Již teď se fotky třídí (rozmazané a nepovedené se mažou, zbylé se otáčejí do správné pozice a lehce graficky upravují)
Kompletní data budou pro všechny účastníky zájezdu následně k dispozici zasláním poštou na DVD - kontaktuju vás přez emajl - na internet to zatím nedám protože toho je přez 11giga dat ale pokud svoje záběry iniciativně někam umístíte dejte odkaz ať se můžou ostatní podívat
FOTKY
http://at.straznica.cz/ galerie, 2008, Mastodont
REPORTÁŽ
http://www.bogserka1...-adventure-jaro-2008
Jako hlavní pachatel tímto vzdávám obří dík nejen kapitánům 666-ZZZZ, 000-Čermi, 333-Ješák, 555-Jarda, 911-Kája tak i pomocníkům - Godzila, Xena, Chose, Ludva, Hanka, Terka, Majka a určitě i dalších na které si moje sklerotická palice momentálně nevzpomene - bez nich bych to nedal - ještě jednou moc díkes.
Shrnutí:
počasí vyšlo téměř přesně dle předpovědi rosničky a pařák byl teda festovní, škoda jen že noční deštík nepřišel z pátku na sobotu aby se v hlavní akční den tolika neprášilo ale dalo se to přežít a spáleniny od slunce jsou kwalitní záležitost
Připravený a vykoumákový program na akční den se jako vždy improvizačně změnil.
Karavana měla hned na začátku výběrové stoupání které dekentně naředilo hustotu strojů ale zvládlo se to a doufám že se trasa líbila.
Enduro erzeta byla naznačena tak jak se nám to v minimálním počtu lidí podařilo nejlíp.
Pár soudruhů při gazování přehlédlo šipku a muselo se trošku vracet ale do cíle dojeli napoprvé všichni až na jednu bmw ultragazovací vyjímku
Asi sem dostatečně neupozornil na to že rz enduro není jenom o tom gazovat jako magor ale jet svižně, mít oči na šťopkách aby člověk nepřehlídl značení či překážku v trajektorii stroje.
Došlo k nemálo karambolům z nichž špatnější byl Adamův který po opuštění stroje potkal vlastním tělem strom. Vypadalo to špatně ale po odpočinku zvolil variantu pokračování že to vypadá jen jako krutě naražený žebra PS: doktora a kontrolní rentgen bych nepodceňoval - žebra sou potvora.
Osobně sem usměrňoval jezdce při příjezdu do cílového enduro hřiště a v obzvláště u jezdců v kategorii A sem se chvílema opravdu modlil aby to vůbec dobrzdily a stihly odbočit. Lukáš na Africe odbočení zvládl řízeným driftem aby neztratil rychlost ale netrefil se do branky která značila vjezd na trasu po enduro hřišti.
Vedle označené branky je totiž mulda která nakopává a vzhledem k rychlosti kterou při nájezdu měl došlo k nejhoršímu. Mulda nakopla zadní kolo tak silně že se stroj i s jezdcem během cirka třímetrového letu kotrmelcovým způsobem převrátil o 180 stupňů a afrika dopadla na přední masku a přímo na Lukáše. Destrukční síly této hromady železa na tělesnou schránku jezdce jsou děsivé - dvojitá zlomenina ruky, zlomenej nos, otřes mozku a silně obražená a pohmožděná páteř - i když výbava jezdce byla zrovna u Lukáše výborná - tvrdé boty, oblečení s protektory a páteřní chránič tak při tomhle obřím karambolu ještě jednou díky moc tomu nahoře že to dopadlo tak jak to dopadlo je živej, celej, a může se hejbat - je to obří štěstí v neštěstí.
Aby toho nebylo málo tak při dojezdu všech účastníků do cíle se kdesevzalatusevzala policie české republiky. Myslel sem že se jedou mrknout a zkontrolovat jestli moc nezlobíme protože oficiální povolení a nahlášení akce sem měl zajištěno ale mýlka.
Můžu to mít povolený kde chci a domluvený s kým chci ale kocourkovské zákony naší republiky hovoří jasně - vjezd na polní a lesní cesty je zakázán = evidentní porušení zákona = pokuta. V rámci toho že sme lidi a vono se vlastně zastakmoc nestalo = pokuta nejnižší kterou můžou dát tj. 1000Kč x 64jezdců.
Bohužel sem neměl zrovna u sebe drobné tak sem soudruhům z policie kompletně nadiktoval svoje nacionále, ke fšemu se přiznal a už se těším až tuto kauzu budeme řešit - asi ještě netuší co dokáže jedna hyperaktivní veverka
Natajňačku se odjelo druhé kolo endura, které už bylo bez karabolů a přesunulo se na oběd. Vzhledem k brutálnímu pařáku a náročnosti dopolední části byla část asfalt zcela vypuštěna a místo toho proběhla odpočinková siesta přímo u Komína.
Finální část v mohelnických lomech si zkusil kdo měl zájem a síly a bylo se na co koukat.
Svojanovské krpál si letos zkusilo hodně lidí a jak sem koukal tak si pár skupinek dělalo soukromé erzety po okolí a tak to má být. Krpáloidní krajina malé hané obzvláště v úseku kde sme se pohybovaly je plná jak pěkných kochacích cest tak i výjezdů ale ve velkých skupinách se prostě zbytečně budí pozornost.
I když byly na akci nějaké ty mínusy celkově bych to zhodnotil jako plusovou akci.
Rád si počtu konstruktivní kritiku a nápady do další akce.
Jízdě zdar !!! hyperaktivní veverka 007 - Yankee
Naposledy editováno 02.06.2008 17:44:11
A s Lukášem si zbytečně moc emotivní...
Nemá silně pohmožděnou páteř, ale zádový svalstvo. Rentgen, ani CT neodhalilo žádný poškození páteře, ani žeber. Ani otřes mozku nemá.
Ale máš pravdu, že to byla obr klika, že to dopadlo jenom takhle.
Mám Vás od něj pozdravovat a napodzim Vám prej natrhne sandálky
Ještě jednou díky za vynikající akci. Těšim s ena podzim
http://www.sbriza.com/pic/n.avi
n=1 až 14
kdyby to někdo nepochopil, tak to znamená místo "n" dosadit uvedený rozsah čísel :)
něco málo fotek tady:
Radův Big a moje xl-ko po lesní RZ "stopování Čízáka"
http://www.sbriza.com/pic/dr_big.jpg
http://www.sbriza.com/pic/dr_big_2.jpg
http://www.sbriza.com/pic/dr_big_parking.jpg
http://www.sbriza.com/pic/mojehonda_2.jpg
http://www.sbriza.com/pic/mojehonda.jpg
pár fotek z trati u Mohelnice:
http://www.sbriza.com/pic/trat_mohlenice.jpg
http://www.sbriza.co...trat_mohlenice_n.jpg
n=1 až 7
Naposledy editováno 02.06.2008 12:12:25
Jen bych měla taky dvě tři připomínky. Ne proto, abych prudila, ale proto, aby to příště bylo zase o něco lepší (protože je vidět, že z každé přípomínky k minulým akcím sis vzal ponaučení, což je rozhodně na palec nahoru (když nejedou ty smajly ) ).
1. Přechod z enduro RZ na trial by měl být asi příště řešený trochu jinak. Možná by nebylo marné každého zastavit a dát mu 5 vteřin aby se mohl zorientovat (vteřiny by dostal každý, tak by o nic nešlo). Protože jak je člověk rozjetý zvlášť po té dloooooouhé cílové rovince a pak má najednou přejít na úplně jiný styl a projíždět muldy, nemusí to dopadnout dobře, jak jsme bohužel viděli.
2. Značení trati by chtělo ještě krapet doladit. Na některých křižovatkách jsem šipky neviděla vůbec a jela jsem jen po vyhrabaných stopách (jestli dobře, to netuším). A dávat šipky ZA křižovatku někam do keře taky nebylo nejšŤastnější řešení. Jak psal Hajnej, RZ je rychlostní zkouška a každý tam jede co mu svědomí dovolí. Na hledání šipek tady není čas.
3. Udělej prosím něco s tím blbem v kempu co vydával jídlo. Příjemnej jak půlnoc, všechno byl problém, jídla bylo navařeno málo (ne gramáž, ale počet porcí, musel přece počítat s tím, že třeba přijede někdo navíc). Ale to jen na okraj, je jasné, že s tím nic nenaděláš.
Report už mám na stránkách a nemusíš se bát - dostal jsi ode mně jedničku s hvězdičkou
Drobnosti k doladění:
RZ přejmenuj na krátký orientační závod - značení bylo dle mě perfektní a odpovídalo kaegoriím startujících motorek ( to by si to musel vyvápnit a pak by se polovina pozabíjela, jak by to valili pro věnec - kdo má ambice je tam cross trať.)
Na cíli před trialem nech každého projet šikanou - je to spolehlivé a nevypadnem z tempa ( to co se tam stalo byla chyba jednotlivce)
Za karavanu bych zařadil ty kužely na asfaltě a případně je vyřadil na úkor dojetí karavany - trochu mě mrzelo jak byla perfektní ( muselo to dát práce) a pro čas jsme ji nejeli celou - dojeli jsme ji po asfaltě. (Jája to teda ocenila )
Při přesunu karavany doporučuji systém druhého čekajícího na křižovatce a spočítat startující (aby všichni věděli kolik jede motorek a mohli to kontrolovat) - takhle to bylo o tom kdo jede ten jede .
Ještě jednou VELKÁ poklona.
Co se kempaře týče, nechápu jak může být někomu proti mysli mít zaplněný kemp, který ho živí. Nebýt nás, měl by tam jednu rodinku. Ale asi má rád svůj klid....
Profrčel jsi to mezi námi docela nadrzo a bezdůvodně, jako jeden z posledních v koloně jsi mohl zastavit prakticky na rovině.
Poučení z akce plyne následovné:
Jezdit jeden z prvních, aby padali ty za tebou :D (diky tomu jsem zavařil spojku při 1. kopci v koloně tím že jsem musel pořád zastavovat a rozjíždět se v krpálu s těžkou mrchou)
Nepadat sám a nebo začít pořádně posilovat :D (Nevím kdo z Vás na HP2 se vrátil zpět po cca 10min co jsem s motorkou dával bahení zápasy a padl vyčerpáním při neúspěšném zvedání - díky)
Čau, Tom
Díky za odkaz na účelové komunikace - na úseku kde nás totiž policie odhalila porušily zákon oni - přijeli za náma přez soukromý areál do kterého je opravdu zákaz vjezdu ale jen ze strany od šachty Prokop.
Pokud někdo lítá přez zasetý pole nebo lesní školku tak je opravdu zralej na pokutu - ale jízdou po komunikacích žádná škoda nevzniká. Pokud je zákaz na nějaké cestě tak to nebývá jen tak ze srandy ale mívá to důvod - chráněná oblast, technická komunikace, soukromý areál ... ale zrovna v prostorech březinskejch dolů tyto značky nejsou - už se dávno netěží a i když je tam moc hezky tak taky žádná chráněná oblast tam zatím naštěstí není.
Budu bojovat jako lev - každá ušetřená koruna může jít přece do benzínu .
Připomínka ceny:
Cenu ubytování na Svojanově mám na akci nižší než standartní ubytovací ceny. Kdo viděl vybavení chaty tak asi pochopil proč je to cenově trochu dražší než unimo buňky.
Komu se to zdá drahý dycky se dá přece chrupnout pod širákem .
Pokud sem někomu něco špatně spočítal ozvěte se a vyřešíme to měl sem toho papírování tolika že je možno že vznikla chybka.
Připomínka jídlo:
V přidělování plné penze bohužel vznikl z mojí strany tak trochu chaos za což se omlouvám(poškození ozvěte se vrátím vám peníze) - příště se bude řešit přímo a jednoduše na místě zakoupením stravenek v recepci.
Původní sponzor bohužel zjistil že jakýkoliv dar by mi dal na akci tak bohužel neodepíše v účetnictví (nejsem žádná organizace) a stáhl zpět nabídku čímž se pak cena startovného použije na úhradu nákladů co jsou s akcí spojené a případný debet hradím sponzorsky já osobně.
Výsledkový lejstro enduro a offroad sem šupnu za večíra
- seznamy, data a přesné plány podzimní akce budou známy pouze registrovaným
- karavana - OZ=orientační zkouška
- enduro - ROZ - rychlostní orientační zkouška
- offroad, asfalt - RZ rychlostní zkouška
- základna podzimního mastodontu bude opět Vysoké Pole (okres Svitavy)
Naposledy editováno 02.06.2008 18:15:10
Musel sem se zaregistrovat na motorkarich i kdyz nevim jestli uspesne.ja a pocitac totiz nejsme moc kamaradi.
Snad se vam to zobrazi.
Jeste jodnou diky a doufam ze na podzim budu moc jet zase.¨Jeste jednou diky
A ty penize dyztak taky doplatim za tokovou super akci 2stovky to je jako nic.
Zetkar
A pokud nevite jak se tam vzali policajti, tak ja mam zkusenost jsk se vola zachranka, tak tam automaticky prijedou, ale klidne to mohlo byt i jinak...
Rád bych dojel i na podzim
Takže Yenkee - DÍK !!!
PS: v sobotu jsem navečer musel odjet vcelku narychlo, tož su zvědavé na tu výsledkovó listinu
- zapisovatelé se snažily jak mohli ale sami mě upozornily že někteří soudruzi v cílové rovině tak mocně gazovali že nebylo v oblacích prachu pořádně vidět na stopky a dokonce někteří ani vůbec nezastavovali v cíli takže potom problém s přečtením startovního čísla :\ je proto možné že se při některých zápisech stala nepřesnost či vloudila chybka ale snažily se co to šlo
Pokud se vám to nevotevře tak nejspíš v počálu nemáte excel (ofis)
Mastodontí dík za pomoc při zpracování výsledkové tabulky posílám Romče
Aby ste byly v obraze jak pokračujU ve věci problému s policíí čr - byl sem podat vysvětlení
Mastodont není ani rally ani se nejedná o motocyklovou soutěž dle specifikací FIM nebo FMS AČR.
Mastodont je akční motocyklově jízdní víkend s přáteli velkých strojů a jízdy allroad.
Nejsme žádná organizace ani klub pouze skupina jednotlivých jezdců.
Všechny motocykly na akci jsou sériově vyráběné typy plně způsobilé pro provoz v čr a s homologovanými výfuky.
Trasa karavany i jednotlivých měřených etap je situována po veřejně přístupných účelových komunikacích a
v žádném bodu trasy neporušuje žádnou zákazovou značku.
Zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů:
Účelové komunikace jsou veřejně přístupné, vyjma případu, kdy příslušný silniční správní úřad po projednání s Policií České republiky upraví nebo omezí veřejný přístup na účelovou komunikaci. Označení omezení přístupu je následně provedeno standartním značením zákaz vjezdu s případnou doplňkovou tabulkou.
Každý účastník jede na vlastní nebezpečí a na vlastní plnou zodpovědnost.
Pokud došlo k porušení zákona je třeba specifikovat jednotlivce.
Naposledy editováno 03.06.2008 23:29:34