Už se Vám to někdy stalo?
Jediné, co mě napadlo je použít nouzové vypínací tlačítko (nazává to tak Honda v manuálu), které se normálně nepoužívá. Je to na řídítkách u startovacího tlačítka, u Hond které jsem měl.
Motorkář na Jesenicku marně bojoval se zaseklým plynem, narazil do pokáceného stromu
https://www.novinky....neho-stromu-40467025
Naposledy editováno 08.04.2024 14:54:40
2 reakcí na tento příspěvek Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
V případě samovolně zrychlujícího automatu předpokládám, že začne při brždění podřazovat, jako při jízdě do kopce.
To si fakt při 200km/h nedovedu představit.
Za minutu jsou brzdy v plamenech. Nebo dříve?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
Ano automat si při plném plynu podřazuje do otáček s nejvyšším výkonem.
U starých aut je volič převodovky elektromechanicky blokovaný proti "vyřazení" za jízdy (pokud to není 40 let stará vykopávka, tak to mechanické táhlo stejně ovládá jen parkovací západku), u novějších převodovek jsou to jen elektronická tlačítka pro řídící jednotku. Takže prostě nevyřadíš.
U normálních automatů je táhlem od voliče blokovaná spínačka, aby z ní nešel vytáhnout klíček, pokud není volič v parkovací poloze. Motor ale klíčkem vypnout jde kdykoliv. Nevím jestli u některých automatů není voličem blokované i vypnutí motoru, měl jsem automat jen v jednom autě. Každopádně v novějších autech je elektrika bezklíčková (spínačka tam není vůbec, nebo jen vysílá zprávy do řídících jednotek), vše je trvale napájené i když je auto zaparkované, není jak ho mechanicky vypnout. Vše je elektronické a softwarové.
Už zde byly úspěšné výzkumné pokusy auto hacknout a na dálku ovládat proti vůli řidiče.
Ještě zajímavější to musí být v elektromobilu, který má silný motor a slabé brzdy, protože se počítá s tím, že brzdí převážně rekuperací.
V novém moderním autě, abych si dobastlil nouzový vypínač něčeho pro pohon klíčového. Např takový ten na provázek, jako mají krosky/čtyřkolky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
MartasUS píše: Prostě ten motor ty brzdy přemohl.
Zaujímavé, že chlapík hovoril, že brzdy nefungujú... Samozrejme sa mohol mýliť, ale je to ďaľšia indícia.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
Metric píše: Zaujímavé, že chlapík hovoril, že brzdy nefungujú... Samozrejme sa mohol mýliť, ale je to ďaľšia indícia.
Tipuji, že je nemastným neslaným zkoušením jen lehce přibrzdit přehřál. Kdyby na to po prvních známkách neovladatelnosti šlápnul, zastavil by. Nebo alespoň zpomalil natolik, ze to pak mohl relativně bezpečně opřít do svodidel a stočit kola ven.Prostě šok nejspíš kombinovaný s neznalostí, jak auto funguje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
Ovšem v autě, kde mám automat také, nouzový vypínač ani klíček nemám, tak by to byl s vypnutím motoru větší problém.
Ovšem je také fakt, že motorku která jede motorem na plný výkon, musíš ubrzdit hlavně zadní brzdou, jinak by to nemohlo dopadnout dobře.
Respektive nesmí se zablokovat přední brzda, pokud je zadní kolo pořád v pohybu.
Z toho vyplývá, že je to na motorce bez ABS neřešitelé, ať už je součet brzdného účinku obou brzd jaký chce.
Proti tomu auto je na tom z tohoto hlediska daleko lépe.
vilemx píše: Tipuji, že je nemastným neslaným zkoušením jen lehce přibrzdit přehřál.
Tiež si myslím. Je to škoda, ale treba zobrať do úvahy, že človek má na rozhodnutie čas možno pár sekúnd, možno ani to, nemusí mu byť celkom jasné, čo sa deje, a pod., takže je bežné, že sa nedokáže rozhodnúť optimálne.JInak se mi to párkrát stalo u Mitsubishi Colt CZT. Posouval se mi gumový kobereček a plnej plyn se o něj zasek. Poprvé to bylo fest nepříjemný, protože to člověkprostě nečeká a ta vtěřina než mi docvaklo co se děje byla nekonečná. Místo abych hned zaspojkoval, začal jsem dupat po pedálu plynu a ten se uvolnil. Zas tak nebezpečný to v tu chvíli nebylo, protože člověk šlápne plnej zpravidla když má před sebou volno. Kobereček jsem zaaretoval (blbě) a když se mi to stalo podruhý, to už šla spojka okamžitě a do toho zase zběsilé pokusy o uvolnění pedálu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
Bigbear píše: Deadman> Na motorce mám nouzový vypínač.
Ovšem v autě, kde mám automat také, nouzový vypínač ani klíček nemám, tak by to byl s vypnutím motoru větší problém.
Ovšem je také fakt, že motorku která jede motorem na plný výkon, musíš ubrzdit hlavně zadní brzdou, jinak by to nemohlo dopadnout dobře.
Respektive nesmí se zablokovat přední brzda, pokud je zadní kolo pořád v pohybu.
Z toho vyplývá, že je to na motorce bez ABS neřešitelé, ať už je součet brzdného účinku obou brzd jaký chce.
Proti tomu auto je na tom z tohoto hlediska daleko lépe.
No a jak teda "vypínáš" motor, čekáš až dojde benzín ?
Naposledy editováno 11.04.2024 07:07:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
Zet. píše: No a jak teda "vypínáš" motor, čekáš až dojde benzín ?
Přečti si, o čem je tohle téma.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
Proč by jako za jízdy nešel v automatu zařadit neutrál?
Zkoušel jsi to? Já jo.
...víš jaké brzdy má Tesla? Slabé?
Naposledy editováno 11.04.2024 12:33:16
Koberečky originál pro auto mají již nějakou dobu cvočky, aby se nemohli volně posouvat po podlaze.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
ramlik píše: Deadman> tvl kam na to chodíte?
Proč by jako za jízdy nešel v automatu zařadit neutrál?
Zkoušel jsi to? Já jo.
...víš jaké brzdy má Tesla? Slabé?
Na Africe 2024 DCT neutrál za jízdy rozhodně nezařadíš. Zkoušel jsi to? Já ano.
Naposledy editováno 11.04.2024 16:02:00
1 reakcí na tento příspěvek Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
...akorát je řeč o autech. Neřešíme původní problém tématu.
vilemx píše: s tím vypnutím zapalování to je dvojsečné. V tu chvíli přijdeš o airbagy, el. posilovač a vlastně o komplet elektriku :( No ale třeba klíček/start-stop po pár vteřinách zapnout - mohlo by auto přestat bláznit.
To je fakt. Průser je, že v tu chvíli máš plné ruce práce a tyhle věci prostě ve stresu rychle nedomyslíš.
Když jsem měl nově auto s automatem, tak jsem na křižovatce dal neutrál a pak jsem se měl velký problém rozjet, když padla zelená.
Prostě jsem v tom stresu, že je něco špatně / jinak a musím jet (za mnou auta) tak jednoduchou věc sice dal, ale pár sekund to trvalo.
A to mi nešlo oživot, což samovolně zrychlující auto ve vysoké rychlosti je.
1 reakcí na tento příspěvek Zaseklý plyn - už se Vám to stalo
1. Když jsem začínal jezdit, tak třeba na krosce 125 ccm typ 516. V karburátoru je čep a ten v drážce vede šoupátko. Čep se vyklepal a šoupě pootočilo. Super věc.
2. Kývačka 175 ccm. Přišla mi velká vůle na plynu, tak jsem si ji vyšteloval na max.. Motorku jsem roztlačil a pak se divil.
3. Někdo z kamarádů dával nové plynové lanko. Dal ho špatnou cestou a motorka vždy při zatočení přidala plyn.
Deadman píše: To jestli tě v autě automat nechá vyřadit za jízdy, záleží jen na software řídící jednotky. Některý automat tě nenechá řadit dokud není rychlost nulová a případně ještě jen když stojíš na brzdě. Hydraulické solenoidy v převodovce jsou ovládané pouze elektronicky. Pokud to ještě má mechanické táhlo od voliče do převodovky, tak ovládá pouze parkovací západku, nic jiného. ...
Ne. Mechanicke tahlo od volice prepina P-R-N-D. Prepina to prostrednictvim solenoidu pro R-N-D a mechanickym blokovanim v poloze pro P. RJ automatu potom radi jednotlive stupne pro D (u nekterych prevodovek i pro R). Takto to bylo a je u vsech automatu, ktere jsem kdy mel - americke, japonske, nemecke.Plne elektronicky ovladany automat mam jenom jeden - a i ten za jizdy zaradi N z R nebo D. Z P nebo N na R nebo D zaradi pouze pokud se netoci kola.