paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ

Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024

Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

(reakce na) Jawablázni

16.4.2024 v 21:06 | Nahoru | #115981
dave-lister> Mě se ty nasouvaný závaží vždy nakonec posouvaly po drátě. Motorky můžou stále mít olověná závaží, jen je třeba nemají v tom konkrétním autoservisu. Nad 50g na jakémkoli z kol už mi na delší výlety vadilo.

Jawablázni

16.4.2024 v 21:41 | Nahoru | #115982
No a co, že se namotané závažíčka posouvají po drátech?
Šak se to točením zase šupne zpátky.
Kemu to vadí, nechť to přilepí Mamutem.
Statické vyvážení kola je lepší dělat v závěsu, než na pravítkách. Je to dokonce daleko přesnější, než na profi vyvažovačkách. A taky se dají kola vyvážit zvlášť, nesmontované, v dílech (kolo, plášť, duša).
To kvůli temu,aby nebylo na kolech půl kila zbytečného balastu...
Grošáku, máš kontakt na teho našeho spolucestovatele na Jarní,kerý jel s tů třindů Pávem?
Když, tak mě pošli SZ.

Jawablázni

16.4.2024 v 21:46 | Nahoru | #115983
Taky mám Carbtune a

Jawablázni

17.4.2024 v 07:34 | Nahoru | #115984
https://zdopravy.cz/...ame=hpfeed.sznhp.box
Tak zase vlaky...Jak jsem psal, my , co nám trat' vede skoro za okny věříme, že bude jezdit.

Naposledy editováno 17.04.2024 07:35:18

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

17.4.2024 v 11:07 | Nahoru | #115986
Všem Rudolfům a zvláště Bimbovi přeji vše nej.

(reakce na) Jawablázni

17.4.2024 v 11:09 | Nahoru | #115987
marauder> Přidávám se ke gratulaci.

Jawablázni

17.4.2024 v 11:24 | Nahoru | #115988
I já se přidávám. Vše nej.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.4.2024 v 14:08 | Nahoru | #115989

Jirka4137 píše: https://www.kaufland.cz/product/351927055/?kwd&source=pla&sid=29308689&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm



Já bych tohle nebral.
Vezmi všechny manometry, co doma máš, změř jima jedno kolo a porovnej rozdíly.

A pak posuď přesnost takového měřidla (4 kusy) za pár korun s udávaným povoleným rozdílem podtlaků daným výrobcem motorky, který bude myslím max 10mm sloupce.
Pro kontrolu by se mohly přeházet hadičky, ale to už je práce na hovno hledat takto nastavení.
Za mě je to příliš hrubé měřidlo. To by muselo nějak cyklicky přepínat do jednoho budíku, pak by nevadilo, že to neukazuje správně absolutní hodnotu.

To je jak s tou nýtovačkou, ne? Až to někdo koupí, tak napíšeš, že tohle je shit?

Naposledy editováno 17.04.2024 14:12:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.4.2024 v 14:48 | Nahoru | #115990
PetrL3> Já mám třeba ten Carbtune a myslím že ten je docela přesný. Když to člověk otočí vzhůru nohama, tak visí ty válečky stejně vysoko, tudíž pružiny mají stejnou sílu. Mám ho od roku 2008 a stále to maká. Akorát cena je dneska dvojnásobná.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

17.4.2024 v 14:52 | Nahoru | #115991
dave-lister> Taky si myslím, že to bude výrazně přesnější. Obecně to lidi chválí. Ale stojí touž nějaký peníze, takže se to člověku nechce dát, když to vlastně nepotřebuje.

(reakce na) Jawablázni

17.4.2024 v 16:43 | Nahoru | #115992
PetrL3> Ale já o té nýtovačce a tom že není origoš kvalitní psal už několikrát. Navíc jsem neodkazoval na ni ale na postup práce . Dával jsem tady fotky s dovýrobou dílů i když je to delší doba. Navíc jsem psal Milanovi který to dotazoval ve zprávě co a jak. Má bratra který dělá ve strojařině a nemá problém to dovyrobit.
Taky ta cena za kterou ji vzal je polovina toho co jsem platil. Origo čep jsem si navíc zprasil sám špatným postupem práce. Bo jako kluk jem čep vytloukal přes matičku z kola Pionýr bez odbroušení hříbku flexou a šlo to v pohodě.
Ty budíky neznám. Mám doma podtlaky vyrobené z fabrických podtlakových budíků a ty chodí přesně. Asi proto že v origošu stojí víc než jsem za ně dal já .
Myslím že Kuba nemá problém koupit profi podtlaky když bude chtít.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 06:22 | Nahoru | #115993
PetrL3> Ale pokud to někdo potřebuje pouze jednorázově, asi je levnější si to nechat někde za úplatu seřídit.
V nouzi jdou ty klapky nastavit i cigaretovým papírkem. Když jsem onehdá čistil karburátory, klapky jsem zhruba nastavil na cigaretový papírek a po připojení Carbtune to docela sedělo.

Naposledy editováno 18.04.2024 06:23:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 06:30 | Nahoru | #115994

dave-lister píše: PetrL3> Ale pokud to někdo potřebuje pouze jednorázově, asi je levnější si to nechat někde za úplatu seřídit.
V nouzi jdou ty klapky nastavit i cigaretovým papírkem. Když jsem onehdá čistil karburátory, klapky jsem zhruba nastavil na cigaretový papírek a po připojení Carbtune to docela sedělo.


To musi byt ale motor v cajku. Ja to takhle nastavoval kulickou na 2T trivalci GT550 a nefungovalo to dobre. Jako zakladni nastaveni vychozi polohy dobry. Ale chtelo to pak poladit za behu.

Nicmene tam se to nedelalo pomoci carbtune, ale takovou zajimavou metodou "podle ucha" s postupnyho odpojovani a pripojovani fajek (valcu) ke svickam za behu motoru. Zadnej budik.
Jen ucho a sledovani zmen. A fakt to fungovalo.

Naposledy editováno 18.04.2024 06:32:39

(reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 06:45 | Nahoru | #115995

dave-lister píše: PetrL3> Ale pokud to někdo potřebuje pouze jednorázově, asi je levnější si to nechat někde za úplatu seřídit.



To samozřejmě ano. Každý nářadí něco stojí. Kvůli jednomu šroubu taky nikdo nekoupí momenťák...

(reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 07:36 | Nahoru | #115996
Koudy01> Samozřejmě, záleží na stavu mechaniky motoru, ale pokud u 4T motoru všechny sací ventily těsní, docela ta metoda funguje. U 2T nevím, protože znám jen málo a hlavně jen Jawu, která má pouze jeden karburátor.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.4.2024 v 07:37 | Nahoru | #115997
Ten carbtune je dnes uz spis takove garazove reseni. Profici dnes používají budiky elektronické co maji snimace tlaku a elektronika dokaze z naměřených podtlaku vyhodnotit kde co… preci jen se pise rok 2024

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 07:39 | Nahoru | #115998

assassin píše: Ten carbtune je dnes uz spis takove garazove reseni. Profici dnes používají budiky elektronické co maji snimace tlaku a elektronika dokaze z naměřených podtlaku vyhodnotit kde co… preci jen se pise rok 2024


Teď jsem chtěl dělal podtlaky na Streetovi a docela mě překvapilo, že tam se taky budíky nepoužívají. Má to asi snímače v sání každýho válce. V diagnostice zvolíš balance a ukazuje ti to u každýho válce, jestli je ok nebo není. 13 let stará motorka.



Naposledy editováno 18.04.2024 07:42:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 07:58 | Nahoru | #115999
Koudy01> Jo to je elegantní reseni, to jsem nevedel, ze nekde nesetrili senzorama, dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 08:01 | Nahoru | #116000
assassin> Taky jsem na to koukal .. u KTM to dotahli ještě k větší dokonalosti - napsali, že to je tak robustní systém, že to žádnou synchronizaci nepotřebuje

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 10:41 | Nahoru | #116001
Koudy01> Obecně u všech vstřikování je synchronizace klapek celkem zbytečná, pokud se do toho nikdo nesere. U novějších motorek bez plynového lanka se to buď nedělá vůbec, nebo se dělá základní nastavení přes diagnostiku.

(reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 10:48 | Nahoru | #116002

dave-lister píše: Koudy01> Obecně u všech vstřikování je synchronizace klapek celkem zbytečná, pokud se do toho nikdo nesere.



Nesouhlasím s tím "u všech". U yamahy výrobce uvádí seřízení po 10.000km. To je cca nájezd, po kterém mi to na jedné yamaze začalo vynechávat vinou rozhození podtlaků. Dvouválce jsou potvory mlsný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 11:02 | Nahoru | #116003

dave-lister píše: Koudy01> Obecně u všech vstřikování je synchronizace klapek celkem zbytečná, pokud se do toho nikdo nesere. U novějších motorek bez plynového lanka se to buď nedělá vůbec, nebo se dělá základní nastavení přes diagnostiku.



podle me je stejne zbytecna jako u karburatoru.. nenapada me technickej princip co by u jednoho byl tak zasadne jinak nez u druheho aby v jednom pripade bylo synchro nutne a v druhem ne...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 11:15 | Nahoru | #116004
assassin> U karburátoru to může mít velký vliv. Podtlak v sání před karburátorem ovlivňuje kolik směsi bude nasáto do válce. V oblasti volnoběhu to může způsobit houpání motoru, od určité polohy plynu, to nemusí být vůbec znát, protože podtlak v sání klesne a drobné odchylky v poloze klapek už tolik neovlivní množství nasáté směsi do válce.
U vstřikování každý vstřikovač otevře na stejně dlouhý čas a ten minimální rozdíl v objemu vzduchu už není tolik znát. Ale samozřejmě v nějaké rozumné míře, nějaký 1°+ rozdíl v otevření klapek už asi bude znát.

Jawablázni

18.4.2024 v 11:21 | Nahoru | #116005
Mně ta nachylnost na seřízení vždycky přišla větší u stříkaček. Karburátor furt nějak jede, i když to je dost rozhozený. Stříkačku máš rozhozenou trošku a už to stojí za prd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 12:26 | Nahoru | #116006

Koudy01 píše: To musi byt ale motor v cajku. Ja to takhle nastavoval kulickou na 2T trivalci GT550 a nefungovalo to dobre. Jako zakladni nastaveni vychozi polohy dobry. Ale chtelo to pak poladit za behu.

Nicmene tam se to nedelalo pomoci carbtune, ale takovou zajimavou metodou "podle ucha" s postupnyho odpojovani a pripojovani fajek (valcu) ke svickam za behu motoru. Zadnej budik.
Jen ucho a sledovani zmen. A fakt to fungovalo.



Jestli na youtube neviděls kanál Tyrrell classics workshop, tak si to najdi. Tyrrell ladí všecku klasiku uchem a hadicí až po 12válce..

(reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 19:25 | Nahoru | #116007
laďa-prášil> Uchometricky lze opravit či seřídit hodně věcí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

18.4.2024 v 20:04 | Nahoru | #116008
Dneska jsem vyzkoušel pískovačku. Kanystr to až na plech neotryská ale pistol funguje. Možná ještě zkusím změnit rozptyl na menší průměr. Mám bohužel jen 50l jednoválcový kompresor-stojatý z železářství Lídl. Možná s dvouválcem bude šlapat ještě lépe. Kanystr jsem po opískování natřel odrezovačem. Šla by z něj udělat schránka na panty nebo ponechat jako stylovka kanystr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 20:42 | Nahoru | #116009
Jirka4137> To víš, pískovačka bez pořádnýho kompresoru, to je jak Aku nářadí se slabou baterkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

18.4.2024 v 21:42 | Nahoru | #116010

dave-lister píše: assassin> U karburátoru to může mít velký vliv. Podtlak v sání před karburátorem ovlivňuje kolik směsi bude nasáto do válce. V oblasti volnoběhu to může způsobit houpání motoru, od určité polohy plynu, to nemusí být vůbec znát, protože podtlak v sání klesne a drobné odchylky v poloze klapek už tolik neovlivní množství nasáté směsi do válce.
U vstřikování každý vstřikovač otevře na stejně dlouhý čas a ten minimální rozdíl v objemu vzduchu už není tolik znát. Ale samozřejmě v nějaké rozumné míře, nějaký 1°+ rozdíl v otevření klapek už asi bude znát.



Podtlak v sani prece definuje kolik smesi bude nasato do valce i u vstrikovani… uplne stejne jako u karbce, jen u karbce se ta smes namicha automaticky "spravne" tzn min vzduchu, min paliva. U vstrikovani daji vsechny vstriky stejne a to v zavislosti na senzoru umistenem jen v jednom tele vstrikovani - tzn vlastne spis skoro horsi alternativa.

Do valce kam jde vic vzduchu pujde chudsi smes … atd…
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka Drsnak007 4 24.10.2024 v 09:42 PetrL3
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 Lithwick 2 18.10.2024 v 08:56 cmiral
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 4 15.10.2024 v 15:58 cmiral
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka koutnasjede 4 14.10.2024 v 09:25 Dolin
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka Mario1504 2 29.9.2024 v 22:26 Drak1

TOPlist