AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: dave-lister> Myslím, že běžný zákazník vůbec po takovéto motorce nekouká, to jen fandové Jawy a možná retra obecně. A ti druzí si spíš koupí Royal Enfielda, což je i dle mého mnohem rozumnější volba.
když budu chtít retro, tak si koupím W800, V7, dvouválcového Enfielda, nebo jestli se ještě dělá ta retro Ducati...
Rozhodně ne jednoválcovou mrdku co váží jak velká motorka, ale má proti ní poloviční výkon... I když tato vlastnost je Jawám zrovna příznačná od 634 dál....
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Mě třeba dělá trochu problém jednička nahoru nebo dolů. Když jedu občas na Jawě, musím na to pořád myslet abych řadil správným směrem.
Jojo taky mi to dělá bordel, naštěstí jak 180 tak OHC má jedna dolů,ale Sportka je jedna nahoru a tak na ní vůbec nelezu stou řádí stařík,ten zas naopak nikdy stroj s jedna dolů neměl.
To je jako v práci,Kodiaq má automat a Crafter je manuál,to jsou vždy hoňky zorientovat se v čem sedím,ale automat má jednu výhodu rozjezdu se a když chci přeřadit tak šlápnu na brzdu a to je taková pecka,že si hned vzpomenu v čem sedím.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: když budu chtít retro, tak si koupím W800, V7, dvouválcového Enfielda, nebo jestli se ještě dělá ta retro Ducati...
Rozhodně ne jednoválcovou mrdku co váží jak velká motorka, ale má proti ní poloviční výkon... I když tato vlastnost je Jawám zrovna příznačná od 634 dál....
V tom Ti,ale nikdo nebrání,ale já si chci koupit Péráka tak mne zas může nějaká mrdka od Ducati,Hondy atd. políbit prdel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vladimir píše: Vlasťák1973> měli jsme v práci dvě dodávky Iveco, jedno s automatem které jsem řídil častěji a jedno s manuálem do kterého jsem sedl jednou za čas. Přivyklej na automat jsem se sem tam přistihl že zapomínám řadit v té s manuálem.
jojo já si vzpomínám jak jsem celej den vykládal vys.vozikem kamion za kamionem a když jsem večer sed do stodvaci dal blinkr ,sešlap plyn a nechápal proč ten pekáč nejede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: Jojo taky mi to dělá bordel, naštěstí jak 180 tak OHC má jedna dolů,ale Sportka je jedna nahoru a tak na ní vůbec nelezu stou řádí stařík,ten zas naopak nikdy stroj s jedna dolů neměl.
Já u V-Stroma vyhodil přepákování řazení a nasadil sklopnou řadičku přímo na výstup z převodovky.
Výhodou je až chirurgicky přesné řazení bez vůlí v přepákování,
které tam vždy nějaké jsou a samozřejmě jednička nahoru jako u Jawy.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/jarni-vetrani-koni/1312871411
Cizí si samozřejmě blbě zvykají když na to sednou, ale já mám u všeho kvalty stejně a tak než pořídím něco jinýho,
nemusím nad tím přemýšlet.
Jinak u starý Jawy změnou kulisy jde přehodit řazení taky, jen bacha na to,
má to nějaký záludnosti, musí se probrousit v karteru místo, jinak to občas nedořazuje jedničku a čtyřku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: když budu chtít retro, tak si koupím W800, V7, dvouválcového Enfielda, nebo jestli se ještě dělá ta retro Ducati...
W800 je něco, do čeho možná jednou půjdu taky.
Je to moc povedený stroj.
Hodně do stylu poválečného BSA a taková moto klasika.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 27.02.2024 09:28:57
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Verdom> U ČZ 476+477 lze bez problémů vyměnit kulisu řazení za 488+487. Mě tedy přijde daleko lepší řazení jednička dolů kvalty nahoru.
U Jawy je to taky v pohodě, jen ta kulisa je větší a překáží tam karter, tak se to musí poupravit, žádné drama, chvilka s dremelkou. Zda je řazení za jedna nahoru horší nebo lepší je o zvyku. Měl jsem to i to a zvykám si rychle celkem, takže mě to je celkem buřt, ale to že to mají někteří závoďáci jako Jawa dřív asi nějakou logiku má, ale jakou to lze jen spekulovat, protože řadit nahoru i dolů musí zhruba stejně rychle a automaticky. Popravdě nikdy nekoukám na to, co za kvalt mam (pokud moto má ukazatel zařazené rychlosti) tak nějak poslouchám motor a sázim to tam a zpátky podle citu a skoro automaticky a protože do šesti počítat není kumšt, nehledám sedmičku ani na dálnici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
dave-lister píše: Vlasťák1973> Podívej se někdy na úroveň zpracování například u Triumph nebo u skútrů Piaggio/Vespa. Ta Indická Jawa má zpracování podobný jako laciná Čína.
Já to nerozporuju ani nejsem zaslepenym Jawařem a nikdy jsem si nehrál ani na cezaťáka ani na jaware hondystu ale když si chci koupit retro 634 nebo kejvu,Péráka tak zkrátka musím jít k Jawě a vzít co mají a bude mi opravdu úplně u ..... jestli je retro Honda atd,líp zpracovaná,to je jediný co se tu snažím říc.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Proč? Protože se vždycky najde někdo, kdo ti bude tvrdit, že jsi koupil - kulantně řečeno, Pech by to nazval sprostě - špatný stroj, protože jsou jiné, lepší, levnější...a ty chceš - což je normální - dokázat, že i ta tvoje volba stroje má smysl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
P_B píše: Verdom> nesvezl jsem se, ale okukoval jsem a mne to prislo super. Hledal jsem bud scramblera nebo nejaky Retro nez jsem poridil Hovnouska A chtel jsem malo objem a mam 12ku
Moc hezká motorka!
Milan1963 píše: Koudy01> Napsal jsi to velmi dobře, proč obhajovat svoji volbu.
Proč? Protože se vždycky najde někdo, kdo ti bude tvrdit, že jsi koupil - kulantně řečeno, Pech by to nazval sprostě - špatný stroj, protože jsou jiné, lepší, levnější...a ty chceš - což je normální - dokázat, že i ta tvoje volba stroje má smysl.
Ty woe to je jak když mi táta nebo kamarád chce vysvětlit, že moje žena je ,,špatná" protože denně neuklízí, nestojí každé odpoledne u plotny a nevymluví ti díru do hlavy....na to mám vždy jednu odpověď: A proto ji miluju a žiju s ní já, ne ty. Já bych se zcvoknul, žít s tou tvojí.
Co tim chci říct, je mi vážně u zadele, co si kdo myslí. Žiju s ní (motorkou nebo ženskou) já, ne ten druhý. Tak ať si pro mě za mě jezdí na parním stroji, když si myslí, že je nejlepší...a třeba je..pro něj...
Levá ruka ovládá spojku, řidítka, blinkry, klakson, pravá řidítka, plyn, brzdu, startér
levá noha řadí a staruje pokud není startér, pravá brzdí, za jízdy se nakláníme v zatáčkách a co chvíli hrozí,
že si namelem, zmoknem, zmrznem nebo se upečem.
Dává takový stroj smysl?
Logicky ne, ale pro spoustu z nás jo.
Takže za mě, motorka se musí líbit hlavně mě a musím vědět, proč jsem do ní šel,
protože v době aut s hromadou airbagů kolem,
klimou a topením je jakákoli motorka iracionální volbou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: U Jawy je to taky v pohodě, jen ta kulisa je větší a překáží tam karter, tak se to musí poupravit, žádné drama, chvilka s dremelkou. Zda je řazení za jedna nahoru horší nebo lepší je o zvyku. Měl jsem to i to a zvykám si rychle celkem, takže mě to je celkem buřt, ale to že to mají někteří závoďáci jako Jawa dřív asi nějakou logiku má, ale jakou to lze jen spekulovat, protože řadit nahoru i dolů musí zhruba stejně rychle a automaticky. Popravdě nikdy nekoukám na to, co za kvalt mam (pokud moto má ukazatel zařazené rychlosti) tak nějak poslouchám motor a sázim to tam a zpátky podle citu a skoro automaticky a protože do šesti počítat není kumšt, nehledám sedmičku ani na dálnici.
Logiku to ma, protoze muzes radit o kvalt vejs v naklonu v zatacce... s "klasickym" razenim (ikdyz to je v jawavlakne asi dost zavadejici termin) bys musel pri razeni nahoru strcit botu pod radicku a na to neni misto...
Verdom píše: U Jawy je to taky v pohodě, jen ta kulisa je větší a překáží tam karter, tak se to musí poupravit, žádné drama, chvilka s dremelkou. Zda je řazení za jedna nahoru horší nebo lepší je o zvyku. Měl jsem to i to a zvykám si rychle celkem, takže mě to je celkem buřt, ale to že to mají někteří závoďáci jako Jawa dřív asi nějakou logiku má, ale jakou to lze jen spekulovat, protože řadit nahoru i dolů musí zhruba stejně rychle a automaticky. Popravdě nikdy nekoukám na to, co za kvalt mam (pokud moto má ukazatel zařazené rychlosti) tak nějak poslouchám motor a sázim to tam a zpátky podle citu a skoro automaticky a protože do šesti počítat není kumšt, nehledám sedmičku ani na dálnici.
Ale třeba u Jawy s humpoláckou řadičkou mi víc vyhovuje jednička nahoru, kvalty dolů.
Vlasťák1973 píše: Já to nerozporuju ani nejsem zaslepenym Jawařem a nikdy jsem si nehrál ani na cezaťáka ani na jaware hondystu ale když si chci koupit retro 634 nebo kejvu,Péráka tak zkrátka musím jít k Jawě a vzít co mají a bude mi opravdu úplně u ..... jestli je retro Honda atd,líp zpracovaná,to je jediný co se tu snažím říc.
V tomto případě je lepší si nechat zajít chuť. Ušetří to hodně nervů a starostí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Kafi> No, je fakt, že mě zaujme tak 1 cestopis z 10. Buď musí být čtivě napsaný, nebo z míst, která mě zajímají. A málokterý obsahuje dobré fotky, to je taky škoda.
Já už Motoroute dlouhá léta neberu... Opakují se nejen destinace jízd, ale i ta forma podání je poněkud nudná... To už to líp dělá i ten politicky omámený a rozkravený velitel trabant teamu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kafi píše: Verdom: Nedivim se mu, je to drbacka...bud to.musis delat poradne a za prachy nebo to nedelat....je to pomalu part-time.job
Jawa je stejně absolutně mrtvá značka, která nikdy žádnou valnou hodnotu neměla a nyní, po létech vlády Brastrstva kočičí pracky, už má hodnotu pouze silně zápornou, pro optimisty nulovou... Tudíš si nezaslouží jakékoli, ani marginální střípky pozornosti.
Borntobewild píše: DesperateDan> Ale zrovna Tatra má s Jawou v životním příběhu hodně společného.
¨Jako podivná konstrukční řešení, nesmyslná složitost, která je prováděna i u řešení, která jsou horší než ta jednoduchá a motory podprůměrných parametrů i spolehlivosti... To ano...
Jenže Tatra má svůj podvozek, jako hlavní Know How, motory montují takové, jaké si zákazník poručí a v této kombinaci už je to poměrně smysluplné řešení pro určité specifické provozní režimy...
Jawa se nikdy na nic uznání hodného a lepšího než něco jiného nevzmohla a ani nevzmůže...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Přesně tak.
Passat je výborný auto.
Passat je klasická VAG paskvilovina... Design hezkej, ale tím to hasne...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |