Téma: Gas Gas TXT 300 PRO 2007 - kvílení při jízdě
13.3.2024 v 13:20
Ahoj všem šlapkám,
chtěl bych poprosit o technickou radu, pokud s ní má někdo zkušenost. Koupil jsem Plyn Plyn s tím, že při jízdě se z motoru ozývá jakési kvílení. Přirovnal bych to k meluzíně. Objevuje se to vždy v momentě, kdy se zařadí rychlost a na motorce se jede, se zvyšujícími otáčkami se kvílení zesiluje, ale nakonec ve vysokých otáčkách zmizí. Myslel jsem, že to budou dělat nějaká ložiska v převodovce, protože dokud je motor nastartovaný na neutrál, ani při přidávání plynu do vysokých otáček se zvuk neprojevuje. Jakmile se ale zařadí rychlost při vymáčknuté spojce, jemně je tento zvuk slyšet, ale nejvíce zesílí při té jízdě. Rozebral jsem tedy motor a vyměnil všechna ložiska v karterech (kliková, ložiska os převodovky, ložisko primáru, ložisko, ve kterém je usazena osa se spojkovým košem atd.). Žádné viditelné známky, že by se někde něco o něco dřelo/brousilo jsem nezaznamenal. Motku jsem složil, ale závada stále trvá. Jediné, co se vyřešilo, že ztichla převodová ložiska při běhu na neutrál, která hrozně šrotila. Měl by nějako nějaký tip, lépe zkušenost s tímhle problémem a jeho řešením?
Díky a ať to šlape.
chtěl bych poprosit o technickou radu, pokud s ní má někdo zkušenost. Koupil jsem Plyn Plyn s tím, že při jízdě se z motoru ozývá jakési kvílení. Přirovnal bych to k meluzíně. Objevuje se to vždy v momentě, kdy se zařadí rychlost a na motorce se jede, se zvyšujícími otáčkami se kvílení zesiluje, ale nakonec ve vysokých otáčkách zmizí. Myslel jsem, že to budou dělat nějaká ložiska v převodovce, protože dokud je motor nastartovaný na neutrál, ani při přidávání plynu do vysokých otáček se zvuk neprojevuje. Jakmile se ale zařadí rychlost při vymáčknuté spojce, jemně je tento zvuk slyšet, ale nejvíce zesílí při té jízdě. Rozebral jsem tedy motor a vyměnil všechna ložiska v karterech (kliková, ložiska os převodovky, ložisko primáru, ložisko, ve kterém je usazena osa se spojkovým košem atd.). Žádné viditelné známky, že by se někde něco o něco dřelo/brousilo jsem nezaznamenal. Motku jsem složil, ale závada stále trvá. Jediné, co se vyřešilo, že ztichla převodová ložiska při běhu na neutrál, která hrozně šrotila. Měl by nějako nějaký tip, lépe zkušenost s tímhle problémem a jeho řešením?
Díky a ať to šlape.
1 reakcí na tento příspěvek Gas Gas TXT 300 PRO 2007 - kvílení při jízdě
Krautkopf> Řekl bych, že ten zvuk by se ale projevoval i při nastartovaném motoru při zařazeném neutrálu, protože primární převod se točí pořád. Ten zvuk ale nastává až v momentě zařazení a následného rozjíždění. Na neutrál je ticho, i když motor vytáčím do otáček.
Naposledy editováno 13.03.2024 15:05:08
Naposledy editováno 13.03.2024 15:05:08
1 reakcí na tento příspěvek Gas Gas TXT 300 PRO 2007 - kvílení při jízdě
Může to začít kvílet, až převod začne přenášet nějaké síly.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gas Gas TXT 300 PRO 2007 - kvílení při jízdě
Krautkopf> Úvaha to není úplně špatná, ale kde by ta vůle konkrétně měla být? Primární ozubené kolo je nasazené na tisícihranu kliky. To otáčí spojkovým košem, který je nasazený na dvou jehlových ložiscích (14 - vlevo nahoře) přes tisícihran do hřídele první části soustavy ozubených kol převodovky. Je pravda, že ta jehlová ložiska jsem neměnil, ale nemyslím, že ten zvuk pochází z nich. Na této hřídeli žádná radiální vůle není, nepatrná axiální vůle ano, nicméně nic zásadního bych řekl. Hřídel, na které je nasazený spojkový koš, je pak v obou částech karteru zasazena v ložiscích. Stejně tak druhá část převodovky, kde je hřídel zasazená po obou stranách také v ložiscích a ústí ven zakončená ozubeným kolem pro sekundární převod. Jen připomínám, že všechna tato ložiska v karterech jsou nová. Jediné, co ještě není nové, jsou dvoje jehlová ložiska (půlená - 10 a 14) a jehlové ložisko v druhé soustavě (20), která jsou pod ozubenými koly, ale také nevěřím, že to dělají ony. Pak už mě napadá jen ojnice na klice, ale ta byla taktéž bez vůle.
Naposledy editováno 15.03.2024 06:42:54
Naposledy editováno 15.03.2024 06:42:54
1 reakcí na tento příspěvek Gas Gas TXT 300 PRO 2007 - kvílení při jízdě
Jak vypadaly kolečka v prevodovce, tedy spíš zuby a opotřebení cementace, dělá to jen v tahu nebo i při odlehčení, dělá to jen jednička,nebo všechny kvalty, píšeš ložiska nová, zkoušel je? Kolikrát i nová jsou nekvalitní a sekaji se, jsou tam určitě C3?
Naposledy editováno 13.03.2024 19:25:41
Naposledy editováno 13.03.2024 19:25:41
ja1> Kolečka jsou v pořádku, nijak výrazně opotřebená viz obrázek níže. Zvuk se projevuje u všech kvaltů jak v tahu, při odlehčení, tak i brzdění motorem. Zvuk se zesiluje a zeslabuje v závislosti na otáčkách. Čím vyšší otáčky, tím hlasitější, ale nakonec ve vysokých otáčkách se zvuk ztratí. Pokud jde o nová ložiska, v těch určitě problém nebude minimálně ze dvou důvodů. Jednak problém byl stejný i při starých ložiscích a za druhé, kupoval jsem originální na enduromarketu, žádné laciné náhražky.
Čau a nie je to nejaká píčovina? Teda k tomu uvediem príklad. Na Yamahe XT 600 Z Ténéré, sa mi ozýval za jazdy hnusný zvuk pri zaradenom kvalte za jazdy. Na mieste OK. Typoval som na KO vývodové ložisko, ale bolo to nenamazané lanko tachometru. Teraz mi na huske hučí primárny prevod . Na huske mám spojku na kľuke, tak som tipol ložisko pod spojkovým košom. Nehučí to ložisko ale prevod-ozubené kolesá zo spojkového košu na prevodovku. Ložisko je medzi kľukou a spojkovým košom. Ono je v činnosti pri stlačenej spojke. Keď stlačím spojku tak to stíchne , lebo spojku vycentrujem vypínacím ložiskom. No, keď je opotrebené ložisko a kľuka pod tým ložiskom a uloženie v spojkovom koši, tak je vôľa v ozubení a to potom hučí. Kamoš , čo má takú istú motku to ložisko vymenil ,cca 80 € a hučí to furt, tak na to seriem. Ešte k tým pičovinám. Raz tak leziem na tú husku a strašný bordel, hučanie. Keď bola motorka na stojane doma , alebo na trati tak nič. ( Hlukové skúšky robím na trati aby som neotravoval susedkov.) Akonáhle som na to sadol , predsmrtný hukot. A viete čo hučalo? V podrbanom spätnom zrkadle vibrovalo to zrkadielko. Hučalo to strašidelne, hlavne, keď som mal hlavu v prilbe pri tom späťáku. Teraz mi zas niečo hučí tak , akoby som zapnutý ventilátor. Už som kontroloval všetky možné dotyky motoru , teda hlavy na rám a rámu na chladič, vybrácie kapotáži, no , neviem čo to je.
díky zatím všem za nápady a rady, po konzultaci se známým motoopravářem budu tuhle sezonu jezdit a po sezoně uvidím. Jestli budou na magnetickém výpustném šroubu nějaké kovové piliny, někde se něco brousí, možná řadící vidlice, uvidíme. Jelikož jsem to měl celé rozebrané, vím, že tam není nic zásadního, co by mělo poškodit motor nebo převodovku, tak tomu dám čas.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gas Gas TXT 300 PRO 2007 - repas př... Gas Gas TXT 300 | Thomsonson | 0 | 13.3.2024 v 12:47 Thomsonson |
Trial jablonec, Železný brod Gas Gas TXT 300 | tuzer | 4 | 6.10.2023 v 10:07 Kohlstein |
Které moto ? Gas Gas TXT 300, Sherco 300 ST | MartinGro | 2 | 10.10.2017 v 11:30 PetrS |
Gas Gas TXT 300 Nestartuje Gas Gas TXT 300 | Malej_Ignor | 9 | 20.2.2015 v 17:08 b.o.b.a.n. |