AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Borntobewild> Když na žertem míněnou otázku oídpovíš vážně, tak ten vtip zkazíš.
Sorry. Já ještě dneska neměl maso.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 14.03.2024 11:37:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Udělat záchrannou uličku je zákonná povinnost. Je to jednoduchý manévr, který každý zvládne a nikoho neobtěžuje. Má svou logiku a opodstatnění. Pokud jedeš, máš před sebou místo, úplně jednoduše postavíš auto kam je potřeba. Pokud ve stojící koloně najednou začnou auta uhýbat a ještě odzadu, bude to vždycky pomalejší.
A zrovna v tomhle místě, pokud se udělá kolona, je šance, že pojede IZS tak 50:50.
Jezdit 50/90/130 je taky zákonná povinnost a je to jednoduchý. Jak píšu, moje zkušenost je, že sanitce nikdo nebrání, jak jsou vzadu majáky, lidi hned uhnou těsně na svodidla, už takhle je tam ten prostor předpřipravenej. Sanitka stejně nemůže jet reálně kolonou 120 km/h. Nemám pocit, že by ji někdo brzdil.
Kdbys ukázal fotku, jak jede sanitka a musí čekat, až ji uhnou, ok, to by byl argument.
Navíc ty auta nestojí, ale pomalu jedou, mají mezi sebou rozestupy tak 3 metry, nevidím důvod brát kolem okraj plnej bordelu, jeden pohyb volentam a je tam ulička kdykoliv. Ono když se ty vpravo budou cpát na náklaďák vedle a ty vlevo na svodidlo, tak až dojde k banální nehodě při rychlosti 10 km/h, tak se tam vytvoří špunt mnohem horší a pak bude ulička skutečně na místě.
Naposledy editováno 14.03.2024 11:56:52
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K porušování omezené rychlosti má člověk důvody: pospíchá, sere ho jezdit pomalu... Ale jakej máš důvod porušit tohle pravidlo a prostě nezastavit vozidlo tam, kde máš? To tě opravdu nějak omezuje, nebo obtěžuje?
Pusť si nějaké video z kamery ze sanitky. Dá se to najít. Opravdu není stejně rychlé projíždět správnou záchrannou uličkou a čekat, až auta uhnou.
Ta auta nejedou. Stojí. Nebo myslíš, že jsem je fotil z motorky za jízdy?
Borntobewild píše: PetrL3>
K porušování omezené rychlosti má člověk důvody: pospíchá, sere ho jezdit pomalu... Ale jakej máš důvod porušit tohle pravidlo a prostě nezastavit vozidlo tam, kde máš? To tě opravdu nějak omezuje, nebo obtěžuje?
Už sem to psal. Když pořád popojíždíš, je normální držet se kolama na čistém asfaltu. Není důvod bít u někoho na zrcátko.
To, co tu ty vyžaduješ, se týká situace, kdy provoz stojí (ale úplně). Pak není důvod držet se na silnici a může se to klidně odstavit na krajnici/v pravém krajním/v levém až u svodidla-dle pruhu, ve kterám se původně nacházíš. Ale pokud pocukáváš, je úplně vpořádku, že ta ulička je třeba tak akorát na osobák a jakmile jede sanitka, tak se jen douhne a stojí se, dokud kolem tebe neprojede. Nemůžeš chtít, aby všichni jeli pomalu v koloně tak, aby byl u levého pruhu mezi auty konstantní prostor na sanitku. Stačí jedno místo, kde se někdo vyhne přejetý lišce, díře na krajnici, střepům a prostě musíš různě vybočovat....
A ten objektivní důvod je, že třeba nechceš píchnout nebo se nechat orvat kamionem.
Naposledy editováno 14.03.2024 13:07:37
5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 14.03.2024 19:16:15
8 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dnes nám ( mně, Ghrohemu a Kalupovi ) vyšel tady na M.cz cestopis o naší cestě do BG , tak po čase píšu i já sem.
Jezdíte ? Já ano. Už dva týdny. Bez problémů, Jawa 660 je prostě skvělý stroj. Servis se podařil, něco sice stál, ale s tím jsem počítal. Hlavně že vydržela ř.j. Servisáci museli po delším laborování vyměnit část elektroinstalace, která shořela, dali nové startovací relé , rozřezali a lépe svařili i ze silnějších trubek prasklý rám , opravili pár drobností - a je to. Dnes jsem například najezdil necelých 100 km. Jawa má už po výměně oleje a řetězu, to už servis nedělal.
A v pátek 19. dubna na mě má čekat Aprilia Tuareg. Sice mírně ojetá předváděčka, ale...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Překvapil Sem rád, že Retard zase funguje a ještě více rád, že jsi se konečně rozhodl koupit si něco, kde to snad nebude čas na cestě = 2x čas v servisu
Aji kdyby si Milan koupil sebe lepší motorku,tak Turecko pojede na jawě 660ghrohe píše: chlapi,pořídil jsem mové pneu Mitas MC-24
a nyní se do mne puste ,je to na 350ohcéčko
Tak mladej a už tak odvážnej. Smekám. Já mám nachystané Michelinky ale nemám čas ani energii to vyvážit. Nechal jsem si postavit kolem baráku horolezeckou stěnu z trubek a cvičím na ní každý den. No a protože je jenom metr a půl pod štít lozím ještě po střeše se zemnícím drátem aby toho nebylo málo.
Závažíčka přišla v pondělí spolu s dalšíma kravinama na motorku.
Naposledy editováno 14.03.2024 20:53:17
dave-lister píše: ghrohe> Všechny Mitasky nebyly špatný. Já mám teď na Africe E-07 a zatím to jsou nejlepší pneu jaký jsem tam měl. Měl jsem tam Heidenau K60 Scout a Dunlop D208 myslím. Jak Dunlop tak Heidenau dost klouzaly. Třeba ty Mitas Terra Force lidi dost chválí.
Ty k60 kloužou hlavně na mokru jako prase, to je pravda. Ale zase na hlínu byly super.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ghrohe píše: chlapi,pořídil jsem mové pneu Mitas MC-24
Není to nějaká ex Sava?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Milan1963> Tak to se těším, až tu tuarega ukážeš
Jj do tech epizod tohoto nekonecneho serialu prinese vlastnictvi italskeho motocyklu svezi vitr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale taky mě to napadlo. Lidi, co nejsou moc zdatní v elektrotechnickém měření by měli kupovat jiné značky
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |