AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
elevator píše: Je však třeba říci, a to zmiňuje autor i v diskuzi pod videem, že tahle Jawa je ježděná i v zimě a v soli. Takhle by dopadla většina nových motorek.
¨Jezdím celoročně, stejně jako on, postupně dvě Hondy a nevypadaly takhle blbě ani přes to, že mají za sebou cca 30 let věku a najeto desetkrát tolik....
Je to prostě zasraná, zkurvená, ohavná čínská mrdka s nálepkou a není jakýkoli důvod ani argument, ten hnus, zmar a zastaralost obhajovat...
assassin píše: elevator> bracha ma v soli jezdenou SV650 ... podle budiku 50tis, ale spis vic a krom trochu okyslych Al dilu v poho... rozhodne neni takhle orezla...
po dvou letech je tohle docela zalostnej vysledek...
Přesně.
Je to prostě nekvalitní mrdka...
Ultazmrd a dvanáctilhář Kraft, si umí z čínské produkce vybrat to nejhorší, aby to náhodou nefungovalo, protože by to pak nebyla Jawa ani podle nálepky...
Jirka4137 píše: Vlasťák1973> JJ já to nekritizuju. Naopak si myslím že je to motorka při takové té ostravské péči, kdy to haviř co vydělá hafo na šachtě bere jako spotřební věc.(Šachty kde se dá dobře vydělat už na ostravsku moc nejsou.)
Jako obstála ještě docela slušně na tu péči. Jestli to k tomu ještě obstojně jede tak proč ne. Ložiska bych přes fabriku rozhodně neřešil a vyměnil si je za nejlepší co jdou sehnat sám ale je to zákazník -má na to právo. Další věc k porovnání je pak cenovka nové motorky např s Hondou NX 500 a posouzení do čeho prachy vložit.
Jak jako neřešil...
je ta mrdka v záruce? JE! Je normální aby po těch pár kilometrech bylo v prdeli cokoli jiného krom pneumatik - Není! Tudíž nasrat si je měnit doma. Záruka je záruka, životnost je tak tragická, že se to už v záruce po pár kilometrech pojebe, tak ať si to zmrdi pěkně vyřeší....
Jenže oni to nevyřeší, protože jednak to vyřešit neumí a nechtějí a druhak si tyhle zkurvené sráče kupují především ti, kteří se nechávají bez skrupulí od těch zmrdů v Týnci ojebávat, vydírat a trestat za to, že jim tam nechali peníze....
assassin píše: Jirka4137> kdyz to porovnas s motorkama jake v praze pouzivaji messici a jsou casto starsi nez 2 roky tak se to urcite neda srovnat. cinani u takhle levnych motorek rozhodne nemaji srovnatelne materialy a povrchovku jako treba japonci... vzdyt to na videu vypada jak 30let starej japonec co stal venku na desti...
Výrazně líp vypadal i Thaiwanský skůtr, který byl starý přes deset let a garáž nepoznal... Dostal se ke mně proto, že v tom chcíplo těsnění pod hlavou.... Ale i než to těsnění chcíplo a vyrezl od toho válec, to stihlo najet 4x tolik, než ČínoJawaZkurvenáMrdka...
Jirka4137 píše: assassin> Já taky v přísp. píšu na co se zaměřit aby to ještě nějakou dobu vydrželo v lepším stavu. No a ruku na srdce. Jak by asi vypadala většina kývaček a třipade zacházet s tím podobně.
Při slušné péči je to ale myslím použitelná motorka na domácí kochačky a srazy s ekonmicým motorkařením pro většinu jawabláznů. Je to na každém soudruhovi co si pořídí do garáže.
Dneska už není doba, kdy se vyrábějí kejchačky... Vyrábí se lepší věci, takže je to zcela irelevantní....
assassin píše: dave-lister> sberatelsky unikat je kazda jawa… nebo spis ma z nejakeho zahadneho duvodu vetsi cenu nez srovnatelna jina motorka…
Cena opravy v servisu muze byt vysoka, o tom zadna, jako u jazdeho takoveho stroje. Tohle jsou motorky pro kutily co to umimopravit nebo pro lidi co maji na servisovani prachy… Milan nasypal balik i do bezcenneho skutra, proc by to nedal do jawy…
Tahle Jawa je sběratelský kousek. Nejvíce jí vyhovuje když to někdo vystaví v Muzeu protože na ježdění to moc není.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
elevator píše: Kdyby jsi jako správce zastavil nemoto příspěvky a dal sem dotaz jak to udělat u Hondy, tak bych ti poradil a dostal bys odpověď jak i bez souhlasu výrobce motocyklu tu přestavbu na sidecar zařídit... ale rozhodl ses udělat z toho volné forum, kde většina moto příspěvků zapadne a ne každý má chuť a čas se tím balastem prodírat
A ty sis udělal vedle panoptikum, kde si pár kvartálních přispěvatelů navzájem leze do prdele až po kotníky a je tam absolutně mrtvo.....
Milan1963 píše: Deadman> Elektrika je moje, Made in Milan 1963.
Rám praskl proto, že jsem na motorce jezdil i ve dvou a plně naložený. Ty trubky nejsou z nejsilnějších. Rám ale není žádný velký problém, tam stačí pár svárů....
Je zcela normální, jezdit ve dvou a naložený...
A pouze u týneckého zbastleného zgarbu, ten rám praskne..
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pech- To bych přece po těch ubožácích (doslova) z Týnce nemohl chtít aby aby se postavili čelem k problému a vyměnili dvě ložiska za cca 3 kila. To se rači naučím sypaný čaj protože je to jednodušší, nebo třeba indicky. Ve výsledku věřím že i soudruzi od žlutého moře nebo indiáni jsou rovnější. Jediné co mě se.e je že takto posírají tradiční českou značku kterou bohužel vlastní. No a ta kvalita motorky sice není top ale porovnej to s Adeniem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 12.02.2024 20:44:53
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale bylo mi myslím tak 16-17, může mě klamat paměť.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Milane, co prozatim poridit TENTO SKVOST, nez se opravi Adenium?
To měl před 20+ lety několik let kamarád na normální ježdění. Moc si to nepochvaloval. 1. Ten motor se do cesťáku nehodí. 2. rám a podvozek stál za hovno stejně jako na 350/640.
PetrL3 píše: V Platnéřské ulici v obchodě Jawa to mívali. Myslím, že to tehdy stalo 72.000.
Ale bylo mi myslím tak 16-17, může mě klamat paměť.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
FJRPEPA píše: Jako za CDI a regulátor chtít 50 000 Kč. je absolutní nesmysl, na obdobné motorky stojí CDI do 2 000 Kč. a regulátor do 1 000 Kč.
Protože už jsem regulátor kupoval, tak vím, kolik stojí. Přímo od výrobce byl za cca 4,5 tisíce. A CDI ? Hrnous, protože má přehled to tady psal - bylo to tuším 35 tisíc. Holt Jawa je světová značka...tak má světové ceny. Elektrika mojí 660 není z Yamahy, moje je Made in Jawa, takže asi i proto ty ceny. Elektriku z Yamahy mělo jen pár prvních kusů ( snad 10 ? ) Jawy 660. Malinko jim závidím, Japončíci jsou o něco málo lepší než Týnečtí, protože Jawy 660 s elektrikou Yamaha nemají žádné problémy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Není nutně jisté, že ta ECU zdechnula, kdoví co se tam odehrává, když tam sršel oblouk a bláznila zem..
Co se týká Yamaha svazku, tak to nebylo jenom "o drátech" byla tam komplet elektroinstalace včetně relé, ochran, regulátoru a podobně.. Jawí tam byl technicky dobastlený jenom budík a přepínání světel. Zbytek byl komplet Yamaha.
Naposledy editováno 12.02.2024 23:17:59
Ten rám prý svařit půjde, rozeberou zadek motorky aby se k němu dostali a tím by zadní část motorky měla býti zase v pořádku. A nemělo by se stát to co v Bulharsku, že mi upadne nosič kufru, utrhne a zřítí se celý zadek včetně světla i s plasty. Toto vidím jako dobře opravitelné.
https://www.motorkar...0-fazer-1921187.html
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.motorkar...go-dily-1921983.html
A bohužel všechno co jsem tedˇ napsal je pravda a navíc je to už veterán.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 13.02.2024 06:12:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |