírně roztřepím, klepnu doprostřed hřebíček jako klín a zaletuju klempířskou pájkou. Druhý konec jen kousíček pocínuju, aby se netřepil. Lanko pak jen prostrčím bowdenem, na jednom konci zaháknu do páčky a na druhý našroubuju koncovku z opravné sady.
2 reakcí na tento příspěvek Spojkové a plynové lanka
Pokud někdy někomu prasklo lanko, pak je to jen a jen zanedbanou údržbou. Tohle se mi opravdu ještě nikdy nestalo. Pokud praskne spojkové lanko za páčkou spojky, je to známka toho, že majitel je bordelář. Takže nikdy jsem nic nevozil, nikdy nic nepotřeboval.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové a plynové lanka
MilanR1> jsi prostě dokonalej...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové a plynové lanka
Milane, mě prasklo lanko jednou na spojce po asi 40ti tisících, tak pardon, jsem bordelář, motorka má 97tisíc. tak je to asi šrot a já bordelář, měl bych se asi na to vysrat. tlv to je zase moudro jak stehno, hlavně neveřejný profil, tajemno 
A diskutuju ohledně lanek hlavně pro naše veterány, tam je totiž ,moudrý Milane, spousta druhovýrob a taky to n emusí každýmu pasovat podle jeho představ. Tak asi tak
Naposledy editováno 27.02.2025 19:17:16

A diskutuju ohledně lanek hlavně pro naše veterány, tam je totiž ,moudrý Milane, spousta druhovýrob a taky to n emusí každýmu pasovat podle jeho představ. Tak asi tak

Naposledy editováno 27.02.2025 19:17:16
elvis78> Ano, jsi bordelář. Lanko nepraskne ani po sto tisících, když mu dáš potřebnou péči. Tedy mazat, občas z bowdenu vypláchnout staré mazivo a doplnit nové. Zkontrolovat jestli není někde na bowdenu prodřená izolace a případně opravit. Ono je potřeba popřemýšlet a dát si dohromady dvě a dvě. Jak lanko u páčky funguje a jestli se náhodou neohýbá. I u veterána je mnohdy nutno vyrobit nové pouzdro, pokud je páčka vyžvejkaná. Nebo vytočit nový šroub místo starého opotřebovaného. A takový ty kecy, že je to veterán a musí být zachováno co nejvíce původních dílů jsou o hovně, protože šroub nebo pouzdro je spotřební materiál. Je to asi jako jezdit na původním oleji, protože je to veterán.
karlos-transalp> já vím, ještě mi nikdy žádný spojkový lanko na motorce neprasklo. Čím to tedy bude? Možná tím, že je každý rok vymontuju vypláchnu staré mazivo a znovu namažu. Pokud má páčka vůli, vyrobím nové bronzové nebo mosazné pouzdro, vyčistím i váleček zasazený do páčky, pokud je na něm teflonový kroužek a je poškozený, udělám nový, poskládám a nikdy nic nepraskne. Divné co?
2 reakcí na tento příspěvek Spojkové a plynové lanka
Milane, jestli já jsem bordelář, tak ty seš pak úchylnej na lanka
Lanka normálním lidem praskaj, tobě třeba ne, protože jsi posedlý jejich péčí ale nemusíš do těch obyčejných lidí rejt, A o tomhle ta diskuze být neměla, takže si jdi prudit nějkam jinám. Dík.
Já se raději dneska pojedu projet než se srát s lankem
|Jo a na ČZ350 mi prasklo plynové lanko, co jí mám od prosince tak jsem na ní ještě ani metr neujel, podám na sebe žalobu a ztřískám se rákoskou
. Urvalo se přesně za šutrem
A nejsem zastánce vše původní je ok, když stojí šroub za hovno a někdo ho přede mnou vožvejkal na kaši tak ho prostě vyměním. Mě osobně se líbí spíš na nově opravených věcech novej spojovák než starej. Beru patinovku bez zásahu kutila, tamnový věci nejsou moc pěkný ale například lanko vem čert.
Na tý ČEZETĚ co stále ještě nejezdí jsem přeláknul vidlice protože byly hnusný a nový šrouby na tom vypadají moc pěkně. Nežle starý vorezlý.
Naposledy editováno 25.03.2025 09:28:27

Já se raději dneska pojedu projet než se srát s lankem


A nejsem zastánce vše původní je ok, když stojí šroub za hovno a někdo ho přede mnou vožvejkal na kaši tak ho prostě vyměním. Mě osobně se líbí spíš na nově opravených věcech novej spojovák než starej. Beru patinovku bez zásahu kutila, tamnový věci nejsou moc pěkný ale například lanko vem čert.
Na tý ČEZETĚ co stále ještě nejezdí jsem přeláknul vidlice protože byly hnusný a nový šrouby na tom vypadají moc pěkně. Nežle starý vorezlý.
Naposledy editováno 25.03.2025 09:28:27
elvis78> Tak já nevím, neviděl jsem tvoji motorku, abych zhodnotil stav a jakou péči jí dáváš. Že měla být diskuze o něčem jiném? Ale nebylo stanoveno, že diskuze má výhradně doporučovat ty či jiné způsoby opravy nebo toho či onoho výrobce opravných sad. Netušil jsem, že názor proč k tomu dochází je nepřípustný. Prostě jsem to pojal jako upozornění, že preventivní péče v tomto případě naprosto eliminuje vznik poruchy. Myslím poruchy, vzniklé ohýbáním lanka cca 0,5 - 1,0 cm za páčkou. Takže se omlouvám všem, kterým praskají lanka. Je to jen zásah shůry.









1 reakcí na tento příspěvek Spojkové a plynové lanka
ale prdlajs, stačí když mě nebudeš napadat že jsem bordelář, i když jsem to já o sobě napsal. Ono když se podíváš jak jsou tahaný lanka na československých motocyklech tak bys blil. Viz ty třistapadesátky. No nic. Pěkný věčír
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda transalp nejde otáčkoměr Honda XL 650V Transalp, Honda XL 600V Transalp | martin-n | 3 | 3.1.2025 v 13:20 tox232 |
Snížení výkonu na 35 kW - postup Honda XL 600V Transalp | Kynklačka | 11 | 11.11.2024 v 07:21 MungoJerry |
Šrouby uložení přední osy Transalp Honda XL 600V Transalp | Grecky1 | 8 | 16.10.2024 v 21:07 Sema |
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |