Naposledy editováno 17.02.2024 18:23:10
1 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika
krokoš> konečník je ten, čo predal aj poslednú motorku, lebo môže ísť akurát tak do riti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika
No video je pěkný, ale něco jinýho je v provozu.
Jedu na motorce 100 km/h šlápnu na zadní brzdu a celá váha motorky včetně mě tj., 300 kg. se začne tlačit kupředu, takže zatěžuje přední kolo a odlehčuje zadní kolo. Při akceleraci obráceně , váha se tlačí dozadu, odlehčuje se předek, zatěžuje zadek.
Ale nechci se hádat, jen tak nějak uvažuji.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika
1 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika
1 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika
1 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika
No jo, chtěl jsem set taky vyjádřit k tomuhle tématu
Losky píše: Tipuji, že začátečník je ten, kdo neovládá motorku v minimální rychlosti a v kriizových situacích. Takže někdo jako já, ale já už motorku deset let nemám. Nicméně, zase se na ní plánuji vrátit, jelikož jsem vždy jezdil jednu sezónu a zase z toho na rok či dva slezl a nenaučil se nikdy pořádně základy:( Takže asi věčný začátečník:)
Kloboucek dolu.
1 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika
1 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika
Animals21 píše: Pamatuju si, jak mi před lety kámoš říkal, že nejnebezpečnější období je kolem těch 5-10tis najetých km, že máš pocit, jak už to strašně umíš, ale zároveň nemáš moc zautomatizovaných pohybů, takže v krizovce neumíš reagovat. Myslím, že je to zhruba pravda.
No jo, chtěl jsem set taky vyjádřit k tomuhle tématu
Presne... Ja bych rekl, ze ten kdo se uz nelekne v krizovce a misto panikareni a spatneho rozhodnuti udela to co by mel....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika
Medved píše: ... Diky rozdilnemu pusobisti tech sil, si motorka kecne k zemi - predkem i zadkem.
Myslím, že to bude spíš proto, že když dupnu na zadní brzdu, tak se kyvka "přikousne" k točícímu se kolu -- setrvačníku. Setrvačník chce pokračovat v točení (zákon zachování momentu hybnosti), jenže už se nemůže točit kolem svého středu, protože je teď napevno spojené s kyvkou, tak vezme kyvku s sebou a pootočí se i s ní kolem jejího ložiska. Nemá to nic společného se silou, která "tahá motorku dozadu", je to čistě věc točícího se kola. Proto to taky funguje i na tom videu, kde mají kolo postavené vzhůru kolama. Kdyby motorka visela ve vzduchu, tak by se při prudkém zaseknutí zadní brzdy přitáhlo kolo nahoru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika
Pokud je to jak rika medved, chovala by se takova vec pri brzdeni na snehu stejne jako motorka, podle tve teorie nejspis ne, neni tam zadny setrvacnik co by s tim otacel…
Naposledy editováno 29.02.2024 00:02:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika
assassin píše: Snowball> Zajimave by bylo vzit treba to kolo, vymenit kola za lyze a na zadni lyzi pridelat brzdu (dejme tomu nejaky hrot)
Pokud je to jak rika medved, chovala by se takova vec pri brzdeni na snehu stejne jako motorka, podle tve teorie nejspis ne, neni tam zadny setrvacnik co by s tim otacel…
ono by stacilo zadni kolo zablokovat at se netoci, akorat to chvili udrzet
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika
Stev píše: ono by stacilo zadni kolo zablokovat at se netoci, akorat to chvili udrzet
když zatáhneš ruční brzdu( uvažuji že ti nahradí lyži) a bude se zkoušet rozjíždět tak ti auto klesne na zadek taky... To snížení zadku nebude dělat setrvačná síla kola, i když v tom bude taky hrát roly, ale spíš délka kyvné vidlice a míst kde síly působí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika
2 reakcí na tento příspěvek Koho považujete za začatečnika
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika
teď uvaha Pokud si představím že uložení kyvné vidlice je nad osou zadního kola tak rozdíl mi dělá rameno na které působím silou která pohybuje motorkou dopředu. Uložení kyvné vidlice je v momentě kdy mi stojí zadní kolo jediné místo kde se tato síla může projevit tak dojde k pootočení kyvky a tím ponoření do karoserie.. Snad jsem to popsal tak a by to bylo pochopeno))
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koho považujete za začatečnika
ale treba klasickej lichobeznik nebo pevna naprava na listovych perech rozhodne nekejvou kolem nejake osy pred napravou... akorat teda me nenapad zadna predokolka s timhle setupem...
jo a jeste detail, myslis ze nejaky auto ma ty ramena vzadu ukotvena v karoserii nad osou kola?
kazdopadne kdyz tak sleduju diskuzi s reakci na moment na kolech, tak muj priklad s odpruzenym snowbikem je lepsi
Naposledy editováno 29.02.2024 12:01:05
Snowball píše: Potopení zadku při pokusu o rozjezd se zataženou ručkou je podle mě úplně jiná situace a úplně jiné síly než zadupnutí zadní brzdy za jízdy. Tam to bude tak, že poháněná přední kola mají snahu se pootočit dopředu vůči karoserii, ale nemůžou (leda by prohrábly), a tak se karoserie pootočí vůči kolům (aspoň o ten kousek, co ji zadní pružiny pustí). Jako když vezmu autíčko-hračku na vysílačku za poháněná kola a někdo na vysílačce zmáčkne joystick dopředu. Celé autíčko se mi protočí v rukách, když se nemůžou točit kola.
obavam se, ze v obou pripadech jde o stejnou situaci. v obou pripadech uvazujes pohyb karoserie/motorky jako reakci na moment kola. jen v jednom pripade beres kroutici moment motoru a podruhe setrvacny moment kola ...
muzes zkusit "rozebrat" ten odpruzeny snowbike...
jinak teda kdyz se vratim k puvodnimu modelu "zadupnuti zadni brzdy"tak by to znamenalo, ze motorka s lehcim zadnim kolem se ponori mene nez motorka s tezkym kolem ...